جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان

جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان

همه‌مون می‌دونیم که سوالات کنکور از سه سال آخر یعنی دهم تا دوازدهم میاد و حجم مطالب و مباحث خیلی زیاده. سال یازدهم که تموم میشه و وارد تابستون میشیم. سوال اینجاست که چطوری در تابستون دهم و یازدهم رو جمع‌بندی کنیم؟

بهتره که یک برنامه‌ریزی کنیم برای اینکه بتونیم سه ماه تابستون رو مفید بگذرونیم و چه انتخابی بهتر از جمع‌بندی دهم و یازدهم. این کار کوله‌بار سنگین کنکور رو برامون سبک‌تر می‌کنه. خب حالا شاید بپرسین چطوری می‌تونیم این کار رو بکنیم؟ اینجا قراره بهتون بگیم که چه کارهایی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم میشه انجام داد پس با ما همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

ارزیابی میزان توانایی خودتون توی دروس مختلف

دو سال مهم تحصیلی یعنی دهم و یازدهم رو پشت سر گذاشتین و حالا که تابستون شده باید از این فرصت و روزهای تعطیل استفاده کنین تا به هدفتون برسین. اولین کاری که باید برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون بکنین اینه که خودتون و توانایی‌ها و البته ضعف‌های درسی‌تون رو شناسایی و ارزیابی کنین.

مشخصه که هر کسی خودش می‌دونه توی چه درس‌هایی ضعیف‌تره و نمرات پایین‌تری هم کسب کرده. البته که نمره ملاک نیست اما می‌تونه نشون‌دهنده کم‌کاری‌های شما باشه. پس این کم‌کاری‌ها رو شناسایی کنین و بدونین باید از کجا و چه دروس و مباحثی شروع به خوندن کنین.

پیدا کردن منابع تستی برای هر درس

با توجه به این که کنکور از سوالات تستی تشکیل شده، پس نیاز دارین که برای هر درس تست بزنین و روش‌های تست زنی رو هم یاد بگیرین و دستتون راه بیفته.

برای تست زدن به منابع تستی نیاز دارین که می‌تونین به کمک معلمان خود و افرادی که می‌تونن بهتون پیشنهاداتی بدن، منابع خوبی پیدا کنین و با استفاده از اون‌ها تست بزنین. برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون هم به منابع مناسبی احتیاج دارین که بتونین از این فرصت به درستی استفاده کنین.

پیدا کردن منابع تستی برای هر درس

میزان مطالعه هر درس با توجه به ضریب اون

در هر رشته‌ای، دروس اختصاصی وجود داره که ضریب بالایی دارن. اگر توی دروس اختصاصیتون مشکلی دارین یا کم‌کاری کردین، موقع جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون می‌تونین جبرانش کنین و خیال خودتون رو از این درس‌هایی که ضریب بالایی توی کنکور دارن راحت کنین.

از طرفی هم دروس عمومی مثل زبان انگلیسی خیلی می‌تونن روی رتبه کنکورتون تاثیر بذارن. می‌تونین توی برنامه‌ تحصیلی اختصاصی خودتون حتما این موارد رو هم وارد کنین و طبق همین مباحث درس بخونین تا مفیدتر باشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی در کنار تست زدن و تشریحی خوندن می‌تونن جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون رو کامل کنن. با شرکت کردن در آزمون آزمایشی نسبت به میزان تسلط خودتون روی مباحث آگاهی پیدا می‌کنین و فرصت این رو دارین که نقاط قوت و ضعف خودتون روی دروس مختلف رو ارزیابی کنین.

سایت آموزشی پرش یک بخشی داره که مخصوص آزمون‌های آنلاینه. راحت می‌شینی توی خونه و آزمون میدی و خودتو یک محکی می‌زنی تا بفهمی با خودت و درس‌هات چندچندی. عالی شد نه؟ پس توی برنامه‌ریزی تحصیلی که برای خودتون نوشتین، آزمون‌های آزمایشی رو هم در نظر بگیرین و یک جا براش باز کنین.

خوندن تشریحی دروس و استفاده از تکنیک‌های اون

تست زدن به تنهایی کافی نیست و برای تست زدن نیاز دارین بخشی از برنامه خودتون رو به تشریحی خوندن اختصاص بدین.

خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری

یکی از روش‌های کاربردی تشریحی خوندن برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون اینه که وقتی کتاب رو باز می‌کنین و شروع به خوندن یک فصلی از درسی مثل ادبیات می‌کنین، هم‌زمان باهاش خلاصه‌نویسی یا نکته‌برداری کنین.

این کار باعث می‌شه که بتونین با استفاده از همین خلاصه‌نویسی‌ها و نکته‌های مهمی که نوشتین، درس‌ها رو مرور کنین و بعدش تست بزنین. علاوه بر تابستون، این جزوه‌ها برای سال دوازدهم و مرور درس‌ها هم براتون باقی می‌مونه و شاید دیگه لازم نباشه کل کتاب رو از اول بخونین چون بخش‌های مهمش رو دارین.

خط کشیدن یا هایلایت کردن

خب یک راه دیگه هم وجود داره برای خوندن درس‌های تشریحی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون و اونم اینه که توی همون کتاب بخش‌های مهم هر درس رو هایلایت کنین یا زیرش خط بکشین.

اینطوری اون بخش‌ها توی ذهنتون بیشتر می‌مونه و هر بار که کتاب رو باز می‌کنین تا درس بخونین براتون یادآوری میشه که کجاهای درس مهمه و باید بیشتر اون رو بخونین.

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون

بدون برنامه‌ریزی قطعا جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون امکان‌پذیر نیست. با یک برنامه‌ریزی درست می‌تونین مباحث مهم سال دهم و یازدهم رو جمع‌بندی کنین و سال دوازدهم رو با خیال راحت و کوله‌بار سبک‌تر شروع کنین.

این برنامه‌ریزی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشه تا نتیجه بده. خیلی‌ها برنامه‌ریزی تحصیلی می‌کنن اما با وجود عمل کردن به اون برنامه، نتیجه دلخواهشون رو نمی‌گیرن. در ادامه در مورد ویژگی‌های یک برنامه‌ریزی درست تحصیلی بهتون می‌گیم.

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون

برنامه‌ریزی باید اختصاصی باشه

برنامه‌ریزی تحصیلی باید مختص به هر شخص باشه و براساس ویژگی‌های شخصی و نیازهای اون فرد نوشته بشه.

معمولا زمان آزاد آدم‌ها یا ساعت‌هایی که بازدهی بیشتری دارن باهم متفاوته در نتیجه نمیشه برای همه یک برنامه ثابت نوشت و هر کس نیاز داره تا برنامه درسی متناسب با روتین زندگی و ضعف‌ها و قوت‌های خودش داشته باشه. برنامه‌ جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون هم باید شامل دروس این دو سال تحصیلی بشه.

برنامه‌ریزی باید دارای هدف باشه

اصلا مگه میشه بدون هدف برنامه‌ریزی تحصیلی کرد و درس خوند؟ هر آدمی قطعا یک چشم‌اندازی از آینده برای خودش داره و دلش می‌خواد به تصاویری که از خودش در آینده داره.

برای همین برنامه‌ریزی می‌کنه تا به هدفش برسه. پس داشتن هدف یک نیروی محرکه محسوب می‌شه که می‌تونه ما رو به برنامه‌ای که طراحی کردیم پایبند نگه‌داره. با داشتن هدفی مثل جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون می‌تونین چند قدم از رقبای خودتون پیشی بگیرین.

برنامه‌ریزی باید منعطف باشه

برای داشتن یک برنامه هدفمند برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون، باید این برنامه رو طوری طراحی کرد که قابلیت تغییر داشته باشه. در طول این سه ماه تابستون ممکنه اتفاقات غیرمنتظره‌ای براتون پیش بیاد که نتونین به برنامه‌ریزی تحصیلی که نوشتین عمل کنین.

در این صورت باید تغییرش بدید و اگه این برنامه منعطف و قابل تغییر نباشه نمی‌شه تغییرش داد و مجبور میشین از اول برنامه بنویسین و وقت صرف کنین. یک برنامه‌ریزی خوب دارای زمان‌های مناسب جبرانه بتونی روزهایی نشده درس بخونی رو جبران کنی.

برنامه‌ریزی باید معقول و قابل اجرا باشه

برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون به یک برنامه‌ریزی قابل اجرا و معقول نیاز دارین. حالا این یعنی چی؟ یعنی طوری برنامه‌ریزی کنین که بتونین بهش عمل کنین و خارج از توانایی‌هاتون نباشه. مثلا اگر توانایی خوندن 4 ساعت ریاضی در یک روز رو ندارین و ذهنتون خسته میشه، به جای 4 ساعت می‌تونین 2 ساعت بخونین و با ذهن آروم‌تر و بدون استرس از این 2 ساعت نهایت استفاده رو ببرین.

یا اگر در مجموع روزی 5 ساعت درس می‌خوندین، حرکت انتحاری نزنین و یک برنامه 12 ساعته نچینین برای خودتون. برنامه‌ریزی تحصیلی اونم برای تابستون یک کنکوری باید خیلی دقیق و بدون خطا باشه تا نتیجه بده و سه ماه فرصت طلایی از دست نره.

برنامه‌ریزی باید دارای زمان استراحت باشه

درسته که قراره درس بخونین و جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون نیاز به تمرکز و ساعات مطالعاتی زیادی داره اما اصلا نباید از استراحت غافل شد. بدون استراحت نمی‌شه با بازدهی بالا درس خوند و به نتیجه رسین.

داشتن استراحت هم باید مختص به خودتون باشه و در زمان استراحت هر کس یک کاری انجام میده و چه بهتر که کاری که می‌کنین باعث بشه خستگیتون در بره و ذهنتون آروم‌تر بشه. استراحت رو جدی بگیرین.

برنامه‌ریزی باید دارای زمان استراحت باشه

اهمیت جمع بندی دهم و یازدهم در تابستون

جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون از اهمیت زیادی برخورداره. اولین نکته مهمی که در مورد این کار وجود داره اینه که در تابستون به جای فاصله گرفتن از درس و فراموش کردن هر چی که تا اون موقع یاد گرفتین، بعد از یک استراحت کوتاه دوباره شروع به درس خوندن می‌کنین و تا یادتون نرفته درس‌های دو سال گذشته یعنی دهم و یازدهم رو جمع‌بندی می‌کنین تا یادتون نره و به جاش توی ذهنتون تثبیت بشه.

برنامه‌ریزی تحصیلی برای تابستون اونم وقتی که خیلی به کنکور و این آزمون سرنوشت ساز نزدیک شدین، قدم بزرگیه برای شروع یک سال پر بار و یک کنکور عالی و یک نتیجه رضایت‌بخش.

جمع‌بندی چطوری در تابستون دهم و یازدهم رو جمع‌بندی کنیم؟

توی این مقاله براتون از جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون، برنامه‌ریزی برای درس خوندن در تابستون و روش‌ها و همینطور اهمیت درس خوندن توی تعطیلات گفتیم. تابستون بهترین زمانه که سطح خودتونو بالاتر ببرید و با یک برنامه‌ریزی ساده م اختصاصی، رتبه خوبی کسب کنین و زحمات سال‌ها درس خوندن رو جبران کنین.

پس این فرصت رو که ما بهش میگیم طلایی رو برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستون از دست ندین. توی سایت گروه آموزشی پرش می‌تونین آزمون‌های آزمایشی آنلاین رو انتخاب کنین و هر چند وقت یک بار امتحان بدین. از طرفی هم ما کلی مشاوره در مورد هر زمینه‌ تحصیلی براتون داریم که می‌تونیم بهتون ارائه بدیم و در مسیر موفقیت همراهیتون کنیم.

از انواع کتاب‌های کمک آموزشی، ویدیوهای آموزشی و تست‌ها می‌تونین استفاده کنین. آزمون آزمایشی هم می‌تونه گزینه مناسبی باشه. همه اینارو می‌تونی در سایت آموزشی پرش پیدا کنی.

اهمیتش اینه که تابستون تعطیله و وقت زیادی برای درس خوندن دارین. نکته دیگه اینه که هنوز از درس و مدرسه فاصله نگرفتین و درس‌ها یادتون نرفته پس برای تثبیت بیشتر دروس می‌تونین تابستون هم درس بخونین تا برای کنکور کارتون سبک‌تر بشه.

برای جمع‌بندی این دو مقطع باید یک برنامه اختصاصی برای خودتون داشته باشین تا با روحیات، نیازها و ویژگی‌هاتون سازگار باشه. می‌تونین از مشاوره گروه آموزشی پرش برای داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب کمک بگیرین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد