دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه نوبل شد

دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه نوبل شد

یک دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه نوبل شده و با قرارگیری در بین ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان، این را دریافت کرده است‌.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، «رامتین قاسم‌پور»، نام این دانش‌آموز قزوینی است‌ که برنده جایزه نوبل شده است . او با شرکت در مسابقه جهانی طرح پرسش تحت عنوان prize Inquiry، برگزیده‌ شده و توانسته است در جمع ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان قرار بگیرد و جوایز خود را دریافت کند.
بر اساس این گزارش، بنیاد نوبل از رامتین قاسم مور خواسته بود تا وقتی جازه و مدالش به دستش رسید، عکسی را همراه با مدال برای سایت پرسش مرزهای مولکولی ارسال کند. این دانش‌آموز قزوینی برنده نوبل هم برای نشان دادن فرهنگ غنی ایران، تصویری از خود را در مکان تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین از خود ثبت کرده و برای بنیاد نوبل ارسال کرده است.

مسابقه جهانی طرح پرسش چیست؟
مسابقه جهانی طرح پرسش، تحت عنوان prize Inquiry، هر ساله به همت مؤسسه Frontiers Molecular در سوئد با هدف ایجاد کنشگری و پرسشگری در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
در این مسابقه جهانی، معیار برتری، طرح پرسشی شفاف، کاربردی و دقیق است. سؤالی که رامتین قاسم‌پور، دانش‌آموز قزوینی، برای شرکت در این مسابقه مطرح کرد این بود که «اساس مولکولی توجه کردن چیست؟ چرا زمانی که به صدای ساعت فکر می‌کنیم صدای آن بیشتر از زمانی است که به آن فکر نمی‌کنیم؟»
البته این نخستین افتخاری نیست که رامتین قاسم پور کسب می‌کند‌. این دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه نوبل، پیش از این هم در مسابقات علمی برگزیده شده است. او در تحقیق ساخت ژل ضدعفونی ‌کننده بهبود یافته با نانو ذرات نقره، رتبه اول المپیاد علوم پایه را بدست آورده، در جشنواره جابر بن‌ حیان برگزیده استانی شده و در جشنواره ابن‌سینا و جشنواره دانشگاه شریف نیز با ساخت یک پهپاد رتبه اول را کسب کرده است.

این‌مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش می‌باشد.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد