زنگ سرود در مدارس

زنگ سرود در مدارس به صدا در می‌آید

اصغر باقرزاده _معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش_ درباره زنگ سرود در مدارس و لزوم سرود خوانی در مدارس گفت: سرود یک ابزار هنری مهم تربیتی برای نسل جدید است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به لزوم افزایش توجه به سرود خوانی در مدارس تاکید کرده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

باقرزاده در سخنانی بر اهمیت زنگ سرود در مدارس تاکید کرد. او  به بیانات مقام معظم رهبری درباره سرود اشاره کرده و گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند «سرود مثل هوای تازه است که به دستگاه تنفس انسان نفوذ می‌کند». سرود با ترکیب بدیع شعر و آهنگ اثربخش است. سرود می‌تواند به عنوان یک هنر ظرفیتی برای گسترش معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای پیشرفت کشور به کار گرفته شود. لذا باید از ظرفیت این هنر ارزشمند بیشتر استفاده شود.

سرود باید جدی گرفته شود

او درباره  زنگ سرود در مدارس تاکید کرد که سرود باید در اوقات فراغت و زنگ تفریح مدرسه جدی گرفته شود و با کتاب و برنامه درسی پیوند بخورد. باقرزاده در این خصوص افزود: سرود باید جدی گرفته شود چرا که هنر، رساترین‌ ابزار انتقال پیام است. حتی در دیپلماسی فرهنگی و حوزه بین الملل هم باید از ظرفیت سرود استفاده شود.
باقرزاده درباره اهمیت سرود خوانی و ایجاد زنگ سرود در مدارس افزود: سرود یک ابزار هنری مهم تربیتی برای نسل جدید است؛ به همین دلیل بر اجرای زنده خوانی سرود تاکید می‌شود‌. اجرای پلی بک سرود در آموزش و پرورش باید کنار گذاشته شود. سرود عامل مهمی برای تقویت معرفت جمعی و امید آفرینی برای دانش آموزان محسوب می شود. بنابراین لازم است تا سرود همگانی را بیشتر از قبل تقویت کنیم. او درباره اهمیت تشکیل دبیرخانه دائمی کار گروه نخبگانی سرود کشوری و برگزاری جلسات منظم در طول سال برای سیاست گذاری و برنامه ریزی درست برای دانش آموزان سخن گفته و  به رئیس آموزش و پرورش پیشنهاد داد:

با توجه به نگاه ارزشمند و دغدغه وزیر آموزش و پرورش، پیامی توسط ایشان برای مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اهمیت جریان سازی سرود در آموزش و پرورش صادر شود. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌هایش بر لزوم تشکیل دبیرخانه سرود ملی و کارگروه‌های تخصصی هنرهای آوایی با حضور نخبگان سرودی در اجرایی کردن جریان ملی سرود نوجوانان در آموزش و پرورش تاکید کرد. وی گفت: هدف گذاری جریان سرود دانش آموزی باید در راستای دو محور کلی هویت بخشی ایرانی، اسلامی، انقلابی و امید بخشی در میان نوجوانان وجوانان باشد.

زنگ سرود مدرسه با محوریت سرود درسی

باقرزاده تاکید کرد: جشنواره سرود فردا باید بین المللی شود. همچنین تمهیدات لازم برای زنگ سرود مدرسه با محوریت سرود درسی ( بیان محتوای کتب درسی با زبان سرود خوانی) صورت بگیرد. اجرایی شدن جشنواره بین المللی سرود مقاومت و ایجاد زنگ سرود در راستای اهداف آموزشی و پرورشی هم باید مدنظر باشد. سازماندهی مربیان فنی گروه‌ها تحت عنوان یاوران سرود در کانون‌ها پس از طی کردن مراحل گزینش آموزش و پرورش، مصاحبه تخصصی و تعیین سطح مربیان، توجه به فعالیت همسرایان امور تربیتی به‌ عنوان پیشانی جریان سرود در مدارس در راستای محورهای توانمندسازی الگو پروری بین دانش آموزان، جذب حداکثری دانش آموزان در فعالیت‌های سرود همگانی، پیوند بین حوزه آموزش و پرورش و ایجاد جاذبه میان فرهنگیان کشور در فعالیت‌های پرورشی، از دیگر مواردی بود که معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، باقرزاده در پایان گفت: ضرورت دارد جشنواره همسرایان امور تربیتی با توجه به اهمیت توانمندسازی، یک سال به صورت رویدادی و آموزشی برگزار شود. همچنین جشنواره آن به صورت دوسالانه در قالب جشنواره معلمان هنرمند برگزار شود. در این راستا جشنواره دانش آموزی به صورت قطبی و حضوری برگزار شده و مرحله پایانی آن نیز به صورت رویداد انجام خواهد شد.

این مطلب برگرفته از اخبار منتشر شده در ایسنا است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد