صدور 1000 مجوز کودکستان برای استان تهران

صدور 1000 مجوز کودکستان در شهرستان‌های استان تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صدور 1000 مجوز کودکستان در شهرستان‌های استان تهران ایجاد و بیش از ۴۰۰۰ ظرفیت هنرستانی جدید در سال تحصیلی جاری خبر داده است. او همچنین درباره کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران صحبت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صدور 1000 مجوز کودکستان در شهرستان‌های استان تهران و ایجاد بیش از ۴۰۰۰ ظرفیت هنرستانی جدید در سال تحصیلی جاری خبر داده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش ایسنا، مسعود بهرامی ـ مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان ـ  در یک  نشست خبری درباره اقدامات این اداره کل طی یک سال اخیر صحبت کرد. او درباره موضوعاتی همچون توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه پرورشی، گسترش فعالیت‌های دانش آموز محور، ارتقای مراکز رفاهی فرهنگیان، توسعه ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و تنوع بخشی به محیط‌های تربیت و یادگیری  سخن گفت. او اظهار کرد: اتفاق خوبی که هفته گذشته شاهد آن بودیم ارسال کاروان فجر شامل تجهیزات بهداشتی و ورزشی به تک تک مدارس بود. تعداد ۹۵۰ اتاق بهداشت تجهیز و ۸۰ هزار قطعه لوازم ورزشی برای ۲۷۰۰ مدرسه ارسال شد.
بهرامی، افتتاح مراکز محلی یادگیری در حوزه سوادآموزی، صدور 1000 مجوز کودکستان در حوزه تعلیم و تربیت کودک، ایجاد بیش از ۴۰۰۰ ظرفیت هنرستانی جدید را نیز از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در طی یکسال اخیر عنوان کرد.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

سه رویکرد کلان آموزش و پرورش

وی  سه رویکرد کلان این اداره کل را نام برده و درباره این رویکردها اظهار داشت: رویکرد نخست تکریم منابع انسانی است. هیچ سرمایه‌ای بالاتر از نیروی انسانی نداریم؛ هدف ما حفظ، تکریم و توانمندسازی آنهاست. رویکرد دوم ما شفاف سازی است؛ تلاش می‌کنیم به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل شویم. رویکرد سوم جوانگرایی در سپردن مسئولیت ها بوده است. تهیه اطلس دختران دانش آموز برای سال آینده در دستور کار ماست.

family

کودک من

دبستانی 1 e1680174143563

پیش دبستان

ارتقاء ظرفیت مدارس غیر دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه رتبه عالی را در قالب پروژه مهر کسب کردیم گفت: در حوزه کودکان استثنایی اتفاق خوبی که رخ داده آغاز سنجش بدو ورود به تحصیل سال آینده است. این سنجش یک ماه و نیم است که آغاز شده است. در حوزه مدارس غیردولتی، ظرفیت مدارس غیردولتی ارتقاء یافت؛ امکان استفاده‌ از نوبت دوم برای مدارسی که متقاضی بودند، فراهم شد.
بهرامی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ سند مالکیت برای مدارسمان اخذ شده است. ما در این حوزه رکورد دار هستیم. رسیدگی به تخلفات اداری تسریع شده. همچنین پنج مدرسه سمپاد جدید راه اندازی شده است.

 شناسایی 10 ملک برای ساخت مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص مولدسازی املاک در شهرستان های تهران گفت: مولدسازی اتفاق مبارکی است. این اتفاق در سنوات گذشته هم رخ می‌داده اما اخیرا به طور کامل منعکس نشد. دستگاه دولت املاک مازادی دارند که به دلایل مختلف امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد. به عنوان مثال در فضای صنعتی ملکی داریم که با منطقه مسکونی فاصله زیادی دارد و امکان بهره برداری ندارد. اینها تبدیل به احسان می شوند و در اختیار اداره کل نوسازی قرار می‌گیرند تا صرف ساخت مدرسه شوند. ما در مرحله اول ۱۰ ملک را  شناسایی کردیم که شرایط واگذاری داشتند.

بهرامی در این زمینه افزود: پروژه های نیمه کاره و مورد نیاز در شهرستان ها هم شناسایی شدند. اینها شامل حدود ۴۰ پروژه بود. متاسفانه این دو در سامانه مولد سازی جدا نشده بودند؛ بنابراین این ابهام را ایجاد کرد که این سازه‌ها قرار است به فروش برسند اما اکنون اشکال برطرف شده است.

بیشترین نیاز به نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره کمبود نیروی انسانی در شهرستان های استان تهران بیان داشت: ما در میان ۳۲ استان و بعد از خراسان رضوی بیشترین نیاز به نیروی انسانی را داریم. به عبارتی دیگر بیشترین کمبود نیروی انسانی را داریم. سهمیه ها برای آزمون استخدامی اسفند ماه بر اساس نیاز استان‌ها درنظر گرفته شده است.

بهرامی درخصوص وضعیت تراکم دانش آموزی در شهرستان های تهران هم بیان داشت: شهرستان‌های تهران مهاجرپذیر است. ما حجم زیادی از مهاجرت ها را شاهدیم. سرانه دانش آموزی ما ۳۲.۴ است. این عدد تراکم آموزشی ماست. البته مدارس ما عمدتا دونوبته هستند و در واقع هر فضایی با دو برابر ظرفیت استفاده می‌شود.
بهرامی تصریح کرد: به لحاظ سرانه نیاز به کمک بسیاری داریم. بیش از ۹۰ پروژه در سال جاری و در کل استان افزوده شده است.

جبران کیفیت یادگیری در شهرستان‌های استان تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، برنامه‌های این اداره کل برای جبران کیفیت یادگیری را اینگونه توضیح داد: به جز اوایل مهر، هفته پنج روزه کامل آموزشی نداشتیم. قطعا آموزش مجازی، کیفیت آموزش حضوری را ندارد. به شورای مدارس اختیار دادیم تا از ظرفیت پنجشنبه ها برای جبران یادگیری استفاده کنند تا بدین ترتیب افت کیفیت یادگیری در دانش‌آموزان را جبران کنیم. مدرسه باید آخرین اولویت برای تعطیلی ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره تعداد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شهرستان‌های استان تهران، گفت: طبق آخرین آمار تا ۲۸ آبان ماه سال جاری، ۹۷۴ هزار و ۴۱۰ دانش آموز دولتی و ۱۰۶ هزار دانش آموز غیردولتی مشغول به تحصیل داریم. ۳۱ هزار و ۳۹۳ کلاس دولتی و ۶۴۸۲ کلاس غیردولتی داریم. تقریبا همه مدارس عادی شهری ما دونوبته هستند. ۳۲۷۰ مدرسه دولتی و ۱۲۰۸ مدرسه غیردولتی داریم.

بهرامی در پایان درباره به روزرسانی سامانه گرمایشی مدارس اظهار کرد: ما سامانه گرمایشی نزدیک ۱۴۰ مدرسه را به روز رسانی کرده ایم. در تعدادی از مدارس نیز هم اکنو کار بر روی سامانه های گرمایشی در حال انجام است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد