عودت هزینه روزهای تعطیل به دانش‌آموزان

عودت هزینه روزهای تعطیل به دانش‌آموزان

مسئولان آموزش و پرورش گفته‌اند که هزینه روزهای تعطیل که توسط سرویس مدارس از اولیا گرفته شده است، باید به آن‎ها برگردانده شود. همچنین مدارس باید مبالغ گرفته شده از اولیا دانش‌آموزان که به ازای آن اقدامی نکرده اند را به نحو مقتضی جبران کنند.

سال گذشته مدارس کشور روزهای زیادی به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودن و کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شدن، در شرایطی که اولیای دانش آموزان هزینه خدمات رفاهی مثل هزینه سرویس رفت و آمد رو به مدارس پرداخت کرده بودن، اما درقبال اون خدماتی دریافت نکردن و همین موضوع موجب نارضایتی خانواده‌ها و تضییع حقوق اون‌ها شد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی – معاون آموزش متوسطه – درباره روزهایی که مدرسه‌ها به خاطر آلودگی هوا یا سرما تعطیل بود و یا آموزش حضوری نداشت، گفته است: نظر آموزش و پرورش این است که شرکت‌های پشتیبان و سرویس‌دهنده هزینه روزهایی را که دانش‌آموزان تعطیل بوده و به مدرسه نرفته‌اند را عودت دهند.

پیش از این هم شهلا باقری – مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش – درباره عودت هزینه روزهای تعطیل به دانش‌آموزان، به خبرنگار تسنیم گفته بود: در قرارداد سرویس برخی از مدارس ممکن است پرداخت هزینه به صورت ماهیانه باشد. در این صورت خانواده‌ها می‌توانند هر ماه روزهای تعطیل را از مبلغ کل کم کنند.

او تاکید کرد: در این زمینه پیمانکاران، انجمن اولیا و مربیان مدارس و خانواده‌ها باید  با یکدیگر گفت‌ و گو کرده و به تفاهم برسند تا بتوان روزهای تعطیل را از هزینه سرویس مدارس کسر کرد.

حجت اله الماسی – مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش – هم پیشتر با اعلام بخشنامه‌ای اعلام کرده است که مدارس مبالغ گرفته شده از اولیا دانش‌آموزان که به ازای آن اقدامی نکرده اند را به نحو مقتضی جبران کنند.

بر اساس خبر منتشر شده در سایت آموزش و پرورش متن این بخش نامه به شرح زیر است:

«نظر به این‌که از ابتدای سال تحصیلی جاری، به صورت مکرر و به دلایل مختلف از جمله برودت، آلودگی هوا و… فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری بوده است، مبالغی که مدارس(دولتی و غیردولتی) جهت انجام خدمات خاص از اولیا دریافت نموده‌اند و به ازای آن‌ها به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها اقدامی صورت نگرفته است، به نحو مقتضی جبران شود.»

این مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش است.

عودت هزینه روزهای تعطیل

علیرضا کریمیان – مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران – هم در گفت و گویی با ایسنا درباره نحوۀ استرداد مبالغ مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و خدمات فوق برنامه در ایام آموزش غیرحضوری هفته های گذشته، توضیحاتی ارائه کرده است. کریمیان گفته است: بخشنامه ای از سوی مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش ابلاغ شد که در آن به موضوع استرداد وجوه اضافی از اولیا در روزهای تعطیل اشاره شده است. همکارانم در سطح مناطق، مدارس را بررسی می کنند و در راستای اجرای بخشنامه مربوط به عودت مبالغ به دانش‌آموزان، اگر وجه اضافه‌ای دریافت شده باشد، برنامه ریزی صورت می‌گیرد تا مبالغ اضافی که از والدین اخذ شده است، به آنها برگردانده شود.

به گفتۀ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، به موجب این بخشنامه و نظر به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری، به صورت مکرر و به دلایل مختلف از جمله برودت، آلودگی هوا و… فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری بوده است، مبالغی که مدارس اعم از دولتی و غیردولتی جهت انجام خدمات مختلف از اولیا دریافت کرده‌اند و به ازای آن‌ها به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها اقدامی صورت نگرفته، باید به نحو مقتضی جبران شود.

وی تاکید کرده که بر اساس بخشنامه مذکور، مدارس موظف هستند وجوه دریافتی را که در مقابل آن خدماتی ارائه نداده‌اند، جبران کنند.

جمع بندی عودت هزینه روزهای تعطیل به دانش‌آموزان

با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌ها درخصوص استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در تعطیلات متعدد مدارس به علت آلودگی هوا در سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که هزینه‌های دریافتی از اولیا به اون‌ها بازگردونده میشه. درسال تحصیلی جاری، مدارس به دلیل آلودگی هوا روزهای زیادی تعطیل بودن و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شدن. اولیای دانش‌آموزان هزینه‌هایی مثل هزینه سرویس رفت و آمد رو پرداخت کرده بودن، اما خدمات معادلی دریافت نکردن.

این موضوع باعث نارضایتی خانواده‌ها شده بود. به منظور صیانت از حقوق عامه، رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری این موضوع رو صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش نیز اقدام به بازگردوندن هزینه‌های دریافتی از اولیا به اون‌ها کرده است. این تدابیر به منظور رفع مشکلات مرتبط با دریافت وجوه ازاولیای دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان اتخاذ شده است.

بله هزینه روزهایی رو که دانش‌آموزان تعطیل بوده و به مدرسه نرفتن به اون‌ها عودت داده میشه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد