نتایج استفاده از مرور بالارد در پیشرفت تحصیلی | پرش

نتایج استفاده از مرور بالارد در پیشرفت تحصیلی

یکی از موضوعاتی که ذهن خیلی از دانش‌آموزان و حتی دانشجو‌ها رو به خودش مشغول کرده اینه که چه‌جوری می‌تونن درس‌ها رو مطالعه کنن که علاوه بر یادگیری کامل، برای مدت زمان طولانی در ذهنشون ماندگار بشه.

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری دروس، تکنیک مرور بالارده. این تکنیک از حرفه‌ای‌ترین روش‌های مطالعه محسوب میشه و مکانیزم اولیه اون به این صورته که یادگیری باید کامل بشه و بعد در مدت زمان‌های مشخص، مطالب رو دوباره و دوباره مرور کنین.

برای پیشرفت تحصیلی، تکنیک‌هایی وجود داره که می‌تونین از طریق این تکنیک‌ها، مطالب رو بهتر و مفهومی‌تر یاد بگیرین و امتحانات رو با موفقیت به اتمام برسونین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مرور بالارد، تکنیکی موثر برای یادگیری

یکی از سوال‌هایی که ممکنه برای شما پیش بیاد اینه که مرور بالارد چیست؟ این روش یکی از بهترین روش‌های درس خوندن محسوب میشه.

در این روش برای یادگیری کامل باید ابتدا تصویر‌سازی ذهنی از مطالبی که یاد گرفتین انجام بدین. این تصویرسازی به دلیل اینه که فضای بیشتری در مغز به تثبیت مطالب اختصاص داده بشه.

بعد از این که یادگیری شما تکمیل شد، لازمه که تکرار و مرور مطالب یادگیری شده رو در زمان مشخص شده انجام بدین تا مطلب مورد نظر با کمک روش مرور بالارد از حافظه کوتاه مدت، به حافظه بلند مدت شما منتقل بشه.

به همین دلیل لازمه که برای مرور مطالب، یک برنامه دقیق و از پیش تعیین شده داشته باشین. برای یادگیری هر چه بهتر هم می‌تونین از کتاب‌های کمک آموزشی، ویدیئو‌ها و ابزار‌های آموزشی دیگه استفاده کنین.

نکات مهم هنگام استفاده از تکنیک مرور بالارد

برای این که یک جدول مرور بالارد دقیق و اصولی برای خودتون داشته باشین لازمه که چندین نکته مهم رو رعایت کنین. این موارد مهم شامل موارد زیر میشن:

نکات مهم هنگام استفاده از مرور بالارد | پرش

  1. برای این که زمان تقریبی مرور مطالب رو به دست بیارین، لازمه که حجم مطلب مورد نظر رو بدونین. یعنی باید ابتدا و انتهای مطلب و کلیّت اون رو مشخص کنین و بر اساس اون زمان مشخصی رو برای مرور قرار بدین.
  2. بهتره که مرور شما پیوسته و منسجم باشه. برای این کار می‌تونین حجم هر درس رو در جدول مرور بالارد به صورت دقیق تقسیم‌بندی کنین.
  3. برای این که مطالبی که خوندین به صورت دقیق در ذهن شما ثبت بشه، بهتره که بعد از مرور حتما از اون مبحث تست حل کنین تا مطالب با دقت بالاتری در ذهن شما موندگار بشه.
  4. تاثیر‌گذاری روش مرور بالارد زمانی افزایش پیدا می‌کنه که مرور و تصویر‌سازی رو فراموش نکنین. چون با تکرار و تفکر زیاد، ذهن شما با دیدن چندین کلمه کلیدی از سوال، به سمت پاسخ صحیح میره.

روش مرور سه مرحله‌ای در این تکنیک

در این تکنیک یک روش مرور سه مرحله‌ای وجود داره که شما برای یادگیری هر چه بهتر، باید بهش پایبند باشین. برای این روش، شما باید مطلب مورد نظر رو یک بار در سریع‌ترین زمان بعد از یادگیری مرور کنین. بار دیگه با کمتر از 24 ساعت و آخرین بار با کمتر از 36 ساعت مطلب یادگیری شده رو مرور کنین.

بعد از این 3 مرحله شما می‌تونین با مدت زمان مشخصی که توسط خودتون تعیین میشه، در طی 90 روز 4 بار دیگه اون درس و مطلب رو با استفاده از هر ابزار آموزشی از جمله ویدئوهای آموزشی، تست و آزمون، تصویر‌سازی ذهنی و غیره مرور کنین.

درس خوندن دانش‌آموزان با روش مرور بالارد

دانش‌آموزانی که می‌خوان از این روش برای یادگیری درس‌هاشون استفاده کنن، می‌تونن ادامه این مطلب رو مطالعه کنن تا ما بهترین راه حل موجود برای درس خوندن با مرور بالارد رو برای اون‌ها بررسی کنیم.

شما می‌تونین بعد از این که کلاستون تموم میشه و زمانی که در راه برگشتن به خونه هستین، مطالب یادگیری شده سر کلاس رو با خودتون مرور کنین. بعد باید در سریع‌ترین زمان ممکن، درس رو بخونین و نکات مهمش رو به طور کامل یاد بگیرین.

برای مرور اول می‌تونین از مطالب خونده شده تست‌هایی آماده کنین و اون‌ها رو جواب بدین. خلاصه‌نویسی رو فراموش نکنین؛ چون هنگام مرور دوباره و سه باره مطالب خیلی به دردتون می‌خوره. در آخر هم بهتره در زمان کوتاهی حداقل 4 بار مطلب رو برای خودتون تکرار و مرور کنین.

نتیجه درس خوندن با این تکنیک

درس خوندن با استفاده از مرور بالارد باعث میشه تا مطالب به خوبی در ذهن شما ثبت بشه. به همین دلیل شما می‌تونین به راحتی از پس امتحان‌های مدرسه و حتی دانشگاه بربیاین و نمره خوبی به دست بیارین. چون موضوعات درسی و مطالب در حافظه بلند مدت شما ثبت شده و دیگه موقع یادآوری اون‌ها مشکلی نخواهید داشت.

نتیجه درس خوندن با تکنیک مرور بالارد | پرش

کلام آخر

با توجه به این که یکی از دغدغه‌های خیلی از دانش‌آموزان، یادگیری هر چه بهتر درس‌ها و به خاطر سپردنه مطالبه، سعی کردیم تا پاسخ مناسبی به این سوال خیلی از دانش‌آموزان که مرور بالارد چیست، بدیم. روش مرور بالارد می‌تونه راهی مناسب برای یادگیری باشه.

همچنین شما می‌تونین برای درس خوندن در زمان کم از این روش استفاده کنین. در این روش شما باید به تکرار و مرور مطالب اهمیت بدین و حتما مطالب یادگیری شده رو در زمان‌های مشخص شده در جدول مرور بالارد، تکرار و یادآوری کنین.

برای این تکنیک 3 بار مرور حتما باید انجام بشه و بعد از اون بهتره طی 90 روز، مطالب رو در مدت زمان مشخص مرور کنین.

به دلیل این که در این روش مرور مطالب زیاده، مباحث در حافظه بلند مدت شما ماندگار میشه و می تونین به راحتی سوالات و آزمون‌های مربوطه رو پاسخ بدین.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد