مکاتبات محرمانه دربارۀ تعطیلی پی در پی مدارس

مکاتبات محرمانه دربارۀ تعطیلی پی در پی مدارس

در حالی که آلودگی هوا و سرمای زیاد در ماه اخیر باعث تعطیلی چندین روزه مدارس شده است، یک مقام آموزشی نسبت به تبعات منفی تعطیلات مدارس برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها هشدار می‌دهد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آلودگی هوا برای تمام مردم می‌تواند خطر آفرین باشد اما تبعات آن برای گروه‌های حساس و دارای بیماری زمینه‌ای و نیز کودکان بیشتر است. از این رو اولین راهی که برای حفظ سلامت دانش‌آموزان به ذهن می‌رسد تعطیل کردن مدارس است. اما این راه حل موقتی به روند تحصیلی دانش‌آموزان آسیب زده و آن‌ها دچار افت تحصیلی میکند.

محمد محمدی ـ مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ـ درباره تعطیلی‌های پی در پی مدارس در ماه اخیر ابزار نگرانی کرده و در گفت و گو با تسنیم گفته است: ما عمیقا نگران تبعت این تعطیلی‌ها هستیم. در شهر تهران با کوچکترین سرما یا آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنند و این وضعیت باعث ایجاد مشکل برای دانش‌آموزان دبستانی می‌شود.

محمدی درباره تعطیلات زیاد مدارس در ماه اخیر عنوان کرده: دانش‌آموز دبستانی وقتی چند روز تعطیل می‌شود، بعد از اینکه به مدرسه از باز میگردد، باید دوباره توسط معلم آماده شود. همچنین به خاطر تعطیلات زیاد مدارس خانواده‌های دانش‌آموزان نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده که دانش‌آموزان دبستانی، در آموزش مجازی که با تعطیلی مدارس معلمان به سراغ آن می‌روند، یادگیری کاملی ندارند و به همین منظور ما مکاتباتی را با مراجع ذیصلاح داشته و منتظر توجه آن‌ها به این مسئله هستیم.

او خاطر نشان کرده که وقتی مدارس زیاد تعطیل می‌شوند، دانش‌آموزان به لحاظ آموزشی، تربیتی و جسمی آسیب می‌بینند و لازم است برای آن تدبیری اندیشیده شود.

محمدی با بیان اینکه آماده برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان هستیم گفته است: اغلب روز پنحشنبه را هم تعطیل اعلام می‌کنند و کل هفته تعطیل است.

مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفته است: تعطیلی مدارس تنها راه مقابله با آلودگی هوا نیست و تاثیری بر روی کاهش آلودگی هوا ندارد. حتی اگر این تعطیلات برای حفظ سلامت دانش‌موزان است،  باید دانست که تبعات مادی و روانی آن بیشتر است.

این مطلب برگرفته از سایت تسنیم است.

برای تعطیل کردن مدارس باید بر اساس شاخص‌های جهانی تصمیم بگیریم

بر اساس خبری که به تازگی در سایت آموزش و پرورش منتشر شده، یوسف نوری ـ وزیر آموزش و پرورش ـ هم در در هزار و بيست و چهارمين جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفته است: برای تعطیل کردن مدارس باید بر اساس شاخص‌های جهانی تصمیم بگیریم و بهتر است این اختیار به آموزش و پرورش سپرده شود.

نوری که از چند روز قبل به صورت جدی مخالفتش را با تعطیلات مکرر مدارس به خاطر آلودگی و سرما اعلام کرده است، تصریح کرد: بچه‌ها چطور باید اجتماعی شوند و برای برعهده گرفتن مسوولیت‌های اجتماعی آماده شوند؟ دانش آموزان بايد با چالش‌های اجتماعی مواجهه شوند تا بعدا وقتی در شرايط اين چنينی قرار گرفتند، بتوانند تصميم‌های درستی بگيرند.

رییس آموزش و پرورش تاکید کرد: براي جلوگيری از تعطيلی بدون برنامه مدارس، تقويم آموزشی و تعطيلات كشور بايد ساماندهی شوند تا اين قدر شاهد وقفه در جريان آموزش و پرورش دانش آموزان نباشيم. باید یک ماده واحده كه تمام جوانب تقويم آموزشی در آن در نظر گرفته شده، تدوين شود  تا آموزش و پرورش، مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی كند.

محمود امانی، دبيركل شورای عالی آموزش و پرورش هم در این جلسه تاکید کرد که تعطيلی کردن مدارس بدون برنامه، به آموزش و پرورش كشور ضربه می‌زند. او گفت: هر چند جريان آموزش از طريق فضای مجازی پيگيري مي‌شود اما هيچ چيز نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد

امانی به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرده  و گفت: تداخل جدی اين سند با وظايف و اختيارات آموزش و پرورش در چند مورد مشاهده می‌شود كه بايد در اين زمينه تدابير لازم انديشيده شود بر اساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشكيل شورای عالی آموزش و پرورش، بررسی طرح‌ها و لوايح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی بر عهده اين شورا ست.

او اد امه داد: مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی تقويم آموزشی را برای اعلام نظر كارشناسي به اين شورا ارسال كرده است. اين طرح در كميسيون‌هاي شوراي عالي با حضور افراد صاحب نظر و متخصص مورد بررسی كارشناسی قرار گرفته است. اين طرح دارای بخش است: اول دادن اختيار به شورای عالی آموزش و پرورش برای تعيين تقويم آموزشی، دوم انعطاف پذيري در سطح استان‌ها براي تعيين تقويم آموزشی متناسب با شرايط و اقليم هر استان و سوم لغو مصوبات محدود كننده پيشين.

بر اساس این گزارش، در ادامه  جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، طرح تقويم آموزشی مورد بحث و بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت. اصلاحات لازم در این طرح اعمال شده و برای ارسال به مجلس شورای اسلامی آماده شد.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد