سوالات کنکور دی ماه چگونه طراحی می‌شوند؟

سوالات کنکور دی ماه چگونه طراحی می‌شوند؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، درباره نحوه طراحی سوالات کنکور دی ماه و نیز شرایط تصحیح برگه‌های کنکور، توضیحاتی را ارائه داده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی  – رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش – درباره شرایط برگزاری کنکور  و نحوه ارسال سوالات کنکور دی ماه توضیح داد: فایل رمزگذاری شده سوالات، صبح روز آزمون به حوزه‌های سراسر کشور ارسال می‌شود. ما سه سال است که ارسال فیزیکی نداریم و فایل سوالات را به صورت رمز شده ارسال می‌کنیم.

زارعی تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند فایل رمز شده را باز کند زیرا همه تدابیر امنیتی برای آن اندیشیده شده است.

سوالات کنکور دی ماه چگونه تکثیر می‌شوند؟

او درباره نحوه تکثیر سوالات کنکور گفت: یک ساعت قبل از شروع آزمون، بدون  ورود هیچ ابزار الکترونیکی در اتاق قرنطینه، سوالات تکثیر می‌شود. رمز سوالات از طریق پیامک به رییس حوزه ارسال خواهد شد اما رییس حوزه هم اجازه ندارد با تلفن همراه وارد اتاق شود.

زارعی خاطر نشان کرد: تمام این تدابیر امنیتی فقط برای پنج دقیقه زمان دریافت و تکثیر سوالات کنکور اندیشیده شده است تا هیچکس امکان دستیابی به سوالات را نداشته باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره شرایط طراحی سوال در کنکور با بیان اینکه همه دبیران از فروردین به بانک سوالات دسترسی داشته و می‌توانستند سوال طراحی کنند، گفت: طراحان سوال از حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از شروع آزمون، به اتاق قرنطینه دعوت شده و در حالی که امکان دسترسی به هیچ وسیله الکترونیکی را ندارند، شروع به طراحی سوالات کنکور می‌کنند. بانک سوالات هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی زارعی، در خصوص سطح دشواری سوالات از دانش‌آموزان نظر سنجی شده و آن‌ها گفته‌اند برخی از سوالات خیلی سخت بوده و تنها کسانی قادر به پاسخگویی خواهند بود که به کتاب درسی خود تسلط کاملی داشته باشند.

او در خصوص لو رفتن سوالات کنکور گفت: برخی از دانش‌آمزان گفته‌اند لو رفتن سوالات کنکور آن‌ها  را دلسرد و ناامید می‌کند. امکان دسترسی به سوالات و پاسخ‌های کنکور، قبل از برگزاری آزمون وجود ندارد. ما وظیفه داریم از این کار جلوگیری کنیم. اما اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد، وظیفه ما پیشگیری از این موارد است و همکاران ما  نیز دقت و حساسیت‌های لازم در این خصوص را به کار خواهند گرفت.

دستگاه سیگنال یاب در کنکور دی ماه

زارعی اظهار کرد که در تمام مناطق کشور شرایط برگزاری کنکور یکسان خواهد بود. او افزود: برای تامین امنیت آزمون‌ها، یک  نفر  برای حفاظت آزمون اضافه شده است. همچنین با همکاری سازمان سنجش، یک فرد با ابزار سیگنال‌یاب در حوزه‌های برگزاری کنکور حضور دارد تا ورود دستگاه‌های الکترونیکی را کنترل کند. ۵۰ درصد حوزه‌ها به این امکانات مجهز شده‌اند ولی می‌توانند حوزه‌های هم جوار را هم پوشش ‌دهند. در ساعت‌های مختلف و در حوزه‌های متفاوت، این کار انجام خواهد شد.

برگه‌های کنکور چگونه تصحیح می‌شوند؟

او درباره تصحیح برگه‌های کنکور توضیح داد: تصحیح الکترونیکی راه اندازی شده و تصحیح برگه‌های سوالات کنکور دی ماه، در دو نوبت انجام می‌شود. اگر نمره مصحح اول با مصحح دوم اختلاف داشته باشد، برگه داوطلب به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان با اشاره به دو مرحله‌ای شدن کنکور گفت: قبلا اگر به هر دلیلی داوطلبی به کنکور نمی‌رسید، یک سال از دانشگاه عقب می‌ماند. دو نوبتی شدن کنکور سبب می‌شود تا نوبت دوم برای داوطلبان به عنوان یک فرصت در نظر گرفته شود. همچنین امکان شرکت در آزمون ترمیم معدل، استرس داوطلبان را کاهش داده است.

این مطلب برگرفته از سایت وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد