آیا ورود به دانشگاه با تجدید امکان‌پذیره؟ | پرش

آیا ورود به دانشگاه با تجدید امکان‌پذیره؟

ممکنه گاهی اوقات شرایطی به وجود بیاد که دانش‌آموز شرایط شرکت در امتحانات رو نداشته باشه و یا این که نمره قابل قبولی در امتحاناتش به دست نیاره. اگه دانش‌آموز سال آخر تحصیلش باشه، شاید این سوال ذهنش رو درگیر کنه که آیا ورود به دانشگاه با تجدید امکان‌پذیره یا نه؟

خیلی از دانش‌آموزان به دلیل علاقه و اشتیاقی که به یک رشته و یا دانشگاه دارن، در کنکور شرکت می‌کنن؛ حالا اگه درسی رو قبول نشن چی میشه؟ یعنی با تجدید میشه رفت دانشگاه؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشین تا برای شما به طور کامل بررسی کنیم که آیا با درس افتاده می‌تونیم وارد دانشگاه بشیم یا نه.

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم یکی از مشکلات دانش‌آموزانه که اجازه ورود به دانشگاه رو از اون‌ها میگیره.

برای جبران این مشکل بهتره که دوباره در امتحانات دروسی که تجدید شدین شرکت کنین و این سری با مطالعه اصولی و بر طبق یک برنامه‌ریزی دقیق، این امتحانات رو با نمره بالا قبول بشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

ورود به دانشگاه با تجدید و دروس افتاده

در چندین سال اخیر دانشگاه‌های سراسری و آزاد به شکل‌های مختلفی دانشجو‌های خودشون رو پذیرش کردن. یکی از این روش‌های پذیرش، ثبت‌نام دانشجو با سوابق تحصیلیه.

بعضی از رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه میشه که برای تحصیل در اون‌ها، لازم نیست که در کنکور شرکت کنین. کافیه که در سال دوازدهم خودتون معدل خوبی به دست بیارین.

حالا اگه رشته و دانشگاه مورد علاقه شما جزء پذیرش رشته‌های بدون کنکوره، ممکنه این سوال در ذهن شما شکل بگیره که اگه درسی رو در امتحانات نهایی دوازدهم تجدید بشین چی میشه؟ آیا ورود به دانشگاه با تجدید امکان‌پذیره یا نه!

ورود به دانشگاه با دروس افتاده | پرش

برای پاسخ به این سوال باید بگیم که ورود به دانشگاه با درس افتاده شدنی نیست. چون یکی از شرایطی که ورود به دانشگاه‌های سراسری، پردیس خودگردان، پیام‌نور و غیرانتفاعی داره اینه که شما باید مدرک دیپلم خودتون رو دریافت کرده باشین.

این شرایط هم برای رشته‌های با کنکور و هم برای رشته‌های بدون کنکور برقراره و لازمه که شما تمام امتحانات خودتون رو با موفقیت پشت سر گذاشته و برای ورود به دانشگاه، مدرک دیپلم رو دریافت کرده باشین.

آیا با درس افتاده می‌توان وارد دانشگاه شد؟

همون‌طور که بالاتر گفتیم، از مهم‌ترین شرایط ثبت‌نام در دانشگاه اینه که شما مدرک دیپلم خودتون رو دریافت کرده باشین. مدرک دیپلم هم زمانی به شما داده میشه که تمام امتحانات رو قبول شده باشین. پس ورود به دانشگاه با تجدید مقدور نیست.

اگه درسی رو تجدید شدین، لازمه که در امتحانات مجدد درس افتاده شرکت کنین و نمره قبولی مد نظر رو به دست بیارین و بعدش برای ثبت‌نام دانشگاه اقدام کنین.

درسته که ورود به دانشگاه با تجدید امکان پذیر نیست اما گاهی بعضی از دانشگاه‌های آزاد و یا علمی کاربردی ظرفیت خالی برای دانشجو‌هایی که در این دانشگاه قبول شدن و در کارنامه خود تجدید دارن نگه میدارن.

این رزرو تا زمانیه که دانشجو دوباره در امتحانات درس افتاده شرکت کنه و با قبول شدن در اون‌ها، مدرک دیپلم خودش رو اخذ کنه؛ در نهایت می‌تونه در جای رزرو شده به تحصیل بپردازه و مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشه.

شرایط ورود به دانشگاه با تجدید

برخی دانش‌آموزان به دلیل شرکت نکردن سر جلسه آزمون و یا نرسین نمرشون به حد نصاب، درسی رو تجدید میشن. در این صورت امکان ورود به دانشگاه با درس افتاده وجود نداره و اون‌ها باید حتما در تمام دروس نمره قبولی رو به دست بیارن.

پس نمی‌تونیم بگیم که شرایطی ویژه و خاص برای ورود به دانشگاه با تجدید وجود داره؛ فقظ شاید دانشگاه آزاد و یا علمی کاربردی در مواقعی خاص برای شما ظرفیت رزرو نگه دارن اما امکان ورود به دانشگاه‌های سراسری، غیر‌انتفاعی، پیام‌نور و پردیس خودگردان با دروس افتاده وجود نخواهد داشت.

ورود به دانشگاه آزاد با درس افتاده

در موارد محدودی که دانشجو امکان رزرو ظرفیت داره، ورود به دانشگاه آزاد با دروس افتاده ممکنه. برای رزرو این ظرفیت مازاد باید به سایت سنجش مراجعه و گواهی لازم برای تایید ورود دانش‌آموز مردودی به دانشگاه رو دریافت کنین.

ورود به دانشگاه آزاد با درس افتاده | پرش

مراحل دریافت تاییدیه ورود به دانشگاه با درس افتاده

برای این که تاییدیه ورود به دانشگاه آزاد با درس افتاده رو دریافت کنین، باید مراحلی رو طی کنین:

  1. دانشجو در زمان ثبت‌نام باید به دانشگاهی که قبول شده بره تا گروه آموزشی دانشگاه با رزرو ظرفیت موافقت کنن.
  2. بعد باید در امتحانی که تجدید شده شرکت و نمره قبولی رو به دست بیاره.
  3. با قبولی در امتحانات باید به سایت سنجش بره و درخواست تاییدیه ورود به دانشگاه رو ثبت و پیگیری کنه.
  4. سازمان سنجش این درخواست رو بررسی می‌کنه و در صورت موافقت و صحت اطلاعات، لینکی برای داوطلب ارسال میشه.
  5. داوطلب باید وارد این لینک شده و اطلاعاتی مثل کد‌ملی، عکس، فرم قبولی دانشگاه و .. رو که خواسته شده در این سایت بارگذاری کنه.
  6. در نهایت با تایید این مدارک توسط سازمان سنجش، داوطلب باید برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل به دانشگاه خودش مراجعه کنه.

کلام آخر

ممکنه این سوال برای خیلی از دانش‌آموزان پیش بیاد که ورود به دانشگاه با تجدید شدنی هست یا نه؟

در جواب این سوال و ابهامات این که با تجدید میشه رفت دانشگاه یا نه بررسی کردیم که شما حتما باید مدرک دیپلم خودتون رو از مدرسه گرفته باشین تا اجازه ورود به دانشگاه رو به شما بدن.

البته که در صورت وجود شرایط خاص، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی ممکنه با این مورد موافقت کنه که در نهایت باز هم باید در امتحانات دروس افتاده خودتون شرکت کنین و نمره قبولی رو به دست بیارین.

دانش‌آموزانی که دروسی رو افتاده باشن، به دلیل این که دیپلم خودشون رو دریافت نکردن اجازه ورود به دانشگاه رو ندارن.

ثبت‌نام با دروس افتاده در بعضی از واحد‌های دانشگاه آزاد انجام میشه که برای این کار باید مراحلی که در مقاله گفتیم رو انجام بدین.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد