تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم، یک موضوع مهم در سیستم تحصیلی است. دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشدن، می‌تونن در نوبت دی ماه شرکت کرده و نمره قبولی رو جبران کنن. اگه دانش‌آموزان توی امتحانات نهایی خودشون مردود شدن، می‌تونن با استفاده از تک ماده، نمره قبولی رو کسب کنن.

این تک ماده به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا با داشتن نمره بالای 7، توی امتحانات نهایی پایه دوازدهم قبول بشن. همچنین، در صورتی که دانش‌آموزان نتونن توی نوبت‌های خرداد و شهریور ماه نمره قبولی رو کسب کنن، می‌تونن در نوبت دی ماه دوباره توی امتحانات شرکت کنن.

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم، یک موضوع مهم در مسیر تحصیلی دانش‌آموزان است. اگه دانش‌آموز در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشه، می‌تونه در نوبت دی ماه امتحانات نوبت دی ماه شرکت کنه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

حداقل نمره قبولی برای تجدیدی‌های دوازدهمی

توی این مقاله در مورد تجدیدی‌های دوازدهمی‌ها و شرایط قبولی با حداقل نمره در امتحانات، به شما توضیح میدیم که:

  • نمره قبولی سالانه مقطع دوازدهم:
    برای قبولی توی یک درس، نمره سالانه اون درس باید بالای 10 باشه. به عبارت دیگه، میانگین نمره مستمر و نمره کتبی نهایی حداقل باید 10 باشه.
  • نمره قبولی در امتحانات نهایی دوازدهم:
    برای قبول شدن در این مقطع تحصیلی، نمره نهایی امتحان‌های دوازدهم باید حداقل از 7 باشه. در غیر این صورت، دانش‌آموزان باید در امتحان شهریور شرکت کنن.  اگه باز هم نمره قبولی رو کسب نکنن، در دی ماه سال تحصیلی بعد از امتحان نهایی شرکت می کنن.

با اطلاع از این شرایط، دانش‌آموزان می‌تونن تلاش خودشون رو برای اخذ نمره قبولی توی امتحانات بیشتر کرده و به مقاطع بعدی پیش برن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

هدایت تحصیلی برای تجدیدی‌ها

هدایت تحصیلی یک فرآیند مهمه که به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا رشته‌ی تحصیلی مناسب خودشون رو انتخاب کنن. این فرآیند با استفاده از خدمات مشاوره و آزمون‌، دانش‌آموزان رو با استعدادها، علاقه‌ها، توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خودشون آشنا می‌کنه.

هدف اصلی هدایت تحصیلی، انتخاب آگاهانه‌ی رشته تحصیلی و مسیر آینده‌ی شغلی دانش‌آموزان است. این فرآیند از پایه‌ی نهم آغاز میشه و تا پایان دوره‌ی دوم متوسطه ادامه داره. در پایه‌ی نهم، دانش‌آموزان باید برای ورود به دوره‌ی دوم متوسطه، رشته‌ی تحصیلی مناسب خودشون رو انتخاب کنن.

اهداف هدایت تحصیلی شامل شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه‌ی رشته تحصیلی و مسیر آینده‌ی شغلی و هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی براساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور میشه. این فرآیند، به دلیل تأثیر زیادی که توی آینده‌ی شغلی و تحصیلی داره، خیلی اهمیت داره. برای دانش‌آموزان تجدیدی، پس از اعلام نتایج امتحانات شهریورماه، هدایت تحصیلی انجام میشه.

هدایت تحصیلی برای تجدیدی‌ها

تجدید شدن دانش‌آموزان دوازدهمی در امتحانات نهایی شهریورماه

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم، یک موضوع مهم در مسیر تحصیلی دانش‌آموزان است. دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشدن یا در امتحانات نهایی تجدید شدن، می‌تونن در نوبت دی ماه شرکت کرده و نمره قبولی رو کسب کنن.

همچنین، استفاده از تک ماده یکی از راه‌هایی است که دانش‌آموزان می‌تونن با اون نمره قبولی رو توی امتحانات نهایی دوازدهم به دست بیارن. اگه دانش‌آموزان دارای معدل بالای ۱۰ باشن و نمره یکی از دروس اون‌ها ۷ یا بیشتر باشه، سیستم به طور خودکار نمره ۷ رو قبول و تایید می کنه.

در صورتی که دانش‌آموزان نتونن نمره قبولی توی امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور رو کسب کنن، می‌تونن در نوبت دی ماه مجددا در امتحانات شرکت کنن. به همین منظور، دانش‌آموزان باید با دقت به شرایط و مقررات مدارس و آموزش و پرورش توجه کنن تا بهترین راهکار رو برای کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی دوازدهم انتخاب کنن.

شرایط استفاده از تک ماده برای کلاس دوازدمی‌ها

تک ماده در دبیرستان یک مفهوم مهم است که برای قبولی در امتحانات پایانی هر پایه مورد استفاده قرار می‌گیره. این قانون به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا در صورتی که نمره‌ی قبولی رو کسب نکنن، با استفاده از تک ماده، بدون آزمون مجدد، درس‌های خودشون رو پاس کنن.

برای استفاده از تک ماده دردبیرستان، شرایط زیر رو باید رعایت کنین:

  • حداقل معدل:
    دانش‌آموزان باید حداقل معدل ۱۰ داشته باشن.
  • نمره در بازه مشخص:
    نمره‌های دانش‌آموز در چهار درس امتحانی باید بین ۷ تا ۱۰ باشه.

اگه این شرایط برقرار باشه، می‌تونین از تک ماده برای قبولی استفاده کنین.

نکات مهم در مورد تجدید شدن در امتحانات نهایی

چند نکته مهم در مورد تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم شامل موارد زیر میشه:

  • تجدید شدن در امتحانات نهایی:
    دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشن، می‌تونن توی نوبت دی ماه امتحانات دوباره شرکت کنن.
  • نمره قبولی:
    نمره قبولی توی امتحانات پایه دوازدهم بالای 7 است. اگه دانش‌آموزان نمره قبولی توی هر یک از دروس نوبت‌های خرداد و شهریور رو کسب نکنن، با مردودی توی امتحان دوازدهم مواجه میشن.
  • استفاده از تک ماده:
    در صورتی که دانش‌آموز دارای شرایط استفاده از تک ماده باشه، می‌تونه از این شرایط استفاده کرده و در امتحانات نهایی پایه دوازدهم قبول بشه.
  • مهم‌ترین امتحانات:
    امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، جزو مهم‌ترین امتحان‌های تحصیلی دانش‌آموزان محسوب میشن. برای شرکت توی کنکور سراسری نیاز به کسب نمره قبولی توی این امتحانات دارین.
  • برنامه‌ریزی مناسب:
    برای مطالعه و کسب نمره قبولی توی امتحانات نهایی، برنامه‌ریزی مناسبی انجام بدین و در کنار استراحت و تفریح، از انباشت شدن درس‌ها جلوگیری کنین.

با توجه به اهمیت پاس کردن دروس برای ورود به مقاطع بالاتر، تلاش کنین بهترین عملکرد رو توی امتحانات نهایی داشته باشین. موفقیت به دست اومده از این امتحانات، در مسیر تحصیلی شما خیلی مؤثر خواهد بود.

نکات مهم در مورد تجدید شدن در امتحانات نهایی

راه‌های جلوگیری از تجدید شدن در امتحانات نهایی

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم یک مسئله‌ای است که خیلی از دانش‌آموزان رو نگران می‌کنه. توی این مقطع، دانش‌آموزان ملزم به شرکت در امتحانات نهایی هستن و قبولی در اون فقط به مسائل تسلط درسی مربوط نمیشه. میزان آمادگی روانی قبل از امتحان روی نتیجه آزمون تأثیرگذاره. اگه در امتحانات نهایی دوازدهم تجدید شویم، چه کار کنیم؟

برای قبولی توی این مقطع، باید در برگه‌ی امتحان نهایی نمره 7 یا بالاتر رو کسب کنیم و نمره‌ی سالانه‌ی ما بیشتر از 10 باشه. اگه تجدید شدین، نگران نباشین، می تونین توی ماه شهریور دوباره در امتحان شرکت کرده و نمره قبولی رو کسب کنین. همچنین، از تبصره تک ماده هم می‌تونین استفاده کنین. با استفاده از تبصره تک ماده، دو تا از دروس افتاده‌ی خودتون رو بدون شرکت دوباره در امتحان نهایی پاس کنین.

یک نکته مهم در این مورد اینه که اگه تجدید شدین، برای دریافت مدارک خودتون و یا شرکت توی کنکور، باید تا دی ماه صبر کنین و دوباره امتحان بدین. در نهایت، با مطالعه دقیق‌تر و بیشتر، خودتون رو برای امتحانات آماده کنین. هربار تجدید شدن زمان شرکت در کنکور یا فارغ‌التحصیل شدن رو تحت تأثیر قرار میده، بنابراین به دقت عمل کنین.

جمع بندی تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم در مسیر تحصیلی دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخورداره. در این مقاله، به بررسی جزئیات تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم پرداخته شده است. دانش‌آموزانی که در یک یا چند درس نمره قبولی رو کسب نکردن یا دچار تجدید شدن در امتحانات نهایی، می‌تونن در امتحانات نوبت دی ماه شرکت کنن و نمره قبولی رو کسب کنن. در صورت کسب نکردن نمره قبولی در این نوبت‌ها، می‌تونن در نوبت‌های بعدی امتحانات شرکت کنن.

برای دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی خودشون مردود شدن، جبران و کسب نمره قبولی در نوبت‌های بعدی این آزمون امکان‌پذیره. از اونجایی که پاس کردن دروس توی امتحانات نهایی برای ورود به مقاطع بالاتر خیلی مهمه، دانش‌آموزان باید با دقت و برنامه‌ریزی مناسب، به کسب نمره قبولی در این امتحانات تلاش کنن.

دانش‌آموز باید حداقل معدل ۱۰ رو کسب کرده و نمره‌های اون در چهار درس امتحانی باید بین ۷ تا ۱۰ باشه.

زیرا برای شرکت توی کنکور سراسری نیاز به کسب نمره قبولی توی این امتحانات است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد