کارت ورود به جلسه کنکور دی

کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه کی توزیع می‌شود؟

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری دی ماه، از یکشنبه 25 دی ماه آغاز شده و تا پنجشنبه 29 دی ماه ادامه خواهد داشت.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بر اساس خبر منتشر شده در ایسنا، عبدالرسول پورعباس ـ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ـ با بیان اینکه 25 دی ماه آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه است، گفته است: داوطلبان بر اساس اطلاعات مندرج شده روی کارت ورود به جلسه میتوانند از زمان و محل دقیق  برگزاری آزمون مطلع شوند.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه تا کی ادامه دارد؟

بر اساس آخرین خبر اعلام شده، کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه تا 29 دی توزیع می‌شود.
به گفته پور عباس از آنجایی که خانواده‌ی داوطلبان نیز درگیر برگزاری کنکور می‌شوند، حدود 8 میلیون نفر  به صورت مستقیم درگیر فرآیند برگزاری کنکور هستند.

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

برای دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول (دی‌ماه) برای کنکور سراسری 1401 به روی لینک زیر کلیک کنید

کارت شرکت در آزمون سراسري سال 1402 – نوبت اول دی ماه 1401

تعداد داوطلبان کنکور دی ماه چقدر است؟

او درباره تعداد داوطلبان نوبت اول کنکور 1402 گفته است: حدود 900 هزار نفر در  کنکور نوبت اول شرکت کره‌اند و ما فکر می‌کنیم که هر چه تعداد دفعات برگزاری آزمون بیشتر شود، تعداد داوطلبان کمتر می‌شود.

تقلب در کنکور چه مجازاتی دارد؟

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجازات تقلب در کنکور  با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های مبارزه با تقلب در کنکور افزایش یافته است،گفته است: در آخرین کنکور حدود 857 نفر با تجهیزات تقلب شناسایی شده‌اند. این افراد بین 3 تا 10 سال از شرکت در کنکور محروم شده‌اند.

یک نکته برای داوطلبانی که دیپلم رشته‌ای غیر از گروه آزمایشی که در کنکور شرکت می‌کنند را دارند

به گفته پورعباس نتایج کنکور سال جاری تا 2 دو سال اعتبار دارد و  افرادی که دیپلم رشته‌ای غیر از گروه آزمایشی که در کنکور شرکت می‌کنند را دارند، باید در آزمون ترمیمی آموزش و پرورش شرکت کنند و اگر در این آزمون‌ها شرکت نکنند نمره صفر برای آنها لحاظ شود.

درباره کارت ورود به جلسه کنکور بیشتر بدانید

کارت ورود به جلسه کنکور، یکی از مهمترین مدارکی است که همه داوطلبان باید هنگام ورود به جلسه آزمون همراه داشته باشند.

کارت ورود به جلسه کنکور معمولا تنها چند روز پیش از آغاز کنکور، منتشر می‌شود. این کارت به صورت اینترنتی منتشر شده و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش، با وارد کردن اطلاعات خود، کارت خود را دریافت کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون را چطور دریافت کنیم؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ابتدا باید صبر کنید تا موعد انتشار آن توسط سازمان سنجش به صورت رسمی اعلام شود. این زمان معمولا سه یا چهار روز قبل از برگزاری آزمون است. پس از اعلام زمان انتشار، به سایت سنجش به نشانی  sanjesh.org  مراجعه  کنید و روی قسمت سراسری کایک کنید و سپس روس قسمت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری کلیک کنید.

سازمان سنجش برای دریافت کارت، چهار روش را برای شما در نظر گرفته که برای هر کدام لازم است اطلاعات متفاوتی را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات، کارت ورود به جلسه کنکور شما نمایش داده می‌شود. حال باید آن را پرینت گرفته و با خود به سر جلسه آزمون ببرید.

کارت ورود به جلسه آزمون چه اهمیتی دارد؟

در کارت ورود به جلسه آزمون، زمان و مکان دقیق آزمون درج شده است. بنابراین علاوه بر اینکه به عنوان یک کارت هویت برای شما در نظر گرفته شده و اطلاعات زیادی از شما را در بر دارد، به خاطره در برداشتن  اطلاعاتی از حوزه آزمون شما و زمان آزمون، اهمیت دارد. بنابراین هرگز نباید کارت ورود به جلسه کنکور را برای ورود به حوزه آزمون، فراموش کنید.

کارت ورود به جلسه آزمون حاوی چه اطلاعاتی است؟

کارت ورود به جلسه کنکور حاوی اطلاعات هویتی و تحصیلی دانش‌آموز است. صحت این اطلاعات اهمیت دارد و در صورت مشاهده مغایرت، داوطلب باید اطلاعات خود را ویرایش کند. اطلاعات فردی، زمان و مکان برگزاری آزمون، سهمیه، زبان خارجی، نوع معلولیت و … در کارت ورود به جلسه آزمون ذکر شده است.

نحوه ویرایش کارت ورود به جلسه آزمون

ممکن است داوطلبی متوجه وجود اشتباه و مغایرت در کارت ورود به جلسه خود شود. برخی از این اطلاعات را می‌توان تا روز برگزاری آزمون و از طریق قسمت ویرایش اطلاعات سایت سنجش اصلاح کرد. این اطلاعات که به صورت اینترنتی قابل اصلاح است مربوط به بند‌های 6، 14، 15، 16، 18 ، 19 ، 20 ، 21 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25  شامل سال اخذ و نوع دیپلم، محل تولد، کد دانش‌آموزی، منطقه اخذ دیپلم، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخد مدرک ماقبل دیپلم،  محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی،  منطقه یا ناحیه اخذ پیش دانشگاهی، کد دانش‌آموزی پیش دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و اشتغال است.

در صورت وجود مغایرت در اطلاعات شناسنامه‌ای خود که مربوط به بند‌های 1، 2 ، 3 ،4 ، 12 و 13 است، باید به  اداره ثبت احوال منطقه یا شهر خود مراجعه کنید زیرا امکان ویرایش این اطلاعات به صورت اینتر نتی وجود ندارد.

همچنین  داوطلبان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ التحصیلان 1384 به بعد) و یا پیش دانشگاهی (فارغ التحصیلان سلا 91 به بعد) هستند، و همچنین فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید (6،3،3)، اگر در اطلاعات بندهای 6، 15 ، 16 ، 22 ، 23 ، 24 مغایرتی مشاهده کردند، تا روز برگزاری آزمون
(30/10/1401) فرصت دارند تا به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند.

این بندها شامل اطلاعات: سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش‌آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش دانشگاهی و کد دانش‌آموزی مقطع پیش دانشگاهی است که داوطلبانی که در بند بالا به آن‌ها اشاره شد، باید با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه خود، به صورت حضوری برای ویرایش این اطلاعات اقدام کنند.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعیه‌های سازمان سنجش را کامل مطالعه کنید.)

این مطلب بر اساس خبر منتشر شده در ایسنا، نوشته شده است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد