کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل

کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۷ ساله با کدملی در محلات کمتر برخوردار شناسایی شده‌اند و  کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

یوسف نوری_ رئیس ستاد توانمند سازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محلات کم برخوردار کشور_ خبر بالا را اعلام کرده و  درباره کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، افزوده است: ما باید ظرفیت کار خیر را فراهم کنیم. مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است و ما باید این بعد را تقویت کنیم؛ در حال حاضر از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند.

نوری که در مراسم رونمایی از طرح سامانه برپا صحبت می‌کرد، درباره این سامانه توضیح داده: در سامانه برپا برای جبران اُفت کیفیت تحصیل و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی به تحصیل دسترسی ندارند، تمرکز شده است.

بر اساس گفته‌های رئیس ستاد توانمند سازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله، این سامانه برای کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مفید خواهد بود.

2020محله کم برخوردار در کشور

در این مراسم آقا محمدی _رئیس ستاد توانمند سازی و تحول اجتماع محور 2020 محله _ نیز درباره محلات کم برخوردار کشور عنوان کرده است: 2020 محله کمتر برخوردار در کشور داریم که گرفتار مشکلات مختلفی هستند. 19 میلیون و 700 هزار جمعیت در این محلات ساکن‌ هستند و این جمعیت کمی نیست. او سپس اظهار کرد: ما به دنبال کاهش مشکلات آنها هستیم.

آقا محمدی درباره نحوه رسیدگی به ساکنان محلات کم برخوردار، توضیح داد: تصمیم گرفتیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای 30 و کمتر از 30 سال تقسیم بندی کنیم. تحول و تغییر وضعیت افراد کمتر از 30 ساله برای ما مهم است.

نحوه رسیدگی به وضعیت تحصیل دانش‌آموزان محلات کم برخوردار

رئیس ستاد توانمند سازی و تحول اجتماع محور 2020 محله، افزود: دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کردیم، یک گروه بازماندگان از تحصیل‌ هستند. 874 هزار بازمانده از تحصیل 6 تا 17 ساله با کد ملی و محل زندگی شناسایی شده‌اند که تا کنون 150 هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند که امکانات تحصیلی برابر همچون امکانات کنکوری در اختیار ندارند. در آینده نزدیک، کلاس‌های کنکور به صورت آنلاین برای تمام این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

آقا محمدی در پایان اظهار کرد که نوجوانان بالای 13 سال محلات کم برخوردار به دوره‌های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف وارد خواهند شد. همچنین از دیگر خدماتی که قرار است به دانش‌‌آموزان مناطق کم برخوردار ارائه شود، کمک به دانش‌آموزانی است که در یک یا چند درس مشکل تحصیلی دارند. دانش‌آموزان توانمند این مناطق محروم هم می‌توانند در سامانه علاقه‌مندی خود به تدریس را اعلام کنند و زمان آزاد خو را هم بگویند تا خودشان پشتیبان سایرین شوند.

این مطلب از سایت تسنیم برگرفته شده است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد