ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی

بهترین ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی | تجربه رتبه‌های برتر

همه داوطلبان کنکور با یک علامت سوال بزرگ روبه‌رو هستند و آن هم به این سوال مربوط می‌شود: « هر روز باید چقدر درس بخونم تا بتونم رتبه خوبی توی کنکور بیارم یا دانشگاه دولتی قبول بشم؟ » ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی تعیین شود.

با توجه به توانایی هر فرد و شرایطی که برای درس خواندن و یادگیری دارند میزان مطالعه روزانه و هفتگی متفاوت است. ساعت مطالعه رتبه‌های برتر برای کنکور ریاضی می‌تواند یکی از الگوهای ایده‌آل برای درس خواندن در این ایام باشد اما باید به تفاوت‌های خود با این افراد هم توجه داشته باشید.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

موفقیت در کنکور رشته ریاضی لزوماً با ساعت‌ها درس خواندن ممکن نمی‌شود. شما باید بتوانید در کنار رعایت حجم مناسب ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی، کیفیت درس خواندن خود را هم بالا ببرید.

استفاده از روش‌های درست مطالعه و رعایت تکنیک‌های تست‌زنی به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به بالاترین کیفیت‌ها از درس خواندن خود برسید. کمک گرفتن از ساعت مطالعه رتبه‌های برتر برای کنکور ریاضی می‌تواند برنامه‌ریزی کردن برای مطالعه و تمرین در این دوره را بسیار ساده‌تر از همیشه کند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مقدار استاندارد ساعت مطالعه روزانه برای کنکور ریاضی

« باید هر روز چقدر درس بخونیم تا رتبه خوبی توی کنکور کسب کنیم؟ »

جواب دادن به این سوال مهم و کلی نیاز به بررسی فاکتورهای متعددی دارد؛ مشخص کردن یک بازه زمانی به عنوان ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی برای هر فرد، نیازمند دقت و توجه به نکات مختلفی است. در کمال تعجب باید شما را با یک حقیقت روبه‌رو کنیم:

در واقع استانداردی برای تعیین ساعت مطالعه هر درس برای کنکور ریاضی وجود ندارد!

هر داوطلب با توجه به شرایطی که دارد، زمان متفاوتی را برای درس خواندن صرف می‌کند و طبیعتاً نتیجه متفاوتی هم از آزمون کنکور دریافت می‌کند. میزان توانایی، استعداد و قدرت یادگیری افراد مختلف از عواملی هستند که در مقدار یادگیری آن‌ها تاثیر دارند.

ممکن است شما به عنوان یکی از داوطلبان کنکور رشته ریاضی، با روزی 10 ساعت درس خواندن به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود دست پیدا کنید، اما صمیمی‌ترین دوست‌تان با استفاده از همین مقدار مطالعه رتبه خوبی کسب نکند. پس لزوماً ساعت مطالعه زیاد یا کم نمی‌تواند دلیل اصلی برای موفقیت یا عدم موفقیت در کنکور باشد.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

در طول هفته باید چند ساعت درس خوانده باشیم؟

جواب این سوال هم مثل مورد قبلی مشخص است: برای هر داوطلب عدد متفاوتی به عنوان ساعت مطالعه هفتگی برای کنکور ریاضی اعلام خواهد شد. اما با اندازه‌گیری میزان ساعت روزانه درس خواندن خود می‌توانید خیلی راحت از ساعت مطالعه هفتگی خود هم با خبر شوید.

چیزی که با توجه به تجربه داوطلبان کنکور ریاضی در سال‌های قبلی می‌توانیم به شما اعلام کنیم این است که به طور معمول داوطلبان این رشته تحصیلی چیزی بین 40 تا 60 ساعت در هفته مطالعه درسی داشته‌اند. اما باید این را در نظر داشته باشید که ممکن است شما با مقدار کمتر یا بیشتری بتوانید به موفقیت برسید.

یادتان باشد تنظیم این مقدار درس خواندن را با درنظر گرفتن روزهای تعطیل و روزهایی که باید در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید، انجام دهید. برای صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه‌ها استفاده از کلاس آنلاین کنکور به جای کلاس‌های حضوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساعت مطالعه هفتگی

ساعت مطالعه هر درس برای کنکور ریاضی

مشخص کردن ساعت مطالعه هر درس برای کنکور ریاضی باید با توجه به ضریب و حجم آن انجام شود؛ یعنی دروسی که ضریب بیشتری دارند بیشتر مطالعه شوند. نکته مهم این است که در برنامه‌ریزی درسی خود برای یک هفته باید به مطالعه تمام دروس توجه کنید. یعنی تمام درس‌ها باید در هفته مطالعه شوند و هیچ کدام از قلم نیافتد. به‌طور مثال اگر در هفته حدود 35 ساعت مطالعه درسی دارید، ساعت مطالعه هر درس برای شما می‌تواند به شکل زیر باشد:

دیفرانسیل و ریاضی پایه: ۶ ساعت هندسه پایه و هندسه تحلیلی: ۳/۵ ساعت گسسته و جبر و احتمال: ۳/۵ ساعت
فیزیک: ۶ ساعت شیمی: ۴/۵ ساعت ادبیات: ۳/۵ ساعت
عربی: ۳ ساعت دینی: ۲/۵ ساعت زبان: ۲/۵ ساعت

نکته مهم دیگر که باید آن را در رابطه با ساعت مطالعه هر درس برای کنکور ریاضی باید در نظر بگیرید، داشتن چالش‌ با برخی از دروس است.

برای مثال درس هندسه یکی از دروس مهم این رشته است که عموما داوطلب‌ها چالش زیادی برای یادگیری آن دارند و به احتمال زمان بیشتری را برای مطالعه نیاز دارد. اما با دانستن نکات طلایی برای مطالعه هندسه کنکور ریاضی، می‌توانید این زمان را به حداقل برسانید. این نکته برای دروس دیگه هم صدق می‌کند.

ساعت مطالعه رتبه‌های برتر برای کنکور ریاضی

در ادامه تجربه تعدادی از داوطلبان کنکور رشته ریاضی که توانسته‌اند به رتبه‌های عالی دست پیدا کنند را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • روزهایی که مدرسه بودم بین ۵ تا ۶ ساعت و روزهایی که خونه بودم بین ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.
  • روزانه ۶ الی ۷ ساعت مطالعه داشتم و وقتم رو برای کلاس‌های اضافه هدر ندادم و از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دور بودم.
  • برای رسیدن به هدفم با برنامه‌ریزی منظم تلاش کردم و روزانه ۸ ساعت مطالعه داشتم.
  • روزانه 4 ساعت مطالعه درسی داشتم اما کم کم آن را به 11 ساعت رساندم.
  • حدود 6 تا 7 ساعت در روز درس می‌خواندم و به برنامه‌ریزی اهمیت زیادی می‌دادم.

تعادل ساعت مطالعه برای دروس عمومی و اختصاصی

رعایت کردن تعادل بین مطالعه درس‌های عمومی و اختصاص برای همه رشته‌های تحصیلی اهمیت دارد. یک قانون کلی برای رعایت این تعادل وجود دارد و آن هم این است که:

« 70 درصد از زمان مطالعه در هفته بباید به درس‌های اختصاصی تعلق بگیرد و 30 درصد باقی‌مانده صرف مطالعه درس‌های عمومی شود. »

برای مثال اگر 35 ساعت در هفته درس می‌خوانید، حدوداً 25 ساعت را صرف مطالعه دروس اختصاصی مهم کنید و 10 ساعت باقیمانده را با خواندن درس‌های عمومی پر کنید. طبیعی است که برای تقسیم‌بندی این زمان بین درس‌های مختلف، به نقطه ضعف‌های خود توجه بیشتری داشته باشید و برای آن‌ها وقت بیشتری در نظر بگیرید.

 

ساعات مطالعه 2

نکته‌های طلایی ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی

به عنوان یکی از داوطلبان کنکور رشته ریاضی بد نیست که از نکته‌های زیر هم باخبر باشید:

اگر ساعت مطالعه کمی دارید، نگران نباشید

اگر فکر می‌کنید زمان کمی را برای درس خواندن صرف می‌کنید و از رقیبان خود عقب مانده‌اید، نگران نباشید. افزایش ساعت مطالعه نیاز به زمان و صبر زیادی دارد. برای این کار باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید تا بتوانید بیشتر درس خواندن را برای خود به یک عادت تبدیل کنید.

اگر یک شبه ساعت مطالعه روزانه خود را از 3 ساعت به 8 ساعت برسانید، بیشتر از یک هفته دوام نخواهید آورد! بنابراین کمی به خودتان زمان دهید تا بتوانید به میزان بیشتری از مطالعه و تست در هفته عادت کنید. می‌توانید با کمک آموزش آنلاین کنکور ریاضی می‌توانید زمان رفت‌وآمد بین کلاس‌های حضوری مختلف را حذف کنید و به ساعت مطالعه هر روز خود اضافه کنید.

برای آگاهی از روش‌های مختلفی که منجر به افزایش ساعت مطالعه می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله زیر بزنید:

کمیت و کیفیت مطالعه برای کنکور، در کنار هم معنا پیدا می‌کنند

باور داشته باشید که صرفاً ساعت بالای مطالعه روزانه یا هفتگی، دلیلی برای موفق شدن نخواهد بود. لازم است که همزمان با بالا بردن ساعت مطالعه، برای افزایش کیفیت مطالعه هم تلاش کرد. پس حتی اگر یک ساعت در روز درس می‌خوانید، در همین زمان کوتاه مطالب را به صورت مفهومی و عمیق یاد بگیرید تا تاثیر آن را لمس کنید.

برای موفقیت در کنکور باید حسابی تلاش کنید

آزمون کنکور یکی از بزرگترین رقابت‌هایی است که در کشورمان برگزار می‌شود؛ موفق شدن در چنین مسابقه بزرگی کار هر کسی نیست. این که صرفاً ساعت مطالعه رتبه‌های برتر کنکور را الگو قرار دهید، ضمانتی برای قبول شدن شما نخواهد بود! برای موفقیت در کنکور لازم است که حسابی تلاش کنید و سختی‌های این یک سال را به امید شیرینی قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه به جان بخرید.

برنامه‌ریزی برای کنکور از واجبات است

شاید تا زمان دریافت دیپلم توانسته باشید بدون برنامه‌ریزی درسی بهترین نمرات را کسب کنید، اما برای رسیدن به نتایج خوب از کنکور نمی‌توانید از برنامه‌ریزی کردن فرار کنید. حجم زیاد مباحث درسی که باید برای کنکور مطالعه شود، در کنار تست زدن و حضور در کلاس‌های کنکور بخش زیادی از زمان داوطلب را به خود اختصاص می‌دهد.

آمادگی برای شرکت در این آزمون بزرگ به یک برنامه‌ریزی کنکور دقیق و منحصربه‌فرد برای هر شخص نیاز دارد. تقسیم‌بندی درست زمان آزاد و اولویت‌بندی کردن بین دروس مختلف از مزیت‌هایی است که با برنامه‌ریزی کردن برای کنکور به آن دست پیدا می‌کنید.

برنامه‌ریزی برای کنکور ریاضی

سخن پایانی در مورد ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی

در این مقاله با هم در مورد راه و روش تعیین ساعت مطالعه برای کنکور ریاضی صحبت کردیم. اجرای همین نکات ریز باعث می‌شود که برنامه‌ریزی شما برای درس خواندن در طول این سال سرنوشت‌ساز کارآمدتر از همیشه باشد.

مشخص کردن ساعت مطالعه هر درس برای کنکور ریاضی، به فرآیند مطالعه شما نظم می‌بخشد و سرعت‌تان را هم افزایش می‌دهد. یادتان باشد که برای موفقیت در کنکور نیاز است که حسابی تلاش کنید؛ انگیزه خودتان را برای ادامه مسیر از دست ندهید تا به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود برسید.

نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد چراکه برای هر فرد میزان ساعت مشخصی برای درس خواندن وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی عوامل بسیار مهم آن پرداختیم.

به صورت متوسط می توان گفت دانش آموزان این رشته بین 40 تا 60 ساعت در هفته را به مطالعه دروس خود می پردازند که شما ممکن است با میزان کمتر و یا بیشتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد