اهمیت آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

اهمیت آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

برای عملکرد بهتر در آزمون کنکور، لازمه که ذهن خودتون رو آرام کنی و بهترین راه برای کاهش استرس، تمرین و آماده‌سازی مناسب است. خواب کافی و تغذیه سالم می‌تونه به شما کمک کنه تا آرامش خودتون رو حفظ کنین. اهمیت آرامش در هفته‌های پایانی کنکور زیاده بنابراین راهکارهای مختلفی برای کاهش استرس در این روزها وجود داره.

برای مثال تمرین روش‌های تنفس عمیق، تمرین یوگا، تمرینات ورزشی و غیره استرس و اضطراب رو کاهش میده. همچنین با خوندن کتاب‌های درسی و کمک درسی خودتون رو برای آزمون آماده کرده و استرستون رو کاهش بدین. به هر حال، باید به خودتون اجازه بدین تا در هفته‌های پایانی کنکور از زندگی لذت ببرین. توجه داشته باشین که آزمون کنکور فقط یکی از مراحل زندگی شما محسوب میشه و همچنان می‌تونین به اهداف خودتون دست پیدا کنین.

آرامش در هفته‌های پایانی کنکور اهمیت بسیاری داره. در این دوره، کنکوری‌ها با فشارهای زیادی مواجه هستن و نیاز به تمرکز بر مطالعه و آمادگی دارن، آرامش درونی باعث افزایش انرژی در مطالعه و استفاده بهینه از زمان میشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

توصیه‌های مهم برای آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

تنظیم ساعت خواب و بیداری: تنظیم کردن ساعت خواب و بیداری چیزی نیست که توی یه شب اتفاق بیافته، پس باید از قبل و حداقل در دو هفته پایانی کنکور روی تنظیم خوابتون تمرکز کنین. بهترین ساعت خواب 10 شب و ساعت بیداری 6 صبح است.

توصیه‌هایی برای روزهای آخر قبل کنکور

  • ورزش کردن:
    ورزش به مدت 20 دقیقه در روز باعث تولید آندروفین شده و باعث نشاط و کاهش استرس میشه، بنابراین به طورکلی توی برنامه روزانه خودتون، مدتی رو برای ورزش کردن اختصاص بدین.
  • خواب و استراحت کافی:
    با توجه به این که بیشترین میزان آمادگی ذهنی، بعد از ساعت 7 صبح است؛ تلاش کنین توی این مدت، زمان خواب خودتون رو تنظیم کرده و قبل از بیدار شدن برای درس خوندن، حدود 7 ساعت خوابیده باشین.
  • نخوندن مطالب جدید:
    خوندن مطالب جدید توی روزهای پایانی کنکور، به جز افزایش استرس، نگرانی و فراموشی مطالب قبلی، هیچ مزیت دیگه نداره. اگه مبحثی رو از ابتدای سال یاد نگرفتین دیگه فرصت یادگیری اون مطلب نیست. تثبیت آموخته‌های قبلی به طور قطع، تأثیر بیشتری توی نتیجه‌گیری شما داره.
  • تصور نکنین باید همه مطالب رو بدونین:
    یکی از تصورهای اشتباه داوطلبان کنکور که باعث ایجاد نگرانی زیاد میشه، اینه که فکر می‌کنن اگه مطلبی رو نخونن، نمی‌تونن نتیجه خوبی بگیرن. با بررسی سوال‌های سال‌های قبل، می‌تونین به این نکته برسین که برای قبولی در رشته مورد نظر، نیازی نیست تمام مطلب رو بدونین فقط کافیه به اطلاعات و فرمول‌های کلی مبحث‌ها تسلط داشته باشین.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌ریزی در هفته‌های پایانی برای آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

برای برنامه‌ریزی در هفته‌های پایانی کنکور می‌تونین از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنین. بعضی از این تکنیک‌ها شامل برنامه‌ریزی درست و اصولی، اجتناب حداکثری از خواندن مطالب جدید، مرورذهنی مطالب، تنظیم خواب، مدیریت استفاده از فضای مجازی و مرور خلاصه‌ها و کلیدواژه‌ها هستن.

برنامه‌ریزی در هفته‌های پایانی

در هفته‌های پایانی کنکور، برنامه‌ریزی منظم و دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است. برای برنامه‌ریزی هفته آخر کنکور می‌تونین از راهنمایی‌های زیر استفاده کنین:

  • مرور مطالب گذشته:
    درهفته آخر آزمون، به هیچ عنوان مباحث جدیدی رو مطالعه نکنین و فقط به مرور مطالب گذشته بپردازین.
  • تمرکز روی تست‌های مهم:
    تست‌های علامتدار یعنی تست‌هایی که در طول سال تحصیلی نکات مهمی داشتن و اشتباه پاسخ دادین رو دوباره باید بررسی کنین و پاسخ بدین.
  • بررسی نکات مهم آزمون‌های سال‌های گذشته:
    برای بررسی نکات مهم کنکور سال‌های گذشته، نیازی نیست تا کنکور جدید بدین. بلکه کافیه که کنکورهای سال قبل رو که از خودتون آزمون گرفتین رو دوباره بررسی کنین.
  • مدیریت زمان:
    ساعت مطالعه روزهای پایانی کنکور بین 8 الی 9 ساعت است. دانش‌آموزان باید در طول شبانه روز بین 8 الی 9 ساعت بخوابن و مهم تر از همه این که ساعت مطالعه مناسبی داشته باشن.
  • استراحت:
    دانش‌آموزان ممکنه در روزهای پایانی کنکور ساعت مطالعه خیلی زیادی داشته باشن و در بعضی از شب‌ها خوب نخوابن. بی خوابی و کم خوابی تمرکز رو از بین می بره و باعث پرش فکر میشه. بنابراین دانش‌آموزان حتما باید در طول شبانه روز بین 8 الی 9 ساعت بخوابن.
  • اشتباهات در برنامه‌ریزی درسی و کنکور:
    توصیه میشه که در روزهای آخر کنکور به هیچ عنوان مبحث جدیدی رو مطالعه نکنین. مطالعه رو کنار نذارین و استراحت کنین، این کار می‌تونه باعث خاکستری شدن مطالب توی ذهن شما بشه و با پدیده فراموشی توی جلسه آزمون مواجه بشین.
  • تمرین و آزمون:
    در هفته آخر، تمرین و آزمون خیلی مهم هستن و اگه در آزمون‌های مختلف آزمایشی شرکت کردین حتما سوالات اون رو دوباره بررسی کرده و مشکلاتتون رو برطرف کنین.

تاثیر آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

شاید در نگاه اول تاثیر آرامش روی عملکرد کنکوری‌ها مورد توجه قرار نگیره ولی غفلت از این موضوع و ایجاد تنش، هیجان و استرس به شدت راندمان داوطلبان کنکور رو کم می‌کنه و باعث عدم دریافت نتیجه خوب با همه تلاش‌های چندین ماهه میشه.

تاثیر آرامش روی عملکرد در کنکور

دانش‌آموزان زیادی از عدم کنترل استرس و اضطراب شکایت دارن و دنبال راهکاریی برای رفع این مشکل می‌گردن، عوامل مختلفی برای ایجاد آرامش زمان کنکور وجود داره. رقابت‌های شدید آزمون کنکور در داوطلبان ایجاد استرس و هیجان می‌کنه و این امر باعث تاثیر منفی روی آرامش و ایجاد ناراحتی‌های روحی و حتی گوارشی میشه. ایجاد شرایط روحی مساعد از الزامات مهم برای کسب رتبه‌های برتر و موفق شدن برای آزمون کنکور است.

جمع‌بندی درباره اهمیت آرامش در هفته‌های پایانی کنکور

هفته‌های پایانی کنکور از جمله روزهایی است که اشتباهات غیرقابل جبران هستن، اگه در طول سال تحصیلی، یک‌ روز درس نخونیم یا کم درس بخونیم، امکان این وجود داره که اون رو با مطالعه در روزهای دیگه جبران کنیم‌، اما اشتباه در لحظه‌های پایانی کنکور غیرقابل جبران است.

داوطلبان در هفته‌های پایانی کنکور بهتره که ساعات مطالعه خودشون رو کمتر کنن و شب‌ها زودتر بخوابن تا صبح هم زودتر بیدار بشن. این تمرین به شما کمک می‌کنه تا مغزتون به فعالیت در ساعات اولیه صبح عادت کنه و سرجلسه کنکور دیگه احساس خواب آلودگی و بی‌حالی نداشته باشین. برای تمرین و مرور مطالب درسی از نمونه سوالات سال‌های قبل استفاده کنین زیرا این کار باعث میشه تا چشمتون با طراحی سوالات آشنا بشه و بدونین که وقتتون چطور باید سرجلسه کنکور تنظیم بشه.

برای عملکرد بهتر درآزمون کنکور، لازمه که ذهن خودتون رو آرام کنی و بهترین راه برای کاهش استرس، تمرین و آماده سازی مناسب است. خواب کافی و تغذیه سالم می‌تونه به شما کمک کنه تا آرامش خودتون رو حفظ کنین.

برای برنامه‌ریزی در هفته‌های پایانی کنکور می‌تونین از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنین. بعضی از این تکنیک‌ها شامل برنامه‌ریزی درست و اصولی، اجتناب حداکثری از خوندن مطالب جدید، مرورذهنی مطالب، تنظیم خواب، مدیریت استفاده از فضای مجازی و مرورخلاصه‌ها و کلیدواژه‌ها هستن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد