دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان

دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان؛ 20 دیالوگ خاطره‌انگیز

اکثر ما فیلم دیدن رو دوست داریم و خیلی از وقت‌های آزادمون رو به تماشای فیلم‌های روز دنیا می‌گذرونیم. دلایل ما برای فیلم دیدن خیلی متنوع هستن؛ مثلا یکی برای سرگرمی فیلم می‌بینه، یکی برای یاد گرفتن چیزی و یکی کلا دیوونه سینماست و بدون فیلم دیدن زندگیش نمی‌گذره.

سینما به زعم خیلی‌ها تاثیرگذارترین هنر دنیاست. یک فیلم می‌تونه ما رو به انجام کاری مشتاق کنه و می‌تونه غم بزرگی توی دل ما جا بذاره. بعضی وقت‌ها یک سری از دیالوگ‌های شخصیت‌های سینما تا سالیان سال توی ذهن افراد می‌مونه. یک سری از دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان هم از این دست دیالوگ‌ها هستن. معروف‌ترینش هم به نظر من این جمله است: شنا شنا می‌کنیم، چی کار می‌کنیم؟ شنا می‌کنیم.

فکر کنم همه کسایی که انیمیشن در جستوجوی نمو رو دیده باشن این دیالوگ دوری رو یادشونه. باید بگم از بچگی تا الان هر موقع نزدیک به جا زدن بودم این دیالوگ توی ذهنم پخش شده و دوباره به راهم ادامه دادم.

با توجه به تاثیر عمیق فیلم‌ها روی ذهن و خاطر انسان‌ها، لازم دونستم چندتا از بهترین دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان رو براتون معرفی کردم تا شما هم انگیزه دوباره برای درس خوندن پیدا کنین.

بعد از خوندن این مقاله ازش پرش، به دیالوگ‌های فیلم‌های سینمایی توجه بیشتری می‌کنین.

باد: آینه شکسته!

فران: آره می‌دونم. همینجوری دوستش دارم. باعث میشه همونطور که حس می‌کنم هستم دیده بشم.

آپارتمان (۱۹۶۰) – بیلی وایلر

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

20 دیالوگ انگیزشی سینمای جهان

نمیشه عدد دقیقی برای تعداد فیلم‌های موجود در دنیا آورد، چه برسه به دیالوگ‌های اون‌ها. برای همین تصمیم گرفتم که 20 نمونه از دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان رو براتون معرفی کنم. برای انتخاب این دیالوگ‌ها به ژانر، سال ساخت و کشور سازنده فیلم‌ها توجه نکردم و هر کدوم به نظرم بیشتر به حال و هوای دانش‌آموزان می‌خورد رو براتون آوردم.

5 دیالوگ برای وقتایی که شکست خوردین

خیلی وقت‌ها دانش‌آموزان توی دوران تحصیل‌شون با شکست‌هایی مواجه میشن. این شکست‌ها می‌تونن درسی یا غیر درسی باشن؛ ولی چیزی که اهمیت داره اینه که اون‌ها نباید بعد از هر شکست خودشون رو ببازن. کسب نمره بد، نرسیدن به یک سری خواسته‌ها و پیش اومدن مشکلات خانوادگی، اتفاقاتیه که برای هر کسی ممکنه بی‌افته، حتی بهترین دانش‌آموزان.

5 دیالوگ برای وقتایی که شکست خوردین

راه‌های زیادی برای مقابله با شکست وجود داره و دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان، یکی از بهترین اون‌هاست. خاصیت دیالوگ‌های سینما اینه که توی کوتاه‌ترین جملات، عمیق‌ترین پیام‌ها رو منتقل کنن و این پیام‌ها هم به طور مستقیم نیستن. یعنی ممکنه شخصیت اصلی فیلم بگه که پیشنهادی بهش می‌دم که نتونه رد کنه. از توی این جمله بیننده باهوش متوجه عزت نفس، مصمم بودن، شجاعت و درایت شخصیت میشه.

در ادامه ۵ دیالوگ انگیزشی سینمای جهان رو آوردم که مخصوص دوران بعد از شکست خوردنه:

  • قضیه اینه که چقد سخت می‌تونی ضربه بخوری و دوباره به جلو ادامه بدی. چقدر می‌تونی ضربه بخوری و به مسیرت ادامه بدی. اینجوریه که برد رو به دست میاری. (راکی – راکی بالبوا)
  • همون چیزی که تورو پایین میکشه، همون چیز به اوج می‌رسونتت. (تیموتی موشه – دامبو)
  • من می‌تونم این کار رو انجام بدم. نه، ما می‌تونیم این کار رو انجام بدیم! چون همه ما از روزی که به دنیا اومدیم خاص بودیم. ما آزادیم! (ارن یگار – حمله به تایتان)
  • بزرگترین معلم شکست است. (یودا – جنگ ستارگان)
  • پیروزی نهایت مسیر نیست، شکست کشنده نیست، این شجاعت ادامه دادنه که مهمه. (وینستون چرچیل – سیاه‌ترین ساعت)

پیام مشترک تمامی این دیالوگ‌ها این بود که شکست، بخشی از زندگی و چه بسا مهم‌ترین بخش اونه. چیزی که دانش‌آموزان باید داشته باشن، توانایی ادامه مسیره.

دیالوگ‌های انگیزشی سینماي جهان، مخصوص وقت‌هایی که ناامید شدین

گاهی وقت‌ها دانش‌آموزان بدون اینکه حتی شکست بخورن، از ادامه مسیر ناامید میشن. ناامیدی توی دوران تحصیل هم یک اتفاق طبیعیه. ذهن ما عادت داره همیشه بدترین سناریوها رو برای خودش بچینه، مثل اینکه احساس می‌کنیم که ناکافی هستیم و بقیه دانش‌آموزان از ما بهترن. همین مسائل باعث ناامیدی ما میشه؛ ولی اینجا چند دیالوگ انگیزشی سینمای جهان آورده شده که با خوندن اون‌ها امید توی دل شما دوباره زنده میشه:

  • یادت باشه رِد (اسم شخصیت)، امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز و هیچ چیز خوبی هیچوقت نمی‌میره. (اندی – رستگاری در شاوشنگ)
  • مهم نیست بقیه چی می‌گن درموردت، کلمه‌ها و ایده‌ها می‌تونن دنیا رو تغییر بدن. (جان کیتینگ – انجمن شاعران مرده)
  • فقط به این خاطر که یک نفر زمین می‌خوره و راهش رو گم می‌کنه، دلیل نمیشه برای همیشه شکست خورده باشه. ( جان خاویر – مردان ایکس)
  • برخیز و برخیز تا بره‌ها شیر بشن. (رابین هود – رابین هود)
  • تاریک‌ترین لحظات دقیقا قبل از طلوعه. من به شما قول میدم سحر نزدیکه. (هاروی دنت – بتمن، شوالیه تاریکی)

الهام ‌بخش‌ترین دیالوگ‌های سینمای جهان

خیلی از فیلم‌های جهان می‌تونن برای ما الهام بخش باشن. مهاجر کوبایی که از دل فقر، به پادشاه میامی تبدیل میشه، دختر ظرفشوری که قهرمان بوکس میشه یا خیلی از داستان‌های دیگه. این فیلم‌ها می‌تونن به ما نشون بدن که می‌تونیم به خواسته‌هامون برسیم و بعضی وقت‌ها چیزهایی از زندگی به ما نشون میده که تا الان از دیدنشون غافل بودیم.

الهام ‌بخش‌ترین دیالوگ‌های سینمای جهان

یک سری از این دیالوگ‌ها رو براتون در اینجا نوشتم:

  • هر روزی که روی زمین می‌گذره روز خوبیه. (تونی مونتانا – صورت زخمی)
  • مادرم همیشه می‌گفت، زندگی مثل یک جعبه شکلات می‌مونه. هیچوقت نمی‌تونی چه چیزی قراره گیرت بیاد. (فارست گامپ – فارست گامپ)
  • شما نمی‌تونین بدون ساختن چند دشمن، ۵۰۰ میلیون دوست پیدا کنین. (مارک زاکربرگ – شبکه اجتماعی)
  • تو هیچوقت دوربینی توی ذهن من نداشتی. (ترومن – نمایش ترومن)
  • هیچوقت فراموش نکن کی بودی. بقیه دنیا این کار رو نمی‌کنن. چیزی که هستی رو مثل یک زره بپوش و اون دیگه نمی‌تونه برای آسیب زدن به تو استفاده بشه. (تیریون لنیستر – بازی تاج و تخت)

البته لازم به ذکره که شما باید این دیالوگ‌ها رو با توجه به داستان فیلم و موقعیتی که شخصیت قرار داره ببینین تا بیشتر متوجه مضمون دیالوگ بشین. مثلا اون دیالوگ تونی مونتانا، با توجه به شخصیت تونی مونتانا و خط داستانی که پیش می‌بره، می‌تونه خیلی الهام بخش باشه.

دیالوگ‌های انگیزشی که به شما انگیزه ادامه دادن میدن

یک سری از دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان هستن که انگیزه زیادی به ما میدن. این دیالوگ‌ها رو غالبا شخصیت‌هایی می‌گن که توی شرایط سختی قرار دارن و بارها شکست خوردن؛ ولی به خاطر هدفی که داشتن و انگیزه پشت هدفشون، به مسیرشون ادامه دادن.

دیالوگ‌های انگیزشی که به شما انگیزه ادامه دادن میدن

چند نمونه از این دیالوگ‌ها رو براتون لیست کردم:

  • اوه آره، گذشته می‌تونه دردناک باشه. اما تو می‌تونی ازش فرار کنی یا ازش یاد بگیری. (رافیکی – شیر شاه)
  • همه مردها می‌میرن، ولی همه مردها زندگی نمی‌کنن. ( ویلیام والاس – شجاع دل)
  • زندگی هر مردی، زندگی بسیاری دیگه رو تحت تاثیر قرار میده. وقتی اون پیداش نشه، حفره وحشتناکی به جا می‌ذاره. اینطوری نیست؟ (کلارنس – چه زندگی شگفت انگیزی)
  • برای تلاش انسان مرزی نباید وجود داشته باشه؛ همه ما متفاوتیم. زندگی هرچقدر هم بد به نظر برسه، همیشه کاری هست که بتونین انجام بدین و در اون موفق بشین. تا زمانی که زندگی وجود داره، امید هم هست. (استیون هاوکینگ – نظریه همه چیز)
  • شادی رو میشه توی تاریک‌ترین لحظات هم پیدا کرد، اگه فقط یک نفر یادش باشه که چراغی روشن کنه. (الباس دامبلدور – هری پاتر و زندانی آزکابان)

فرقی نداره مرد باشین یا زن، پسر باشین یا دختر، این دیالوگ‌ها به نشون میدن: زندگی شما تأثیر زیادی در زندگی بقیه می‌ذاره. امید رمز موفقیت مشترک بین تمامی آدم‌هاست. ما با امید نباید فقط زنده باشیم، که باید زندگی کنیم و به جای گذشته، به فکر آینده باشیم. امید و انگیزه ادامه دادن همیشه توی ذهن ما هست، اگه یادمون باشه چراغی روشن کنیم

جمع‌بندی دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان

سینما با زبان جهانی هنر، پیام‌های اخلاقی و اجتماعی رو به تمام آدم‌ها با همه فرهنگ‌ها، زبان‌ها و نژادها منتقل میکنه. توی دنیای بدون مرز سینما، گاهی دیالوگ‌هایی گفته میشه که باعث میشه انگیزه ما برای شروع دوباره و ادامه دادن به مسیرمون با توجه به تمامی سختی‌های راه به دست بیاد.

توی این مقاله هم چند نمونه از دیالوگ‌های انگیزشی سینمای جهان رو معرفی کردم که شخصیت‌هایی با دیدگاه‌های متنوع، داستان‌های مختلف، مصائب و مشکلات متعدد، توی سخت‌ترین شرایط به زبان آوردن و نشون از جا نزدن اون‌ها داره.

دانش‌آموزان می‌تونن زمان‌های آزادشون رو با فیلم دیدن پر کنن؛ اینطوری می‌تونن در کنار لذت بردن و سرگرم شدن، با مضامین و پیام‌های اخلاقی زیادی آشنا بشن.

امیدوارم که این مقاله به افزایش انگیزه شما و آشنایی بیشتر با آثار فاخر سینمای جهان کمک کرده باشه. یادتون باشه که برای درک یک دیالوگ حتما باید به شخصیت و شرایط اون موقع گفتن این دیالوگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشین.

این دیالوگ‌ها علاوه بر مشخص کردن خط داستانی فیلم و شخصیت‌پردازی‌ها، توی دلشون پیام‌های مخفی دارن که یک مخاطب زیرک اگه متوجه اون‌ها بشه می‌تونه تأثیرات زیادی ازشون بگیره.

تمامی دیالوگ‌هایی که توی این مقاله آوردیم می‌تونن انگیزشی باشن. اگه فیلم رو دیده باشین و از شرایط شخصیت و داستانی که براش پیش اومده آگاه باشین متوجه پیام انگیزشی دیالوگ می‌شین.

این جمله که زندگی مثل یک جعبه شکلات می‌مونه، نشون از اتفاقات غیر منتظره زندگی داره که فارست اون‌ها رو مثل شکلات، شیرین و هیجان انگیز می‌دونه. این دیالوگ نشون از دیدگاه جالب فارست داره و پیام خوش‌بینی رو به ما می‌رسونه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد