خواندن فیزیک کنکور

بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور (ریاضی و تجربی)

فیزیک یکی از مهم‌ترین درس‌های تخصصی برای داوطلبان رشته‌های تجربی و ریاضیست که تو مسیر رسیدن به یک رتبه خوب در کنکور، نقش تاثیرگذاری داره. برای حل کردن مسئله‌های فیزیک علاوه‌ بر تکنیک‌هایی مطالعه فیزیک کنکور، شما به دانش ریاضی هم تا حدودی نیاز دارین.

برای این که بتونین غول بزرگ فیزیک رو تو کنکور شکست بدین، باید برای خوندن فیزیک کنکور (ریاضی و تجربی) برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشین و هدفمند قدم بردارین. البته برای مطالعه درس فیزیک کنکور و یاد گرفتن فرمول‌های مختلف فیزیک، نیازه که داوطلبان سبک مطالعه خودشون رو تا حدودی تغییر بدن و بتونن نکات کلیدی برنامه‌ریزی کنکور رو رعایت کنن.

 تعداد سوالات و بعضی مباحث درس فیزیک، در کنکور رشته ریاضی و تجربی تفاوت داره؛ اما روش خوندن فیزیک کنکور برای این دو گروه یکسانه. تسلط به درس‌های تخصصی مثل فیزیک نیازمند مطالعه مفهومی و حل تعداد زیادی تمرین و تسته. 

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت نحوه مطالعه فیزیک کنکور و علت تاثیر اون در کنکور

آشنایی با روش‌های مطالعه فیزیک کنکور، موضوعیه که ما در این مقاله بررسی می‌کنیم. درس فیزیک نقطه ضعف تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ریاضی و تجربیه؛ این ضعف می‌تونه انگیزه خوبی برای شما باشه تا خودتون رو به تافته‌ جدا بافته تبدیل کنین!

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور هر سال با دیدن درصد منفی فیزیک، در کارنامه خود شوکه می‌شن! در نتیجه به دنبال بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور، هستن. اگه شما هم دوست دارین با نکات مطالعه فیزیک کنکور آشنا بشین، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

یعنی حتی اگه بتونین حجم کمی از سوالات فیزیک رو هم درست پاسخ بدین، در مقایسه با کسانی که درصد منفی کسب کردن، چند قدم جلوتر هستین. شما با تقویت درس فیزیک و انتخاب درست‌ترین روش‌ مطالعه فیزیک کنکور (تجربی – ریاضی) می‌تونین تعداد زیادی از رقیبان خودتون رو پشت سر بذارین و به سمت موفقیت قدم بردارین.

به طور کلی، ضریب بالای درس فیزیک برای کنکور ریاضی و تجربی باعث میشه که یک تست درست یا غلط اون در نتیجه نهایی کنکور موثر باشه. مشاهده ویدیو زیر می‌تونه روش مناسب برای خوندن درس فیزیک رو به شما توضیح بده:

بودجه‌بندی درس فیزیک در کنکور ریاضی

آگاهی از بودجه‌بندی این درس به شما دید خوبی برای برنامه‌ریزی درسی و انتخاب روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی میده. 45 سوالی که از درس فیزیک در کنکور می‌بینین، از سه کتاب فیزیک پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی میشه. داوطلبان باید به صورت دقیق از بودجه‌بندی کنکور باخبر بشن. ما در ادامه در مورد جزئیات مربوط به بودجه‌بندی این درس‌ها با هم بیشتر صحبت می‌کنیم:

بودجه‌بندی درس فیزیک در کنکور ریاضی

بودجه‌بندی فیزیک دهم ریاضی

 27 درصد سوالات کنکور از کتاب فیزیک سال دهم مطرح میشه. این کتاب که 5 فصل مختلف داره با 12 سوال در دفترچه کنکور خودنمایی می‌کنه. این 12 سوال به صورت زیر بین فصل‌های کتاب فیزیک پخش میشن:

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (فیزیک و اندازه‌گیری) 1_2
فصل دوم (کار و انرژی) 1_3
فصل سوم (ویژگی‌های فیزیکی مواد) 1_3
فصل چهارم ( دما و گرما) 4_5
فصل پنجم (ترمودینامیک) 2_4

بودجه‌بندی فیزیک یازدهم ریاضی

کتاب فیزیک پایه یازدهم که 4 فصل مختلف داره، 29 درصد سوالات فیزیک کنکور رو به خودش اختصاص میده:

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (الکتریسیته ساکن) 4_5
فصل دوم (الکتریسیته جاری) 3_5
فصل سوم (مغناطیس) 1_2
فصل چهارم (القای الکترومغناطیس و جریان متناوب) ۲

بودجه‌بندی فیزیک پایه دوازدهم

44 درصد سوالات فیزیک از 6 فصل موجود در کتاب فیزیک سال دوازدهم طراحی میشه؛ این نشان میده که فیزیک پایه دوازدهم تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کنکور داره. بودجه‌بندی فیزیک کنکور برای پایه دوازدهم به صورت فصل به فصل به شرح زیره:

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (حرکت بر خط راست) 3_5
فصل دوم (دینامیک) 2_5
فصل سوم (نوسان و موج) 3_6
فصل چهارم (برهم کنش امواج) 1_2
فصل پنجم (فیزیک اتمی) 1_2
فصل ششم (فیزیک هسته‌ای) 1_2

یادتون باشه به دلیل سوالات ترکیبی موجود در فیزیک کنکور ریاضی، ممکنه اعداد موجود در این جداول کمی تغییر کنن.

بودجه‌بندی درس فیزیک در کنکور تجربی

اگر بدونین تا به حال از کدام فصل‌های کتاب فیزیک در کنکور تجربی بیشتر سوال طرح شده، حتماً وقت بیشتری برای مطالعه آن صرف می‌کنین. به طور کلی 30 سوال از درس فیزیک در کنکور تجربی مطرح می‌شن. جدول زیر بودجه‌بندی فیزیک برای داوطلبان کنکور تجربی رو به نمایش می‌ذاره:

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (فیزیک و اندازه‌گیری) 1
فصل دوم (کار و انرژی) 1_2
فصل سوم (ویژگی‌های فیزیکی مواد) 2_3
فصل چهارم ( دما و گرما) 2_3

بودجه‌بندی فیزیک یازدهم تجربی

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (الکتریسیته ساکن) 3
فصل دوم (جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم)

2_4

فصل سوم (مغناطیس و القای الکترومغناطیس)

2_3

بودجه‌بندی فیزیک دوازدهم تجربی

فصل‌ها تعداد سوالات در کنکور
فصل اول (حرکت بر خط راست) 3
فصل دوم (دینامیک) 2_3
فصل سوم (نوسان و موج) 4_7
فصل چهارم (آشنایی یا فیزیک اتمی و هسته‌ای) 2_3

این بودجه‌بندی ممکنه به خاطر ترکیبی بودن بعضی از سوالات کنکور تجربی کمی تغییر کنه. پس این اعداد رو به صورت حدودی در ذهن داشته باشین تا بتونین برای خوندن فیزیک کنکور تجربی بهتر برنامه‌ریزی کنین.

تفاوت فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

داوطلبان کنکور تجربی، فصل پنجم کتاب فیزیک دهم ریاضی با موضوع ترمودینامیک رو در کتاب درسی خودشون ندارن. این فصل که 4 سوال در کنکور داره، برای داوطلبان رشته ریاضی اهمیت زیادی داره.

بخش‌هایی از مباحث القای الکترومغناطیس هم بین داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی متفاوته. دو فصل آخر کتاب فیزیک دوازدهم ریاضی هم به صورت جداگونه بر مباحث فیزیک اتمی و هسته‌ای تمرکز داره؛ در حالی که دانش‌آموزان رشته تجربی این مباحث رو در یک فصل و به صورت کوتاه‌تر یاد می‌گیرن. دانش‌آموزان تجربی بر خلاف دانش‌آموزان ریاضی فصلی با نام برهم‌کنش امواج ندارن.

تفاوت فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

در واقع درس فیزیک به دانش‌آموزان رشته ریاضی تخصصی‌تر آموزش داده میشه. بعضی از مباحثی که در کتاب فیزیک رشته ریاضی به عنوان فرمول و راه حل تدریس میشه، در کتاب فیزیک رشته تجربی به عنوان بیشتر بخوانین نوشته شده.

همان‌طور که می‌بینین داوطلبان رشته ریاضی، فصل‌های بیشتری از این درس رو یاد می‌گیرن. پس طبیعیه که در دفترچه کنکور هم تعداد سوالات اون‌ها بیشتر از داوطلبان تجربی باشه.

اصولی‌ترین نحوه مطالعه فیزیک کنکور

برای مطالعه درس فیزیک کنکور لازمه که روشی درست و اصولی استفاده کنین؛ البته این رو هم در نظر داشته باشین که یک روش یکسان برای همه داوطلبان قابل استفاده نیست. شما با اطلاع از روشی که به شما توضیح می‌دیم، دید کلی در مورد روش مطالعه فیزیک برای کنکور به دست میارین؛ بهتره که این روش رو بر اساس توانایی‌های خودتون تغییر بدین.

 طی کردن مراحل زیر می‌تونه شما رو به بالاترین بهره‌وری از خوندن فیزیک کنکور برسونه:

پیشخوانی قبل از کلاس

پیشخوانی قبل از کلاس

قبل از این که سر کلاس درس حاضر بشین، یک بار مطالب درسی که قراره به شما تدریس بشه رو روخوانی کنین. به این ترتیب دید کلی درباره موضوعی که سر کلاس تدریس میشه دارین. پیشخوانی کردن نهایتا 20 دقیقه از زمان شما رو به خودش اختصاص میده؛ اما، تاثیر بسیار زیادی در یادگیری شما داره.

با این کار سوالاتی که در ذهن شما شکل می‌گیره که می‌تونین زمان تدریس از دبیر بپرسین؛ پس درس‌ها رو زودتر و عمیق‌تر آموزش می‌بینین. این روش باعث افزایش تمرکز شما موقع یادگیری و مطالعه مطالب درسی میشه.

بررسی تمارین و مثال‌های کتاب درسی

برای اینکه مفهوم کتاب درسی رو به خوبی یاد بگیرین و از یادگیری کامل اون‌ها مطمئن بشین، باید به سراغ مثال‌ها و تمارین کتاب درسی برین. تمام تمرین‌های داخل کتاب درسی رو حل کنین و اون‌ها رو تحلیل کنین.

متاسفانه دانش‌آموزان به مثال‌ها و تمارین کتاب درسی خود توجه نمی‌کنن؛ با این تفکر که این تمرین‌ها ساده هستن از اون‌ها به سادگی عبور می‌کنن در صورتی که این کار اشتباهه. باید این را بدونین که مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی فیزیک همیشه مورد توجه طراحان سوالات کنکور بودن.

حل تست‌های آموزشی

زمانی که در یادگیری درس و فرمول‌ها مسلط شدین، باید سراغ تست زدن برین. بهتره که تست زدن رو با تست‌های آموزشی و بدون در نظر گرفتن زمان آغاز کنین. در این مرحله صرفا جنبه یادگیری روش‌های تست زدن و پیدا کردن کوتاه‌ترین راه‌حل‌ها تمرین و تقویت میشه.

تعداد تست‌هایی که برای این قسمت حل می‌کنین، باید به اندازه‌ای باشه که مباحث مطالعاتی شما رو به طور کامل پوشش بده. نکات تستی جدیدی که با اون‌ها روبه‌رو می‌شین رو به خوبی یاد بگیرین و پاسخنامه رو با دقت بررسی کنین. تست‌های آموزشی باید تک به تک بررسی بشن تا تسلط کامل روی مبحث مورد نظر ایجاد بشه. بهتره تا زمانی که به تسلط روی یک مبحث نرسیدین، به حل تست‌های آموزشی خود ادامه بدین.

انتخاب یک منبع مناسب در این مرحله اهمیت زیادی داره؛ استفاده از بسته آموزش فیزیک کنکور ریاضی پرش برای داوطلبان این رشته تحصیلی کمک بزرگیه. داوطلبان رشته تجربی هم می‌تونن با کمک بسته آموزشی فیزیک رشته تجربی پرش به سطح خوبی از یادگیری برسن.

ویدیوهای آموزشی که در این بسته‌ها قرار گرفتن، در کنار کتاب کمک درسی، آموزش و تمرین درس فیزیک رو برای داوطلبان رشته ریاضی و تجربی راحت‌تر می‌کنن. شک نکنین که بسته‌های کنکور پرش می‌تونه بهترین منبع مطالعه فیزیک کنکور باشه.

اگه جزو آن دسته از داوطلبان کنکور هستین که به حضور سر کلاس علاقه‌مند هستین، بد نیست شرکت در کلاس آنلاین کنکور رو هم تجربه کنین. از مزایای این نوع کلاس درس می‌تونیم به هزینه‌های پایین در کنار دسترسی راحت اشاره کنیم.

حل تست‌های آموزشی

حل تست‌های زمان‌دار

حالا که با حل تست‌های آموزشی، یادگیری راه‌حل‌های مختلف و فرمول‌ها برای شما ساده شده، وقت این رسیده که تست‌های سرعتی رو تمرین کنین. خواندن فیزیک برای کنکور زمانی موثره که بتونه مهارت مدیریت زمان رو در داوطلب تقویت کنه. تسلط شما برای حل تست‌های فیزیک باید به قدری بالا باشه که در جلسه کنکور بتونین هر سوال رو در زمان حدودی 74 ثانیه پاسخ بدین.

پس 30 مورد از تست‌هایی که پیش روی خودتون دارین رو در نظر بگیرین و برای جواب دادن به اون‌ها فقط 37 دقیقه زمان به خودتون بدین. احتمالا چند بار اول به خاطر کمبود وقت، تعداد زیادی از تست‌ها رو بی‌پاسخ رها می‌کنین؛ اما، نترسین و با تمرین و تکرار نحوه مدیریت زمان خودتون رو تقویت کنین.

حل تست‌های زمان‌دار

خلاصه‌نویسی

بعد از این که تست‌های آموزشی رو حل کردین، قطعا نکته‌ها و فرمول‌هایی یاد می‌گیرین که باید بعدها باز هم اون‌ها رو مرور کنین. خلاصه‌نویسی کردن یادگیری رو برای شما ساده‌تر می‌کنه؛ البته لازم نیست تمام مطالبی که یاد گرفتین رو به عنوان خلاصه یادداشت کنین.

فرمول‌های مهم و نکات جدیدی که از حل تست‌ها و مطالعه درسنامه‌ها یاد گرفتین رو، در دفتر خلاصه‌نویسی کنکور خودتون یادداشت کنین تا در دوران مرور از اون‌ها استفاده کنین. خواندن فیزیک کنکور زمانی برای شما ساده میشه که از راهی مثل خلاصه نوشتن استفاده کنین.

مرور کردن

درس فیزیک هم مثل ریاضی به خاطر تعداد زیاد فرمول‌ها، زود فراموش میشه و به مرور کردن نیاز داره. مرور این درس باید در فاصله‌های زمانی منظم انجام بشه تا به خوبی در ذهن داوطلب ثبت بشه؛ پس حتما در برنامه‌ریزی کنکور خود برای رشته تجربی یا ریاضی، زمان خاصی رو برای مرور این درس در نظر داشته باشین.

برای مرور کردن می‌تونین از مطالبی که در زمان خلاصه‌نویسی جمع‌آوری کردین، استفاده کنین. در روزهای مرور کردن این مطالب مثل یک گنجینه ارزشمند، درس خوندن رو برای شما ساده می‌کنه.

حل کردن دوباره تست‌هایی که قبلا اشتباه جواب داده بودین یا مواردی که بی پاسخ گذاشته بودین، ایده خوبی برای مطالعه درس فیزیک کنکور در دوره مرور کردنه. یادتون باشه هر چه تعداد دفعات مرور بیشتر باشه، ذهن شما برای شرکت در جلسه کنکور آماده‌تره.

برای موفقیت در کنکور چند تست فیزیک حل کنیم؟؟

سوالی که ذهن اکثر داوطلبان رو به خود مشغول می‌کنه اینه که برای هر مبحث چقدر تست بزنیم؟ در جواب این سوال نمی‌تونیم عدد خاصی رو برای تعداد تست‌های فیزیک کنکور به شما اعلام کنیم؛ اما، برای این که از سردرگمی خارج بشین، یک بازه حدودی رو به شما توضیح میدیم:

برای این که بدونین برای هر مبحث فیزیک باید چند تست کار کنین، اول باید از بودجه‌بندی اون مطلع بشین. به ازای هر تستی که توی کنکور در پیش دارین باید حدود 50 تا 80 تست حل کنین تا سر جلسه کنکور آماده باشین.

مثلاً اگه قراره از فصل فیزیک اتمی دو سوال در کنکور طراحی بشه، شما باید حدودا 150 تست از این مبحث حل کنین تا به تسلط کافی برسین. تاکید می‌کنیم که این تعداد بر اساس توانایی هر فرد و قدرت یادگیری و حافظه اون متفاوته.

برای موفقیت در کنکور چند تست فیزیک حل کنیم؟؟

بهترین زمان برای تست زدن

برای درس محاسباتی مثل فیزیک، بهتره که بلافاصله بعد از مطالعه کتاب و درسنامه سراغ حل تست برین. این روش دقیقا برعکس روشیه که برای درس‌های حفظی مورد استفاده قرار می‌گیرن.

یادتون باشه که برای حل تست‌های فیزیک حتما سوالات کنکور سال‌های قبل رو مورد توجه قرار بدین. اگه توی این درس ضعیف هستین، مباحث آسون و پرتکرار کنکور سال‌های گذشته رو پیدا کنین تا حداقل درصد لازم رو از حل تست‌های این بخش به دست بیارین.

آشنایی با روش مطالعه فیزیک کنکور به سبک رتبه برترها

استفاده از تجربه کسانی که مسیر امروز شما رو یک یا چند سال قبل طی کردن، راه رو برای شما روشن‌تر می‌کنن. در ادامه تجربه تعدادی از داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی رو در مورد بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور (ریاضی و تجربی) با هم مورد بررسی قرار می‌دیم:

یکی از داوطلبان رشته ریاضی که در سال 94 کنکور رو با رتبه دو رقمی پشت سر گذاشته بود، درباره خوندن فیزیک برای کنکور این‌طور صحبت می‌کنه:

«زمان خواندن فیزیک کنکور مهم اینه که ابتدا مطالب رو متوجه بشین و سپس سراغ مطالب بعدی برین، نه اینکه اون‌ها رو حفظ کنین. من در واقع به‌صورت مفهومی درس می‌خوندم و بعد از تدریس دبیر، مطالب تدریس شده رو مرور می‌کردم و بعد تعداد زیادی تست از اون حل می‌کردم تا بتونم به یک ایده کلی از مدل سوالات کنکور برسم. من همه انواع تست‌ها رو می‌زدم و سعی می‌کردم بیشتر سوالات سخت رو حل کنم تا سطح خودم رو بالا ببرم.

یکی از روش‌هایی که برای مطالعه فیزیک کنکور استفاده می‌کردم، تدریس همون مباحث برای دانش‌آموزان دیگه در مدرسه بود. چون برای تدریس یک درس نیاز به مطالعه و تسلط کامل بر مطالب هست تا اگه دانش‌آموزی سوالی پرسید، بتونم پاسخگو باشم.

برای این کار مبحث درسی را خیلی دقیق‌تر مطالعه می‌کنین و تسلط بیشتری روی اون پیدا می‌کنین. وقتی بخواهید درس بدین باید تسلط خوبی روی اون مبحث داشته باشین و من هم سعی کردم اون قدر تسلط خوبی داشته باشم که اگه کسی سوالی بپرسه بتونم جواب بدم. »

داوطلب دیگه‌ای که کنکور تجربی سال 95 رو با رتبه دو رقمی پشت سر گذاشته، تونسته بود 100 درصد سوالات فیزیک رو درست جواب بده. اون تجربه خودش رو از نحوه مطالعه فیزیک کنکور اینطوری بیان می‌کنه:

« روش مطالعه فیزیک من به این صورت بود که سر کلاس همه حواسم رو جمع می‌کردم تا تمام مطالب رو یاد بگیرم و نیاز نباشه بعدا فرصت مطالعه‌ام رو به فهمیدن و یادگیری مطالب اختصاص بدم.

من درس هر روز رو همون روز مطالعه می‌کردم و پس از تدریس دبیر، ابتدا کتاب درسی رو می‌خوندم تا نکاتی رو که ممکن بود سر کلاس به اون‌ها توجه نکرده باشم به خوبی یاد بگیرم. مطالب حفظی فیزیک رو هم در همین مواقع حفظ می‌کردم.

با این حال اگه درسی رو در کلاس متوجه نمی‌شدم، اول کتاب درسی رو می‌خوندم و سپس درسنامه‌های کتاب تست رو مطالعه می‌کردم. با این کار نکات مشترک اون‌ها رو با کتاب درسی به خوبی مقایسه و بررسی می‌کردم و درس رو یاد می‌گرفتم.

آشنایی با روش مطالعه فیزیک کنکور به سبک رتبه برترها

من فقط تست‌های یک کتاب تست رو حل می‌کردم و اون رو یک بار به طور کامل حل کرده و دوباره مرور می‌کردم. اگرچه کتاب تست دوم هم داشتم، اما از اون برای مطالعه درسنامه استفاده می‌کردم. اغلب درسنامه‌ها، تست‌هایی رو برای یادگیری دارند که من اون‌ها رو حل می‌کردم و بعد از اینکه کاملاً مطلب رو یاد می‌گرفتم، به حل تست‌های کتاب تست می‌پرداختم.

 100 تا تست اول برای ایجاد تسلط هست؛ در این تست‌ها زمان برام ارزش کمتری داشت (این تعداد تست برای افراد مختلف، متفاوته؛ برای بعضی کمتر و برای بعضی بیشتر). اما دقت می‌کردم که حل سوالات به نحوی من رو به خودش مشغول نکنه که به طور کامل زمان رو از یاد ببرم. فقط نسبت به تست‌های بعدی زمان بیش‌تری رو به اون‌ها اختصاص می‌دادم.

برای تست‌های زمان‌دار، از ابتدای سال زمان برام مهم بود، اما از عید به بعد زمان رو به طور جدی‌تری مد نظر داشتم. زمان حل تست‌ها چند جور تست رو علامت‌گذاری می‌کردم:

1- تستی که خیلی طول می‌کشید تا راه مناسب رو پیدا کنم. 2- تستی که راه‌حل من طولانی و زمان‌بر بود. 3- تستی که نتونسته بودم اون رو حل کنم. در ایام جمع‌بندی دوباره به این تست‌ها مراجعه می‌کردم. این مسئله باعث افزایش سرعت من در آزمون‌ها شد.

تدریس مباحث فیزیک، در مدرسه ما قبل از عید تموم شد و من پس از عید به زدن آزمون‌های فیزیک و مرور تست‌های علامت‌گذاری شده خودم پرداختم. همچنین بعد از عید من تمام آزمون‌های فیزیک کنکور سال 90 به بعد رو در هر دو رشته ریاضی و تجربی امتحان دادم. در خرداد خیلی سریع کتاب‌های درسی فیزیک را برای یادآوری مطالب حفظی ورق زدم و با آمادگی کافی در کنکور شرکت کردم. »

کسی که در  کنکور تجربی سال 97، 90 درصد سوالات فیزیک رو به درستی پاسخ دادن و به رتبه تک رقمی رسیدن، در مورد روش مطالعه فیزیک کنکور این گونه توضیح میدن:

« من ابتدا کتاب درسی رو می‌خوندم تا مفاهیم اصلی رو متوجه بشم. سپس مطالب کتاب درسی رو مطالعه می‌کردم و مثال‌های اون رو حل می‌کردم تا به مطالبش تسلط کامل پیدا کنم. بعد از مطالعه کتاب درسی ، شروع به تست‌زنی می‌کردم.

تست‌ها رو به صورت مضربی حل می‌کردم تا تست‌های یک فصل رو کامل مرور کنم. دفعه اول که تست می‌زدم، پاسخ‌های تشریحی رو دقیق بررسی می‌کردم و خودم هم تشریحی حل می‌کردم تا مطالب و مفاهیم رو دقیق یاد بگیرم. »

سخن پایانی درباره بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور

رسیدن به درصدهای بالا در درس فیزیک با روخوانی کردن و حفظ کردن فرمول‌ها امکان‌پذیر نیست! برای این که بتونین تعداد قابل قبولی از تست‌های این درس رو درست پاسخ بدین باید به قدر کافی تست حل کرده باشین.

خوندن فیزیک کنکور (ریاضی و تجربی) نیازمند استفاده از راه و روشی خاصیه که در این مقاله در مورد اون با شما صحبت کردیم. نحوه مطالعه فیزیک کنکور برای هر داوطلب متفاوته؛ اما، به طور کلی با استفاده از روش‌هایی که با هم مرور کردیم می‌تونین برنامه‌ای کلی برای مطالعه درس فیزیک برای کنکور طراحی کنین.

خیر، شما باید بتونین تا درس فیزیک رو مفهومی آموزش ببینین و نباید اون رو حفظ کنین. در این مقاله به بررسی تخصصی روش‌های مطالعه فیزیک می‌پردازیم، پس با ما همراه باشین.

بهترین زمان برای تست زدن این درس بلافاصله بعد از خوندن درسنامه و جزوه‌های این درسه که به صورت کامل در این مقاله اون رو بررسی کردیم.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد