ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی نظام جديد دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غيردولتی-غيرانتفاعي سال 1401، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش نوبت بهمن ماه، از چند روز قبل آغاز شده و تا پایان رزو شنبه ( 17 دی ماه) ادامه خوهد داشت.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی تا کی ادامه دارد؟

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس ـ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ـ با اعلام خبر فوق افزوده است: داوطلبان برای اطلاع از کدرشته محل‌های این مرحله از پذیرش و نیز آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز آموزشی پذیرنده دانشجو به دفترچه‌ ثبت‌نام و اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند. داوطلبان پس از مطالعه دفترچه ثبتنام می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته حداکثر ۳۰ کدرشته محل در مقطع کارداني ، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

تجانس رشته تحصیلی و کدرشته انتخابی

به گفته‌ی پورعباس، هر داوطلب مجاز است با توجه به رشته تحصيلي، يكی از كدرشته‌هاي امتحانی متناسب با ديپلم خود را كه در جدول شماره 5 دفترچه راهنماي ثبت‌نام مندرج در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان مشخص شده است را انتخاب کرده و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کند. بر این اساس داوطلبانی که به هر دلیل در رشته‌ای غیر از رشته متناسب با دیپلم خود در اين مرحله از پذيرش ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده و پذیرفته شوند قبولی آنان در هر مرحله‌ای از تحصیل که باشند لغو خواهد شد.

امکان ثبت نام دانشجویان واجد شرایط

ـ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، درباره ثبت نام دانشجویان در تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی هم گفته است: دانشجويان دوره روزانه و غيرروزانه ( ورودی 1401 و قبل ازآن) درصورت داشتن شرايط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما می‌توانند بدون انصراف از تحصيل در اين مرحله از پذيرش ثبت‌نام کنند. این دانشجویان در صورت قبولی در اين مرحله و قبل از ثبت‌نام در کدرشته قبولی جدید، لازم است از مؤسسه محل قبولی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوطه را به مؤسسه محل قبولی جديد ارائه دهند.  این گروه از داوطلبان پس از انصراف قطعی اجازه بازگشت و ادامه تحصیل در کدرشته قبولی قبلی را نخواهند داشت.

لازم به یادآوری است، با توجه به اینکه پذيرش دانشجو در اين مرحله بر اساس صرفا سوابق تحصیلی بر مبنای معدل کل ديپلم  است، دانشجویان باید در درج صحیح معدل خود دقت کنند معدل خود دقت کنند زیرا، در صورت مغایرت معدل با آنچه در تقاضانامه ثبت‌نام  درج می‌شود، مطابق مقررات، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

“این مطلب از سایت سنجش برداشته شده است”

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد