معرفی مدارس غیردولتی بدون شهریه

مدارس غیر دولتی بدون شهریه چه مدارسی هستند؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، از طرحی تحت عنوان طرح مدارس مردمی یاد کرده و تاکید کرد: یک درصد از مدارس ما باید مدارس مردمی باشند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح جدید دولت درخصوص مدارس غیر دولتی بدون شهریه تحت عنوان مدارس مردمی صحبت کرده  و گفته است: دولت طرح جدیدی به نام مدارس مردمی دارد که در دستور کار هم قرار گرفته است.

محمود زاده با بیان اینکه طبق این طرح باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند که به گروه های مردمی، گروه های جهادی و خیرین  واگذار می‌شود، درباره این مدارس توضیح داده است: این مدارس بدون شهریه هستند و احتمالا گروه های جهادی، خیرین و واقفین این مدارس را در مناطق محروم راه اندازی خواهند کرد.

به گفته‌ی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، پیشتر هم طرحی در این سازمان آغاز شده و هدفش این بوده تا نشان دهد مدارس غیر دولتی فقط به دنبال سود مالی نیستند و بسیاری از آن‌ها فعالیت های عام المنفعه انجام می‌دهد. محمود زاده تاکید کرده: ما بخشی از این فعالیت‌های عام المنفعه را به مناطق محروم سوق می‌دهیم.

او اظهار کرده که علاقه مندی برای تاسیس مدارس غیر دولتی بدون شهریه، از سوی نهاد‌هایی  که اقدام به تاسیس مدرسه می‌کنند بیشتر است. محمود زاده در این زمینه موسسه‌ای را مثال زده که 60 مجموعه مدرسه ای دارد و اخیرا در مناطق محروم هم خدمات عام المنفعه انجام می‌دهد.

او همچنین گفته برخی از مدارس شاخص در تهران هم برای توسعه آموزش در مناطق محروم، اقداماتی را انجام می‌دهند و ما قصد داریم این نگاه خیرخواهانه را تقویت کرده و به سمت مدارس مردمی برویم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پایان درباره آغاز این طرح گفته است: تاکنون چند مدرسه در کشور با این رویکرد جدید تاسیس شده‌اند. او افزوده: در شهرستان خوی یک مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش راه اندازی شده که بدون دریافت شهریه، دانش‌آموزان مناطق محروم را ثبت نام می‌کند. همچنین در مشهد و مازندران هم در همین راستا پروژه‌هایی در دست احداث است.

این مطلب برگرفته از سایت ایسنا می‌باشد.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد