مدارس آینده کشور

مدارس آینده‌ی کشور چگونه خواهند بود؟

وزیر آموزش و پرورش در نخستین رویداد ملی مدارس آینده، درباره مدارس آینده‌ی کشور توضیحاتی را ارائه کرده و مهمترین ویژگی مدارس آینده را به روز شدن و بهره گیری از فناوری‌های آموزشی در این مدارس دانسته است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، یوسف نوری ـ وزیر آموزش و پرورش ـ درباره مدارس آینده‌ی کشور گفته است: آینده با امروز متفاوت خواهد بود پس نیاز ها و الزامات هم تغییر خواهند کرد. از این رو باید برای دانش آموزان آینده، برنامه ریزی داشته و از حالا به فکر مدارس آینده‌ی کشور باشیم.

او با تاکید بر اینکه در آینده مدارس متفاوت با مدارس امروز خواهند بود، عنوان کرده که یکی از اولیت‌های مدرسه سازی در آینده،  استفاده از فناوری آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی خواهد بود و زیرساخت های مرتبط با فناوری‌های نوین، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نوری همچنین به اهمیت توجه به معماری و ظاهر مدارس آینده‌ی کشور تاکید کرده و افزوده است: همانطور که به ایمنی ساختمان مدارس توجه می‌شود باید به ظاهر و سیمای مدارس هم توجه شود. معماری ساختمان‌ها بخشی از هویت جامعه است و نباید مغفول بماند. معماری ساختمان بر شرایط روحی و روانی بهره وران تاثیر می‌گذارد بنابراین، ما باید در ساخت مدارس آینده به معماری اسلامی ـ ایرانی توجه کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در مدارس آینده

حمیدرضا خان‌محمدی ـ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ـ  هم در این رویداد گفته است: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به روز بودن مدارس در همه ابعاد، اعم از معماری و زیرساخت‌های آموزشی، ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزوده: مدارس باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و بهره گیری از هوش مصنوعی بروند و افزایش تعداد مراکز آموزشی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، درباره  ماهیت اجتماعی مدارس در آینده هم صحبت کرده و ارتقاء هویت اجتماعی مدارس را یک ضرورت دانسته است.

خان‌محمدی همچنین با بیان اینه در ساخت مدارس توجه به بوم و اقلیم هم مهم است، به ساخت فضاهای تفریحی و ورزشی مانند اتاق نمایش و زمین ورزشی هم در مدارس آینده‌ی کشور، تاکید کرده است.

او توجه به مسائل زیست محیطی را هم یکی دیگر از اولویت‌های مدرسه سازی در زمان حال و آینده دانسته و گفته است: باید از سیستم‌های سازه‌ای و فناوری‌های روز صنعت ساختمان  استفاده کنیم و به سمت ساخت مدارس سبز برویم.

مدارس آینده کشور باید خودگردان باشند

خان‌محمدی درباره  اقتصاد مدرسه‌ها در سال‌های آینده هم صحبت کرده و گفته است: توجه به بحث اقتصاد مدارسی که ساخته خواهند شد، نکته‌ی مهم است. مدارس آینده باید خودگردان باشند تا  به دلیل محدودیت‌های مالی چرخه فعالیت گسترده‌شان متوقف نشود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان درباره ساخت مدارس برای دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه هم توضیحاتی ارائه کرده و در این خصوص گفته است: همین میزان دقت و توجه را باید برای ساخت مدارس برای دانش آموزان با  نیازهای ویژه هم داشته باشیم. بنابراین همه به روزرسانی های مدارس برای دانش‌آموزان معلول جسمی و کودکان استثنایی و دیرآموز هم ضرورت دارد.

نخستین رویداد ملی مدارس آینده با محوریت نقش فناوری‌های نوين در ساخت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی، برگزار شده است.

این مطلب برگرفته از سایت آموزش و پرورش می‌باشد.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد