سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای حافظان قرآن

سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای حافظان قرآن

رییس دانشگاه فرهنگیان از اختصاص سهمیه برای حافظان قرآن در این دانشگاه خبر داده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

رضا مراد صحرایی _ رییس دانشگاه فرهنگیان_ در نشست بررسی طرح‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان، درباره سهمیه دانشگاه برای حافظان قرآن توضیحاتی ارائه کرده و گفته است: دانشگاه فرهنگیان اجرای طرح‌های مختلف قرانی را در دستور کار دارد. برخی از این طرح‌ها با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان در حال اجراست.

او عنوان کرد که در دانشگاه فرهنگیان، اماده اجرای طرح‌های حفظ قرآن برای دانشجویان هستیم و در ادامه از از فعالیت‌های شایسته موسسه قرآنی بیت الاحزان در بخش‌های مختلف فرهنگی و قرآنی به ویژه تربیت حافظان کل قرآن، قدردانی کرد.

مراد صحرایی تاکید کرد که توجه به امور قرآنی در اولویت اصلی برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه از هر طرح قرآنی در زمینه‌های مختلف که توسط تشکل‌های و مجموعه‌های قرآنی باشد، حمایت می‌کند‌.

امتیاز حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان

او درباره سهمیه دانشگاه برای حافظان قرآن اظهار داشت: برای حافظان قرآن در پذیرش دانشگاه فرهنگیان، امتیاز در نظر گرفته شده است. مراد صحرایی در این زمینه افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در پذیرش دانشجویان، اهتمام ویژه‌ای به جذب دانشجو معلمان حافظ قرآن داریم و این موضوع در مصاحبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. ما در دانشگاه فرهنگیان، این آمادگی را داریم که حافظان کل قرآن را در رشته‌های اختصاصی مورد نیاز جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه صحبت‌های خود از اجرای طرح هر معلم یک مربی قرآن به ویژه برای معلمان ابتدایی خبرداد و خاطر نشان کرد که اجرای این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج فعالیت‌های قرآنی در مدارس داشته باشد.

طرح مدارس تخصصی حفظ قرآن
در ادامه نشست بررسی طرح‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان، شاهسونی _مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)_ به تشریح اجرای طرح مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل پرداخت. او عنوان کرد: این طرح در حال حاضر در برخی از مدارس استان فارس در حال اجرا است. با اجرای آن در یک طرح پنج ساله در کشور می‌توان سالانه بیش از 30 هزار حافظ قرآن دانش آموز را تربیت کرد.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور ادامه داد: بدون شک بخش زیادی از این دانش آموزان در آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و با استعدادهای که دارند می‌توانند وارد این دانشگاه شوند. این نیز خود تاثیر بسزایی در پرورش معلمان آینده و دانش آموزان دارد.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) سپس برای اجرای طرح‌های مختلف قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی و از توجه مسئولان این دانشگاه به ترویج برنامه‌های قرآنی قدردانی کرد.

طبق این گزارش، مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و محمد حسین فریدونی مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز در این نشست حضور داشتند. آنها نیز با قدردانی از فعالیت‌های موسسه قرآنی بیت الاحزان بر لزوم اجرای طرح‌های قرآنی و تاثیر گذار در جامعه دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگیان تاکید کردند.

حجت‌الاسلام محمد تقی مبشری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و سیده فاطمه موسوی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در ادامه این نشست، توضیحاتی را درباره اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، ارائه دادند‌.

این مطلب برگرفته از سایت تسنیم است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد