دانش آموزان معترض

دانش‌آموزان معترض حوادث اخیر می‌توانند ادامه تحصیل دهند؟

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش عنوان کرد که دانش‌آموزان معترض که در حوادث اخیر کشور دچار مشکل شدند، می‌توانند بدون هیچ مانعی ادامه تحصیل دهند.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش مانعی برای ادامه تحصیل دانش‌‌آموزان معترضی که در حوادث اخیر دچار مشکل شدند، وجود ندارد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اصغر باقرزاده _ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش در یک نشست خبری، درباره دانش‌آموزان معترض که در حوادث اخیر کشور دچار مشکل جدی شدند اظهار کرد: ممکن است برخی از دانش آموزان ناهنجاری در مدرسه ایجاد کرده باشند اما عمدتا در خارج از مدرسه بوده است. شاید در طول روزهای نخست این ناهنجاری‌ها در مدرسه بوده باشد اما، حدودا در ماه دوم جریانات خیر، ما در مدرسه مشکلی نداشتیم. تعداد دانش‌آموزانی که دچار مشکل شدند و به کانون اصلاح و تربیت رفتند، انگشت شمار و به شدت کم بود. ما نه تنها برای آنها بلکه برای همه بچه‌ها باید این فرصت را به وجود آوریم تا گفت و گو کنند و حرفشان را بیان کنند. بیشتر مشکل این  بچه‌ها سطحی بود.

شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان معترض در حوادث اخیر

باقرزاده درباره شرایط ادامه تحصیل دانش آموزانی که در حوادث اخیر فعالیتی داشتند و با مشکل مواجه بودند، عنوان کرد: برای ادامه تحصیل این بچه‌ها هیچ مشکلی نداریم. رهبر عزیز ما اخیرا به بازداشت‌شدگان اغتشاشات عفو دادند. این بچه‌ها که حتی جزو اغتشاش گران نیز به حساب نمی‌آیند و تهش می‌توان گفت معترض هستند.

حرف بچه ها توسط مدیران شنیده می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش، با بیان اینکه اغلب دانش‌آموزان معترض، اعتراض سطحی و به نوعی سوال داشتند، درباره نحوه برخورد با این دانش‌آموزان اظهار کرد: این بچه‌ها به برنامه‌های یک روزه ۲۴ ساعته دعوت شدند. این دعوت با استقبال بیش از ۹۰ درصدی بچه‌ها مواجه شد. فضای گفت و گو فراهم شده و سوالات مطرح شد. همچنین به درخواست ما، معاونین آنها و حتی مدیران استانی، برای شنیدن حرف بچه‌ها به مدارس اعزام شدند. مدیران در بدو ورود در تعدادی از مدارس با اعتراض شدید دانش آموزان مواجه بودند اما پس از آن منطقی برخورد کردند. حتی اقای دکتر نوری شخصا در مدارس سمپاد حضور یافتند و حرف بچه‌ها را شنیدند.

تشکیل تیم فوریت مشاورین برای دانش‌آموزان مشکل دار

او درباره برخورد با دانش‌آموزان معترض افزود: برای آن دسته از دانش آموزانی که مشکل داشتند تیم فوریت مشاورین تشکیل دادیم. این تیم فوریت با خانواده و خود دانش آموز و مربیان گفت‌وگو کردند و در صورت لزوم اقدامات لازم نظیر  تغییر کلاس یا ..‌. را انجام دادند. ما مشکلی از حیث اغتشاشات نداریم.  دختران و پسران دانش‌آموز ما شبهاتی دارند که به دلایلی مانند تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتن، به وجود آمده است. ممکن است برخی دختران حتی دچار اختلالات هویت جنستیی باشند که در این صورت احتیاج به مشاوران و گرفتن مشورت دقیق دارند. ما درخواست کردیم با خط ۱۵۷۰ فوریت مشاوره‌ای تماس بگیرند و اگر جواب نگرفتند برای مشاوره تخصصی ارجاع می‌شوند.

باقرزاده در ادامه عنوان کرد که به مربیان پرورشی گفته‌ شده تا شبهات و سوالات جدی دانش آموزان را جمع آوری کنند او در این زمینه افزود: ما بیش از ۶ هزار سوال از دانش آموزان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی پیرامون جریانات اخیر
جمع آوری کردیم و جواب می‌دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش در پایان درباره پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در کانال (درنگ) در شبکه شاد عضو شوند. در این کانال سوالات و شبهات دانش آموزان مطرح شده و پاسخ آنها داده می‌شود. ما هیچ ابایی نداریم سوالات جدی دانش آموزان را طرح و پاسخ دهیم. ممکن است قانع نشوند اما سوالات طرح می‌شود. این گفت‌وگو ها باعث می‌شود ت فضا به جای تهاجمی شدن، تعاملی شود. ما از نظر اسلام و فلسفه انقلاب اسلامی چیزی برای پاسخگویی کم نداریم.

این مطلب برگرفته از ایسنا است.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد