آزمون جامع مهارت آموزان کی برگزار می‌شود؟

آزمون جامع مهارت آموزان کی برگزار می‌شود؟

در روز پنجشنبه ـ 4 اسفند ماه ـ آزمون جامع پایانی مهارت آموزان مشمولان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (استخدامی‌های سال۱۴۰۰ آموزش و پرورش) و جاماندگان دوره‌های قبل، برگزار میشه.

آزمون جامع پایانی مهارات آموزان، مشمولان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (استخدامی‌های سال۱۴۰۰ آموزش و پرورش) و جاماندگان دوره‌های قبل، در روز پنجشنبه 4 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

طبق اعلام دانشگاه فرهنگیان،آزمون جامع پایانی مهارت آموزان ویژه افراد مجاز، به صورت حضوری و در حوزه‌های تعیین شده برگزار میشه.

چه کسانی مجاز به شرکت در آزمون جامع پایانی مهارت آموزان هستند؟

ابراهیمی – سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ـ درباره برگزاری این آزمون پایانی مهارت آموزان گفته است: به منظور رعایت حال مهارت آموزان حادثه دیده در زلزله خوی، پایداری شرایط جوی در بعضی از استان‌ها و کسب آمادگی بیشتر شرکت کنندگان، آزمون جامع پایانی مهارت آموزان “مشمولان ماده ۲۸ ” (استخدامی۱۴۰۰) و جامانده از دوره‌های قبل (که قرار بود در بهمن ماه برگزار شود)، در روز پنج‌شنبه، چهارم اسفند ماه برگزار میشه.

وی افزوده است: افرادی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که پودمان‌های یک، دو و دوره فرهنگی رو با موفقیت گذرونده‌ و نمره قبولی رو در تمامی دروس آموزشی و حدنصاب کارآموزی و فرهنگی کسب کرده باشن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

شرط ورود به آزمون اصلح چیست؟

بر اساس این گزارش و طبق اعلام معاونت آموزش دانشگاه فرهنگیان، شرط ورود به آزمون اصلح، کسب نمره ۱۲ به بالا در تمام دروس فرهنگی است. همچنین اگه فردی در تمام دروس نمره ۲۰ بگیره، اما در درسی ۱۱.۹۹ بشه، امکان ورود به آزمون اصلح رو نداره. آزمون جبرانی صرفا دروسی که نمره زیر ۱۲ کسب شده، در اسفند ماه برگزار میشه.

بر اساس گزارش منتشر شده در ایسنا، بیش از ۲۱ هزار نفر در آزمون فرهنگی مهارت آموزان شرکت کرده بودن. از این تعداد نزدیک به ۱۸ هزار نفر با اخذ نمره ۱۲ به بالا در تمام دروس و نمره ۱۴ در کارورزی، می‌تونن در آزمون اصلح که ۴ اسفندماه برگزار میشه، شرکت کنن.

نمونه سوالات آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

سوالات آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان برای متقاضیانی که خواهان تدریس توی مدارس هستن و تمامی دروس پودمان‌های 1، 2 و دوره فرهنگی رو با موفقیت گذروندن و نمره حدنصاب رو توی تمام دروس آموزشی، کارورزی و فرهنگی کسب کردن، برگزار میشه. آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان به منظور اطلاع از یادگیری و تعیین صلاحیت پذیرفته شدگان برگزار میشه.

مشاوره آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان یه آزمون مهمه که در گذشته برای افرادی که از طریق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مدارس راه پیدا می‌کردن برگزار میشد. در سال جاری شرایط استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم کسب نمره قبولی توی این آزمون است.

امتحان صلاحیت حرفه‌ای معلمان نقش مهمی توی آینده این افراد داره، زیرا اگه فردی نتونه نمره حد نصاب از آزمون اصلح رو کسب کنه، امکان تدریس برای او در مدارس وجود نخواهد داشت. به طور کلی سه مولفه برای راه پیدا کردن به مدارس حائز اهمیت است. اول نمره خود دانشگاه و بر اساس فعالیت داوطلبان با هم است که سقف این نمره 275 است.

دوم نمره، نمره کارآموزیه که سقفش 275 نمره است. مجموع دو نمره ، 550 نمره است که در دانشگاه فرهنگیان و قبل از ورود به آزمون اصلح دریافت میشه. همچنین 450 نمره هم مربوط به آزمون دانشگاه فرهنگیان است که نمره سوم داوطلبان رو تشکیل میده. مجموعه کل نمره های داوطلب در پایان دوره مهارت آموزی و آزمون اصلح حداکثر 1000 نمره است که در صورتی که داوطلب از مجموع این سه مولفه، 650 نمره دریافت کنه، به عنوان یک معلم به مدرسه وارد میشه.

آزمون جامع فرهنگیان چیست؟

آزمون جامع فرهنگیان یکی از آزمون های استخدامی در آموزش و پرورش است که برای ورود به حرفه معلمی باید در اون شرکت کرد. این آزمون شامل مباحث روش تدریس، سرفصل‌های مشاوره‌ای و روانشناسی است. برای شرکت در آزمون جامع فرهنگیان، متقاضیان باید قبولی در اون رو کسب کنن. این آزمون در واقع شانس دوباره‌ای است برای افرادی که نتونستن از طریق کنکور جذب آموزش پرورش بشن.

زمان بندی برگزاری آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان

آزمون جامع ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان در نیمه اول آبان ماه برگزار میشه. آزمون جامع (اصلح) برای متقاضیان شرکت در این آزمون و مهارت‌آموزان (اعم از مشمولان ماده ۲۸ و قانون تعیین تکلیف) ورودی قبل از سال ۱۴۰۲ در محل پردیس‌ها و مراکز استانی دانشگاه فرهنگیان برگزار میشه. برای شرکت در این آزمون، متقاضیان باید پودمان‌های ۱، ۲ و دوره فرهنگی رو با موفقیت گذرانده و نمره حد نصاب رو در تمام دروس آموزشی، کارورزی و فرهنگی کسب کنن. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون فوق هستن که تا کنون کمتر از سه بار توی آزمون جامع (اصلح) شرکت داشتن.

جمع‌بندی آزمون جامع مهارت آموزان کی برگزار می‌شود؟

سامانه ثبت نام برای برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان از امروز فعال شده است. برگزاری امتحان جامع روز جمعه اول شهریورماه سال جاری به طور همزمان در 31 استان کشور برگزار میشه. منابع و مواد آزمون مجازی مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در دفترچه راهنمای محتوا و منابع این آزمون قرار داره.

آزمون جامع مهارت آموزان یک آزمون است که برای دانش‌آموزان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (استخدامی‌های سال۱۴۰۰ آموزش و پرورش) و بعضی دیگه از دانش‌آموزان برگزار میشه. این آزمون شامل سه بخش عمومی، تخصصی و شخصیت‌شناسی است. هدف از برگزاری این آزمون، سنجش میزان مهارت‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف و تشخیص نقاط قوت و ضعف اون‌ها است.

افرادی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که پودمان‌های یک، دو و دوره فرهنگی را با موفقیت گذرانده‌ و نمره قبولی را در تمامی دروس آموزشی و حدنصاب کارآموزی و فرهنگی کسب کرده باشند.

شرط ورود به آزمون اصلح، کسب نمره ۱۲ به بالا در تمام دروس فرهنگی است. همچنین اگر فردی در تمام دروس نمره ۲۰ بگیرد، اما در درسی ۱۱.۹۹ شود، امکان ورود به آزمون اصلح را ندارد. آزمون جبرانی صرفا دروسی که نمره زیر ۱۲ کسب شده، در اسفند ماه برگزار می‌شود.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد