جمع بندی به روش سه روز یک بار

جمع بندی به روش سه روز یک بار

به جرئت می‌گوییم که یکی از بهترین روش‌ها برای جمع‌بندی مطالب، آمادگی بیشتر و شناخت بهتر کنکور، انجام جمع بندی به روش سه روز یک بار است. افراد با استفاده از این سبک جمع‌بندی قادر خواهند بود تا فضای کنکور را شبیه‌سازی نموده و یک مرور و جمع‌بندی با کیفیت داشته باشند.

انجام صحیح این نوع جمع‌بندی بسیار حائز اهمیت است، لذا تصمیم گرفتیم در این مقاله به شرح جزئیات مربوط به جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

جمع‌بندی به روش سه روز یک بار، سبکی است که توسط بسیاری از رتبه برترها پیشنهاد شده و به دلیل شامل شدن مراحل آزمون، تحلیل و مرور، بسیار کاربردی و موثر است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

جمع بندی به روش سه روز یک بار

اگر تا کنون مطالعه خوبی داشته‌اید و قصد دارید با یک جمع‌بندی مطلوب، خیال خود را از تسلط بر مباحث مهم راحت کنید، استفاده از این روش برای شما کارساز خواهد بود. به طور کلی، آشنایی با بهترین روش‌های درس خوندن، به داوطلبان کمک می‌کند که بتوانند با تسلط بهتری از این دوران طلایی استفاده کنند.

یکی از روش‌های طلایی، جمع بندی به روش سه روز یک بار، است. این سبک از جمع‌بندی قواعد خاص خودش را دارد. ما در ادامه به بیان چگونگی انجام این سبک از جمع‌بندی و شرح نکات مهم مربوط به آن می‌پردازیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

روش سه روز یک بار چیست؟

در این سبک از جمع‌بندی، افراد برعکس همیشه عمل می‌کنند. معمولا روند مطالعه مباحث به این صورت بوده که شخص پس از مطالعه دقیق، حل تست‌های آموزشی و…، به سراغ تست‌های سنجشی و زماندار رفته و سپس با شرکت در آزمون، خود را سنجیده است. در جمع بندی به روش سه روز یک بار، داوطلب باید اول به حل تست زماندار پرداخته یا آزمون دهد، سپس با تحلیل آن، به سراغ مرور مباحث مهم، از یاد رفته و دشوار رود.

روش سه روز یک بار چیست

برای این منظور لازم است که داوطلب هر سه روز، انجام این فرآیند را تکرار کند؛ یعنی یک روز به را به آزمون و تحلیل آن اختصاص داده و دو روز بعد را صرف مطالعه مباحث مربوطه کند، مجددا سه روز بعد را نیز به همین منوال بگذراند. توجه داشته باشید که اگر شرایط شما متفاوت است، می‌توانید همین شیوه را دو روز یک‌‍بار یا چهار روز یک‌بار به انجام برسانید.

زمان انجام جمع بندی سه روز یک بار

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای پیاده‌کردن این روش جمع‌بندی لازم است که مطالعه را به پایان رسانده باشید. بهترین زمان انجام جمع بندی به روش سه روز یک بار، تقریبا دو ماه قبل از کنکور است.

در واقع، افراد با اجرای دقیق این روش، می‌توانند نکات کلیدی برنامه‌ریزی کنکور  خود را تکمیل کنند. توجه داشته باشید که در این زمان باید به سنجش خود و تقویت دانسته‌هایتان بپردازید، نه یادگیری مباحث جدید. زمان خود را صرف یادگیری مباحث دشوار نکنید و در ازای آن، به کسب تسلط هر چه بیشتر بر مباحث خوانده شده بپردازید.

روش انجام جمع بندی سه روز یک بار

همانطور که گفتیم، برای این منظور باید یک روز را به آزمون و تحلیل آن اختصاص داده و دو روز باقی‌مانده را به مطالعه بپردازید. توجه داشته باشید که بهتر است برای حل سوالات، به سراغ کنکور سال‌های قبل رفته و فضا را کاملا شبیه جلسه آزمون کنید. برای انجام این روش از جمع‌بندی به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • دقیقا مانند کنکور، برای پاسخ به سوالات زمان تعیین کنید.
  • فضا را آن‌قدر به جلسه کنکور شبیه‌سازی کنید که برایتان کمی استرس‌زا بوده و بتوانید کاملا و از هر جهت خود را محک بزنید.
  • ترجیحا تنها باشید، اگر اعضای خانواده شما در محیط حضور دارند یا قصد دارید که با دوستان و به صورت گروهی به حل سوالات آزمون بپردازید، به هیچ عنوان حین حل تست‌ها صحبت نکنید و از هرگونه حواس‌پرتی جلوگیری نمایید.
  • از روش ضربدر منها و موارد مشابه استفاده کنید تا سوالاتی که برایتان دشوارتر بوده مشخص گردد و پس از تحلیل بتوانید زمان بیشتری را صرف مطالعه مباحث مورد نظر نمایید.
  • فقط به مطالعه مباحثی که سوالات مربوط به آن‌ها را غلط زده یا بدون پاسخ گذاشته‌اید، نپردازید؛ پس از تحلیل، نکات مهم مربوط به سوالات صحیح را نیز مرور کنید.
  • اگر احساس کردید که سه روز برای آزمون دادن، تحلیل تست‌ها و مرور کم یا زیاد است، می‌توانید آن را به چهار یا دو روز تغییر دهید.
  • تمام روش‌های تست‌زنی را در همین دوره به کار بگیرید تا سبک خود را پیدا نموده و در زمان کنکور فقط اجرا کنید.

تحلیل تست جمع بندی سه روز یک بار

یکی از مراحل مهم جمع بندی به روش سه روز یک بار، تحلیل آزمون است. اگر تحلیل تست‌ها را به درستی انجام ندهید، وقت شما تلف شده و همچنین مرور خوبی بر مباحث مهم و از یاد رفته نخواهید داشت. همچنین جمع بندی کنکور با این روش می‌تواند نتایج خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. برای این‌که تحلیل خوبی داشته و جمع‌بندی خود را با بهترین کیفیت و به شکل دلخواه به پایان برسانید، لازم است به موارد زیر توجه کافی داشته باشید.

درس به درس جلو رفتن

توجه داشته باشید که برای یک تحلیل منظم و دقیق، لازم است درس به درس جلو بروید؛ از اولین درس دفترچه آزمون شروع کرده و با علامت‌گذاری و ثبت توضیحات در دفتری جداگانه یا در برگه آزمون، تحلیلی دقیق داشته باشید. حتما در این زمان، نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت نمایید.

محاسبه درصد

تعداد سوالات درست و غلط خود را به صورت دقیق مشخص کرده و درصدتان را تعیین نمایید. محاسبه درصد کمک می‌کند که خود را سنجیده و وضعیتتان در هر درس را مشاهده نمایید تا در زمان مرور مباحث مربوطه، تنظیم وقت بهتری داشته باشید. بدون شک، توجه به تمامی این روش‌ها، یکی از بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور محسوب می‌شود.

محاسبه درصد

حل مجدد سوالات

اگر پس از تحلیل و مطالعه مباحث مربوطه زمان کافی در اختیار داشتید، حتما به حل و بررسی مجدد سوالات آزمون بپردازید. این کار تسلط شما بر مباحث مختلف را افزایش داده و کمک می‌کند که با ذهنی باز، به بررسی تمام راه‌حل‌ها بپردازید و در نتیجه این امر، بهترین روش‌ها را انتخاب نموده و به ذهن بسپارید.

مارک دار کردن تست ها

حتما حین تحلیل آزمون به تست‌هایی بر می‌خورید که حتی در صورت صحیح بودن پاسخ، برایتان جالب و حاوی نکات مهم به نظر برسد. چنین سوالاتی را مارک‌دار کرده و به هر شکل علامت‌گذاری کنید تا وقت مرور، بتوانید بار دیگر آن‌ها را حل نمایید. اگر در نشانه‌گذاری زیاده‌روی نکنید، امکان مرور چند باره این سوالات نیز برایتان فراهم خواهد بود.

فواید جمع بندی به روش سه روز یک بار

  1. شبیه سازی شرایط کنکور سراسری برای شما و کاهش استرس
  2. آشنایی با سبک سوالات کنکور
  3. شناخت نقاط ضعف و قوت و تلاش برای بهبود آن‌ها
  4. افزایش مهارت و سرعت تست‌زنی
سخن پایانی

جمع بندی به روش سه روز یک بار، موضوعی که ما توی این قسمت به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

در این مقاله به توضیح جمع بندی به روش سه روز یک بار پرداختیم؛ تاثیر مطلوب این سبک از جمع‌بندی بر تسلط افراد به همگان ثابت شده است اما شرط کاربردی بودن آن، داشتن یک زمینه مطالعاتی خوب از قبل است. توجه داشته باشید که تمامی مراحل این روش شامل آزمون دادن، تحلیل تست‌ها و مرور مباحث مربوطه، به هم پیوسته هستند و نادیده گرفتن هر یک از آن‌ها، جمع‌بندی تمام و کمالی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

این سبک از جمع‌بندی، مراحل آزمون دادن، تحلیل تست‌ها و مرور را به ترتیب مذکور شامل می‌شود که توضیحات دقیق‌تر درباره آن را می‌توانید در مقاله حاضر مطالعه نمایید.

خیر، سبک این نوع جمع‌بندی به گونه‌ای است که باید برای انجام آن در ابتدا آزمون بدهید و پس از تحلیل آن، به مرور مباحث مربوطه بپردازید.

بله، اگر به تحلیل آزمون نپردازید، اطلاع از نقاط قوت و ضعف، همچنین تسلط بیشتر بر مباحث میسر نمی‌گردد.

به طور معمول همینطور است اما در صورتی که شرایط داوطلب متفاوت باشد، می‌توان آن را به دو یا چهار روز یک بار تغییر داد.

بله، برای این منظور باید شبیه‌سازی کنکور را انجام داده و با زمان‌گیری، پوشیدن لباس مشابه جلسه آزمون و… این مرحله را به انجام برسانید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد