آشنایی با روش‌های جمع‌بندی کنکور

آشنایی با روش‌های جمع‌بندی کنکور

آخرین مرحله یادگیری و مطالعه برای داوطلبان کنکور جمع‌بندی است. جمع‌بندی مطالب درسی در ماه‌های پایانی به تثبیت مطالب در ذهن داوطلبان کمک می‌کند؛ از این رو دانش‌آموزان برای موفقیت در آزمون سراسری باید با روش‌های جمع‌بندی کنکور به صورت دقیق آشنا شوند.

ما در این مقاله بهترین منابع جمع‌بندی کنکور و روش‌های جمع‌بندی کنکور را معرفی می‌کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نکات جمع‌بندی کنکور

روش‌های جمع‌بندی کنکور موضوع پر اهمیتی است که هر کنکوری باید با آن آشنا باشد. اکثر داوطلبان از اهمیت جمع‌بندی در کنکور مطلع هستند؛ اما در دوران کنکور خیلی از داوطلبان به این موضوع عمل نمی‌کنند و از انجام این کار غافل می‌شوند. در واقع، اطلاع از تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور باعث چیدمان درست اطلاعات در ذهن داوطلبان می‌شود؛ و این طبقه‌بندی مطالب باعث یادگیری بهتر دروس می‌شود.

خیلی از دانش‌آموزان در ابتدا، زمان زیادی را به مطالعه اختصاص می‌دهند اما در ماه‌های پایانی برنامه‌ریزی درسی مناسبی برای درس‌خواندن ندارند. اگر شما نیز داوطلب کنکور هستید! وقت آن رسیده که در دوران طلایی مانده تا کنکور با اصول و روش‌های جمع‌بندی کنکور بیشتر آشنا شوید.

بهترین زمان جمع‌بندی کنکور

بهترین زمان جمع‌بندی کنکور

تا اینجا درباره‌ اهمیت جمع‌بندی مطالب صحبت کردیم. سوالی که در ذهن خیلی از داوطلبان شکل می‌گیرد زمان مرور مطالب تا کنکور است. باید در نظر بگیرید که زمان جمع‌بندی مطالب برای هر دانش‌آموزی متفاوت است؛ در واقع، هر دانش‌آموزی باید روش‌های جمع‌بندی کنکور را متناسب با ویژگی‌های خود به کار بگیرد.

به عبارتی داوطلبانی که زمان بیشتری را در روز به درس خواندن اختصاص می‌دهند در مقایسه با دانش‌‌آموزانی که زمان کم‌تری درس می‌خوانند، مباحث درسی را زودتر تمام می‌کنند و طبیعتا زودتر هم می‌توانند جمع‌بندی مطالب را شروع کنند.

پس در واقع نمی‌توان زمان دقیقی را برای جمع‌بندی مطالب اعلام کرد؛ اما بهتر است که دانش‌آموزان در اردیبهشت ماه شروع به تکرار و دوره مطالب کنند. داوطلبان کنکوری با اطلاع از نکات مهم ویژه مطالعه برای کنکور می‌توانند بهترین اصول را در برنامه‌ریزی کنکور خود داشته باشند.

بهترین منابع جمع‌بندی کنکور برای داوطلبان

بهترین منابع جمع‌بندی کنکور برای داوطلبان

آخرین مرحله برای موفقیت دانش‌آموزان جمع‌بندی است. برای رسیدن به موفقیت باید آگاهانه اقدام کرد. یادتان باشد که دوران جمع‌بندی، زمان مطالعه کتاب‌های درسی مدرسه نیست. بهترین کار در این روز‌ها، استفاده از منابع آموزشی ترکیبی است. یکی از منابعی که می‌تواند در دوران جمع‌بندی به داوطلبان کنکوری کمک کند بسته‌های جامع کنکور پرش است. دانش‌آموزان با استفاده از این منابع می‌توانند بهترین روش‌های جمع‌بندی کنکور را تجربه کنند.

در این بسته‌ها منابع سه سال آخر متناسب با آخرین تغییرات کنکور تدریس می‌شود و دانش‌آموزان این امکان را دارند به راحتی هر درسی را با استفاده از این منابع جمع‌بندی کنند.

بهترین روش‌های جمع‌بندی کنکور

برای جمع‌بندی در ماه‌های پایانی روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در اینجا به بررسی بهترین روش‌های جمع‌بندی کنکور می‌پردازیم؛ با استفاده از این روش‌ها داوطلبان می‌توانند در روز‌های باقی مانده تا کنکور با برنامه‌ریزی درست مطالب را در ذهن‌شان تثبیت کنند.

خلاصه‌نویسی برای هر درس

بارها درباره اهمیت خلاصه‌نویسی صحبت کردیم. یکی از راه‌های موفقیت در کنکور و آزمون‌های مدرسه خلاصه‌نویسی مطالب مهم است. زمانی که دانش‌آموزان مطالب کتاب درسی را مطالعه می‌کنند بهتر است تمام نکات مهم و کلیدی را به صورت جدا در یک دفتر خلاصه‌نویسی یادداشت کنند. نوشتن مطالب کلیدی بیشتر برای دانش‌آموزان رشته ریاضی و تجربی می‌تواند مفید باشد زیرا با خلاصه‌نویسی دسترسی کامل‌تری به فرمول‌های مادر دارند.

خلاصه‌نویسی یکی از روش‌های جمع‌بندی کنکور است.

دوران جمع‌بندی زمان یادگیری مطالب جدید نیست

بسیاری از داوطلبان در روز‌های باقی‌مانده تا آزمون سراسری دچار این اشتباه می‌شوند. یادتان باشد دوران جمع‌بندی زمان یادگیری مباحث جدید نیست. این دوران بهترین زمان است که شما مطالبی که تا اینجا راه خوانده‌اید را در ذهن‌تان طبقه‌بندی کنید.

توجه به تمامی این نکات باعث می‌شود که شما کلیدی‌ترین نکات طلایی روش‌های جمع‌بندی کنکور را بشناسید.

حل تست‌های تالیفی و کنکوری

آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی از شما یک داوطلب موفق می‌سازد. توصیه می‌کنیم مهارت‌های تست‌زدن را به صورت دقیق یاد بگیرید. آشنایی شما با روش‌ها تست‌زنی به تسلط شما در آزمون سراسری کمک می‌کند. با شرکت در آزمون‌های آزمایشی و تمرکز بیشتر در مباحث تستی می‌توانید قدم‌های بزرگی برای قبولی در کنکور بردارید.

بهترین روش‌های جمع‌بندی کنکور

تحلیل سوالات

تحلیل سوالات آزمون به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت خود را به درستی تشخیص دهید. در بررسی و تحلیل سوالات باید تمام پاسخ‌های خود را طبقه‌بندی کنید؛ ابتدا به سراغ سوالاتی برید که پاسخ درست داده‌اید و تمام نکات مهم و کلیدی این دسته سوالات را یادداشت کنید.

برای ادامه تمام سوالات را به درستی بررسی کنید و سعی کنید اشکالات خود را کاملا برطرف کنید. یادتان باشد بهترین زمان تحلیل سوالات آزمون درست بعد از اتمام آزمون در همان روز است؛ از انجام این کار مهم غافل نشوید.

مدیریت زمان برای تست‌زنی

زمان در جلسه کنکور برای دانش‌آموزان بسیار مهم است. مدیریت زمان از جمله کار‌های است که داوطلبان در جلسه آزمون باید آن را انجام دهند؛ در واقع برای رسیدن به موفقیت در کنکور فقط مطالعه و یادگیری مطالب کافی نیست! بلکه داشتن مدیریت زمان بهترین راه برای موفقیت در کنکور است.

داوطلبان بهتر است با تست‌های زمان‌دار به صورت دقیق آشنا شوند زیرا در جلسه آزمون افزایش سرعت تست‌زنی می‌تواند عامل موفقیت‌شان باشد. دوران جمع‌بندی بهترین زمان برای رسیدن به این مهارت است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان در این دوران تمرکز زیادی برای مدیریت زمان تست‌زنی داشته باشند.

مهم‌ترین اهداف جمع‌بندی

درباره اهمیت این دوران جمع‌بندی به صورت کامل صحبت کردیم. بدون شک همه دانش‌آموزانی که علاقه‌مند یادگیری و موفقیت در کنکور هستند از هدف‌های جمع‌بندی مطالب درسی در این دوران به صورت کامل مطلع هستند. ما در اینجا به بررسی مهم‌ترین اهداف جمع‌بندی می‌پردازیم.

  • طبقه‌بندی تمام مطالب درسی؛
  • برطرف کردن اشکالات؛
  • مرور مجدد مطالب مهم و کلیدی؛
  • تسلط بیشتر در آزمون سراسری.

جمع‌بندی دروس محاسباتی

همه داوطلبان از تغییرات کنکور سراسری امسال و حذف دروس عمومی مطلع هستند؛ و شاید سوالی که در ذهن اکثر دانش‌آموزان شکل بگیرد روش‌های جمع‌بندی کنکور ویژه دروس تخصصی و محاسباتی مانند ریاضی و فیزیک است.

به طور کلی، همینطور که روش مطالعه دروس محاسباتی از دروس حفظی کاملا جدا است؛ دانش‌‌آموزان در جمع‌بندی این دروس نیز باید به نکات متفاوت‌تری توجه کنند. در اینجا به بررسی سه نکته مهم جمع‌بندی این دروس می‌پردازیم.

  1. خواندن فرمول‌های مادر در ایام جمع‌بندی؛
  2. بررسی خلاصه‌نویسی‌های نموداری؛
  3. تثبیت مطالب هر فصل به صورت کامل.

جمع‌بندی دروس حفظی

دانش‌آموزان برای جمع‌بندی مطالب حفظی در روز‌های باقی‌مانده تا کنکور باید از روش‌های جمع‌بندی کنکور استفاده کنند. در اینجا این نکات مهم و کلیدی را بررسی می‌کنیم.

  1. مطالعه قسمت‌های مهم و هایلایت شده در هر درس؛
  2. لغات مهم برا مجدد بررسی کنید؛
  3. سعی کنید با میدان دید بیشتری مباحث را مطالعه کنید.
سخن پایانی

در این مقاله درباره اهمیت جمع‌بندی و آشنایی با روش‌های جمع‌بندی کنکور صحبت کردیم؛ به عنوان یک مرور کلی باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین اقدامات برای موفقیت در آزمون سراسری مرور مطالب خوانده شده است. دانش‌آموزان می‌توانند با یادگیری روش‌های جمع‌بندی کنکور در دوران باقی مانده تا آزمون سراسری برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

همچنین توصیه می‌کنیم که برای مطالعه در آزمون سراسری از منابع جامع‌کنکور پرش استفاده کنید؛ زیرا در این منابع تمام مطالب به صورت طبقه‌بندی شده تدریس شده است و داوطلبان با استفاده از این پکیج‌ها می‌توانند مطالب را به درستی یاد بگیرند.

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و راتباط با مشاورین پرش می‌توانند شماره خود را در کادر زیر وارد کنند. همچنین توصیه می‌کنیم مقاله جمع بندی به روش سه روز یک بار را نیز مطالعه کنید تابا این روش جمع بندی که در بین روش‌های جمع بندی، کمتر شناخته شده را بیشتر بشناسید.

جمع‌بندی یکی از مهم‌ترین مراحل یادگیری در دوران کنکور است؛ توصیه می‌شود تمام داوطلبان در روز‌های باقی مانده تا کنکور مطالب را به صورت دقیق جمع‌بندی کنند.

بهترین زمان برای جمع‌بندی مطالب برای هر داوطلبی متفاوت است؛ اما به صورت کلی بهتر است که از اواخر اردیبهشت داوطلبان شروع به جمع‌بندی کنند.

جمع‌بندی مطالب باعث طبقه‌بندی دروس در ذهن دانش‌آموزان می‌شود و همچنین تسلط یادگیری را بالا می‌برد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد