راهنمای جامع اعلام نتایج کنکور سراسری

راهنمای جامع اعلام نتایج کنکور سراسری

هر ساله دانش‌آموزان زیادی در کنکور سراسری شرکت می‌کنن و سعی دارن که بهترین نتایج رو در این آزمون به دست بیارن.

قطعا همه دانش‌آموزان بعد از این که در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت می‌کنن، هر روز و هر لحظه منتظر زمان اعلام نتایج کنکور سراسری هستن. نتایج کنکور سراسری در سه مرحله توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی میشه.

در مرحله اول اعلام نتایج کنکور هر داوطلب با در دست داشتن اطلاعات شخصی می‌تونه وارد سایت سازمان سنجش بشه و تراز، درصد و نمره هر درسش رو در کنکور مشاهده کنه. مرحله دوم اعلام نتایج کنکور سراسری هم مربوط به نتایج انتخاب رشته تحصیلیه. در آخرین مرحله هم کارنامه نهایی هر داوطلب صادر میشه.

طبق تحقیقات و بررسی زمان اعلام نتایج کنکور سراسری سال‌های گذشته، معمولا یک ماه بعد از زمان برگزاری کنکور بوده و داوطلبین این آزمون برای این که بتونن از نتیجه آزمونشون باخبر بشن، باید شماره داوطلبی‌شون رو تا روز اعلام نتایج آزمون پیش خودشون نگه دارن.

در نهایت با اعلام نتایج کنکور سراسری 1403، متقاضیان می‌تونن وارد سایت سازمان سنجش بشن و نتیجه آزمونشون رو مشاهده کنن.

همه دانش‌آموزان بعد از این که در کنکور سراسری شرکت می‌کنن، این دغدغه رو دارن که آیا در کنکور قبول میشن یا نه؟ بهتره بدونین که معمولا یک ماه بعد از برگزاری کنکور سراسری، نتایج کنکور اعلام میشه.

در این بین دانش‌آموزان می‌تونن به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نتیجه تمام تلاش‌ها و زحماتشون رو در یک لحظه مشاهده کنن. در صورتی که می‌خواین اطلاعات بیش‌تری درباره این موضوع بدونین، در ادامه با گروه آموزشی پرش همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

جدول زمان‌بندی اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403

در جدول زیر زمان‌بندی اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به همراه زمان شروع انتخاب رشته، اعلام نتایج انتخاب رشته، زمان اننتشار کارنامه و خیلی از موارد دیگه اشاره شده. در صورتی که به دنبال تاریخ دقیق این موارد هستین، حتما جدول زیر رو با دقت مطالعه کنین:👇👇👇

جدول زمانبندی اعلام نتایج کنکور سراسری 1403

سایت اعلام نتایج کنکور سراسری 1403

همونطور که گفته شد که معمولا یک ماه بعد از برگزاری کنکور سراسری، نتایج آزمون در سامانه اعلام نتایج کنکور سراسری، یعنی سایت سازمان سنجش اعلام میشه. در طول این یک ماه پاسخنامه همه متقاضیان این آزمون به صورت صفر تا صد بررسی میشه.

اگه به دفترچه ثبت‌نامی کنکور سراسری دقت کرده باشین، قطعا باید بدونین که تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 مشخص شده. بنابراین روز اعلام نتایج کنکور سراسری، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنین.

چون در این روز لینک اعلام نتایج در سایت قرار گرفته و داوطلبین می‌تونن با کلیک بر روی این لینک، کارنامه اولیه کنکورشون که شامل نمره، درصد و تراز هر درس میشه رو مشاهده کنن.

کنکور سراسری سال گذشته، یک بار در دی برگزار شد و یکبار در اردیبهشت ماه. اما کنکور سراسری 1403 در دو ماه اردیبهشت و تیر برگزار شد. دانش‌آموزانی که در آزمون نوبت اول یعنی اردیبهشت ماه سال جاری شرکت کردن، در خرداد ماه سال جاری می‌تونن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنن.

همچنین دانش‌آموزانی که در آزمون نوبت دوم یعنی تیر ماه سال جاری شرکت کرده باشن، در مرداد ماه 1403 می‌تونن نتیجه کنکورشون رو از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده کنن.

لازمه بدونین که تاریخ و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 متغیره. پس باید شماره داوطلبی‌تون رو تا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر 1403 و مرداد ماه سال جاری، نگه دارین.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری

فرض کنین که امروز زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 هست و شما به عنوان یک داوطلب کنکوری می‌خواین وارد سایت سازمان سنجش بشین؛ اما نمی‌دونین دقیقا باید از کجای این سایت شروع کنین تا بتونین نتیجه آزمونتون رو ببینین.

ما در این قسمت از مقاله قصد داریم مراحل مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری رو به صورت تصویری براتون توضیح بدیم تا بدون مشکل و خیلی سریع بتونین از تراز، رتبه، درصد و نمره آزمونتون آگاه بشین. پس در ادامه با گروه آموزشی پرش همراه باشین.

  • در مرحله اول باید از طریق مرورگر وارد سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی org بشین و طبق تصویر زیر گزینه سراسری رو انتخاب کنین.

وارد شدن به سایت سازمان سنجش

  • با کلیک بر روی گزینه سراسری، صفحه جدیدی به شما نمایش داده میشه که باید از قسمت اطلاعیه‌های آزمون سراسری روی گزینه مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری 1403 کلیک کنین.

مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری 1403

  • مطابق با تصویر زیر دوباره بر روی گزینه مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری کلیک کنین.

کلیک دوباره روی گزینه مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری

  • طبق تصویر زیر باید اطلاعات خواسته شده رو وارد کرده و بعد روی ورود کلیک کنین.

وارد کردن اطلاعات

  • بعد از این که وارد حساب کاربری خودتون شدین، باید روی گزینه کارنامه علمی اولیه کلیک کنین.

کارنامه علمی اولیه

  • بعد از این که روی گزینه کارنامه علمی اولیه کلیک کردین، باید روی آیکون دکمه نمایش کارنامه رو کلیک کنین تا بتونین کارنامه‌تون رو ببینین.

آیکون دکمه نمایش کارنامه

  • در این کارنامه اطلاعاتی مثل درصد، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره دروس اختصاصی وجود داره.

نمره کل سابقه تحصیلی و نمره دروس اختصاصی

زمان اعلام انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از این که لینک زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 در سایت سازمان سنجش قرار داده شد و داوطلبین نتایج نهایی کنکورشون رو مشاهده کردن، می‌تونن نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنن.

بهتره بدونین که حداکثر 150 کد برای انتخاب رشته متقاضیان کنکوری در نظر گرفته شده. برای مشاهده این کد رشته‌ها باید به دفترچه انتخاب رشته کنکور مراجعه کرده، کدهای مدنظرتون رو در برگه‌ای یادداشت و وارد سایت سازمان سنجش کنین. فراموش نکنین که انتخاب هر کد رشته باید بر اساس گروه آزمایشی آزمون سراسری داوطلب انتخاب بشه.

بعد از این که فرم‌های مربوط به انتخاب رشته رو تکمیل کردین، سایت سازمان سنجش این اولویت‌بندی‌ها و کد رشته‌های انتخابی شما رو تحلیل و بررسی می‌کنه و شما باید یک بازه زمانی مشخصی رو صبر کنین تا سازمان سنجش نتیجه بررسی و تحلیل کد رشته‌های انتخابی رو اعلام کنه.

در نهایت از طریق همین سامانه می‌تونین نتیجه نهایی بررسی کد رشته‌های انتخابی رو مشاهده کنین و از قبولی یا عدم قبولی خودتون مطلع بشین.

نکته: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در سال گذشته، 28 شهریور ماه بود اما امسال زمان دقیقی به عنوان برای انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام نشده. اما به هر حال ممکنه که در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه سال جاری، زمان اعلام انتخاب رشته کنکور سراسری باشه.

نکته: در بازه زمانی انتخاب اولویت‌ها، اگه در انتخاب رشته کنکور اشتباه کردین، می‌تونین با مراجعه به سایت سازمان سنجش، درخواست ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری رو ثبت کنین. پس اشتباه در انتخاب رشته کنکور، راه جبران و ویرایش داره.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج انتخاب رشته

باز هم در این قسمت فرض کنین که روز مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری از راه رسیده و برای مشاهده این نتایج باید مراحلی رو طی کنین که در ادامه قصد داریم به صورت تصویری مراحل مشاهده نتایج انتخاب رشته رو توضیح بدیم.

  • در وهله اول باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org بشین.

لینک اعلام نهایی آزمون سراسری کنکور 1403

  • مطابق با گزینه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنین، باید روی لینک اعلام نهایی آزمون سراسری کنکور 1403 کلیک کنین.

لینک اعلام نهایی آزمون سراسری کنکور 1403

  • برای این که بتونین نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 رو ببینین، باید دوباره روی لینک با همین مضمون رو کلیک کنین.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

  • در نهایت تمامی فیلدها و اطلاعات موجود در صفحه زیر رو تکمیل کرده و بعد دکمه ورود رو انتخاب کنین.

دکمه ورود

جمع‌بندی درباره اعلام نتایج کنکور سراسری

با توجه به اینکه در مرداد ماه هستیم و قراره به زودی به روز زمان اعلام نتایج کنکور سراسری برسیم، خیلی از داوطلبان عزیز به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای مشاهده نتاج کنکور سراسری و انتخاب رشته هستن.

به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم که زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 رو به صورت دقیق و با یک جدول زمانبندی توضیح بدیم. همچنین به منظور اطلاع از خبرهای این حوزه می‌تونین به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنین و نتیجه اولیه و نهایی این آزمون سرنوشت‌ساز رو مشاهده کنین.

دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری تیر ماه سال جاری شرکت کردن، می‌تونن در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه نتیجه انتخاب رشته تحصیلی خودشون رو مشاهده کنن.

تمامی داوطلبین برای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری و انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنن.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد