اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۳

اگه نتایج امتحان نهایی‌تون اومده و از روند تصحیح برگه‎‌تون راضی نیستین و اطمینان دارین که نمره شما بالاتر از این میشه، پس این مقاله رو بخونین تا با روند اعتراض به نمره امتحانات آشنا بشین. چون می‌تونین با این کار درخواست بدین که برگه و نمره‌تون یک بار دیگه برسی بشه.

در مورد درخواست تصحیح مجدد برگه، یک سری نکات هست که باید در نظر بگیرین. ما توی این مقاله در مورد صفر تا صد این موضوع صحبت کردیم که بعد از دریافت کارنامه می‌تونه بهتون خیلی کمک کنه. پس تا آخر این مقاله همراهمون بمونین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

امتحانات دانش‌آموزان همیشه در سه نوبت دی، خرداد و شهریور ماه برگزار میشه و از اونجایی که امتحانات دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم نهاییه، در صورت عدم قبولی دانش‌آموز در نوبت خرداد به شهریور و باز هم در صورت عدم قبولی مجدد، به دی ماه سال بعد موکول میشه.

حالا اعتراض به نتایج امتحانات نهایی چه معنایی داره؟

خیلی از دانش‌آموزان بعد از اینکه کارنامه‌شون رو دریافت می‌کنن، از نمره‌ای که گرفتن نارضایتی دارن. اون‌ها می‌تونن برای نمره اون درسشون اعتراض بزنن.

برای اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۳ باید به سایت مای مدیو مراجعه کنین و در صورت معترض بودن به نمره دریافتی از امتحان، اعتراضتون رو در فرم مخصوص ثبت کنین.

زمان اعلام اعتراض به نمرات نهایی

  • ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۳ پایه یازدهم از روز سه شنبه 9 مرداد شروع میشه و تا 48 ساعت فرصت ثبت اعتراض وجود داره.
  • ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۳ پایه دهم از روز یکشنبه 7 مرداد شروع میشه و تا 48 ساعت فرصت ثبت اعتراض وجود داره.

زمان اعلام اعتراض به نمرات نهایی

نکته: بعد از اتمام فرصت اعتراض به نمرات نهایی، امکان مراجعه به سایت مای مدیو (سایت اعتراض به نمرات نهایی)، برای ثبت اعتراض وجود نداره.

دانش‌آموزانی که به نمرات امتحان نهایی خود و نحوه تصحیح برگه امتحانشون اعتراض دارن، حتما باید در بازه زمانی مقرر شده برای اعتراض اقدام کنن.

یکی از دغدغه‌هایی که داوطلبان امتحانات نهایی دارن اینه که برگه‌های امتحانی چطوری تصحیح میشن. این موضوع برای دانش‌آموزانی که ضعیف‌تر هستن اهمیت بیشتری داره. چرا که شاید امکان این رو داشته باشن با نمره پایین‌تر یا به عبارت دیگه حداقل نمره‌ای که می‌تونن کسب کنن، قبول بشن و اون درس رو پاس کنن.

نحوه اعتراض به نمرات نهایی

هر سال نتایج امتحانات نهایی به صورت آنلاین و حضوری اعلام میشه و دانش‌آموزان باید برای دریافت کارنامه خودشون به مدرسه مراجعه کنن. در این بین اگه دانش‌آموزی به نمره هر کدوم از درس‌هاش اعتراض داشت باید درخواست خودش رو مبنی بر اعتراض درس مورد نظر ثبت کنه.

در ادامه راهنمای تصویری اعتراض به نتایج امتحانات نهایی رو برای شما قرار دادیم:

اول باید سایت my.medu.ir رو در مرورگرتون سرچ کنین و بعد روی گزینه “ورود از طریق دولت من” یا “فرهنگیان و عموم” کلیک کنین.

سایت my.medu.ir

در قسمت بعد باید شماره تلفنی رو وارد کنین که به نام خودتون باشه و بعد رمز یک بار مصرفی که براتون پیامک میشه رو هم وارد کنین.بعد از انجام این کار وارد پنل کاربری‌تون میشین.

پنل کاربری‌

پنل کاربری‌

بعد از ورود به پنل، از سمت چپ، از قسمت چپ صفحه روی “پنل دانش آموزی” کلیک کنین.

پنل دانش آموزی

سپس گزینه “کارنامه” و یا “اعلام نتایج” رو انتخاب و کارنامه رو دریافت کنین.

کارنامه یا اعلام نتایج

بعد از اینکه کارنامه رو دیدین، با کلیک روی گزینه “ثبت اعتراض”، درخواستتون رو برای بررسی مجدد برگه امتحانتون ثبت کنین.

ثبت اعتراض

اما در این بین یکی از استرس‌های دانش‌آموزان اینه که شاید با تصحیح مجدد برگه امتحان نهایی، نمره اون‌ها تفاوتی نکنه یا اینکه پایین‌تر از نمره‌ای که اول گرفتن بشه و دچار مصیبت تجدید شدن بشن. پس دانش‌آموزان لب مرزی باید دقت کنن که اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ریسکه و ممکنه براشون گرون تموم بشه.

در واقع دانش‌آموزانی که امکان داره با تصحیح مجدد برگه، دچار تجدیدی در امتحانات نهایی بشن، بهتره که اعتراض به نتایج امتحانات نهایی رو فراموش کنن و کاری نکنن که دردسراشون چند برابر بشه. اما اگه از این بابت مطمئن هستین که نمره بالاتری به دست میارین و اشتباهی شده، می‌تونین درخواست تصحیح مجدد بدین.

فرم اعتراض به نمره امتحان نهایی ۱۴۰۳

فرم اعتراض به نمرات امتحان نهایی

در سال‌های گذشته دانش‌آموزان باید برای اعتراض به نتایج امتحانات نهایی حتما به مدرسه می‌رفتن و فرم اعتراض رو پر می‌کردن. بعد مدیر مدرسه باید تمامی فرم‌های اعتراض رو جمع می‌کرد و بعد از اینکه مهلت اعتراض به نتایج تموم میشد، فرم‌ها رو به آموزش و پرورش منطقه می‌فرستاد تا بررسی بشن.

اما الان همونطور که گفتیم دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری و آنلاین باید برای این موضوع اقدام کنن.

نتایج اعتراض به نمرات نهایی

شاید سوال شما هم باشه که نتیجه اعتراض به نمرات نهایی کی میاد؟

بعد از اینکه فرصت اعتراض به نمرات نهایی تموم شد، نمرات مورد بازبینی قرار می‌گیرن و بعد نتایج بازبینی در سایت مای مدیو قرار می‌گیره. شما می‌تونین با مراجعه مجدد به این سایت نتایج اعتراض به نمرات نهایی‌تون رو ببینین.

سخن پایانی در مورد اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

در آخر باید بگیم که امتحانات نهایی واقعا پروسه مهم و پر استرسیه. البته شما با داشتن یک برنامه‌ریزی خوب می‌تونین خیلی راحت از پس تمام امتحاناتتون با موفقیت بربیاین.

اگر هم با توجه به مطالعاتی که داشتین حس کردین که مشکلی در تصحیح برگه امتحانی‌تون وجود داره، می‌تونین از راهنمایی که در این مقاله هست برای حالا اعتراض به نتایج امتحانات نهایی استفاده کنین.

بعد از اینکه فرصت اعتراض به نمرات نهایی تموم شد، نمرات مورد بازبینی قرار می‌گیرن و بعد نتایج بازبینی در سایت مای مدیو قرار می‌گیره. شما می‌تونین با مراجعه مجدد به این سایت، جواب اعتراض به نمرات امتحان نهایی‌تون رو ببینین.

اعتراض به نمرات نهایی نهم هم طبق همین روندی که در مقاله توضیح دادیم انجام میشه و البته برای زمانش باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنین و یا از مدرسه محل تحصیلتون اطلاعات دقیق رو بپرسین.

معمولا مهلت اعتراض به نمرات نهایی تمدید هم میشه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد