آموزش تند‌خوانی دروس محاسباتی

آموزش جامع تند‌خوانی دروس محاسباتی

بدون شک آموزش جامع تند‌خوانی دروس محاسباتی یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های دانش‌آموزان است. یکی از دغدغه‌های اکثر دانش‌آموزان در مطالعه دروس محاسباتی زمان مطالعه این مباحث است.

معمولا دانش‌آموزان زمان زیادی را اختصاص به مطالعه دروسی مثل ریاضی می‌دهند اما در اکثر مواقع نتیجه‌ای که حاصل می‌شود رضایت‌بخش نیست.

کسب مهارت‌های تند‌خوانی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که در مدت زمان کم بتوانند مطالب بیشتری را به حافظه بسپارند. اگر شما علاقه‌مند یادگیری روش‌های تند‌خوانی هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این خصوص پاسخ بدهیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آشنایی با مزیت‌های تند‌خوانی دروس محاسباتی

آموزش تند‌خوانی دروس محاسباتی می‌تواند مزیت‌های زیادی برای دانش‌آموزان به همراه داشته باشد. از میان این امتیاز‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1
  • بالا رفتن تمرکز دانش‌آموزان؛
  • مدیریت زمان برای مطالعۀ دروس؛
  • کسب نمرۀ بهتر در دروس محاسباتی؛
  • داشتن انگیزۀ بیشتر برای مطالعۀ دروس محاسباتی.

مزایای تندخوانی

افزایش تمرکز با تند‌خوانی

یکی از مشکلات اصلی دانش‌آموزان نداشتن تمرکز لازم هنگام مطالعه و حل مسئله است. یادگیری فرمول‌های ریاضی برای اکثر دانش‌آموزان کار وقت‌گیری است. دانش‌آموزان با یادگیری روش‌های تند‌خوانی می‌توانند با تمرکز بیشتری مطالب درسی را یاد بگیرند.

 مدیریت زمان با تند‌خوانی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌‌های تند‌خوانی مدیریت زمان است. یادگیری مطالب در زمان کوتاه می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند در یک زمان کوتاه حجم زیادی از مطالب را به حافظه بسپارند. به طور کلی، آشنایی با تکنیک‌های مدیریت زمان یکی از راه‌های اصولی برای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است.

دانش‌آموزان عزیز باید به این موضوع مهم توجه کنند که علاوه‌بر زمان‌های مطالعه، باید با نکات مربوط به مدیریت آزمون‌‌های تستی هم آشنا باشند. با رعایت تمامی این نکات، دانش‌آموزان می‌توانند روند آموزشی بهتری را تجربه کنند.

بالا رفتن نمرات با تند‌خوانی

بدون شک آشنایی با روش‌های تند‌خوانی باعث بالا رفتن نمرات و بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود. اطلاع از متد‌های تند‌خوانی و تمرین این روش‌ها در دراز‌مدت به دانش‌آموزان در کسب نمرۀ خوب کمک می‌کند.

بالارفتن انگیزه

خیلی از مواقع دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف خواندن دروس ریاضی و فیزیک می‌کنند؛ ولی درنهایت به یادگیری درستی نمی‌رسند. صرف زمان زیاد برای مطالعه و نداشتن خروجی مناسب در اکثر مواقع باعث بی‌انگیزگی در دانش‌آموزان می‌شود.

دانش‌آموزانی که با این مشکل روبه‌رو می‌شوند، در بیشتر اوقات درس‌خواندن برایشان خسته‌کننده می‌شود. یادگیری روش‌های تند‌خوانی در درس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک به دانش‌آموزان کمک می‌کند که با روش‌های اصولی‌تری به مطالعۀ این دروس بپردازند و یک‌بار برای همیشه از استرس یادگیری دروس محاسباتی رها شوند.

آشنایی با تکنیک‌های تند‌خوانی در کنکور

زمان برای داوطلبان کنکور موضوع مهمی است. در اکثر مواقع دغدغۀ داوطلبان کنکور رسیدن به یک زمان‌بندی مناسب برای مطالعه است.

بدون برنامه‌ریزی درست و نداشتن مدیریت زمان احتمال موفقیت در کنکور کم است؛ به همین دلیل اکثر متقاضیان کنکور در کنار برنامه‌ریزی تحصیلی علاقه‌مند یادگیری روش‌های تند‌خوانی هستند. این موضوع دربارۀ متقاضیان رشته‌های ریاضی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر است.

حفظ کردن فرمول‌های ریاضی و پیاده‌سازی این فرمول‌ها در یک زمان کم باعث نگرانی و استرس اکثر داوطلبان کنکور می‌شود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر دنبال موفقیت در کنکور هستید با روش‌های تند‌خوانی آشنا شوید.

راهکار‌های ویژه تند‌‌خوانی

5 گام برای رسیدن به تند‌خوانی در کنکور

گام اول برجسته‌کردن مطالب:

داوطلبان باید در هنگام مطالعه، مطالب مهم و نکات کلیدی را برجسته کنند. در این خصوص به داوطلبان پیشنهاد می‌کنیم که پس از خواندن مطالب، نکات مهم را هایلایت کنند؛ این موضوع باعث می‌شود که برای مطالعۀ مجدد، داوطلبان نکات کاربردی‌تری را در اختیار داشته باشند و سرعت بیشتری برای مطالعه پیدا کنند.

گام دوم درک مفهومی مطالب:

یادتان باشد درس ریاضی یک درس کاملاً مفهومی است. نوع مطالعۀ این درس با دروس حفظی کاملاً متفاوت است؛ به همین دلیل برای یادگیری اصولی و بالا رفتن سرعت مطالعه به‌ جای حفظ کردن فرمول‌های ریاضی زمان خود را برای درک مفهومی فرمول‌ها بذارید و با یادگیری فرمول‌های مادر روند مطالعۀ خود را سرعت ببخشید.

گام سوم تهیۀ نمودار:

در گام سوم بهترین راه تهیۀ یک نمودار درسی است. پس از مطالعۀ کامل مطالب تمام نکات مهم و وابسته را در قالب یک نمودار درختی برای خود طراحی کنید؛ این موضوع به یادگیری مطالب وابسته کمک می‌کند.

گام چهارم طرح سؤال:

هنگام مطالعۀ دروس سؤالات مهم هر مبحث را مشخص کنید؛ به‌طور مثال با خواندن درس حسابان سؤالات مهم هر فصل را بنویسید و برای هر سؤال پاسخی با یک کلمۀ کلیدی در نظر بگیرید؛ با این کار در ادامه می‌توانید به تمام مباحث مهم کتاب دسترسی داشته باشید.

گام پنجم یادگیری محاسبات ذهنی:

حل کردن مسائل ریاضی در اکثر وقت‌ها زمان‌بر است و شاید نگرانی خیلی از داوطلبان در کنکور نداشتن سرعت عمل برای عملیات ریاضی است؛ به همین جهت با یادگیری محاسبات سریع ریاضی می‎توانید سرعت حل مسائل را بالا ببرید. به طور کلی، دانش‌آموزان باید تکنیک‌های محاسبات ریاضی را به صورت دقیق بشناسند.

اهمیت این موضوع در زمان کنکور از همیشه مهم‌تر است؛ به همین دلیل نیازه که داوطلبان با تکنیک‌های محاسبات سریع کنکور آشنا باشند.

اشتباهات رایج در مطالعه

تا اینجا با مزیت‌های تند‌خوانی آشنا شدید و متوجه شدید که تند‌خوانی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود؛ ما در ادامه به بررسی روش‌های می‌پردازیم که باعث پایین آمدن بازدهی مطالعه می‌شود.

یکی از اشتباهات رایجی که دانش‌آموزان انجام می‌دهند مطالعه با صدای بلند است. یکی از عواملی که باعث می‌شود دانش‌آموز امکان تند‌خوانی را نداشته باشند، خواندن دروس با صدای بلند است. این کار علاوه بر اینکه باعث خستگی بیش ‌از اندازه در دانش‌آموزان می‌شود؛ مانع یادگیری بهتر مباحث درسی می‌شود.

در مطالعه وسواس را کنار بگذارید؛ یادتان باشد که تکرار زیاد مطالب بدون داشتن تمرکز لازم فقط باعث اتلاف وقت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هنگام مطالعۀ دائم به عقب برنگردید و روی عبارت و کلمات توقف نکنید زیرا این کار باعث می‌شود نتوانید سرعت مناسبی برای مطالعه داشته باشید.

بیایید با هم یک تمرین ساده انجام دهیم؛ به نزدیک‌ترین شیئی که در اطراف شما است نگاه کنید؛ به‌طور مثال اگر لیوانی روی میز شما قرار دارد با دقت به این لیوان نگاه کنید؛ بدون شک در حالی که لیوان را می‌بینید اشیایی که اطراف لیوان هم وجود دارد را می‌بینید.

این تمرین ساده به ما می‌گوید که از میدان دید چشم غافل نشوید. در خواندن مباحث درسی اشتباه رایج در بین دانش‌آموزان دقت نکردن به سایر خطوط و پاراگراف‌ها هنگام مطالعه است.

خیلی از دانش‌آموزان عادت دارند موقع مطالعه از مداد برای دنبال کردن خطوط استفاده کنند؛ این کار باعث کند شدن مطالعه می‌شود. بهترین کار در خواندن مطالب دنبال کردن پاراگراف‌ها با چشم است.

عادت‌های اشتباه هنگام درس خواندن

استفاده از چه منابعی به تند‌خوانی کمک می‌کند؟

دانش‌آموزان در دوران تحصیل خود یک چرخۀ آموزشی را تجربه می‌کنند. بخشی از یادگیری بچه‌ها در مدرسه انجام می‌شود اما بخش عمدۀ یادگیری در فضای منزل کامل می‌شود. به همین دلیل سبک مطالعۀ دانش‌آموزان در منزل بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر مواقع دانش‌آموزان تمرکز لازم را در کلاس درس ندارند و این موضوع باعث می‌شود که نتوانند در منزل به تنهایی به مطالعۀ دروس بپردازند. به همین جهت استفاده از منابع کمک‌درسی می‌تواند در مطالعۀ دانش‌آموزان مؤثر باشد.

یکی از مشکلات اکثر دانش‌آموزان گذاشتن زمان زیاد برای حل یک مسئله است؛ شاید ساعت‌ها زمان گذاشتن برای برطرف کردن یک اشکال درسی انرژی زیادی از دانش‌آموزان بگیرد.

تنها راه حل برطرف کردن این مشکل استفاده از منابع کمک‌درسی مناسب است؛ یکی از منابعی که بدون شک می‌تواند درس‌خواندن دانش‌آموزان را سرعت ببخشد، استفاده از بسته‌های معلم‌ خصوصی پرش است. تدریس خط‌به‌خط مطالب درسی و حل تمرین‌های کتاب که در بسته‌های معلم خصوصی انجام می‌شود، باعث بالارفتن سرعت مطالعۀ دانش‌آموزان در منزل می‌شود.

جمع‌بندی درباره آموزش تند‌خوانی دروس محاسباتی

در این مقاله به آموزش جامع تند‌خوانی دروس محاسباتی پرداختیم. به عنوان یک مرور کلی باید بگوییم به جهت مزیت‌هایی که تند‌خوانی برای دانش‌آموزان دارد؛ اکثر افراد مایل هستند که با روش‌های درست مطالعۀ دروس آشنا شوند و بتوانند عادت‌هایی را که باعث افت عملکرد تحصیلی‌شان می‌شود را کنار بگذارند.

به عنوان مثال یکی از مزیت‌های تند‌خوانی بالا رفتن تمرکز و داشتن مدیریت زمان مناسب برای مطالعه است. تند‌خوانی به داوطلبان کنکور کمک می‌کند که با روش‌های اصولی بتوانند به مطالعۀ دروس بپردازند.

تند‌خوانی مزیت‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان دارد؛ از جمله: بالا رفتن تمرکز، مدیریت زمان و داشتن انگیزه بیشتر.

داوطلبان هنگام مطالعه باید نکات مهم و کلیدی را مشخص کنند و با کشیدن نمودار‌های درسی مطالب مرتبط را به هم پیوست دهند؛ همچنین با یادگیری محاسبات ذهنی ریاضی می‌توانند سرعت عمل خود را افزایش دهند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد