آموزش پیش دبستانی در منزل

آموزش پیش دبستانی در منزل

پیش‌ دبستانی، نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داره. دانش‌آموزان با گذروندن آموزش‌ پیش دبستانی این امکان رو دارن که خیلی از مهارت‌های اجتماعی و آموزشی رو یاد بگیرن.

دانش‌آموزانی که آموزش‌های لازم رو در دوره پیش دبستانی تجربه می‌کنن می‌تونن عملکرد بهتری رو در سال‌های بالاتر تجربه کنن.

بسیاری از پدر و مادر‌ها ترجیح میدن از روش‌های دیگه‌ای در مقایسه با روش‌های حضوری، آموزش پیش‌ دبستانی فرزند‌شون رو شروع کنن. ما توی این مقاله این روش‌ها و نکات رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم؛ اگه شما هم دانش‌آموز پیش‌ دبستانی دارین و دوست دارین با این روش‌ آشنا بشین خوندن این مطلب رو از دست ندین!

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

یادگیری مباحث پیش‌ دبستانی در منزل

آموزش پیش دبستانی در منزل، موضوعیه که ما توی این مقاله بررسی می‌کنیم. همونطور که گفتیم خیلی از والدین بنا به دلایل مختلفی از حضور فرزند‌شون در پیش‌ دبستانی خودداری می‌کنن؛ از طرفی همه پدر و مادر‌ها از اهمیت این دوره‌ آموزشی اطلاع دارن.

با توجه به اهمیت این موضوع، این دسته از والدین به دنبال یک روش جایگزین هستن. آموزش پیش‌ دبستانی در منزل یکی از روش‌های اصولی برای جایگزینی این موضوعه.

پدر و مادر‌هایی که به دنبال پیاده‌سازی این روش هستن، در قدم اول دوست دارن با روش‌های اصولی این موضوع به صورت دقیق آشنا بشن.

عدم پیاده‌سازی درست روش‌های آموزش پیش‌ دبستانی در منزل، باعث میشه که دانش‌آموزان مشکلات زیادی رو در چرخه یادگیری خود در سال‌های بالاتر تجربه کنن.

ما در ادامه مهم‌ترین نکات آموزش پیش‌ دبستانی رو بررسی می‌کنیم.

نکات کلیدی آموزش پیش‌ دبستانی در منزل

پدر و مادر‌هایی که تصمیم می‌گیرن آموزش پیش دبستانی در منزل رو برای فرزند خودشون انتخاب کنن، باید در قدم اول با نکات کلیدی این سبک از آموزش آشنا بشن؛ به طور کلی، آموزش پیش‌ دبستانی در منزل، اصول و قواعد خاص خودش رو داره که بهتره والدین با این قواعد آشنا باشن.

نکات کلیدی آموزش پیش‌ دبستانی در منزل

داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای آموزش پیش دبستانی در منزل

اگه دانش‌آموزتون امسال پیش‌ دبستانی میره و شما تصمیم دارین یادگیری فرزندتون رو در منزل انجام بدین؛ بهتره با یک سری از نکات اصولی آشنا بشین.

بهتره که استمرار در آموزش رو جدی بگیرین؛ اگه قراره در منزل به فرزند‌تون آموزش بدین، باید طبق برنامه‌ریزی دقیق این کار رو انجام بدین. نداشتن برنامه‌ریزی، یکی از مشکلاتیه که خیلی از والدین توی آموزش پیش دبستانی در منزل درگیرش هستن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تهیه منابع آموزشی

یکی دیگه از نکات مهم در آموزش پیش‌ دبستانی، تهیه منابع درست برای یادگیری دانش‌آموزانه. والدین با تهیه منابع درست آموزشی، شرایط بهتری رو برای یادگیری فرزند‌شون فراهم می‌کنن. یکی از منابع اصولی برای کمک به یادگیری دانش‌آموزان، بسته معلم خصوصی پرش است.

والدین با تهیه بسته‌های پیش‌ دبستانی پرش می‌تونن روند بهتری رو برای یادگیری فرزندشون فراهم کنن. دسترسی به بهترین منابع آموزشی، از جمله دغدغه‌های اصلی والدین و دانش‌آموزانه؛ این موضوع در مقطع دبستان، اهمیت بیشتری داره.

به همین دلیل هم اکثر والدین به دنبال انتخاب بهترین منابع درسی دبستان هستن؛ چون، دانش‌آموزان در چنین شرایطی مطالب درسی رو به شکل بهتری یاد می‌گیرن.

زمان‌بندی درست برای آموزش مطالب درسی پیش دبستانی

دانش‌آموزان در دوران پیش‌ دبستانی به دلیل شرایط سنی که دارن، تمرکز کافی رو برای یادگیری مباحث درسی ندارن. والدین باید به این موضوع مهم توجه کنن و زمان‌بندی دقیقی رو برای آموزش فرزند‌شون در نظر بگیرن. به طور مثال، دانش‌آموزان در این پایه نمی‌تونن زمان طولانی رو صرف درس خوندن کنن.

به همین دلیل بهتره که والدین زمان‌بندی دقیقی رو برای آموزش فرزند‌شون در نظربگیرن.

زمان بندی درست برای آموزش درسی

برای آموزش پیش‌ دبستانی در منزل به چه لوازمی نیازه؟

پدر و مادر‌های عزیز باید به این موضوع مهم توجه کنن که برای آموزش دقیق به فرزندشون بهتره که یک سری از لوازم رو تهیه کنن؛ مهم‌ترین لوازم عبارتن از:

  •  منابع آموزشی مانند لوحه‌نویسی و کتاب‌های مقدماتی؛
  • ابزار‌های شمارش اعداد برای یادگیری مباحث ریاضی؛
  • دفتر مشق پیش دبستانی؛
  •  تخته‌هایی برای ارائه‌ آموزش‌های این پایه.

مزایا آموزش پیش‌ دبستانی در منزل

آموزش پیش‌ دبستانی در منزل، مزایای زیادی برای دانش‌آموزان داره که ما در این قسمت این مزایا رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. به طور کلی همونطور که اطلاع دارین، بیشتر دانش‌آموزان سر کلاس درس تمرکز کافی برای یادگیری مطالب درسی ندارن.

حضور در کلاس درس و شلوغی فضای کلاس، باعث میشه که دانش‌آموزان نتونن مطالب رو به صورت دقیق یاد بگیرن؛ به همین دلیل، برای آموزش بهتر مطالب به تکرار در فضای منزل نیاز دارن. ما در ادامه مزایای این سبک از آموزش رو بررسی می‌کنیم.

انعطاف‌پذیری زمان آموزش

اولین مزیت آموزش پیش‌ دبستانی، انعطاف‌پذیری زمان آموزشه. یادگیری در فضای منزل این فرصت رو به دانش‌آموزان میده که بتونن در زمان‌های دلخواه خودشون آموزش ببینن.

توی این سبک از آموزش، دانش‌آموزان می‌تونن مطالب رو به شکل بهتری یاد بگیرن و تکرار و تمرین اصولی رو تجربه کنن. والدین به دلیل فرصت کافی این امکان رو دارن که کار‌های تفریحی رو در برنامه فرزند‌شون قرار بدن.

انعطاف پذیری زمان آموزش

توجه بیشتر به شرایط درسی دانش‌آموزان

پیش‌ دبستانی اولین سال یادگیری مباحث درسی دانش‌آموزانه؛ سبک آموزش یکی از مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مباحث درسیه.

با آموزش در فضای منزل، والدین این امکان رو دارن که به ویژگی‌های فرزند خود توجه کنن و به صورت کاملا اصولی و متناسب با نیاز‌های فرزند‌شون آموزش مباحث این دوره رو انجام بدن تا اون رو به مطالعه و یادگیری تشویق کنن.

آیا پیش‌ دبستانی اجباریه؟

خیلی از والدین همواره این سوال رو در ذهن خود دارن که شرکت حضوری در دوره‌های پیش‌ دبستانی اجباریه؟ در جواب به این سوال باید بگوییم طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، اجباری به شرکت حضوری دانش‌آموزان در دوره‌های پیش‌ دبستانی نیست؛

ولی، این موضوع اهمیت یادگیری این دوره‌ آموزشی رو برای دانش‌آموزان کم‌رنگ نمی‌کنه.

آشنایی با بسته‌های پیش‌ دبستانی پرش

یکی از محصولات مناسب برای دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی، بسته‌های پیش‌ دبستانی پرش است. والدین با تهیه بسته‌های آموزشی پرش می‌تونن به راحتی داخل فضای منزل آموزش دانش‌آموز خودشون رو انجام بدن.

این بسته‌های آموزشی با تدریس خط‌به‌خط مطالب آموزشی، فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری دانش‌آموزانه. قابلیت تکرار مطالب آموزشی یکی دیگه از مزایای این دوره آموزشیه.

بسته‌های معلم خصوصی پیش‌ دبستانی پرش، یکی از منابع آموزشی این دوره‌ تحصیلیه. برای تهیه این دوره‌ آموزشی، کافیه که شماره تماس خودتون رو توی بخش ارتباط با مشاورین ما وارد کنین تا با مشاورین گروه آموزشی پرش در ارتباط باشین.

جمع‌بندی آموزش پیش‌ دبستانی در منزل

آشنایی با نکات آموزش پیش‌ دبستانی در منزل، از جمله موضوعات مورد توجه والدینه؛ اکثر پدر و مادر‌ها از اهمیت این دوره‌ آموزشی اطلاع دارن؛ به طور کلی، دانش‌آموزان با گذروندن دوره پیش‌ دبستانی می‌تونن روند تحصیلی بهتری رو در سال‌های بالاتر تجربه کنن.

ما توی این مقاله نکات مهم آموزش پیش‌ دبستانی در منزل رو بررسی کردیم. والدین عزیز باید به این موضوع مهم توجه کنن که برای آموزش بهتر در منزل نیازه که دانش‌آموزان از لوازم و منابع درستی استفاده کنن.

 

خیر؛ طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش، نیازی به شرکت در دوره‌های حضوری نیست.

انعطاف‌پذیری زمان آموزش و توجه به ویژگی‌های فردی از جمله مزایای یادگیری در فضای منزله.

تهیه کتاب‌ها و منابع آموزشی این پایه و همچنین ابزار‌های شمارش اعداد از جمله لوازم مورد نیاز دانش‌آموزانه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد