بهترین روش تقویت علوم اول دبستان

بهترین روش تقویت علوم اول دبستان

در علوم اول دبستان کودک می‌آموزد که چگونه خود را به ساختار و بودجه‌بندی کتاب‌ درسی محدود نکند و از تمامی تمرین‌ها و فعالیت‌های عملی و گفتمانی برای پیشرفت در حوزه شناخت خود و محیط پیرامون خود استفاده کند.

علوم اول دبستان دارای مباحث مهم و ابتدایی و بدیهیات اصولی و پایه‌ای دنیای پیرامون و بدن انسان می‌باشد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که کودک شما چگونه این درس را به طور کامل یاد بگیرد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تقویت علوم اول دبستان

علوم اول دبستان حاوی مطالب پایه ای بسیار مهمی است که کودک را با اصول و مبانی علوم در پایه دوم آشنا خواهد کرد. بنابراین یادگیری درست این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای فراگیری بهتر لازم است که بهترین روش تقویت علوم اول دبستان را نیز مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

از اهداف کتاب علوم اول ابتدایی خودشناسی، خلقت، ارتباط بین خود با دنیای پیرامون و درک محیطی که فرد در آن قرار دارد را می‌توان نام برد.

دانلود نمونه سوال اول دبستان

مباحث کتاب علوم اول دبستان

کتاب علوم اول دبستان ۱۳ فصل داره که از اعضای حیاتی بدن شروع میشن و به طور ساده دیگر موضوعاتی که لازم است که بچه‌ها توی این مقطع لازم است که بدانند را تدریس میکند.

مباحث کتاب علوم اول دبستان

این فصل‌ها رو توی ادامه مقاله به طور کامل توضیح داده‌ایم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

درس اول: مراقبت از چشم‌ها

در این درس به کودک یاد داده می‌شود که چشم‌ها هدیه های ارزشمندی هستند که باید از آن‌ها مراقبت کنند. با دست آلوده آن‌ها را لمس نکنند و به نور مستقیم خورشید یا نورهای مصنوعی و آسیب زننده نگاه نکنند. استفاده از موبایل و تبلت و تلویزیون را محدود کنند و به هنگام مطالعه موارد احتیاطی را رعایت کنند.

درس دوم: مراقبت از گوش‌ها

در این مبحث از علوم اول دبستان نو آموز می‌آموزد که مراقب شنوایی و گوش‌های خود باشد. مثلا وسایل و اجسام را داخل گوش خود نکنند، از صداهای بلند دوری کنند، موزیک را با صدای بلند گوش نکنند و همیشه برای معاینه شنوایی خود به پزشک مراجعه کنند.

درس سوم: سالم و شاداب بودن

در این فصل موضوعی که بررسی می‌شود راه‌های سلامت بودن و داشتن نشاط و شادابی است. در این مبحث روش‌های داشتن یک زندگی سالم و با نشاط با انجام فعالیت‌هایی در بین روزمرگی‌های خود، ورزش و داشتن تحرک، رعایت بهداشت فردی در خانه و مدرسه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی، شناسایی مواد غذایی مضر، مراقبت از دندان‌ها و راه های درمانی به هنگام بیماری بررسی می‌شود.

درس سوم: سالم و شاداب بودن

درس چهارم: موجودات زنده

در علم زیست شناسی به طور کلی موجودات را به دو دسته زنده و غیر زنده تقسیم می‌کنند. موجودات زنده همانند انسان، ببر، کبوتر و هر موجودی که در حال زیستن می‌باشد و موجود غیر زنده مانند اشیا که قابلیت زندگی ندارند.

جانوران از لحاظ شکل، اندازه، محل زندگی، نوع حرکت و غذایی که می‌خورند با هم تفاوت دارند. در این درس نقش جانوران نیز در زندگی انسان‌ها بررسی می‌شود.

درس پنجم: گیاهان

در این درس تفاوت گیاهان با یکدیگر و قسمت‌هایی که هر گیاه دارد بررسی می‌شود. این که هر گیاه برای زنده ماندن به چه چیزی نیاز دارد و گیاهان از لحاظ ساقه، برگ و ریشه چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

در این مبحث مناطق جغرافیایی و گیاهانی که در این مناطق می‌رویند، وسایل، داروها و موادی که از آن‌ها به دست می‌آید و همچنین فوایدی که در زندگی انسان‌ها دارند بررسی شده است.

درس ششم: آب مایه حیات

در این درس نو آموز یاد میگیرد که چرا وجود آب برای زندگی تمام موجودات زمین و گیاهان ضروری است. اینکه آب به چه شکل‌هایی وجود دارد و چرا باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم. راه های پاکیزه نگه داشتن آب و فهمیدن اینکه کدام آب تمیز است یا نه از مباحث مطرح شده در این درس است.

در این درس آب انواع منابع آبی و روش‌های استفاده از آن، آب مناسب برای آشامیدن و برای گیاهان، جانورانی که در آب زندگی می‌کنند، شغل‌هایی که با آب پیوند خورده اند و راه تامین آب شهر و روستا آموزش داده می‌شود.

درس هفتم: زمین و سنگ‌ها

در این بحث اینکه سنگ‌ها در کجاها یافت می‌شوند، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و یا چگونه تغییر شکل می‌یابند بررسی می‌شوند. همچنین اینکه چه استفاده هایی از سنگ‌ها می‌شود و تغییر شکل سنگ‌ها به وسیله انسان و طبیعت چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

درس هشتم: سازه ها

در دوره آموزشی علوم اول دبستان درباره ابزارهای مختلف و ساختار و کاربرد آن‌ها در زندگی صحبت شده است که برخی از این ابزارها ساده و برخی دیگر پیچیده هستند. برخی از آن‌ها را می‌توان ساخت و برخی دیگر را حتما باید تهیه کرد. موضوعی که هست اینکه این تقسیم بندی بر اساس شکل و کاربرد این ابزارها انجام می‌شود.

درس هشتم: سازه ها

درس نهم: خاک و زمین

خاک یکی از ارزشمندترین دارایی‌های بشر است که غذای انسان‌ها، گیاهان و موجودات کره زمین از آن به دست می‌آید. در این درس آمده است که خاک تمام محصولات کشاورزی نباید شبیه به هم باشد و هر خاکی کاربرد خاص خود را دارد.

از خاک برای ساخت موارد متعدد استفاده می‌شود. خاک از خرد شدن سنگ‌ها در طول زمان پدید می‌آید و در مکان‌های متفاوت یافت می‌شود. خاک از نظر رنگ و موادی که از آن تشکیل می‌شود به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود.

درس دهم: هوا

هوا یکی از عناصری است که برای زنده و سالم ماندن موجودات کره زمین لازم است که تمیزی آن را حفظ کنیم. از آنجایی که ما نفس می‌کشیم و زنده هستیم می‌توان به وجود هوا پی برد. راه های دیگری نیز برای اثبات وجود هوا وجود دارد که در این درس به آن پرداخته شده است.

درس یازدهم: سرما و گرما

در مورد دمای هوا در تابستان و زمستان، در نقاط مختلف ایران و دنیا در این درس بحث می‌شود. همچنین اینکه چه لباسی برای این فصول بیشتر مناسب هستند و جانورانی که در دمای سرد و گرم زندگی می‌کنند نیز در این فصل مورد بحث قرار می‌گیرند. در این فصل انواع وسایل گرم کننده و نقاط سردسیر جغرافیایی شناخته می‌شود.

درس دوازدهم: آهن ربا

در این درس در مورد چگونگی کارکرد آهن ربا می‌خوانید و اینکه اصلا آهن ربا چیست و برای چه کارهایی استفاده می‌شود. در مورد قطب‌های همنام آهن ربا و اشکال متفاوتی که دارند و همینطور اینکه چه اجسامی را به خود جذب می‌کنند و چه اجسامی را جذب خود نمی‌کنند در این درس توضیح داده شده است.

درس دوازدهم: آهن ربا

درس سیزدهم: از گذشته تا آینده

اینکه از زمان‌های گذشته تا به امروز مردم از چه ابزارهایی برای روشنایی استفاده کرده اند بحثی است که در این درس آموزش داده می‌شود. از اکتشافات گذشته گرفته تا اختراعات زمان حال این ابزارها متفاوت می‌باشند.

نکات مهم در تقویت علوم اول دبستان

  1. قبل از شروع به تدریس اینکه هدف درس مشخص شود نکته بسیار مهمی می‌باشد.
  2. در نظر داشته باشید که همه دانش آموزان سرعت یادگیری و هوش یکسانی ندارند. بنابراین باید به آن‌ها فرصت برای آموختن داده شود.
  3. قبل از شروع تدریس از میزان تسلط خود بر روی مباحث اطمینان حاصل کنید.
  4. برخی از فعالیت‌ها و آزمایشات را بیرون از محیط کلاس انجام دهید.
  5. کلاس درس را به محیطی پر انرژی و شاد تبدیل کنید و انجام فعالیت‌های علمی و آزمایشات و کارهای عملی و بصری را جدی بگیرید.
  6. سبک یادگیری دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است و کارها و فعالیت‌های گروهی، شنیداری و بصری در بالا بردن میزان یادگیری افراد تاثیرگذاری بالایی دارد.

سخن پایانی در مورد بهترین روش تقویت علوم اول دبستان

دوره آموزشی علوم اول دبستان کودک را با مباحث زیادی در مورد محیط اطراف و بدن انسان و رابطه ای که انسان با محیط خود دارد آشنا می‌کند. همچنین این کتاب کودک را برای سال بعد آماده می‌کند تا بتواند مفاهیم ارائه شده در علوم سال دیگر را به خوبی فرا گیرد.

در این مقاله فصل‌های علوم اول ابتدایی به تفصیل شرح داده شده اند.

بهترین روش آموزش دقیق مباحث کتاب درسی می‌باشد.

بله، حل نمونه سوال امتحانی به پیشرفت درسی دانش آموز کمک می‌کند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد