راهنمای گام به گام احراز محل سکونت دانش‌آموزان

راهنمای گام به گام احراز محل سکونت دانش‌آموزان

شاید کمتر در مورد احراز محل سکونت دانش‌آموزان شنیده باشین؛ اما چیزی که برای ثبت نام دانش‌آموز شما در حال حاضر خیلی مهمه همین موضوعه که ما توی این مقاله قراره بهش بپردازیم.

والدین می‌تونن قبل از ثبت نام یا موقع ثبت نام، نسبت به پایه تحصیلی فرزندشون، اقدام به احراز محل سکونت دانش آموز کنن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تا همین سال گذشته برای ثبت نام فرزندتون در مدرسه باید با دادن چیز‌هایی مثل سند خونه، قبض گاز یا برق یا آب یا اجاره‌نامه، نزدیک بودن محل سکونت فرزندتون رو به مدرسه ثابت می‌کردین.

اما الان اداره آموزش و پرورش، این اختیار رو از دست مدارس خارج کرده و این کار فقط با ثبت آدرس محل سکونت دانش‌آموز در سایت my.medu.ir و به صورت الکترونیکی امکان‌پذیره.

برای احراز محل سکونت دانش‌آموزان در my.medu.ir باید قبل از ثبت نام فرزندتون در مدرسه مورد نظر، وارد این سامانه و همچنین سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی به آدرس amlak.mrud.ir بشین و آدرس محل سکونتتون رو در این سامانه ثبت کنین.

در واقع با پیشرفت تکنولوژی و انجام خیلی از کارها به وسیله سامانه‌های اینترنتی، آموزش و پرورش هم بر این شد که برای به انجام رسوندن خیلی از امور تحصیلی، از این سامانه‌ها استفاده کنه.

کمک گرفتن از این سامانه‌های جامع هم به افزایش دقت کارها و هم به راحت‌تر انجام شدن امور تحصیلی کمک زیادی کرده و حراز محل سکونت دانش‌آموزان هم یکی از کارهاییه که از این پیشرفت سامانه‌ای دور نمونده.

احراز محل سکونت دانش‌آموزان به چه معناست؟

همونطور که گفتیم تا سال گذشته اگه فرزند شما قرار بود وارد هر کدوم از مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم بشه، باید از طریق مدرسه مورد نظر با مدارکی که در بالا گفتیم احراز محل سکونت میشد.

اما به دلیل یکپارچه شدن این موضوع برای آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد که احراز محل سکونت دانش‌آموز از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، my.medu.ir انجام بشه.

احراز محل سکونت دانش‌آموزان به چه معناست؟

در واقع والدین باید اول به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنن و اطلاعات دانش‌آموز و سایر اعضای خانواده، شماره تلفن همراه، کد ملی و همینطور محل سکونتشون رو ثبت کنن.

در نهایت سایت ثبت نام مدارس که به این سامانه متصله، برای ثبت نام فرزند شما فقط لازمه که آدرس محل سکونت شما رو تایید کنه و سپس ثبت نام رو انجام بده.

نکات مهم در مورد احراز محل سکونت دانش‌آموزان

یکی از موضوعات مهم در مورد این سامانه اینه که به طور کامل باهاش آشنا باشین. چون اگه در هر مورد کوچک‌ترین اشتباهی کنین، ثبت نام فرزندتون انجام نمی‌شه و دچار مشکل میشین.

مورد دوم اینه که شاید شما قبلا بنا به دلایل دیگه در سایت ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام کرده باشین. در این صورت دیگه نیازی نیست که دوباره اطلاعاتتون رو در این سایت ثبت کنین و فقط با وارد شدن به سایت ثبت نام مدارس و با تایید کردن آدرس محل سکونت، این مرحله رو با موفقیت به اتمام می‌رسونین.

نکات مهم در مورد احراز محل سکونت دانش‌آموزان

والدینی که تابحال در این سایت ثبت نام نکردن یا آدرس اون‌ها اشتباه ثبت شده یا اینکه تغییر کرده، باید دومرتبه وارد این سامانه بشن و آدرس خودشون رو تصحیح و وارد کنن.

لازمه تاکید کنیم که این شرایط ثبت نام فقط برای مدارس دولتی نیست و شامل مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد هم میشه.

نحوه احراز محل سکونت دانش‌آموزان در سامانه my.medu.ir

  • اول سایت medu.ir رو سرچ کنین و در پنجره‌ای که باز میشه روی گزینه والدین و بعد ورود از درگاه دولت کلیک کنین.
  • در مرحله بعد شماره سرپرست خانواده رو وارد کنین و بعد کدی رو که برای اون شماره پیامک شده وارد کنین.
  • بعد از ورود به سامانه، اگه قبلا توی این سایت ثبت نام کرده باشین که مستقیم به پنل کاربری‌تون هدایت میشین. اگه برای بار اوله که وارد این سامانه میشین، باید کد ملی، تاریخ تولد و کد پستی منزلتون رو وارد کنین تا بتونین وارد پنل کاربری‌تون بشین.
  • در مرحله بعد آدرس و کد پستی شما نمایش داده میشه که در صورت تائید گزینه تائید و در صورت مغایرت، گزینه عدم تائید رو باید بزنین.
  • بعد از تائید آدرس شما دیگه نیازی به خوداظهاری محل سکونت نیست و شما توی این مرحله می‌تونین پیش ثبت نام فرزندتون رو در این سامانه انجام بدین.

شما باید توجه داشته باشین که اگه آدرس ثبت شده در  سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اشتباه باشه یا آدرس فعلی شما نباشه باید با مراجعه به این سامانه نسبت به اصلاح آدرستون اقدام کنین. در ادامه نحوه کار با این سامانه رو براتون توضیح میدیم.

 نحوه احراز محل سکونت دانش‌آموزان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

  • اول وارد سایت املاک و اسکان کشور بشین و بعد روی گزینه ورود افراد حقیقی از دولت من کلیک کنین.
  • در مرحله بعد شماره تلفن سرپرست خانواده رو وارد می‌کنین و بعد از وارد کردن کد تائید وارد سامانه میشین.
  • در این مرحله دو گزینه تائید و عدم تائید برای شما نمایش داده میشه که در صورت عدم تائید آدرس محل سکونت، گزینه متوجه شدم به شما نشون داده میشه.
  • بعد شما باید کد پستی جدید رو وارد کنین و گزینه مرحله بعد رو کلیک کنین.

در ادامه هم سرپرست باید وضعیت منزل که استیجاری یا ملکی هست رو تعیین کنه. بعد از انجام این مراحل و تائید توسط سامانه ثبت نام مدارس، شما می‌تونین فرزندتون رو در مدرسه مورد نظر ثبت نام کنین.

سخن پایانی در مورد احراز محل سکونت دانش‌آموزان

در نهایت باید بدونین که ثبت نام در هر مقطع و هر مدرسه‌ای شرایط مخصوص به خودش رو داره. یکی از این شرایط هم که برای همه مدارس مشترکه، همین موضوع احراز محل سکونت دانش‌آموزانه که در موردش توی این مقاله توضیح دادیم.

همچنین اگه می‌خواین در مورد ثبت نام در بهترین مدارس تهران بدونین، می‌تونین مقاله مربوط به این موضوع رو مطالعه کنین و با توجه به موضوع احراز محل سکونت، بهترین مدرسه نزدیک به محل زندگی‌تون رو پیدا کنین.

اگه سوال و ابهامی براتون باقی مونده که نتونستین با خوندن این مقاله جوابش رو بگیرین، می‌تونین توی بخش نظرات پرش از ما بپرسین یا اینکه شما تماستون رو در باکس شماره همین مقاله وارد کنین تا مشاورین پرش با شما تماس بگیرن.

احراز محل سکونت دانش‌آموزان به این معناست که شما باید موقع ثبت نام فرزندتون در مدرسه، آدرس محل سکونتتون رو به مدرسه بدین.

شما باید آدرس محل سکونتتون رو در این سامانه ثبت کنین تا بعدا در سامانه ثبت نام مدارس تائید بشه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد