شهریه مدارس نمونه دولتی

شهریه مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی، به عنوان مدارس برگزیده سازمان آموزش و پرورش، همواره مورد توجه دانش‌آموزان و والدین آن‌ها بوده‌اند. اما همانطور که می‌دانید، بالاتر بودن سطح کیفی و کمی آموزش در این مدارس نسبت به مدارس عادی دولتی، سبب شده تا این مدارس هر ساله مبلغی به عنوان شهریه از دانش‌آموزان دریافت کنند.

برای اینکه درباره مدارس نمونه دولتی و میزان شهریه‌ی آن‌ها بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مدارس نمونه دولتی به دلیل کیفیت بالای آموزش و امکانات تحصیلی که دارند، در میان دانش‌آموزان و والدینشان طرفداران زیادی دارند. اما تحصیل در این مدارس رایگان نیست.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

معرفی مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی مدارسی هستند که امکانات آموزشی کامل‌تر، ساعات آموزشی بیشتر و امکانات رفاهی بیشتر، آن‌ها را از سایر مدارس دولتی متمایز می کند. این مدارس، هر ساله از میان دانش‌ آموزان برتر و با استعداد دوره اول و دوم متوسطه دانش‌آموز می‌پذیرند. از جمله تفاوت‌های این مدارس با مدارس دولتی، شهریه مدارس نمونه دولتی و رایگان نبودن آن‌هاست.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

درس خواندن در مدارس نمونه دولتی شرایط خاصی دارد و اینطور نیست که همه دانش آموزان فرصت حضور در این مدارس را داشته باشند. اما این شرایط به دشواری شرایط مدارس تیزهوشان نیست. دانش‌آموز با قبولی در همه دروس و کسب حداقل معدل 17 می‌تواند برای ثبت نام در مدرسه نمونه دولتی اقدام کند.

آزمون مدارس نمونه دولتی

علاوه بر معدل بالا مرحله دیگری هم برای ورود به مدرسه نمونه دولتی وجود دارد. یکی از این مراحل شرکت در آزمون‌هایی است که برای سنجش دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در نهایت پس از آزمون نفرات برتر را که رتبه لازم جهت ثبت نام در این مدارس را بدست آورده‌اند، معرفی می‌کنند.

آزمون مدارس نمونه دولتی

این آزمون هر سال در پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود. اگر به تحصیل فرزندتان در مدارس نمونه دولتی علاقه‌مندید، باید اقدام به ثبت نام در این آزمون کنید. اما همانطور که گفته شد شرکت این آزمون برای همه پایه‌ها اجباری نیست.

family

کودک من

دبستانی 1 e1680174143563

پیش دبستان

بررسی شهریه مدارس نمونه دولتی

اما صبر کنید این همه ماجرا نیست! شما برای ثبت نام فرزندتان در یک مدرسه نمونه دولتی پس از اینکه اطمینان حاصل کردید که دانش‌آموز شما از نظر سطح تحصیلی توان تحصیل در این مدارس را دارد، باید هزینه‌ای را برای ثبت نام بپردازید. البته میزان این هزینه بر اساس شهر و منطقه‌ای که مدرسه در آن واقع شده متفاوت بوده و تقریبا نصف هزینه ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی است.

میزان شهریه مدارس نمونه دولتی با توجه به میزان خدمات آموزشی که ارائه می کنند، میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی در همان منطقه و میزان درآمد خانواده‌ها در استان مورد نظر متفاوت بوده و نیز هر ساله با توجه به افزایش سطح قیمت‌ها، افزایشی ده تا پانزده درصدی دارد. با وجود متغیر بودن میزان شهریه مدارس نمونه دولتی، این میزان از یک سقف مشخص نمی تواند عبور کند و هر ساله برای آن یک حداقل و حداکثر تعیین می‌شود.

می‌توان شهریه نمونه دولتی را قسط بندی کرد؟

البته مدارس نمونه دولتی با قسط بندی شهریه تمهیداتی را فراهم می کنند که دانش‌آموزان با استعداد و کم بضاعت هم بتوانند از تحصیل در این مدارس بهره‌مند شوند. بدین صورت که والدین در ابتدای سال تحصیلی یک دوم یا یک سوم از شهریه سالانه را پرداخت کرده و مابقی را به صورت اقساط در طول سال تحصیلی تسویه می‌کنند.

این تسهیلات بدین منظور در نظر گرفته شده که همه دانش‌آموزان مستعد، فرصت حضور در مدارس نمونه دولتی را داشته باشند.

تاثیر سهمیه در پذیرش مدارس نمونه دولتی

میزان تاثیر سهمیه های مختلف در پذیرش آزمون مدارس نمونه دولتی، معادل 10 درصد است. اگر شما مشمول دریافت سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و یا ایثارگران باشید، شانس شما در پذیرفته شدن در این مدارس بیشتر از سایر دانش‌آموزان خواهد بود.

این موضوع فقط در مورد آزمون و درصد قبولی صادق است. در مورد تاثیر سهمیه در میزان شهریه‌ی مدارس نمونه دولتی باید گفت که سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و یا ایثارگران  تاثیری در میزان شهریه‌‌ای که باید پرداخت کنند ندارد.

میزان تقریبی شهریه مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی جاری

شهریه مدارس نمونه دولتی

دوره متوسطه اول حداقل شهریه 4 میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر آن 8 میلیون و 400 هزار تومان

دوره متوسطه دوم حداقل شهریه 4 میلیون و پانصد هزار تومان و حداکثر آن 12 میلیون تومان

توجه داشته باشید که علت افزایش شهریه در دوره متوسطه دوم، مرتبط بودن سال‌های آخر تحصیل در مدرسه با کنکور و ورود دانش‌آموز به دانشگاه است. نیازمند بودن دانش‌آموزان سال‌ های آخر متوسطه دوم به ویژه پایه دوازدهم به ساعات آموزشی بیشتر و معلم‌هایی حاذق‌تر، سبب افزایش شهریه در این پایه‌های تحصیلی می‌شود.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی چه مزیت‌هایی دارد؟

تحصیل در مدارس نمونه دولتی، شما را از فرصت تحصیل در کنار دانش‌آموزانی با سطح تحصیلی بالاتر و آموزش در محیطی حرفه‌ای برخوردار می‌کند. برای قبولی در این مدارس، سطح تحصیلی شما باید متوسط رو به بالا باشد و در صورت نیاز در آزمون ورودی هم شرکت کنید.

تحصیل در یک مدرسه نمونه دولتی برای شما هزینه بر است و شهریه دارد. اما این شهریه به اندازه شهریه مدارس غیرانتفاعی نیست و قابل پرداخت به صورت اقساط نیز هست.

خیر، این سهمیه فقط در قبولی در آزمون تاثیرگذار است و در میزان شهریه تاثیری ندارد.

دانش‌آموزان با کسب حداقل معدل 17  و قبولی در تمامی دروس، امکان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی را دارند.

بله، تقریبا تمامی مدارس نمونه دولتی این امکان را برای دانش‌آموزان واجد شرایطی که توان مالی کمتری دارند، فراهم می‌کنند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد