تاثیر معدل نهایی در کنکور 1403

تاثیر معدل نهایی در کنکور 1403

تاثیر معدل نهایی در کنکور 1403 یکی از موضوعات مهمه که در سال‌های اخیر استرس زیادی رو به داوطلبان کنکور وارد کرده است. سوابق تحصیلی می‌تونه روی قبولی کنکور و رتبه داوطلب توی آزمون سراسری تاثیر زیادی داشته باشه. سایت سازمان سنجش اعلام کرده تاثیر معدل یا سوابق تحصیلی داوطلبان سال 1403 حدود 50 درصد است.

توی کنکور امسال مثل سال‌های قبل بخشی از نمره نهایی هر داوطلب مربوط به سابقه تحصیلی و معدل کل او میشه و با توجه به حذف شدن دروس عمومی از کنکور امسال، سوابق تحصیلی توی دروس اختصاصی نقش مهمتری داره. اگه داوطلبان از تاثیر و نحوه اعمال معدل نهایی توی کنکور آگاهی لازم رو نداشته باشن نمی‌تونن برنامه‌ریزی درستی و دقیقی برای قبولی کنکور بکنن.

همانند سال‌های گذشته، در کنکور امسال هم بخشی از نمره نهایی هر داوطلب رو سوابق تحصیلی یا همون نمرات کتبی دیپلم اون تشکیل میده. با توجه به این که دروس عمومی از کنکور امسال حذف شده، تاثیر سوابق تحصیلی در قسمت دروس تخصصی بیشتر است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تاثیرات معدل در کنکور

در سال جاری مطابق سال‌های گذشته معدل و سابقه تحصیلی تاثیر زیادی توی کنکور داره و با توجه به این که دروس عمومی از کنکور حذف شده، سوابق تحصیلی دروس خصوصی بیشتر توی کنکور تاثیرگذار هستن.

داوطلبان در صورت اطلاع نداشتن از تاثیرمعدل در کنکور نمی‌تونن برنامه‌ریزی مناسب و کاربردی برای خودشون در نظر بگیرن. با توجه به تاثیر معدل در کنکور هر پنج گروه آزمایشی رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ازسال گذشته، ممکنه داوطلبان سوالات زیادی در مورد این موضوع داشته باشن.

اثرات قطعی معدل در کنکور

کنکور سراسری به عنوان یکی از بزرگترین آزمون‌های ورودی دانشگاه در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام تغییرات و اصلاحات موبوط به کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام میشه. در سال‌های اخیر کنکور تغییرات زیادی کرده که شامل حذف دروس عمومی، حذف زیر گروه‌ها و تاثیر قطعی معدل در کنکور میشه.

تاثیر سوابق تحصیلی و معدل در کنکور بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان مورد سنجش قرار میگیره. تاثیر معدل در کنکور به میزان پنجاه درصد قطعی است ولی این تاثیر در آزمون سراسری سال‌های بعد متفاوته.

اثرات قطعی معدل در کنکور

تاثیر معدل در کنکور اردیبهشت 1403

داوطلبان شرکت‌کننده توی نوبت اول کنکور 1403 (اردیبهشت ماه)، مشمول سوابق تحصیلی کنکور میشن. بنابراین دانش‌آموزان باید به معدل خودشون توی آزمون کتبی، به خصوص دروس عمومی توجه داشته باشن تا علاوه بر بالا بردن تراز خودشون، برای پذیرش توی دانشگاه‌های برتر شانس قبولی بیشتری داشته باشن.

تاثیر معدل برای داوطلبان آزمون سراسری اردیبهشت 1403 برای پذیرش توی سال تحصیلی، 50 درصد با تاثیر قطعی در نظر گرفته شده است. این تاثیر بر اساس معدل پایه دوازدهم دانش‌آموزان است و مطابق مصوبه جدید، امتحانات نهایی دانش‌آموزان در تمام پایه‌های متوسطه دوم به صورت نهایی وهماهنگ برگزار میشه. بعد از برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان در انتظار اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور هستن تا بتونن با سهم سوابق تحصیلی، رشته و دانشگاه مورد علاقه خودشون رو انتخاب کنن.

تاثیر معدل در کنکور با دیپلم نامرتبط

با توجه به تاثیر 50 درصد سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403، داوطلبان شرکت‌کننده توی آزمون سراسری می‌تونن برای بهره مندی از تاثیر معدل توی کنکور پیش رو حداقل نمره مورد نیاز برای امتحان هر درسی که به صورت هماهنگ برگزار شده رو دریافت کنن. داوطلبان باید بدانن که تنها دروسی که امتحاناتشون به صورت هماهنگ و سراسری برگزار میشه توی کنکور سراسری تاثیرگذار هستن.

داوطلبان دیپلم نظام قدیم سال‌های 1384 تا 1390 که مدرک دیپلم خودشون رو کسب کردن هم سابقه تحصیلی سال دیپلم اون‌ها توی کنکور محاسبه میشه و سال پیش دانشگاهی این شرکت کنندگان به دلیل عدم برگزاری امتحانات نهایی به عنوان سابقه تحصیلی در نظر گرفته نمیشه. ولی برای دیپلمه‌های نظام قدیم بین سال‌های 91 تا 97 به دلیل برگزاری امتحانات نهایی دروس سال پیش دانشگاهی سوابق این دوره براشون محاسبه میشه.

تاثیر معدل در کنکور سال‌های آینده

کنکور سال‌های اخیر با تغییراتی شامل حذف دروس عمومی و جداسازی بعضی دفترچه‌های سوالات همراه بوده است. خیلی از دانش‌آموزان برای قبولی توی کنکور سال‌های آینده از حالا دغدغه دارن و درحال برنامه‌ریزی هستن. اون‌ها می‌خوان بدونن که تاثیر معدل در کنکور 1403 و سال‌های آینده به چه صورت است و آیا مطابق سال های قبل محاسبه میشه؟

میزان تاثیر معدل توی کنکور سال‌های آینده کمتر نمیشه ولی احتمال بیشتر شدنش قطعی است. احتمال داره میزان تاثیر معدل در کنکور سال‌های آینده به 60 درصد هم برسه و این موضوع در آینده برای دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیر معدل در کنکور سال های آینده

مشاوره تاثیر معدل در کنکور

سال‌های گذشته داوطلبان با دیپلم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شامل اعمال سوابق تحصیلی در کنکور نمی‌شدن، ولی برای کنکور 1403 تمام داوطلبان شامل سوابق تحصیلی هستن و لازمه برای ایجاد سابقه تحصیلی در این آزمون اقدام کنن. اگه دیپلمه‌های  فنی حرفه‌ای و کاردانش که نسبت به ایجاد سوابق اقدام کردن، از معدل خوبی برخوردار نباشن می‌تونن توی امتحانات ترمیم معدل شرکت کنن.

فارغ‌ التحصیلان دوره‌های قدیم متوسطه توی نظام‌‌های آموزشی شاخه‌‌های کاردانش و فنی‌ وحرفه‌‌ای که در گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبودن لازمه برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنن در غیر این صورت سهم سوابق تحصیلیشون صفر در نظر گرفته میشه.

جمع بندی تاثیر معدل نهایی در کنکور 1403

خیلی از داوطلبان کنکور می‌خوان بدونن که تاثیر معدل نهایی در کنکور 1403 به چه میزان است. این طور که به نظر میرسه، میزان تاثیر معدل توی کنکور نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش است و این موضوع می‌تونه برای دانش‌آموزان خبر خوبی باشه. این یعنی با مطالعه دقیق درس‌ها برای امتحانات، بخش زیادی از راه موفقیت توی رشته و دانشگاه دلخواهشون رو طی می‌کنن.

کنکور یک آزمون بزرگ برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد علاقه تون است و هر سال تغییرات و اصلاحاتی برای این امتحان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال میشه. از جمله این تغییرات می‌توان به عوض شدن درصد تاثیر معدل امتحانات نهایی در کنکور 1403 یا حذف دروس عمومی اشاره کرد. تاثیر معدل توی کنکور نسبت به سال‌های گذشته با تغییرات زیادی همراه بوده است.

خیلی از دوطلبان ممکنه سوال داشته باشن که معدل چه سال‌ها و چه دروسی مد نظر است. برای پاسخ با این سوال باید گفت که فقط معدل پایه تحصیلی دوازدهم می‌تونه روی کنکور تاثیر داشته باشه. دروس و معدل سال‌های گذشته تاثیر مستقیم روی کنکور نداره و در مجموع تاثیر معدل در کنکور 1403 حدود 50 درصد است.

تاثیر معدل برای شرکت کنندگان نظام جدید و نظام قدیم توی کنکور 1403 درون این مقاله آمده است.

معدل در کنکور سراسری 1403 برای دارندگان دیپلم نظام جدید تاثیر 50 درصدی داره و علاوه بر سوابق تحصیلی، داوطلب باید حداقل نمره لازم برای قبولی توی کنکور رو کسب کنه.

بله بعضی از دانشگاه‌ها امکان پذیرش بدون کنکور رو برای داوطلبان فراهم کردن.

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
روز شمار کنکور 1401
زمان باقیمانده تا کنکور
تیر ماه
روز
ساعت
دقیقه
دسته بندی بر اساس پایه
ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد