اهمیت زبان انگلیسی در دانشگاه

اهمیت زبان انگلیسی در دانشگاه

اهمیت زبان انگلیسی بر هیچکس پوشیده نیست. همه می‌دانند که یادگیری این زبان در هر رشته تحصیلی و هر موقعیت شغلی چقدر کمک کننده خواهد بود. از این رو بسیار خوب می‌شود اگر دانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه، برای یادگیری این زبان وقت بگذارند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه بسیار زیاد است. دانشجویی که زبان انگلیسی بلد است می تواند پیشرفت علمی بیشتری داشته و در پیدا کردن شغل مناسب هم موفق‌تر عمل کند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و بسیار مهم است. اهمیت این زبان امروزه به قدری زیاد است که در هر رشته تحصیلی که بخواهید در آن درس بخوانید یا وارد هر شغلی که بخواهید بشوید، باید تا حدودی با این زبان آشنایی داشته باشید.

در این مطلب درباره اهمیت زبان انگلیسی در دانشگاه صحبت شده است. خواندن این مطلب به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دبیرستانی و نیز نودانشجویان توصیه می‌شود.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه

فرقی نمی‌کند در کدام رشته تحصیلی بخواهید درس بخوانید؛ فرقی نمی‌کند در کدام دانشگاه و کدام شهر می خواهید ادامه تحصیل دهید. در هر صورت شما اگر زبان انگلیسی را یاد نگرفته باشید به مشکل بر خواهید خورد.

البته اگر علاقمند به رشته مترجمی زبان هستید، اهمیت زبان انگلیسی برای شما بیشتر خواهد شد. این روزها بازار کار رشته مترجمی زبان بسیار داغ است و بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در این رشته هستند.

بله؛ با اطمینان می گوییم که اگر قبل از ورود به دانشگاه برای یادگیری زبان انگلیسی وقت صرف نکنید، حتما در دانشگاه دچار احساس پشیمانی خواهید شد. زیرا وارد هر رشته تحصیلی که شوید از استادان خود خواهید شنید که یادگیری زبان انگلیسی برای پیشرفت در این رشته و برای ورود به فضای کاری چقدر اهمیت دارد.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

البته این بدین معنا نیست که تنها تا قبل از ورود به دانشگاه برای یادگیری زبان انگلیسی فرصت دارید. شما پس از ورود به دانشگاه هم می‌توانید با ثبت نام در کلاس های آموزش زبان و یا به صورت خودآموز زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

اما قطعا اگر زبان انگلیسی خود را قبل از ورود به دانشگاه به سطح قابل قبولی رسانده باشید، با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس‌های دانشگاه حضور خواهید یافت.

یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجوها بیشتر از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از مقالات و کتاب های مهم درباره علوم مختلف به این زبان نوشته شده است. دانشجویی که زبان انگلیسی را آموخته است، بدون نگرانی به سراغ منابع انگلیسی می‌رود و بر دانش خود درباره رشته‌اش می‌افزاید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای یافتن شغل مناسب

اگر زبان انگلیسی را در دوران مدرسه بلد باشید، با اعتماد به نفس بیشتری سر کلاس درس زبان انگلیسی حاضر می‌شوید؛ ممکن است مورد تشویق معلمان هم قرار بگیرید. اگر دانشجویی باشید که به زبان انگلیسی مسلط است، می‌توانید با جست‌و‌جو در منابع علمی انگلیسی زبان، علم و دانش خود را ارتقا داده و به روز نگه دارید. اما آیا زبان انگلیسی برای یافتن شغل هم اهمیت دارد؟

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم «صد درصد بله!»

اغلب مشاغل فعال در کشور به نوعی با زبان انگلیسی سر و کار دارند. ممکن است برخی از مشاغل به طور مستقیم با زبان انگلیسی در ارتباط نباشند. اما در این صورت هم می‌توان با یادگیری زبان انگلیسی در آن پوزیشن شغلی تاثیر گذارتر عمل کرد.

مثلا نویسنده‌ای را در نظر بگیرید که زبان انگلیسی بلد نیست. چنین نویسنده‌ای می‌تواند با خواندن مقالات و کتب انگلیسی، بر مهارت خود افزوده و عملکرد بهتری داشته باشد. یا حتی فروشنده‌ای را متصور شوید که زبان انگلیسی بلد است؛ چنین فروشنده‌ای می تواند مطالبی که درباره راهکارهای برخورد با مشتری و مهارت‌های فروش به زبان انگلیسی بارگذاری شده را مطالعه کند.

در نتیجه می تواند مهارت خود را افزایش داده و فروش بهتری را هم تجربه کند.

برای همین است که تقریبا برای هر موقعیت شغلی یادگیری زبان انگلیسی کمک کننده خواهد بود. برای اغلب مشاغل، وقتی برای مصاحبه در محل کار حاضر می‌شوید، از شما می‌پرسند که زبان انگلیسی را تا چه سطحی آموخته‌اید؟ این سوال در اغلب پرسشنامه های سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی و خصوصی گنجانده شده است و این به خاطر اهمیت غیر قابل انکار زبان انگلیسی است.

دلیل اهمیت زبان انگلیسی

6 دلیل اهمیت زبان انگلیسی

  1. زبان بین المللی است.
  2. زبان بسیاری از کشورهای مهم جهان است.
  3. یادگیری آن سبب می شود به بسیاری از مطالب، رسانه ها و اطلاعات دسترسی آسان‌تری داشته باشیم.
  4. زبان هالیوود است.
  5. برای پیشرفت شغلی و علمی بسیار مهم است.
  6. در مسافرتها بسیار مفید است.

زبان انگلیسی را قبل از رفتن به دانشگاه بیاموزید

در این مقاله، سعی کردیم در مورد اهمیت زبان انگلیسی صحبت کنیم. بر اساس آنچه در بالا گفته شد، بسیار خوب است که دانش آموز در دوران مدرسه برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کند.

در این صورت وقتی وارد دانشگاه شود، اعتماد به نفس بیشتری داشته و می‌تواند گستره علم و دانش خودش را افزایش دهد.

همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلانی که زبان انگلیسی بلدند، در یافتن شغل مناسب بسیار موفق تر بوده و کمتر دچار مشکل می شوند.

برای این‌که زبان مورد نظر را به صورت آنلاین اما با کیفیت بیاموزید، به پرش لایو سر بزنید.

زیرا بسیاری از منابع علمی و مقالات معتبر به زبان انگلیسی نوشته شده است.

بله. امروزه بسیاری از مشاغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم با زبان انگلیسی ارتباط پیدا می کنند.

زیرا زبان بین المللی بوده و در بسیاری از کشورهای تکلم می شود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد