تکنیک های تقویت زبان انگلیسی

تکنیک‌های تقویت زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی از پرکاربردترین زبان‌ها در دنیای مدرن محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما برای چه کاری بخواهید از آن استفاده کنید. چه بخواهید برای مکالمه آن را یاد بگیرید یا برای رفتن به دانشگاه و یا حتی ترجمه متن و دوبله فیلم در هر صورت لازم است تقویت زبان انگلیسی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

برای تقویت زبان انگلیسی لازم است که سطح علمی خود را در سه وجه زبانی یعنی گرامر، لغات و مکالمه بالا ببریم و روی چهار مهارت زبانی یعنی شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری کار کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تقویت زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این باره حتی می‌توان به نقش آن در کسب نمرات بالا در دروس تخصصی کنکور زبان اشاره کرد. در عصر اینترنت، روابط بین‌الملل، تجارت و آموزش، انگلیسی جهانی‌ترین زبان برای ارتباطات می‌باشد. علاوه بر این، انگلیسی در حال حاضر زبان رسمی 53 کشور جهان از جمله ایالات متحده و بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند و همچنین دومین زبان پرمخاطب در کشورهایی مانند نروژ، سوئد، دانمارک، آلمان و هلند است.

تکنیک‌های تقویت زبان انگلیسی

اغراق نیست اگر بگوییم زبان انگلیسی برای هر فرد مدرنی ضروری است. زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که در خارج از کشور تحصیل یا کار کنید، به شما کمک می‌کند تا در جهان سفر کنید و رزومه کاری و تحصیلی خود را ارتقا دهید. شما می‌توانید انگلیسی خود را به سطح بسیار بالایی ارتقا دهید و حتی در مدت کوتاهی مانند یک زبان مادری شروع به صحبت کنید.

راه های تقویت زبان انگلیسی

چند راه اثبات شده برای بهبود مهارت‌های انگلیسی شما وجود دارد و تنها 5 تا 10 دقیقه در روز از شما زمان می برد که در زیر به آن‌ها پرداخته ایم:

تقویت مکالمه

مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی برای کسانی که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند ضروری است. علاوه بر این، توانایی درک و تجزیه و تحلیل متون انگلیسی در زبان آموزان افزایش می‌یابد. اما ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

چگونه مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

  • تماشای فیلم به زبان انگلیسی؛
  • غرق شدن در اخبار زبان انگلیسی؛
  • یک کتاب واژگان را از کلمات مفید شروع کنید؛
  • به طور مکرر، مکالمه به زبان انگلیسی داشته باشید؛
  • مناظره کنید؛
  • فعالیت‌های جالبی را به زبان انگلیسی انجام دهید؛
  • هر روز یک لغت جدید یاد بگیرید؛
  • متون انگلیسی را بلند بخوانید.

خواندن کتاب، مجله و روزنامه به زبان انگلیسی

قانون طلایی برای یادگیری زبان مطالعه مداوم است. اگر نتوانید به زبان انگلیسی مطالعه کنید، بعید است که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و بنویسید. در این مورد خواندن کتاب‌ها و مجلات جالب در کتابفروشی‌ها و اینترنت قطعا به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، می‌توانید صفحات و وبلاگ‌های جالب را در اینترنت دنبال کنید.

تغییر زبان در تلفن و کامپیوتر

اگر زبان تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر خود انگلیسی کنید، به تقویت زبان شما کمک می‌کند. به ویژه، دایره لغات شما را گسترش می‌دهد و یک سری کلمات را به دامنه واژگان روزانه شما پیوند می‌دهد. همچنین می‌توانید زبان را در شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید تغییر دهید.

دانلود برنامه‌های کاربردی آموزش زبان انگلیسی

برنامه‌های موبایل فرصت‌های منحصر به فردی را برای یادگیری زبان‌های خارجی به کاربران می‌دهد. برنامه‌هایی مانند Duolingo و Busuu مدت‌هاست که روی تلفن همه کسانی که تصمیم گرفته‌اند زبان‌های خارجی را به مؤثرترین و مدرن‌ترین روش‌ها یاد بگیرند، نصب شده است. برنامه‌های موبایل به توسعه همه مهارت‌های زبانی کمک می‌کنند و زمان بسیار کمی از شما می‌گیرند و می‌توانید در هر زمان و در هر مکان، در مسیر رفت و آمد، هنگام ناهار یا قبل از خواب از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی با نوشتن

نوشتن متون به زبان انگلیسی اغلب یکی از سخت ترین فعالیت‌ها از دید زبان آموزان است. در ضمن، توانایی نوشتاری در زبان انگلیسی هم برای ثبت نام در دانشگاه‌های سراسر جهان و هم برای ادامه تحصیل ضروری است. در واقع، یادگیری نوشتن به زبان انگلیسی چندان دشوار نیست، فقط کمی تلاش می‌خواهد.

آموزش زبان انگلیسی با نوشتن

راه اندازی یک وبلاگ انگلیسی

ساخت یک وبلاگ به زبان انگلیسی که از تکنیک‌های تقویت زبان انگلیسی است، نه تنها به شما امکان می‌دهد ایده‌ها و تجربیات خود را با جهان به اشتراک بگذارید، بلکه می‌تواند به شما در یادگیری زبان نیز کمک کند. یک وبلاگ به زبان انگلیسی راه اندازی کنید و نوشتن پست‌های جدید را به زبان انگلیسی و به طور منظم به یک قانون تبدیل کنید.

ممکن است در ابتدا این کار برای شما آسان نباشد، اما با گذشت زمان مطمئنا به آن علاقه مند خواهید شد و نه تنها شیوه نوشتاری خود را بهبود می بخشید، بلکه از نوشتن متون به زبان انگلیسی نیز لذت خواهید برد.

یادداشت و حفظ کلمات

یادداشت و حفظ کلمات روش موثر دیگری برای گسترش دایره لغات و غنی سازی زبان نوشتاری شماست. فقط کلمات انگلیسی جدیدی را که در کتاب‌ها، فیلم‌ها و اینترنت با آن‌ها برخورد می‌کنید، یادداشت کنید. کارت‌های حاوی کلمات را در جایی که مدام در معرض دید شما هستند قرار دهید. حتی اگر حداقل یک کلمه جدید در روز حفظ کنید، باز هم پیشرفت چشمگیری در یک ماه خواهید داشت.

آموزش زبان انگلیسی از طریق مکاتبه

آیا به مد، سبک زندگی سالم، تاریخ یا ادبیات علاقه دارید؟ آیا نمی‌توانید یک روز را بدون موسیقی یا ورزش بگذرانید؟ شما می‌توانید در انجمن‌های موضوعی، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، افراد همفکر را از سراسر جهان برای تبادل نظر و برقراری ارتباط در مورد موضوعات جالب و رایج بیابید و با آن‌ها چت متنی داشته باشید.

چنین ارتباطی یک تمرین کامل انگلیسی نوشتاری است و شما را تشویق می‌کند تا کلمات و عبارات جدیدی را برای گفتگو یاد بگیرید.

آموزش زبان با گوش کردن

برای تحصیل در خارج از کشور و برقراری ارتباط با خارجی‌ها، درک گفتار انگلیسی از طریق گوش کردن، درک کلمات، عبارات و تلفظ فردی به همان اندازه مهم است. این مهارت برای قبولی در هر آزمون زبان و همچنین شرکت در کلاس‌ها، سمینارها و بحث‌ها در دانشگاه‌های خارج از کشور مورد نیاز است.

گوش دادن به موسیقی انگلیسی

بسیاری از افرادی که به زبان‌ انگلیسی صحبت می‌کنند میگویند که موسیقی به آن‌ها در یادگیری کمک کرده است و این یک خبر عالی برای دوستداران موسیقی است. گوش دادن به موسیقی که یکی از تکنیک‌های تقویت زبان انگلیسی است، مهارت شنیداری شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

گوش دادن به موسیقی انگلیسی

با گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود، دایره لغات خود را گسترش می‌دهید، یاد می‌گیرید کلمات را با شنیدن درک کنید و تلفظ صحیح آن‌ها را به خاطر بسپارید. همچنین اشعار اصلی و ترجمه آهنگ‌ها را می‌توان به راحتی در اینترنت یافت.

تماشای کانال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان انگلیسی

تماشای فیلم‌ها، برنامه‌های خبری، برنامه‌ها و سریال‌ها به زبان اصلی‌شان راه عالی دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی و توسعه مهارت‌های درک شنیداری شماست. ابتدا می‌توانید فیلم‌ها را با زیرنویس تماشا کنید و سپس بدون زیرنویس.

شرکت در رویدادهای بین المللی

این مهم است که نه تنها مهارت‌های شنیداری خود را با مطالعه در خانه بهبود بخشید، بلکه به طور مداوم برای یادگیری زبان انگلیسی تمرین کنید. این امر به ویژه برای کسانی که قصد زندگی، تحصیل یا کار در کشور دیگر را دارند بسیار مهم است.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد در رویدادها، سخنرانی‌ها، نمایشگاه‌ها و اجراهای مختلف به زبان انگلیسی شرکت کنید. به نحوه صحبت و آنچه مردم می‌گویند توجه کنید و یاد بگیرید که بدون کمک گرفتن صحبت‌های آنها را بفهمید.

گوش دادن به پادکست

پادکست‌ صدای ضبط‌ شده صوتی و تصویری در موضوعات مختلف هستند. با سرچ در گوگل می‌توانید به تعداد بسیار زیادی از این پادکست‌ها به زبان انگلیسی دسترسی پیدا کنید. گوش دادن به پادکست‌ها در مورد موضوعات مورد علاقه شما باعث بهبود درک شما از زبان انگلیسی، گسترش دانش و ایجاد انگیزه در شما می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی گفتار شفاهی

“من همه چیز را می فهمم، اما نمی توانم صحبت کنم”؛ چنین عبارتی را اغلب می‌توان از کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند شنید. قابل درک است که اگر نمی‌توانید به زبان انگلیسی روان صحبت کنید. اما اگر می خواهید با افتخار بگویید که واقعا یک زبان را یاد گرفته اید، تقویت مهارت‌های ارتباط شفاهی و در آخر تقویت زبان انگلیسی برای شما ضروری است.

برقراری ارتباط با خدمات پشتیبانی

این یک راه بسیار آسان، سرگرم کننده و رایگان برای تمرین ارتباطات انگلیسی است. اگر به محصول یا خدمات یک شرکت خاص علاقه دارید و دارای خدمات پشتیبانی تلفنی به زبان انگلیسی است، شما می‌توانید حداقل برای چند دقیقه با تماس گرفتن با این شرکت‌ها به زبان انگلیسی صحبت کنید و حتی اطلاعات مورد نظر خود را نیز به دست آورید.

ضبط صدای خود و گوش دادن به آن

هیچ کاری ساده‌تر از استفاده از یک ضبط کننده صدا برای تجزیه و تحلیل اشتباهات خود و شروع بهتر صحبت کردن انگلیسی نیست. فقط صدای خود را به زبان انگلیسی با استفاده از ضبط صوت تلفن خود ضبط کنید و پس از آن به صدای خود گوش دهید.

ضبط صدای خود و گوش دادن به آن

پیدا کردن دوستان جدید

اگر هنوز دوستان انگلیسی زبان ندارید، وقت آن رسیده است که دوستان جدیدی پیدا کنید. ارتباط زنده با افراد بومی شاید بهترین راه نه تنها برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، بلکه برای بهبود سایر مهارت‌های زبانی باشد که در بالا در مورد آنها توضیح دادیم.

جمع بندی درباره تکنیک‌های تقویت زبان انگلیسی

با توجه به موارد ذکر شده در بالا به این نتیجه می‌رسیم که اصلا مهم نیست که شما به یک موسیقی انگلیسی گوش دهید یا دستور پخت یک غذا، مهم نیست که یک کتاب روانشناسی به زبان انگلیسی مطالعه می‌کنید یا یک رمان، اهمیتی ندارد که شما یک سریال انگلیسی ببینید یا یک سمینار به زبان انگلیسی، تنها موضوعی که اهمیت دارد این است که شما زبان انگلیسی خود را با به کارگیری ابزار گوناگون تقویت کنید.

اگر بخواهید به صورت فشرده زبان را بیاموزید مسلما زمان کمتری می‌برد.

خیر، گرامر و تمرین‌های نوشتاری نیز از اهمیت بالایی در یادگیری زبان انگلیسی برخوردار است.

در این مقاله راه هایی توضیح داده شده است که به تقویت زبان انگلیسی شما کمک خواهد کرد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد