بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان

بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان

معمولا دانش‌آموزان دبستانی توی درس فارسی بیشترین مشکل رو دارن. درس فارسی هم جزو دروس پایه به حساب میاد. به طوری که اگه دانش‌آموزان این درس رو به خوبی یاد نگیرن، تقریبا یادگیری بقیه درس‌ها براشون مشکل میشه.

پس والدین باید به دنبال بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان باشن تا فرزندانشون توی این درس و باقی درس‌ها با مشکل مواجه نشن.

بچه‌ها تقریبا از سه سالگی حرف زدن رو یاد می‌گیرن. اما خوندن و نوشتن یکم قضیه‌اش فرق داره. بچه‌ها از ۷ سالگی که وارد مدرسه میشن شروع می‌کنن به یادگیری خوندن و نوشتن. اما ممکنه این وسط یک سری از دانش‌آموزان توی این قضیه به مشکل بخورن. به همین دلیل ما چندین راهکار ساده برای شما در نظر گرفتیم که با استفاده از اون‌ها بتونین یادگیری فارسی رو برای بچه‌ها بهتر و جذاب‌تر کنین.

ضمناً! تا پایان مقاله همراه ما بمونین تا بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان رو بهتون معرفی کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

دلایل ضعف دانش‌آموزان در یادگیری فارسی دوم دبستان

خیلی از ضعف‌های دانش‌آموزان سال دوم به سال‌ قبل یعنی اول دبستان بر می‌گرده. توی مقطعی که دانش‌آموز با الفبای فارسی آشنا شده و داره کم کم خوندن و نوشتن رو یاد می‌گیره.

از دلایل دیگه‌ای که باعث ضعف در یادگیری دانش‌آموزان میشه، عدم تکرار و تمرین کافی توسط معلمینه. همچنین دانش‌آموزان پایه دوم، بیشتر وقت‌شون رو در حال بازی پای کامپیوتر و گوشی هستن و شوق و انگیزه کمتری برای درس خوندن از خودشون نشون میدن.

دلایل ضعف دانش‌آموزان در یادگیری فارسی دوم دبستان

حتی میشه به غیبت‌های زیاد هم به عنوان یکی از دلایل ضعف دانش‌آموزان در درس فارسی اشاره کرد. به هر حال سیستم ایمنی بچه‌های ۸ ساله پایین‌تر از یک فرد بالغه و به خاطر همین ممکنه بیشتر مریض بشن و از درس عقب بمونن. ناگفته نمونه که ممکنه خودشون رو هم به مریضی بزنن.

متاسفانه خیلی از دانش‌آموزان با ضعف‌های بزرگی پا به مقطع دوم دبستان می‌ذارن، بدون اینکه مشکلات سال قبلشون رو برطرف کرده باشن.

نمونه تدریس فارسی دوم دبستان پرش

این ویدیو یک بخش از نمونه تدریس فارسی دوم دبستان، توسط اساتید پرش است که شما می‌تونین برای مشاهده و آموزش فارسی دوم دبستان به سایت paresh.ir مراجعه کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

راهکارهای تقویت فارسی دوم دبستان

حالا که با برخی از دلایل ضعف در درس فارسی دوم دبستان آشنا شدیم، بریم سراغ معرفی راهکارهای تقویت فارسی دوم دبستان.

خانواده‌ها باید در نظر داشته باشن که از راهکارهایی استفاده کنن که هم تاثیر بلند مدت داشته باشه و هم یادگیری رو برای اون‌ها شیرین‌تر کنه.

کار کردن روی الفبا فارسی

توی خیلی مواقع باید بگردین و ریشه مشکلات دانش‌آموزان در درس فارسی دوم دبستان رو پیدا کنین. یکی از مشکلات ریشه‌ای دانش‌آموزان که باعث میشه اون‌ها توی درس فارسی به مشکل بر بخورن، الفبای فارسیه.

از اونجایی که توی زبان فارسی ما از یک حرف چند مدل داریم (مثل: ز – ذ – ض – ظ) ممکنه که بچه‌ها گیج بشن و توی املا،‌ اشتباه‌‌های زیادی داشته باشن.

پس اولین راه برای تقویت فارسی دوم دبستان، آموزش دوباره الفبای فارسی است.

خوندن شعر و داستان‌های فارسی

یکی از بهترین راهکارهای تقویت فارسی دوم دبستان، خوندن داستان‌های فارسیه. بهترین کتابی که برای تقویت درس فارسی پیشنهاد میشه، ماهی سیاه کوچولو، اثر صمد بهرنگی است.

خوندن داستان‌های فارسی در کنار بچه‌ها اون‌ها رو به یادگیری علاقه‌مندتر میکنه و باعث میشه که بهتر با کلمات و حروف زبان فارسی آشنا بشن.

خوندن شعر و داستان‌های فارسی

شما می‌تونین چند صفحه را خودتون بخونین و چند صفحه را به فرزندتون بدین که بخونه. اینجوری یک تمرین شاد و مفید رو با هم برای تقویت درس فارسی انجام دادین.

شعرهای کودکانه زنده‌یاد قیصر امین‌ پور هم به می‌تونه باعث تقویت فارسی دوم دبستان بچه‌ها بشه.

ساخت فلش کارت

ساخت کارت‌هایی که روی اون‌ها کلمات فارسی نوشته شده، درس خوندن رو برای بچه‌ها جذاب‌تر از کتاب و دفترهای سیاه و سفید میکنه.

خانواده‌ها و معملین می‌تونن به جای مشق شب از بچه‌ها بخوان که کلمات مهم یک درس فارسی رو در یک سری کارت‌های رنگی بنویسن. اگه این کارت‌ها با مقواهای رنگی باشه، تاثیر بیشتری هم داره.

حتی موقع املا هم خانواده‌ها می‌تونن از این کارت‌ها استفاده کنن و از روی کلماتی که روی این کارت‌ها نوشته شده به بچه‌ها املا بگن.

از اونجایی که این کارت‌ها در دسترس‌تر از دفتره و بچه‌ها توی بیرون خانه هم می‌تونن اون‌ها رو همراه خودشون داشته باشن، ساعت مطالعه و یادگیری دانش‌آموزان هم بیشتر میشه.

آموزش فارسی دوم دبستان با بسته‌های معلم خصوصی پرش

خب! رسیدیم به معرفی بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان. توی بخش‌های قبلی مقاله گفتیم که دانش‌آموزان ممکنه به دلیل سر به هوا بودن و بازیگوشی، خیلی میلی به درس خوندن نداشته باشن.

همچنین از غیبت‌های زیاد به عنوان یکی دیگه از دلایل مشکلات بچه‌ها نام بردیم. به همه این موارد باید ضعف‌های نظام آموزشی، خستگی و استرس دانش‌آموزان رو هم اضافه کنیم.

اما همه این موارد با بسته معلم خصوصی فارسی دوم دبستان پرش قابل جبرانه. این بسته که حاوی ساعت‌ها فیلم آموزشی توسط بهترین اساتید کشوره، آموزش فارسی دوم دبستان رو برای بچه‌ها آسان و دلچسب میکنه.

بسته معلم خصوصی فارسی دوم دبستان

با تماشا ویدیوهای آموزشی فارسی دوم دبستان پرش، مطالب درسی در حافظه بصری دانش‌آموزان تثبیت میشه و تا مدت‌های طولانی از خاطر اون‌ها پاک نمیشه.

همچنین تدریس معملین پرش، مطابق با کتاب درسیه. خط به خط کتاب درسی توی ویدیوهای آموزشی تدریس میشه. اما فرق اساسی مدل تدریسه که با روش‌هایی که توی مدرسه انجام میشه کاملا متفاوته.

با بسته معلم خصوصی فارسی دوم دبستان، دانش‌آموزان اگه غیبت هم داشته باشن از برنامه درسی عقب نمی‌مونن.

همچنین دانش‌آموزان می‌تونن با استفاده از کتاب کمک درسی منطبق با فیلم‌های آموزشی، می‌تونن به طور کامل به مباحث این درس تسلط پیدا کنن.

سر کلاس‌ درس، اگه یک دانش‌آموز متوجه بخشی از درس نشه، معلم به خاطر محدودیت‌های زمانی نمی‌تونه دو یا چند بار اون بخش رو برای دانش‌آموز توضیح بده.

اما توی بسته معلم خصوصی فارسی دوم دبستان پرش، دانش‌آموز هر جایی که رو که متوجه نشد رو می‌تونه هر چند بار که خواست نگاه کنه.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان

توی این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش تقویت فارسی دوم دبستان رو معرفی کنیم. از دلایل و علل ضعف دانش‌آموزان توی درس فارسی گفتیم، چند راهکار ساده ارائه کردیم و در آخر، بسته معلم خصوصی فارسی دوم دبستان پرش رو به عنوان بهترین راهکار برای تقویت فارسی دوم دبستان به شما معرفی کردیم.

برای اطلاع از نحوه خرید و کسب اطلاعات تکمیلی، شماره تماس خود را در بخش ارتباط با مشاورین وارد کنین.

چون اگه بچه‌ها به خوبی این درس رو یاد نگیرن توی یادگیری درس‌‌های دیگه به مشکل می‌خورن.

چون توی این بسته دانش‌آموزان می‌تونن به جای درس خوندن، درس ببینن و همین باعث بشه که دیرتر مطالب رو فراموش کنن. همچنین بچه‌های بازیگوشی که حوصله کتاب خوندن ندارن می‌تونن با تماشا ویدیوهای آموزشی پرش، مشتاق یادگیری درس‌هاشون بشن.

شما می‌تونین شماره تماس خودتون رو توی قسمت تماس با مشاورین قرار بدین. خرید به صورت اینترنتی و حضوری هم وجود داره.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد