تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون

زبان انگلیسی اولین زبان رسمی بین‌المللی هستش و بین زبان‌های زنده‌ی دنیا از بیشترین اهمیت برخورداره. تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون کاملا مشخصه و باعث میشه تا پیشرفت‌ زیادی توی کار و زندگی داشته باشیم. چه عاشق زبان انگلیسی باشین چه از اون متنفر باشین نمی‌تونین تاثیرات مثبت اون رو نادیده بگیرین.

ولی اگه شک دارین که زبان انگلیسی تا چه حد میتونه روی آینده‌ی شغلی‌تون تاثیر بذاره این مقاله رو تا آخر بخونین.

با توسعه علم، تکنولوژی و فناوری در اواخر دهه ۱۹۸۰، به علاوه قدرت روز افزون اقتصادی و سیاسی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی بین‌المللی انتخاب شد.

با توجه به فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم توی اکثر کشورهای پیشرفته جهان، تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون هم از قبل بیشتر شده.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چرا تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون زیاده؟

ما توی عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم و توی این عصر همیشه اون کسی توی کسب‌و‌کارش موفق‌تره که بتونه ارتباط خوبی با اطرافیانش برقرار کنه. حالا اگه این ارتباط بین‌المللی بشه که دیگه چه بهتر.

برای اینکه بتونین با دنیای بیرون و کشورهای دیگه ارتباط برقرار کنین اولین لازمه چیه؟ زبان انگلیسی.
البته این روزها شاهد رونمایی از انواع ابزارها و اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه هستیم ولی مطمئنا صحبت به زبان انگلیسی شکل بهتری داره تا اینکه بخوایم از اپلیکیشن استفاده کنیم.

دلایل تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون

زبان انگلیسی به دلایل مختلفی روی شغل ما تاثیرات مثبت میذاره. تاثیرهایی مثل فراهم کردن شرایط پیشرفت و ارتقای شغلی، امکان گسترش کار توی سطح بین‌المللی و همینطور فراهم کردن فرصت‌های شغلی بیشتر.

دلایل تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون

علاوه بر این‌ها انگلیسی زبان رسمی اینترنت‌ هم هست. توی ادامه‌ی مطلب بیشتر هرکدوم از این تاثیرات رو توضیح میدیم.

زبان انگلیسی زبان رسمی اینترنت است

برای راه اندازی وب سایت و شکل دادن کسب‌و‌کار اینترنتی محدودیتی از نظر زبان ندارین. ولی نکته‌ای که نباید فراموش کنین اینه که زبان انگلیسی زبان رسمی اینترنته و خیلی از افراد برای پیدا کردن محصول یا مطلب مورد نظرشون به انگلیسی در اینترنت جست‌وجو می‌کنن.

همچنین شما می‌تونین با قرار دادن وبلاگ‌ها و تولیدمحتوای انگلیسی در کنار زبان اصلی ترافیک وب سایتتون رو هم زیادتر کنین.

کمک به ارتباط بهتر با شبکه‌ی جهانی

ابتدایی‌ترین فاکتور برای وصل شدن به شبکه تجارت جهانی، زبان انگلیسیه. برای داشتن یه کسب‌و‌کاری که طی هر شرایطی بازدهی خوبی داشته باشه باید که بتونین به بازارهای جهانی متصل بشین و ارتباط محکمی با بیرون مرزهای بازار داخلی برقرار کنین. برای اینکه بتونین با مدیران و شرکت‌های هم صنف خودتون به خوبی ارتباط برقرار کنین باید زبان انگلیسی رو بلد باشین.

کمک به ارتباط بهتر با شبکه‌ی جهانی

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون کاملا مشخصه. یکی از مهمترین تاثیرات اون هم ارتباط بهتر با شبکه تجارت جهانیه.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون؛ فراهم کردن فرصت‌های شغلی توی کشورهای خارجی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی فرصت‌های شغلی زیادی به صورت بین‌المللی و بدون مرز به وجود اومده. خیلی از کشورهای خارجی به دنبال نیروی کار ارزان و متخصص برای شرکت‌هاشون میگردن. شما اگه به صورت فریلنسری کار می‌کنین و زبان انگلیسی رو خوب بلدین می‌تونین با گرفتن پروژه از کشورهای خارجی برای خودتون درآمد ارزی داشته باشین.

ساختن فرصت‌های شغلی بیشتر

خیلی از شرکت‌ها امروزه تسلط به زبان انگلیسی رو به عنوان یه لازمه برای استخدام می‌دونن و خیلی از شرکت‌ها هم اون رو مزیت می‌دونن. به طور کلی کمتر شغلی هست که زبان انگلیسی روی اون تاثیری نداشته باشه. مخصوصا اگه قصد داشته باشین توی شرکت‌های بزرگ و معتبر استخدام بشین. این یکی از تاثیر های زبان انگلیسی روی شغلمون است.

حتی شغل‌هایی هم هستن که فقط با بلد بودن زبان انگلیسی براتون پیش میان. مثل مترجمی کتاب،‌ مترجمی هم‌زمان، تدریس زبان و تولید محتوای انگلیسی.

تقویت مغز و افزایش عملکرد اون

تاثیر زبان انگلیسی روی شغل فقط مشهود نیست؛ کلاً یادگیری زبان دوم به بالا بردن عملکرد مغز و تقویت اون کمک بزرگی میکنه.

تقویت مغز و افزایش عملکرد اون

این موضوع توی تحقیق‌ها و پژوهش‌های مختلف ثابت شده که یادگیری زبان دوم باعث بهبود حافظه، بالا بردن قدرت درک مسئله و تمرکز روی مسائل کاری میشه. یادگیری زبانی به جز زبان مادری که به اون صحبت می‌کنین باعث به کار افتادن بخش‌های مختلفی از مغز میشه.

بالا رفتن توانایی یادگیری

یکی از فاکتورهای مهم برای پیشرفت فردی توی عرصه‌ی شغلی اینه که بتونین یادگیری بالایی داشته باشین و هر از چندی سطح توانایی‌هاتون رو بالا ببرین. یکی از انواع تاثیر زبان انگلیسی روی شغل اینه که قدرت یادگیری رو بیشتر میکنه و باعث میشه که پیشرفت بیشتری توی کار داشته باشیم.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون تنها اثر نمیذاره، بلکه توانایی‌های فردی ما رو هم بالا می‌بره.

ایجاد امکان رشد و ارتقای شغلی

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون باعث میشه که زودتر ارتقای شغلی پیدا کنیم.

اگه کارتون رو از پایین‌ترین رده‌ توی یه شرکت شروع کردین و به فکر این هستین که خیلی زود به موفقیت و ارتقای شغلی دست پیدا کنین بایستی که حتما یادگیری زبان انگلیسی رو توی برنامه‌تون بذارین. مطمئنا مدیر‌ان و متخصص‌های شرکت با دیدن توانایی شما در زبان انگلیسی جایگاه ویژه‌ای برای شما توی سازمان‌شون در نظر می‌گیرن.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغل‌هایی که به تجارت مربوط باشن قابل مشاهده است.

آماده کردن شما برای سفرهای کاری خارجی

خیلی از شرکت‌های بزرگی که به کار صادرات و واردات مشغولن و توی نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی شرکت می‌کنن به افرادی نیاز دارن که بتونن کار ترجمه و ارتباط با مدیرهای شرکت‌های خارجی رو انجام بدن.

آماده کردن شما برای سفرهای کاری خارجی

این مورد یکی از جذاب‌ترین تاثیر‌های زبان انگلیسی روی شغلمونه.چونکه هم باعث بالا رفتن درآمد میشه و هم باعث میشه تا بتونیم با سیاست‌های کاری شرکت‌های معتبر خارجی آشنا بشیم و تجربه‌های خوبی به دست بیاریم.

احتمال استخدامتون رو بیشتر میکنه

برای هر فرصت کاری تعداد زیادی متقاضی وجود داره و برای اینکه احتمال استخدام و موفقیتتون رو بخواین بیشتر کنین باید که مهارت‌های بیشتری بلد باشین. یکی از این مهارت‌هایی که تاثیر زیادی روی شغلمون میذاره و باعث میشه درصد موفقیتمون بالاتر بره زبان انگلیسیه.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون از اینجا مشخصه که باعث میشه شرکت‌ها بیشتر به استخدام ما ترغیب بشن.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون؛‌ فرصت‌های شغلی جدید

بالاتر گفتیم که یه سری فرصت شغلی هم هست که فقط مخصوص کساییه که انگلیسی رو از بر باشن. توی ادامه‌ی مطلب هرکدوم از این شغل‌ها رو بررسی می‌کنیم و مزیت و معایبشون رو براتون توضیح میدیم.

مترجم زبان انگلیسی

مترجمی کاریه که تسلط زیادی به انگلیسی رو می‌طلبه و اگه خیلی از خودتون مطمئنین سراغ این کار برین. کار مترجمی زبان انگلیسی به دو صورت هستش. مترجمی کتاب، مقاله، فیلم، پادکست و … و مترجمی به صورت آنلاین. هر دو مدل از مترجمی درآمد خوبی داره ولی سختی‌های مخصوص به خودش رو داره.

مترجم زبان انگلیسی

کسایی که قصد دارن سراغ مترجمی برای کتاب و غیره برن می‌تونن توی دارالترجمه‌ها و انتشارات مختلف مشغول به کار شن و کسایی که راه مترجمی همزمان رو انتخاب کردن هم می‌تونن توی شرکت‌های مختلف استخدام شن.

تدریس زبان انگلیسی

وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی میشه شاید اولین شغلی که توی ذهن آدم بیاد معلمی و آموزش زبان انگلیسی باشه. تدریس زبان انگلیسی شکل‌های مختلفی داره، مثل معلم خصوصی، تدریس توی موسسه یا معلمی مدرسه.

کار توی مدرسه یا موسسه شاید سخت به نظر برسه و درآمد خوبی نداشته باشه ولی مقدار زیادی عشق لازم داره که اگه داشته باشین کار لذت بخشی میشه براتون.

اما کار به صورت معلم خصوصی میتونه درآمد بیشتری داشته باشه ولی به خاطر ساخته شدن اپلیکیشن‌ها و ابزارهای ترجمه و همچنین زیاد بودن افرادی که به این کار مشغولن ممکنه کمی پیدا کردن شاگرد کمی سخت باشه.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون حتی اگه معلم زبان هم نباشیم کاملا مشهوده. خوندن مقالات علمی انگلیسی میتونه به تدریس ما کمک بزرگی بکنه.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغل تولید محتوا

شغل تولید محتوا برای کسایی که علاقه زیادی به نوشتن دارن یکی از بهترین کارهای موجوده. این رو به عنوان یه تولید کننده‌ی محتوا به شما میگم که اگه توی این کار انگلیسی بلد باشین خیلی جلو می‌افتین. مخصوصا توی این دوران که کسب‌و‌کار‌های اینترنتی رشد چشم‌گیری داشته زبان انگلیسی تاثیر فوق العاده‌ای روی شغلمون میذاره.

تولید محتوا متنی برای سایت

تولید محتوای متنی، ویدیویی و پادکست امروزه خواهان زیاد پیدا کرده است و شما با بلد بودن زبان انگلیسی می‌تونین پیشرفت بزرگی توی این زمینه داشته باشین و همونطور که توی مقاله‌ هم یادآور شدیم، حتی می‌تونین به صورت بین‌المللی با شرکت‌های خارجی هم همکاری داشته باشین.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره تولید محتوای متنی، ویدیویی، پادکست و … اینجا را مطالعه کنین.

جمع‌بندی تاثیر زبان انگلیسی روی شغلمون

تاثیری که زبان انگلیسی روی شغل و آینده‌ی کاری‌مون می‌ذاره رو شاید کمتر کسی ازش بی‌خبر باشه. قرن ۲۱ با امید به آینده‌ای روشن و دیجیتال شروع شد و یکی از معیارهای موفقیت توی همچین عصری، داشتن ارتباط موثر با دنیای بیرون هست که لازمه‌اش یادگیری زبان انگلیسیه.

کسب‌و‌کارها اگر ثبات کاری لازم دارن و فریلنسرها به دنبال کسب درآمد دلاری هستن باید به زبان انگلیسی مسلط باشن.

ما توی این مقاله سعی کردیم شما رو با تاثیرهای مثبتی که زبان انگلیسی روی شغلمون میذاره آشنا کنیم. شما هم می‌تونین با تقویت زبان انگلیسی خودتون فرصت‌های شغلی بیشتری داشته باشین و کسب‌و‌کارتون رو ارتقا بدین.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و راه‌های تقویت زبان انگلیسی با مشاوران تیم ما تماس بگیرین.

تاثیر زبان انگلیسی روی شغل به قدری زیاده که می‌تونه عامل موفقیت یا عدم موفقیت شما بشه.

نیازی به این کار نیست. با پیشرفت تکنولوژی و علم، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی و تاثیر آن روی شغل روز به روز بیشتر میشه.

چون که یک زبان بین‌المللی است و زبان رسمی اینترنت محسوب میشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد