بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای

بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای

کره جنوبی، کشوری است در بخش جنوبی شبه‌جزیره کره؛ این کشور جزو کشورهای جنوب شرقی آسیاست که طی ۲۰ سال اخیر تونسته خودش رو بین قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی از نظر اقتصادی، سیاسی و تکنولوژی جا بندازه.

اما موردی که این سال‌های اخیر کشور کره جنوبی رو بیش از پیش به جهان معرفی کرده، فرهنگ و زبان کره‌ای بوده. با توجه به محبوبیت روز افزون موسیقی پاپ کره‌ای (K – pop) بسیاری از نوجوانان شیفته فرهنگ و موسیقی این کشور شدن.

می‌دونیم که یکی از مهم‌ترین معیارها برای آشنایی با فرهنگ یک کشور، یادگیری زبان رسمی اون کشوره. از اون‌جایی هم که خیلی از دانش‌آموزان علاقه شدیدی به فرهنگ و زبان کره دارن، ما توی این مقاله سعی کردیم با بررسی منابع و سایت‌های کره‌ای و انگلیسی، بهترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای رو جمع‌آوری کنیم.

توی این مقاله با راه‌هایی که می‌تونین از طریق اون‌ها زبان کره‌ای‌تون رو تقویت کنین، آشنا میشین.

اگه شما هم از علاقه‌مندان به کشور کره و فرهنگ و زبان اون هستین، این مقاله رو تا آخر دنبال کنین.

우리와 함께있어

امروزه خیلی از نوجوانان و جوانان ایرانی، شیفته زبان و فرهنگ کره شدن. موسیقی‌های شاد، سریال‌های درام و فیلم‌های شاهکار کره‌ای از جمله دلایلی است که نوجوانان ایرانی را علاقه‌مند به یادگیری زبان کره‌ای کرده.

البته که رابطه ما با کره طولانی‌تر از این حرف‌ها است و تقریبا از زمان پخش جومونگ تا الان علاقه‌ها به سمت یادگیری زبان کره‌ای رفته. اما بهتره بدونین که این زبان شیرین، در کنار کارایی‌های زیادی که داره، بسیار دشواره و هر کسی که قصد داره تا اون رو یاد بگیره باید حداقل ۲ سال زمان براش بذاره.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آشنایی با زبان کره‌ای

ما توی این مقاله، قراره درباره بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای صحبت کنیم. زبان کره‌ای یکی از زبان‌های طبیعی است که قرن‌های متمادی توی شبه جزیره کره مورد استفاده قرار گرفته. زبان کره‌ای، چندین گویش مختلف داره و همچنین دارای عبارات احترام‌آمیزیه که بر اساس جایگاه، نوع رابطه و طبقه اجتماعی افراد قابل تغییره.

ریشه زبان کره‌ای یک موضوع پیچیده است که همیشه بحث بر سر اون داغ بوده. یک سری از پژوهشگران اعتقاد دارن که زبان کره‌ای، یک زبان ایزوله است؛ یعنی خانواده مشترکی نداره. ولی یک سری دیگه معتقد هستن که زبان کره‌ای هم ریشه زبان‌های ژاپنی،‌ آلتایی، اوراسیایی و نوستراتیکه.

تاریخچه زبان کره‌ای

زبان کره‌ای از اول پیدایشش تا به الان به سه دوره باستان، میانه و مدرن تقسیم میشه که هر کدوم مربوط به دوره زمانی خاص میشده. در ادامه این سه دوره رو توضیح دادیم.
تاریخچه زبان کره‌ای

  • زبان کره‌ای باستان (از اول پیدایش تمدن کره تا قرن ۹):
    اولین زبان رسمی شبه جزیره کره که به قدمت تاریخ این تمدن کهنه، تا قرن ۹ میلادی ادامه داشته. این زبان مربوط به دوره پادشاهی‌های گوگوریو، باکجه و شیلا میشه. این زبان بیشتر از حروف چینی و خط آیدو تشکیل شده و ویژگی‌های مشترکی با زبان‌های ژاپنی و آلتایی داره.
  • کره‌ای میانه (از قرن ۹ تا قرن ۱۶ میلادی):
    زبان این دوره مربوط به حکومت‌های چوسان و گوگوریو میشده. این زبان هم از حروف چینی تشکیل و با خط هانگول نوشته میشد. توی این دوره از زبان کره‌ای یک سری تغییرات گرامری و واژگانی توی این زبان صورت گرفت.
  • کره‌ای مدرن (از قرن ۱۷ تا کنون):
    با تحولات اجتماعی و سیاسی و اتفاقاتی نظیر تصرف کره به دست ژاپن، جنگ جهانی و جنگ کره، که در نتیجه آن شبه جزیره کره به ۲ قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد، زبان و خط کره‌ای هم دستخوش تغییرات شدیدی شد.
    دوره‌های این زبان شامل دوره چوسان، دوره ژاپنی‌ها، نظام جمهوری و دوره کنونی میشه.
    این زبان با خط هانگول نوشته میشه و از زبان‌های خارجی دیگه‌ای مثل چینی، ژاپنی، انگلیسی و … تاثیر گرفته.

مزایا یادگیری زبان کره‌ای

کشور کره یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیا و جهانه. این کشور از قطب‌های اقتصادی و تکنولوژی شرق آسیا به حساب میاد. نرخ رشد توسعه انسانی و اقتصادی کره جنوبی بسیار بالا است و بستر پیشرفت توی این کشور بسیار فراهمه.

کشور کره جنوبی در مجاورت با سه دریا قرار داره. دریا چین شرقی، دریای زرد و دریای ژاپن. همچنین همسایگی با ابرقدرت‌های مثل ژاپن و چین از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های این کشوره که راه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری رو هموارتر میکنه.

ولی برای زندگی توی کره و استفاده از فرصت‌های اقتصادی اون باید که اول از همه با زبان کره‌ای آشنایی زیادی داشته باشین.

همچنین از مزیت‌های دیگه یادگیری زبان کره‌ای اینه که می‌تونین در صورت پیشرفت به زبان کره‌ای تولید محتوا کنین یا آهنگ بخونین. مطمئنا این کار چه توی ایران و چه توی کل دنیا مخاطبان زیادی رو به سمت شما جذب میکنه.

آشنایی با بهترین روش‌ یادگیری زبان کره‌ای

یادگیری زبان کره‌ای با تمام چالش‌ها و سختی‌هاش، یک کار لذت‌بخش و مفیده. لذت‌بخش از این جهت که طرفداران فیلم، سریال و موسیقی‌های کره‌ای می‌تونن فیلم و سریال مورد علاقه‌شون رو بدون استفاده از زیرنویس ببینن و همچنین ارتباط بیشتری با موسیقی که گوش میدن پیدا کنن.

مفید هم از این جهت که کشور کره یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیا و دنیا به حساب میاد و یکی از بالاترین شاخص‌های کیفیت زندگی رو داره.

دوستان کره‌ای پیدا کنین

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای اینه که دوستی اهل کره جنوبی پیدا کنین. برای این کار شما می‌تونین از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارتباط جمعی استفاده کنین. البته بهتره که زبان انگلیسی رو به خوبی بلد باشین تا بتونین در ابتدا به خوبی با فرد مقابلتون ارتباط برقرار کنین.

پیدا کردن دوست کره‌ای خیلی بیشتر از استفاده از برنامه‌های ترجمه زبان (مثل گوگل ترنسلیت) به شما کمک میکنه.

ارتباط با افراد کره‌ای باعث میشه تا خیلی سریع‌تر این زبان رو یاد بگیرین، با اصطلاحات عامیانه آشنا بشین و عبارت‌های احترام‌آمیز، که توی زبان کره‌ای خیلی استفاده میشن، رو یاد بگیرین.

کلاس آموزش زبان کره‌ای ثبت‌نام کنین

افرادی که خیلی جدی دوست دارن که زبان کره‌ای رو یاد بگیرن، می‌تونن با ثبت‌نام توی کلاس‌های آموزش زبان کره‌ای، به طور حرفه‌ای و منظم این زبان رو یاد بگیرن.

کلاس آموزش زبان کره‌ای به طور ساختارمند به شما دستور زبان کره‌ای، تلفظ کلمات، واژگان و همینطور فرهنگ و رسومات کره‌ای رو یاد میده.

کلاس آموزش زبان کره‌ای ثبت‌نام کنین

فرصت تمرین و صحبت با همکلاسی‌ها و استاد توی کلاس زبان کره‌ای، یادگیری رو برای شما آسون‌تر هم میکنه.

شما می‌تونین کلاس‌های آموزش زبان کره‌ای رو به صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنین.

اگه وقت، هزینه و فرصتش رو دارین، با شرکت توی کلاس‌های آموزش زبان کره‌ای یادگیری این زبان رو برای خودتون راحت‌تر کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

از منابع آنلاین و چاپی استفاده کنین

اگه به یادگیری زبان کره‌ای علاقه دارین ولی وقت شرکت توی کلاس‌های آموزشی رو ندارین. یا اینکه دوست دارین به طور غیر رسمی و خودآموز زبان کره‌ای رو یاد بگیرین، می‌تونین از راه‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری مثل مطالعه منابع آنلاین و چاپی به زبان کره‌ای استفاده کنین.

علاقه‌مندان به فیلم و سریال و همینطور موسیقی کره‌ای می‌تونن علاوه بر استفاده از این رسانه‌های دیداری و شنیداری، از منابع آنلاین و چاپی کره‌ای مثل داستان کوتاها، وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها و … هم استفاده کنن.

دنبال کردن رسانه‌های دیداری و شنیداری

می‌دونیم که خیلی از نوجوانان این روزها علاقه شدیدی به فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌های کره‌ای پیدا کردن. همین میتونه یکی از بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای باشه.

چون که با این روش در کنار لذتی که از دیدن سریال یا گوش کردن به موسیقی می‌برین، می‌تونین زبان‌تون رو هم تقویت کنین.

این یک راه ساده و کم هزینه برای یادگیری زبان کره‌ایه که تاثیر خیلی زیادی هم توی یادگیری داره. همیشه گفته شده که درس دیدن خیلی بهتر از درس خوندنه. از همین رو میشه گفت که تماشای فیلم و سریال کره‌ای می‌تونه اندازه خوندن کتاب‌های آموزشی به شما توی یادگیری این زبان کمک کنه.

دنبال کردن رسانه‌های دیداری و شنیداری

همچنین از اونجایی که توی این رسانه‌ها بیشتر از کلمات و عبارت‌های عامیانه استفاده میشه، شما می‌تونین اصطلاحات طنز یا عبارت‌هایی که برای بیان احساسات به کار برده میشه رو به خوبی یاد بگیرین.

دنبال کردن رسانه‌های کره‌ای برای تقویت مهارت‌های شنیداری (listening)، گفتاری (speaking) بسیار مفید هستن.

جمع‌بندی درباره بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای

امروزه علاقه‌ها به زبان و فرهنگ کره‌ای، مخصوصا بین نسل نوجوان، خیلی بیشتر شده. توی این مقاله با تحقیق و بررسی منابع کره‌ای و انگلیسی سعی داشتیم تا شما رو با بهترین روش یادگیری زبان کره‌ای آشنا کنیم.

پیدا کردن دوستان کره‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی، دیدن فیلم و سریال‌ها، گوش دادن به موسیقی کره‌ای، مطالعه مقاله‌ها و رسانه‌های چاپی و آنلاین و شرکت توی کلاس‌های آموزشی، از جمله راه‌هایی است که شما می‌تونین با استفاده از اون‌ها یادگیری زبان کره‌ای رو برای خودتون آسون‌تر کنین.

امیدواریم که این مقاله از پرش، به شما توی یادگیری زبان کره‌ای کمک کرده باشه.

همونطور که توی مقاله هم گفتیم، استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری، شرکت توی کلاس‌های آموزشی و ارتباط گرفتن با افراد کره‌ای از جمله روش‌های یادگیری زبان کره‌ای است.

شما با همین گوشی یا لب‌تاپی که در اختیار دارین، می‌تونین توی بستر اینترنت منابع بیشماری از رسانه‌های چاپی پیدا کنین.

از اون‌جایی که توی فیلم و سریال‌های کره‌ای بیشتر به زبان محاوره‌ای صحبت میشه، شما می‌تونین با عبارت‌های عامیانه مثل اصطلاحات طنز و احساسی آشنا بشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد