تعداد سوالات کنکور 1403

تعداد سوالات کنکور 1403

هر ساله کنکور سراسری توی تاریخی که از قبل مشخص شده برگزار میشه تا داوطلبان بتونن با شرکت کردن توی این آزمون، وارد دانشگاه بشن.

کنکور سراسری برای پنج تا گروه آزمایشی؛ علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان و هنر برگزار میشه. شما باید تعداد سوالات کنکور رو بدونین تا بتونین برنامه مناسب درس خوندن برای آمادگی کنکور خودتون رو بنویسین.

توی این مقاله تعداد سوالات کنکور 1403 رو برای همه گروه‌های آزمایشی به شما می‌گیم، پس با این مقاله از پرش، همراه ما باشین.

کنکور سراسری یک فرصتیه برای رشد. اطلاع داشتن از تعداد سوالات اون به شما کمک می‌کنه تا آمادگی بیشتری در اون شرکت کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تعداد سوالات کنکور سراسری

اول از همه به صورت کلی، تعداد سوالات کنکور 1403 رو به شما می‌گیم و بعد به صورت جداگونه در مورد هر کدوم از گروه‌های آزمایشی مختلف صحبت می‌کنیم.

البته همینجا این موضوع رو بگیم که سوالات عمومی از کنکور سراسری حذف شده و هیچ سوالی از بخش عمومی طرح نمیشه و تمام این سوالات مربوط به کتاب‌های تخصصی شماست.

تعداد سوالات کنکور انسانی: 160سوال با 160 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور ریاضی: 105 سوال با 145 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور تجربی: 155 سوال با 180 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور هنر: 100 سوال با 115 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور زبان: 70 سوال با 105 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور انسانی

کنکور انسانی دو تا دفترچه اختصاصی داره. دفترچه اول مربوط به دروس ادبیات، روان‌شناسی، اجتماعی و ریاضی میشه (مجموعا 80 سوال با 85 دقیقه زمان) و دفترچه دوم مربوط به دروس تاریخ، جغرافیا، اقتصاد و فسلفه و منطق و عربیه (مجموعا 80 سوال با 75 دقیقه زمان).

تعداد سوالات کنکور انسانی

داوطلبانی که دیپلم علوم و معارف اسلامی دارن ولی می‌خوان کنکور انسانی بدن، سوالات دفترچه دوم‌شون با بقیه داوطلبان فرق می‌کنه. این دفترچه‌ام مربوط به دروس تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و عربیه.

نام درس تعداد سوالات
ادبیات 30
روان‌شناسی 15
ریاضی 20
اجتماعی 15
تاریخ 13
اقتصاد 15
جغرافیا 12
عربی 20
فسلفه و منطق 20

تعداد سوالات کنکور تجربی

کنکور تجربی 3 تا دفترچه اختصاصی داره. تعداد سوالات کنکور تجربی رو در ادامه باهم می‌بینیم:

دفترچه اول: درس زیست‌شناسی ( 45 سوال با 45 دقیقه زمان)

دفترچه دوم: دروس شیمی و فیزیک (مجموعا 65 سوال با 75 دقیقه زمان)

دفترچه سوم: دروس ریاضی و زمین‌شناسی (تعداد سوالات کنکور تجربی در دفترچه سوم، مجموعا 45 سوال با 60 دقیقه زمانه)

توجه: داوطلبینی که می‌خوان از سهمیه بهیاران استفاده کنن، یک دفترچه چهارمی هم دارن که 30 تا سوال داره و باید توی 20 دقیقه به این سوالات جواب بدن).

اسم درس تعداد سوالات
زیست‌شناسی 45
فیزیک 30
شیمی 35
ریاضی 30
زمین‌شناسی 15

تعداد سوالات کنکور ریاضی

کنکور ریاضی دو تا دفترچه اختصاصی داره و تعداد سوالات کنکور ریاضی، در مجموع 105 تاست.

  • دفترچه اول: درس ریاضی _ 40 سوال با 70 دقیقه زمان
  • دفترچه دوم: دروس شیمی و فیزیک (مجموعا 65 سوال با 75 دقیقه زمان)
اسم درس تعداد سوالات
ریاضی 40
شیمی 30
فیزیک 35

تعداد سوالات کنکور هنر

کنکور هنر یک دفترچه اختصاصی داره که مربوط به دروس درک عمومی ریاضی فیزیک، درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری و تجسمی میشه (تعداد سوالاتش در مجموع 100 تاست با 115 دقیقه زمان).

تعداد سوالات کنکور هنر

  • درک عمومی هنر: 50 سوال با 50 دقیقه زمان
  • خلاقیت تصویری و تجسمی: 20 سوال با 25 دقیقه زمان
  • درک عمومی ریاضی فیزیک: 30 سوال با 40 دقیقه زمان

تعداد سوالات کنکور زبان

کنکور زبان یک دفترچه تخصصی داره که داوطلبان با توجه به زبانی که موقع ثبت‌نام کنکور انتخاب کردن (زبان انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و روسی) به سوالات مربوط به همون زبان جواب میدن.

سوالات مربوط به هر کدوم از این زبان‌ها، 70 تاست که باید توی 105 دقیقه به اون‌ها پاسخ داده بشه.

مبحث تعداد سوال
واژگان 15
ترتیب واژه 5
گرامر 10
درک مطلب 20
کلوز تست 10
کاربرد زبان 10

برنامه‌ریزی برای کنکور 1403

حالا که تعداد سوالات کنکور 1403 رو دیدین و فهمیدن که از کتاب‌های عمومی‌تون سوالی توی کنکور طرح نمیشه، باید یک برنامه درسی خوب آماده کنین و طبق اون برنامه، خودتون رو برای کنکور سراسری آماده کنین.

داوطلبانی که با برنامه درسی پیش رفتن و در کنار برنامه درسی از کمک‌های یک مشاور یا کسی که خودش قبلا این راه رو رفته، کمک گرفتن خیلی نتیجه بهتری نسبت به داوطلبانی که بدون برنامه درسی پیش رفتن گرفتن.

برنامه‌ریزی برای کنکور 1403

برنامه درسی به شما کمک می‌کنه که بتونین زمان خودتون رو مدیریت کنین، آرامش‌تون بیشتر بشه، استرس‌تون کاهش پیدا کنه، انگیزه بگیرین، کیفیت مطالعه‌تون زیاد بشه، به همه کارهایی که دارین برسین، پیشرفت کنین و در کل، به زندگی‌ و درس خوندن‌تون نظم میده.

موارد مهم برنامه‌ریزی کنکور 1403

برنامه‌‌ریزی کنکور باید به صورت کتبی و مکتوب باشه، برنامه‌ای که فقط توی ذهن‌تونه معمولا همونجاام می‌مونه و عملی نمیشه و بعد از یک مدت جزئیاتش رو یادتون میره.

این برنامه باید منعطف باشه، طبق توانایی‌ها و شرایط خودتون نوشته شده باشه، تنوع درسی رعایت شده باشه توش و هر چند وقت یکبار هم اون رو بررسی کنین و اگه نیاز بود تغییراتی توش ایجاد کنین.

جمع‌بندی تعداد سوالات کنکور 1403

توی این مقاله، تعداد سوالات کنکور 1403 رو بررسی کردیم و دیدیم که توی کنکور هر کدوم از گروه‌های آزمایشی چه تعداد سوالی طرح میشه و داوطلبان باید توی چند دقیقه به این سوالات جواب بدن. همونطوری که دیدیم، بخش عمومی از کنکور 1403 حذف شده و تمام سوالات کنکور 1403 از دروس تخصصیه.

برای اینکه بتونین توی کنکور به موفقیت برسین باید با یک برنامه درسی خیلی خوب پیش برین و دونستن تعداد سوالات کنکور، به شما کمک می‌کنه که برنامه بهتری برای خودتون تهیه کنین. گروه آموزشی پرش با داشتن مشاورین برتر و اساتید با سابقه و مطرح از سراسر کشور به شما کمک می‌کنه تا با داشتن یک برنامه درسی با کیفیت و با استفاده از منابع آموزشی خوب، برای کنکور سراسری آماده بشین.

اگه هر سوالی در مورد منابع آموزشی پرش یا تعداد سوالات کنکور و برنامه‌ریزی داشتین شماره‌تون رو توی باکس ارتباط با ما بنویسین تا مشاورین گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن و راهنمایی‌تون کنن.

تعداد سوالات مربوط به هر کدوم از گروه‌های آزمایشی متفاوته که شما می‌تونین با توجه به رشته‌ای که قراره کنکور بدین، تعداد سوالاتش رو توی این مقاله ببینین.

تمام سوالات کنکور 1403 از دروس تخصصی طرح میشه و دروس عمومی از کنکور حذف شدن، البته نمره امتحانات نهایی دروس عمومی به صورت 26 درصد قطعی روی نتیجه کنکور شما تاثیر می‌ذاره.

باید برنامه‌ای مکتوب، انعطاف‌پذیر، شخصی‌سازی شده و قابل اجرا بنویسین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد