بهترین روش تقویت گسسته دوازدهم

بهترین روش تقویت گسسته دوازدهم

دنیای ما، پر از اعداد و مفاهیم مرتبط با ریاضیاته. شاید براتون جالب باشه که یکی از مکاتب باستانی معروف، مکتب فیثاغورثیه. پیروان این مکتب که به فیثاغورثیان معروفن، باور داشتن که تمام عالم هستی از اعداد تشکیل شده.

شاید بشه گفت هرچقدر علم ما پیشرفت می‌کنه، بیشتر درک می‌کنیم که اعداد، توی جهان ما چقدر تاثیرگذارن. به همین خاطره که خیلی‌ها باور دارن ریاضیات مادر تمام علومه.

یکی از شاخه‌های مهم ریاضی، ریاضیات گسسته است. این درس که اهمیت بالایی برای موفقیت دانش‌آموزان داره، شاید به نظر درس پیچیده‌ای بیاد؛ اما کافیه که بهترین روش تقویت گسسته دوازدهم رو بلد باشین تا بتونین نتایج خودتون رو روزبه‌روز بهتر کنین.

درس گسسته یکی از مهم‌ترین درس‌های سال دوازدهم رشته ریاضیه. اگه می‌خواین توی کنکور نتیجه خوبی بگیرین، باید حتماً برای تقویت گسسته دوازدهم وقت بذارین و تمرینات خیلی زیادی رو حل کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تقویت گسسته دوازدهم

برای این که بخواین توی کنکور یا امتحانات نهایی خودتون بهترین نتیجه رو بگیرین، حتماً باید راهی برای تقویت گسسته دوازدهم یاد بگیرین. این درس که یکی از بخش‌های ریاضی در کنکوره، ضریب بالایی بین درس‌ها داره و می‌تونه تاثیر زیادی روی رتبه شما بذاره.

درس گسسته دوازدهم، ممکنه برای خیلی از دانش‌آموزان درس پیچیده‌ای باشه؛ اما همون‌طور که خودتون هم مشاهده کردین، خیلی از دانش‌آموزان هستن که به راحتی توی این درس نمره خوبی کسب می‌کنن. شاید براتون سوال باشه که چطوری؟

راه‌های تقویت درس گسسته

این افراد روش‌های مختلف برای تقویت گسسته دوازدهم رو بلدن و از اون‌ها کمک می‌گیرن. اگه شما هم از روش‌هایی استفاده کنین که دانش‌آموزان ممتاز استفاده می‌کنن، شما هم به راحتی می‌تونین نتایج خوبی بگیرین.

بهترین روش‌های تقویت گسسته دوازدهم

برای تقویت گسسته دوازدهم، راه‌های مختلفی وجود داره که هرکس ممکنه از یکی از اون‌ها نتیجه بگیره. شما باید انواع راه‌ها رو بلد باشین تا بهترین روش برای تقویت گسسته دوازدهم رو برای خودتون پیدا کنین. در ادامه چند مورد از بهترین روش‌های تقویت گسسته دوازدهم رو براتون آوردیم که می‌تونین ازشون استفاده کنین.

داشتن مطالعه منظم و پیوسته

مهم‌ترین اصل برای تقویت گسسته دوازدهم، داشتن مطالعه منظم و پیوسته است. اگه با نظم مطالعه نکنین و برای خودتون برنامه نداشته باشین، هیچ روشی نمی‌تونه کمک‌تون کنه.

سعی کنین برای هر روز خودتون برنامه مشخصی داشته باشین تا بدونین قراره زمان‌تون رو چطوری تقسیم‌بندی کنین. این به شما کمک می‌کنه شفافیت بیشتر و ذهن آروم‌تری برای انجام کارهای خودتون داشته باشین و بتونین به موقع وظایف خودتون رو انجام بدین.

برنامه‌ریزی و مطالعه منظم

برای تقویت گسسته دوازدهم، باید برنامه مطالعه منظمی برای خودتون تنظیم کنین و مباحث کتاب رو ریز به ریز مطالعه کنین. فراموش نکنین که ذهن ما خیلی فراموشکاره و باید هر مطلبی رو که مطالعه می‌کنین، توی زمان دیگه‌ای باز هم مرورش کنین.

برای برنامه‌ریزی، می‌تونین از روش‌های مختلفی استفاده کنین. ولی پیشنهاد ما برای شروع، اینه که از برنامه‌ریزی روزانه استفاده کنین. هرشب قبل از خواب، برنامه روز بعد خودتون رو تنظیم کنین تا بدونین قراره چه کارهایی رو انجام بدین.

کم کم وقتی به این سبک برنامه‌ریزی مسلط شدین، می‌تونین دقیق‌تر عمل کنین و برای هفته یا ماه پیش‌ِروی خودتون هم برنامه‌ریزی کنین.

حل مسائل و نمونه سوالات مختلف

بیشترین میزان یادگیری ریاضی، وقتیه که شما دارین مسائل مختلف رو حل می‌کنین. هرچقدر هم که به صورت تئوری و از روی کتاب مطالب دروس ریاضی رو بخونین، چیزی یاد نمی‌گیرین؛ مگه این که از آموخته‌هاتون توی حل مسائل استفاده کنین.

توی قدم اول، تمارین کتاب درسی خودتون رو به صورت کامل حل کنین و هرجا اشکال داشتین از دبیر یا هم‌کلاسی خودتون بپرسین. بعد از این که روی مسائل کتاب درسی مسلط شدین، وقت اینه که نمونه سوالات بیشتری رو حل کنین.

برای تقویت گسسته دوازدهم، می‌تونین نمونه سوالات کنکور سراسری سال‌های گذشته یا امتحانات نهایی رو حل کنین تا هم تسلط بیشتری روی مطالب درسی پیدا کنین، هم با فضای این امتحانات بیشتر آشنا بشین.

خلاصه‌برداری و مرور اون‌ها

برای تقویت گسسته دوازدهم، شما باید روی مطالب کتاب به تسلط برسین؛ اما به معنی اینه که باید کلی وقت صرف کنین و کل مطالب کتاب رو بارها بخونین؟ نه.

با استفاده از تکنیک خلاصه‌برداری، شما می‌تونین به مطالب مهم درس گسسته دسترسی داشته باشین و بارها اون رو مرور کنین تا ملکه ذهن‌تون بشه.

یادداشت‌برداری رو فراموش نکنین

طبق نمودار ابینگهاوس، هر مطلبی که شما می‌خونین، با گذشت زمان توی ذهن‌تون کم رنگ‌تر میشه. برای این که بخواین مطلبی رو توی حافظه بلند مدت‌تون ثبت کنین، لازمه که اون رو توی فواصل زمانی مختلف چند بار مطالعه کنین.

می‌تونین برای این کار از فلش کارت‌ها استفاده کنین. تکنیک استفاده از فلش کارت‌ها، به شما کمک می‌کنه که به مطالب کلیدی درس گسسته، دسترسی سریع‌تری داشته باشین و بتونین در هر زمان و هر کجا که خواستین، اون‌ها رو مرور کنین.

برای این کار، می‌تونین سوال رو روی کارت و جواب اون رو پشت کارت یادداشت کنین. بعد با خوندن سوال، توی ذهن خودتون بهش پاسخ میدین و با جوابی که در پشت کارت نوشته شده، درستی پاسخ خودتون رو چک می‌کنین.

شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های تقویتی

همون‌طور که می‌دونین، کلاس‌های درسی هرچقدر هم خوب برگزار بشن، باز هم نمیتونن تمام جوانب آموزش رو شامل بشن. برای همین، یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت گسسته دوازدهم، اینه که توی کلاس‌های تقویتی یا دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کنین.

شرکت توی این کلاس‌ها، علاوه بر این که به تقویت گسسته دوازدهم کمک زیادی می‌کنه، به شما امکان این رو میده که با دانش‌آموزهای دیگه‌ای آشنا بشین که اون‌ها هم دنبال رشد نمرات و تقویت گسسته دوازدهم هستن. در کنار این افراد، شما می‌تونین بیشتر رشد کنین و مطالب درسی رو خیلی بهتر یاد بگیرین.

کلاس‌های تقویتی به شما کمک می‌کنن که اشکالات خودتون رو رفع کنین و محتوای کتاب درسی رو عمیق‌تر یاد بگیرین. اگه زمان حضور توی کلاس‌های تقویتی رو ندارین و یا به هر دلیلی علاقه‌ای به شرکت در این کلاس‌ها ندارین، ما به شما کلاس آنلاین گسسته دوازدهم در سایت پرش لایو رو پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این کلاس‌ها، شما می‌تونین آموزش گسسته دوازدهم رو از بهترین اساتید سطح کشور دریافت و رشد نمرات خودتون رو تماشا کنین.

تشکیل گروه با هم‌کلاسی‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت گسسته دوازدهم، اینه که با هم‌کلاسی‌های خودتون تشکیل گروه مطالعه بدین. البته این رو به یاد داشته باشین، باید با کسایی گروه تشکیل بدین که قصدشون برای تقویت گسسته دوازدهم جدیه و علاقه‌ای به اتلاف وقت ندارن!

وقتی که با هم‌کلاسی‌های خودتون مشغول تقویت گسسته دوازدهم باشین، سطح کیفی یادگیری‌تون به شدت بالاتر میره. تجربه ثابت کرده که یادگیری از طریق حضور در یک گروه، خیلی بهتر از یادگیری به تنهایی نتیجه میده.

درس خوندن به صورت گروهی

معمولاً مباحثی که شما داخلش اشکال دارین، برای شخص دیگه‌ای نقطه قوت محسوب میشه. این بهتون کمک می‌کنه که با همراهی بقیه، اشکالات خودتون رو برطرف کنین و بتونین نکاتی رو یاد بگیرین که از چشم خودتون دور بوده.

استفاده از منابع آموزشی

کتاب‌های درسی، برای انتقال مفاهیم پایه‌ای طراحی شدن؛ به این معنی که خیلی از نکات مهم و کلیدی توی کتاب‌های درسی بررسی نشدن و یا اگه شدن، به صورت جزئیه. اگه شما می‌خواین مطالب رو خیلی عمیق‌تر یاد بگیرین و قصد تقویت گسسته دوازدهم رو دارین، بهتره از منابع کمک آموزشی استفاده کنین.

شما باید منبعی رو انتخاب کنین که آموزش کاملی داشته باشه و از بهترین متد تدریس توسط برترین اساتید استفاده کنه. این منبع، باید نمونه سوالات و مسائل مختلفی رو به شما ارائه بده و در کنار این که محتوای جامعی رو در اختیارتون می‌ذاره، شما رو برای امتحان نهایی و کنکور آماده کنه.

بسته معلم خصوصی گسسته دوازدهم

براساس این فاکتورها، یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت گسسته دوازدهم، استفاده از بسته معلم خصوصی گسسته دوازدهم پرشه. بسته معلم خصوصی با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین ویدیوهای آموزشی، مسیر تقویت گسسته دوازدهم رو برای شما هموار می‌کنه و آموزشی سرگرم‌کننده اما اصولی رو در اختیارتون قرار میده.

برای کسب اطلاعات بیشتر، شماره خودتون رو توی قسمت ارتباط با مشاورین ما وارد کنین تا برای مشاوره و راهنمایی کامل‌تر باهاتون تماس گرفته بشه.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت گسسته دوازدهم

برای شما دانش‌آموز گرامی که به کنکور نزدیک میشین، تقویت گسسته دوازدهم اهمیت خیلی زیادی داره. موفقیت در این درس که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور ریاضیه، به شما کمک می‌کنه که تراز خودتون رو افزایش بدین و بتونین رتبه‌ای که می‌خواین رو کسب کنین.

پس حتماً از روش‌های مختلف استفاده کنین تا بهترین روش تقویت گسسته دوازدهم رو برای خودتون پیدا کنین. اگه سوالی هم دارین که بهش پرداخته نشده، می‌تونین توی کامنت‌ها برای ما بنویسین یا با وارد کردن شماره خودتون، از راهنمایی مشاورین ما استفاده کنین.

این درس که یکی از زیر مجموعه‌های درس ریاضیه، ضریب بالایی توی کنکور ریاضی داره. به همین خاطر خیلی مهمه که با تسلط کافی سر جلسه کنکور حاضر بشین.

مهم‌ترین اصل، اینه که برنامه‌ریزی اصولی داشته باشین و درس گسسته رو به صورت منظم مطالعه کنین.

بسته معلم خصوصی پرش، با فراهم کردن بهترین آموزش توسط برترین اساتید سطح کشور، گزینه‌ای عالی برای تقویت گسسته دوازدهمه.

ارتباط با مشاورین ما

تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خودتون رو تو کادر زیر وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد