فرار از نمره منفی کنکور

فرار از نمره منفی کنکور

کنکور برای هر دانش‌آموزی در دوره خودش مسئله خیلی مهمی بوده و هست. فرار از نمره منفی کنکور برامون مهمه و همه ما در این دوره تلاش کردیم تا بتونیم بهترین نتیجه رو بگیریم.

برای گرفتن نتیجه خوب از کنکور باید اطلاعات کافی در مورد شرایط و ضوابط کنکور هم داشته باشیم و صرفا صبح تا شب خوندن کافی نیست. رعایت اصولی مثل برنامه‌ریزی کنکور و توجه به نمره منفی کنکور مسئله خیلی مهمیه که تمام دانش‌آموزان کنکوری باید از اون اطلاع داشته باشن وگرنه با بی توجهی به این موضوع رتبه خوبی نمی‌گیرن.

ما توی این مقاله می‌خوایم از روش‌های تست زنی درست و فرار از نمره منفی کنکور بگیم. پس با این موضوع مهم همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نمره منفی کنکور

خب حالا می‌خوایم بگیم که اصلا نمره منفی یعنی چی؟ نمره منفی توی کنکور یعنی تاثیر جواب‌های اشتباهی که به سوالات تستی می‌دین روی تراز شما که باعث میشه تراز کل بیاد پایین.

پس این موضوع یعنی این که ما نمی‌تونیم همینطوری به سوالات جواب بدیم و فکر کنیم جواب‌های اشتباه هیچ تاثیری ندارن پس سوالاتی که بلد نیستیم رو شانسی بزنیم شاید درست بود.

حالا می‌خوایم فرار از نمره منفی کنکور رو یاد بگیریم. اگه به یک نکاتی سر جلسه آزمون کنکور توجه کنیم می‌تونیم از نمره منفی فرار کنیم. اما قبلش می‌خوایم بگیم که این نمره منفی اصلا چطوری محاسبه میشه و چطوری باید تست بزنیم.

نحوه محاسبه نمره منفی کنکور

خب حالا می‌رسیم به نحوه محاسبه این نمره منفی پر دردسر. نمره دقیقی برای سوالات اشتباه نمیشه در نظر گرفت؛ اما اگه بخوایم یک جوابی به این سوال بدیم که چطوری این نمره منفی کنکور محاسبه میشه باید بگیم که اگه سه تا سوال رو اشتباه جواب بدین، نمره یکی از سوالاتی که درست جواب دادین از بین میره.

یعنی به ازای هر سه جواب غلط، یک جواب درستتون هم پوچ میشه. خیلی بده نه؟ پس بیاین ببینیم روش‌های درست تست زدن و فرار از نمره منفی کنکور چیه.

روش‌های تست زدن در کنکور

روش‌های زیادی برای پاسخ دادن به سوالات تستی وجود داره. ما در این مقاله می‌خوایم از 3 روش مهم تست زنی در آزمون کنکور بگیم.

روش‌های تست زدن در کنکور

سوالاتی که بلد نیستین

گاهی اوقات سر جلسه کنکور پیش میاد که هر چقدر یک سوال رو می‌خونین به هیچ نکته و جوابی نمی‌رسین و نمی‌تونین به سوال جواب بدین. اینجاست که باید بیخیال جواب دادن به این سوال بشین و برین سراغ سوال بعدی. از شانسی جواب دادن به سوالات کنکور واقعا دوری کنین و هرگز حتی با توصیه استاداتون هم این کار رو نکنین چون نتیجه‌ای جز نمره منفی کنکور نداره براتون.

حذف یک گزینه

یک زمانی هست که شما قطعی می‌تونین یکی از گزینه‌ها رو حذف کنین اما بین سه گزینه باقی مونده شک دارین و نمی‌تونین به نتیجه برسین. در این صورت هم نباید به این سوال جواب بدین چون نمیشه بین 3 تا گزینه به جواب رسید وقتی که بینشون شک دارین. پس این سوال هم جواب نده که نمره منفی کنکور در کمینه.

شک بین 4 گزینه

خب یکی از راه‌های فرار از نمره منفی کنکور اینه که وقتی بین هر 4 گزینه شک دارین هم الکی یکی از گزینه‌ها رو انتخاب نکنین. چقدر احتمال داره که اون جواب درست باشه؟ خیلی کم. پس این سوال رو هم رها کن بره رئیس. برو سراغ سوال بعد که نمره منفی کنکور همچنان در کمین نشسته.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

راه‌های فرار از نمره منفی کنکور

ما در بالا سعی کردیم سه روش برای تست زدن بگیم که خود این سه روش هم از راه‌های فرار از نمره منفی کنکور به حساب میاد. اما اینجا می‌خوایم یکم مفصل‌تر توضیح بدیم تا یک کمکی بهتون کرده باشیم.

تقویت مهارت تست زنی

توی دوران کنکور اونقدر باید تست زده باشین که دست‌تون راه افتاده باشه و انواع راه‌های تست زنی رو یاد گرفته باشین که توی این زمینه دیگه مشکلی نداشته نباشین. تقویت این مهارت تنها با تمرین و تمرین و تمرین اتفاق میفته.

پس تا می‌تونین تست بزنین و سعی کنین با تست‌خیز‌ترین مباحث کنکور آشنا بشین. به طور کلی، برای فرار از نمره منفی کنکور باید یاد بگیرین که درست تست بزنین.

تقویت مهارت تست زنی

وارد کردن جواب در پاسخنامه

بعضی وقت‌ها پیش میاد که ما جواب درست رو پیدا کردیم اما توی پاسخنامه اشتباه وارد می‌کنیم و مثلا به جای گزینه 2 که جواب درسته، گزینه 3 رو پر می‌کنیم. همین باعث میشه یک جواب به همین راحتی اشتباه بشه با وجود اینکه ما جوابش رو بلد بودیم اما بی‌دقتی کردیم. با این بی‌دقتی چطور میشه از نمره منفی کنکور فرار کرد؟

از آسون به سخت

یکی از راه‌های فرار از نمره منفی کنکور، جواب دادن به سوالات از آسون به سخته. هر درسی که تسلط بیشتری دارین رو اول شروع کنین.

هر مبحثی از هر درسی رو بیشتر تمرین کردین و خوندین زودتر تست‌هاش رو بزنین و اصلا یکی از پیشنهادات ما اینه که اگه کل یک کتاب درسی براتون سخته، یکی دو تا از مباحث آسون‌تر رو ازش انتخاب کنین و همون‌ها رو بخونین تا بتونین حداقل سوالات مربوط به اون مبحث رو توی کنکور جواب بدین و به رتبه‌تون کمک کنین.

راه های آسون به سخت

توجه به صورت سوال و گزینه‌ها

شاید به نظر خنده‌دار بیاد ولی بعضی از ماها صورت سوال یا گزینه‌ها رو اشتباه می‌خونیم و با بی دقتی جواب می‌دیم. حتی پیش میاد که سوالی رو با بی دقتی جواب می‌دیم که جوابش رو بلدیم اما چون صورت سوال رو به خوبی نمی‌خونیم یا به گزینه‌ها بی‌توجهی می‌کنیم، اشتباه جواب می‌دیم و در نهایت نمره منفی کنکور گریبان‌مون رو می‌گیره.

نتیجه گیری فرار از نمره منفی کنکور

توی این مقاله فهمیدیم که یکی از نکات مهم کنکور به غیر از برنامه‌ریزی و درس خوندن، توجه به راه‌های فرار از نمره منفی کنکوره. یک روش‌هایی برای تست زدن بهتون گفتیم که کمک کنه موقع آزمون بتونین نمره منفی رو دور بزنین.

با تهیه ویدیوهای آموزشی گروه آموزشی پرش هم می‌تونین کلی روش‌های تستی یاد بگیرین و به کمک بهترین معلم‌ها به سوالات زیادی برای تمرین کردن جواب بدین. اگه سوالی داشتین می‌تونین داخل باکس نظرات از ما بپرسین تا در کمترین زمان ممکن بهتون جواب بدیم.

نمره منفی توی کنکور یعنی تاثیر جواب‌های اشتباهی که به سوالات تستی می‌دید روی تراز شما که باعث میشه تراز کل بیاد پایین. به ازای هر سه غلط، یکی از جواب‌های درستتون حذف میشه.

باعث میشه تاثیر جواب‌های درستتون کمتر بشه و در نهایت ترازتون بیاد پایین و رتبه خوبی نگیرید.

مهارت تست زنی رو در خودتون تقویت کنید، به صورت سوال و گزینه‌ها توجه کنید و بادقت بخونید. اگر سوالی رو بلد نیستید اصلا جواب ندید و اول به سوالات آسون جواب بدید بعد به سوالات سخت. موقع وارد کردن جواب توی پاسخنامه هم دقت کنید که جواب درست رو اشتباه وارد نکنید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد