درس خوندن برای کنکور

درس خوندن برای کنکور

کنکور سراسری، یک مرحله ضروری در سیستم آموزشی هر کشوری برای ورود به دانشگاه است. سیستم آموزشی کشور برای تعیین اینکه آیا داوطلبان واجد شرایط پذیرش در دانشگاه هستن یا نه، از ابزاری به اسم کنکور استفاده می‌کنه. به دلیل اهمیت این آزمون، برای خیلی از دانش‌آموزان سوال میشه که روش صحیح درس خوندن برای کنکور چیه؟

در سال‌های کنکور دانش آموزان بیشتر با این چالش روبرو می‌شوند که با چه متدی باید درس بخوانند. این موضوع اغلب برای افرادی چالش برانگیز است که تا این لحظه معلم‌ها و اساتید آن‌ها یا صرفا حفظ کردن مطالب درسی را به آن‌ها آموخته اند و یا تنها تست زدن. بنابراین در این مقطع ما به شما شیوه صحیح درس خواندن برای کنکور را در این مقاله تشریح می‌کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

درس خوندن برای کنکور مستلزم سختی زیادیه؛ اما در کنار سخت کوشی، دونستن بعضی نکات و ترفندها مثل جمع‌بندی کنکور یا بررسی انواع دام‌های تستی در کنکور میتونه برای آمادگی شما مفید باشه. این رو بدونین که اگه روش صحیح درس خوندن برای کنکور رو بلد باشین، به راحتی می‌تونین بهترین نتایج رو رقم بزنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

روش‌های درس خوندن برای کنکور

برای داشتن بهترین عملکرد در جلسه آزمون سراسری، ما 11 نکته رو در ادامه برای شما آوردیم که به شما کمک می‌کنه تا برای کنکور آماده بشین.

درس خواندن و آمادگی برای کنکور

یک برنامه ‌درسی واقع بینانه بنویسین

دانش‌آموزان، معمولا زمان بیشتری رو صرف برنامه‌ریزی می‌کنن تا اجرای واقعی اون برنامه‌ها. بنابراین سعی کنین یک برنامه ریزی کنکور بنویسین که بتونه با موفقیت اجرا بشه. برای مباحث و موضوعاتی که براتون سخت‌تره زمان بیشتری در نظر بگیرین و قسمتی از برنامه خودتون رو هم خالی بذارین تا بتونین بعضی از کارهای معلق رو در این زمان‌ها تکمیل کنین.

یادتون باشه که داشتن یک برنامه درست و اصولی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های درس خوندن برای کنکور است.

نقاط قوت و ضعف خودتون رو بشناسین

هرکسی نقاط قوت و نقاط ضعف خاصی داره. اگه نقاط ضعف خودتون رو پیدا نکنین، نقاط قوت خودتون رو هم مشخص نکردین. یافتن نقاط قوت و عبور از نقاط ضعف، یکی از بهترین استراتژی‌های درس خوندن برای کنکور است که می‌تونین روش کار کنین.

چند منبعی نباشین

دانش‌آموزان عادت دارن برای هر موضوع، کتاب‌های بی‌شماری تهیه کنن؛ حتی اگه بیشتر اون‌ها یک مطلب رو بیان ‌کنن. این رو بدونین که تهیه کتاب‌های متعدد، یکی از بدترین استراتژی‌های درس خوندن برای کنکور است.

داشتن کتاب‌های زیاد باعث سردرگمی در زمان مطالعه میشه و بیشتر شک‌های شما بدون مراجعه به کتاب حل نشده باقی می‌مونن.

موقع درس خوندن برای کنکور، سوالات رو با احتیاط بخونین

طراحان سوالات کنکور، سعی می‌کنن دانش آموزان رو با چالشی کردن سوال و گزینه‌ها به دام بندازن. پس سوال رو با دقت بخونین تا متوجه بشین چه پاسخی لازم دارین و گزینه‌ها رو با تمرکز زیاد بخونین. مراقب سوالاتی باشین که برای داشتن بیشتر از یک پاسخ صحیح طراحی شدن و شما باید گزینه‌ای رو با چند پاسخ صحیح انتخاب کنین.

هرچقدر هم که برای درس خوندن برای کنکور وقت بذارین، اگه نتونین در مواجه با سوالات هوشمندانه عمل کنین براتون نتیجه خوبی نداره.

استراتژی کنکور خودتون رو برنامه‌ریزی کنین

برنامه‌ریزی برای امتحان و یادگیری تکنیک‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین بخش‌های درس خوندن برای کنکور است. شما مجبور نیستین سوالات کنکور رو به همون ترتیب که در دفترچه اومده بخونین و پاسخ بدین. نکته مهم، اینه که وقت خودتون رو برای سوالاتی که به نظر سخت هستن تلف نکنین. تمام بخش‌هایی رو که واقعا در اون مهارت دارین، به پایان برسونین تا بتونین زمان بیشتری رو به بخش‌هایی که در اون مشکل دارین اختصاص بدین.

آمادگی ذهن در کنار درس خوندن برای کنکور

ذهن شما باید برای داشتن عملکرد خوب در طول امتحان آماده باشه. این امر مستلزم ثبات در یک دوره زمانی طولانیه. اگه تاریخ کنکور شما در یک بازه زمانی قرار داره، همزمان با مطالعه لازمه تست‌ها و نمونه سوالات امتحانی رو هم در اون روزها مطالعه کنین تا ذهن شما برای آزمون آماده بشه.

سوالات کنکور سال قبل رو مطالعه کنین

مطالعه سوالات کنکور سال قبل

تمرین سوالات سال قبل باید تا دو ماه آخر قبل از کنکور همچنان انجام بشه. این‌ها سوالات واقعی هستن که در سال‌های قبل در آزمون اومدن و باید موقع پاسخ دادن به اون‌ها وقت بذارین تا بتونین نمرات خودتون رو با رتبه ‌های سال قبل هم مقایسه کنین. همچنین سعی کنین این تست‌ها رو در همان زمان نزدیک به آزمون سراسری مطالعه کنین. این راز رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبله.

از روش حذف استفاده کنین

هر زمان که شک دارین از روش حذف برای نجات خودتون استفاده کنین. با حذف 2 گزینه که کمترین احتمال درستی رو دارن شروع کنین. گاهی اوقات صرف نظر از سؤال، میشه از واقعیت موجود در خود گزینه‌ها برای حذف اون‌ها استفاده کرد. انتخاب یک پاسخ نهایی از بین دو گزینه، به مراتب ساده‌تر از چهار گزینه است.

همه میانبرها رو یاد بگیرین

هر دانش‌آموزی میانبرهایی داره که از اون‌ها برای آماده شدن در کنکور استفاده می‌کنه. برای به خاطر سپردن فرمول‌ها یا به خاطر سپردن نمودارها، از میانبرها برای صرفه‌جویی در وقت خودتون استفاده کنین. بعضی از میانبرهای استاندارد وجود داره که می‌تونین از اون‌ها استفاده کنین.

از نظر جسمی و ذهنی متعادل بمونین

حفظ سلامت جسم و ذهن شما در طول آمادگی برای کنکور کاملا نادیده گرفته میشه؛ اما می‌تونه تأثیرات نامطلوبی در نتیجه نهایی داشته باشه. روزانه ورزش کنید و خوب بخوابین تا موقع آزمون، ذهن و بدن شما شاداب باشه. از دیر خوابیدن خودداری کنین و ذهن خودتون رو طوری تنظیم کنین که در بازه زمانی کنکور بهترین عملکرد رو داشته باشه.

تمرین، تمرین، تمرین

در نهایت، هیچ جایگزینی برای تمرین وجود نداره. 70 درصد آمادگی برای امتحان، تمرینه. با استفاده از برنامه ریزی کنکور ما که می‌تونه به شما برای صرفه جویی در زمان و بهبود دقت کمک کنه، شما می‌تونین برای این سوال که چطوری برای کنکور درس بخونیم پاسخ مناسبی پیدا کنین.

جمع‌بندی درباره درس خوندن برای کنکور

همونطور که در این مقاله و مقالات گذشته در مورد برنامه‌ریزی کنکور صحبت کردیم، متوجه شدین که درس خوندن برای کنکور با درس خوندن برای سایر امتحانات کلاسی و تشریحی متفاوته. خیلی‌ها هم فکر می‌کنن که هر چقدر تعداد ساعات مطالعاتی خودشون رو بالا ببرن، سریع‌تر به موفقیت می‌رسن. اما موفقیت در کنکور با کیفیت مطالعه ارتباط مستقیم داره، نه کمیت اون.

همچنین اگه دنبال «بهترین ساعت مطالعه هر درس برای کنکور تجربی» هستین، می‌تونین از مطالب آموزشی پرش استفاده کنین.

پاسخ این سوال اینه: هر چه بیشتر بهتر. درس خوندن برای کنکور نمی‌تونه محدود به زمانبندی خاصی باشه.

با رعایت نکات و یادگیری تکنیک‌هایی که در این مورد ارائه شده.

بستگی به میزان آمادگی داوطلب برای شرکت در آزمون داره.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد