فهرست حذفیات کنکور 1403

فهرست حذفیات کنکور 1403

حذفیات کنکور 1403 شاید یکی از شیرین‌ترین بخش‌هایی باشه که داوطلبان کنکور هر روز منتظرش هستن. به خصوص الان که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس بخشی از مباحث درسی به عنوان حذفیات به اون‌ها اعلام میشه، اطلاع داشتن از حذفیات کنکور 1403 و همچنین تغییرات کتاب درسی کنکور اهمیت زیادی داره.

جدیدترین نسخه‌ای که از حذفیات کنکور 1403 سازمان سنجش اعلام میشه رو با هم توی این مقاله مطالعه می‌کنیم.

هر سال جدولی از حذفیات کنکور از سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان کنکور می‌رسه. در این جدول جزئیات مربوط به هر رشته و درس آورده شده؛ حذفیات کنکور 1403 هم مثل سال‌های تحصیلی قبل از طریق سازمان سنجش اطلاع‌رسانی میشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

حذفیات کنکور 1403 شامل چه مواردی میشه؟

معمولاً سازمان سنجش جدولی از مباحث حذفیات کنکور 1403 رو برای هر کدوم از گروه‌های آموزشی منتشر می‌کنه. توی این جداول بخش‌های مختلف کتاب درسی که هدف طراحان سوال کنکور نیست، لیست شدن.

این لیست شامل بخش‌هایی از کتاب درسی مثل چند پاراگراف یا بعضی از پاورقی‌ها میشه. برای این که بتونین برنامه‌ریزی کنکور خودتون رو به صورت دقیق و هدفمند طراحی کنین، لازمه که از مباحث حذف شده اطلاع داشته باشین تا زمان‌تون رو صرف مطالعه و تست‌زنی برای این قسمت‌ها نکنین. برای اطلاع از حذفیات مربوط به هر گروه آزمایشی پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های زیر رو مطالعه کنین:

آیا حذفیات کنکور توی دفترچه ثبت‌نام کنکور ذکر میشه؟

خیر، توی دفترچه‌ثبت‌نام کنکور همون‌طور که از اسمش پیداست، تمام جزئیات مربوط به اطلاعات لازم برای ثبت‌نام کنکور نوشته شده. اما توی این دفترچه به دنبال تیتری با عنوان حذفیات نگردین؛ ما که گشتیم نبود، شما هم نگردین که نیست!! خیال‌تون راحت که چیزی درباره حذفیات کنکور توی این دفترچه پیدا نمی‌کنین.

چه زمانی لیست حذفیات کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیره؟

تا به حال تاریخ خاص و مشخصی برای انتشار حذفیات کنکور از سوی سازمان سنجش اعلام نشده؛ اما به طور معمول حدود 3 یا 4 ماه قبل از این که به روز کنکور برسین، لیست حذفیات در اختیار داوطلبان این آزمون بزرگ قرار می‌گیره.

چه زمانی لیست حذفیات کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد؟

آیا حذفیات کنکور شامل داوطلبان نظام قدیم هم میشه؟

از کنکور سال 1400 منابع اصلی کنکور همه از کتاب‌های نظام جدید بودن و کتاب‌های نظام قدیم به کل حذف شده اعلام شدن. در واقع از این بعد چیزی به عنوان نظام قدیم وجود نداره؛ پس حتماً باید از کتاب‌های نظام جدید استفاده کنین و حواس‌تون به مطالب حذفی هم باشه.

ارتباط حذفیات و برنامه‌ریزی برای کنکور

اگه شما هم موقع درس خوندن تعداد جدول‌ها و عکس‌های موجود توی صفحات رو می‌شمردین تا ببینین کدوم صفحه متن کمتری برای مطالعه داره، حتماً با دیدن لیست حذفیات کنکور ذوق‌زده می‌شین! کم شدن حتی یک صفحه از بعضی دروس می‌تونه زمان بیشتری در اختیار کنکوری‌ها بذاره تا برای تقویت نقاط ضعف خودشون تمرین کنن.

حتماً می‌دونین که برای برنامه‌ریزی کنکور بعد از هدف‌گذاری، سراغ بودجه‌بندی کنکور می‌ریم؛ یعنی بر اساس این که کدوم درس ارزش بیشتری داره و بیشتر مورد هدف سوالات کنکور سال‌های قبل بوده، زمان‌بندی منظمی برای مطالعه و تست در نظر می‌گیریم. با توجه به این روش برنامه‌ریزی کردن باید اطلاعات خوبی درباره بودجه‌بندی و حذفیات کنکور 1403 داشته باشین.

جمع‌بندی حذفیات کنکور 1403

توی این مقاله با هم در مورد حذفیات کنکور 1403 صحبت کردیم؛ حالا می‌دونین که حذفیات کنکور 1403 سازمان سنجش رو هم باید توی برنامه‌ریزی درسی خودتون برای کنکور در نظر داشته باشین.

یادتون باشه که موفقیت توی کنکور برای هر شخص به توانایی، تلاش و هدف‌گذاری درست اون بستگی داره. یک سال برای رسیدن به هدف‌تون تلاش کنین و سختی‌های درس خوندن رو نادیده بگیرین. شک نکنین تحصیل توی رشته مورد علاقه‌تون و حضور توی یک دانشگاه خوب می‌تونه تمام این سختی‌ها رو از خاطر شما ببره.

نه معمولاً حذفیات کنکور به صورت جزئی توی فصل‌های مختلف کتاب درسی پخش شدن و به همین دلیل هم مشکلی برای طرح سوالات ترکیبی ایجاد نمی‌کنن.

جواب این سوال رو هیچ‌کس نمی‌دونه! تنها بعد از این که دفترچه کنکور 1403 رو باز کنین متوجه این موضوع میشین.

حذفیات کنکور معمولاً شامل پاورقی‌ها ، بیشتر بدانیم و … این قبیل مباحث از کتاب‌های درسی میشن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد