زمان‌های نقصانی؛ بهترین تکنیک مدیریت زمان

زمان‌های نقصانی؛ بهترین تکنیک مدیریت زمان

دانش‌آموزان کنکوری به جز فکر کردن به ساعت خواب، ساعت مطالعاتی، شیمی و فیزیک و زیست شناسی، به موضوع دیگه‌ای هم فکر می‌کنن که بیشترین دغدغه اون‌هاست؛ چجوری زمان رو در جلسه آزمون مدیریت کنیم؟ در واقع، خیلی از دانش‌آموزان در کنار توجه به نکات کلیدی برنامه‌ریزی درسی به موضوعاتی مثل مدیریت زمان در جلسه کنکور هم فکر می‌کنن.

واقعیت اینه که تکنیک‌های مختلفی برای مدیریت زمان وجود داره؛ ولی تمام اون‌ها برای همه دانش‌آموزان کارساز نیست. با این حال روشی وجود داره که نه فقط در کنکور و حتی در تک تک مراحل زندگی به کار شما میاد؛ تکنیک زمان‌های نقصانی.

با استفاده از تکنیک زمان‌های نقصانی نه تنها وقت کم نمیارین، حتی زودتر از زمان مشخص شده هم جلسه آزمون رو ترک می‌کنین!

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک زمان‌های نقصانی مربوط به یک درس خاص نیست و برای همه بخش‌های کنکور قابل استفاده‌ست. خیلی از رتبه برترهای آزمون سراسری از این روش برای مرور و حل مجدد سوالات استفاده می‌کردن.

البته برای افزایش تسلط بهتره در منزل هم از این تکنیک استفاده کنین تا با تکرار و تمرین تمام خطاها رو به صفر برسونین. در ادامه مقاله، مزایای تکنیک زمان نقصانی و مراحل استفاده از اون رو بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشین.

تکنیک زمان نقصانی چیست؟

تکنیک زمان نقصانی چیست؟

کافیه کمی از دانش ادبیات و عربی خودتون استفاده کنین؛ بالاخره عربی یکجا به درد ما خورد! نقصان به معنی کاستی، کاهش و کسر کردنه. حالا به ترکیب زمان‌های نقصانی دقت کنین؛ یعنی قراره از زمان آزمون خودتون کم کرده و اون‌ها رو به ذخیره زمانی اضافه کنین.

شاید با خودتون بگین که همین حالا هم به همه سوالات نمی‌رسیم و وقت کم میاریم؛ چطوری قراره وقت هم ذخیره کنیم؟ حق دارین، تصور چنین چیزی، اون هم در کنکور یا هر آزمون آزمایشی سخته، ولی شدنیه! رتبه برترها انجام دادن و شد! پس شما هم می‌تونین. اگه باور نمی‌کنین کافیه تا آخر مقاله همراه ما باشین و از این معجزه مدیریت زمان استفاده کنین.

چرا از این روش استفاده می‌کنیم؟

فرض کنین سر جلسه کنکورین و از شدت استرس و نداشتن مدیریت درست زمان، هنوز به نصف سوالات جواب ندادین. ساعت رو نگاه می‌کنین و می‌بینین که فقط 30 دقیقه وقت دارین!

اگه از همون اول از روش زمان‌های نقصانی استفاده می‌کردین، به آخرین سوال دفترچه هم می‌رسیدین و غول کنکور رو به راحتی شکست می‌دادین. کافیه یکبار از این روش استفاده کنین! در واقع، شما باید در کنار پیاده‌سازی راه‌های افرایش دقت و تمرکز در امتحان، از خیلی از اصول میریت زمان هم باخبر باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مراحل استفاده از روش زمان‌های نقصانی

برای اینکه از روش زمان‌های نقصانی نتیجه کافی بگیرین، لازمه از تکنیک ضربدر منها استفاده کنین که در مقالات قبلی، اون رو به طور کامل توضیح دادیم. برای اینکه زمان رو به درستی مدیریت کنین و هم سوالات رو جواب بدین، لازمه دو بار تست‌ها رو بخونین که در ادامه به طور کامل با اون آشنا می‌شین:

مراحل استفاده از روش زمان‌های نقصانی

مرحله اول

با اینکه دفترچه عمومی از کنکور حذف شده ولی مثال‌مون رو با همون دفترچه عمومی که برای دانش‌آموزان قابل درک‌تره شروع می‌کنیم. دفترچه عمومی از چهار درس ادبیات، دینی، عربی و زبان انگلیسی تشکیل شده و در مجموع 75 دقیقه برای پاسخگویی زمان دارین، یعنی برای هر درس تقریبا 18.5 دقیقه.

برای شما یک پیشنهاد داریم؛ به جای اینکه در هر بخش 18 دقیقه زمان بذارین، در 15 دقیقه سوالات رو حل کنین. به نظر شما کدوم سوالات در اولویت هستن؟

دفترچه تجربی زیست شناسی فیزیک شیمی ریاضی زمین شناسی زمان ذخیره
زمان 40 دقیقه 35 دقیقه 30 دقیقه 40 دقیقه 10 دقیقه 25 دقیقه

مرحله دوم

در مرحله اول تکنیک زمان‌های نقصانی، برای هر درس 15 دقیقه وقت گذاشتیم و نهایت 15 دقیقه زمان ذخیره شد. سوال اینه که اول کدوم تست‌ها رو باید حل کنیم؟ اینجاست که تکنیک ضربدر منها به کمک شما میاد.

در دور اول حل سوالات، تست‌های آسون یا متوسطی که قابل حل هستن رو بررسی کرده و از خیر سوالات وقت‌گیر بگذرین. اینجوری خیال‌تون راحت میشه که حداقل سوالات آسون و متوسط رو درست حل کردین! کنار سوالات سخت و وقت‌گیر علامت ضربدر یا منها بذارین (در مقالات قبلی به طور کامل اشاره کردیم) و حل اون‌ها رو بذارین برای آخر جلسه.

دفترچه انسانی ریاضی ادبیات فارسی علوم اجتماعی روان شناسی زبان عربی تاریخ جغرافیا فلسفه و منطق اقتصاد زمان ذخیره
زمان 25 دقیقه 25 دقیقه 10 دقیقه 10 دقیقه 15 دقیقه 10 دقیقه 10 دقیقه 15 دقیقه 10 دقیقه 30 دقیقه

مرحله سوم

حالا که 15 دقیقه وقت اضافه آورین، در دور دوم حل سوالات سراغ سوالات سخت‌تر برید. می‌تونین از درسی شروع کنین که در اون قوی‌تر هستین یا سوالات ساده‌تری داره. با استفاده از این تکنیک حداقل دیگه استرس سوالات ساده و متوسط رو ندارین و مطمئن هستین که امتیاز اون‌ها رو گرفتین.

ترکیب تکنیک ضربدر منها و زمان‌های نقصانی از شیوه‌های مورد علاقه بچه درس‌خوان‌هاست که در آزمون‌های آزمایشی و کنکور حسابی از اون‌ها استفاده می‌کنن.

دفترچه ریاضی ریاضی فیزیک شیمی زمان ذخیره
زمان 50 دقیقه 35 دقیقه 30 دقیقه 20 دقیقه

جمع‌بندی تکنیک زمان‌های نقصانی

در این بخش با روش زمان‌های نقصانی به طور کامل آشنا شدین. به کارگیری همزمان تکنیک زمان‌های نقصانی و ضربدر منها به شما کمک می‌کنه تا هم از پس سوالات ساده و متوسط بر بیایین و هم برای حل تست‌‌های سخت‌تر تلاش کنین. البته تکنیک‌های زیادی برای مدیریت وجود داره که زمان نقصانی یکی از اون‌هاست.

با استفاده از تجربیات یک مشاور حرفه‌ای به راحتی می‌تونین تکنیک مورد نظر خودتون رو پیدا کنین. پرش در این مسیر همراه شماست تا با ارائه بسته‌های آموزشی و نکات مشاوره‌ای حرفه‌ای، به شما در مدیریت زمان کمک کنه. اگه سوالی در این زمینه داشتین کافیه شماره خودتون رو در قسمت تماس با مشاورین وارد کرده و منتظر تماس پرش باشین.

تکنیک زمان‌های نقصانی یا ضربدر منها از روش‌های خوب مدیریت زمان در آزمون هستن.

در تکنیک زمان‌های نقصانی بخش کوچکی از زمان هر درس رو کم کرده و در آخر آزمون از اون استفاده می‌کنیم که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

لازم نیست زمان زیادی رو کسر کنین، در حد 5 الی 10 دقیقه وابسته به زمان هر قسمت کافیه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد