کلاس خصوصی یا کلاس عمومی؟

مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی

مقایسه کلاس‌ خصوصی با کلاس‌ گروهی، یکی از موضوعاتیه که اکثر پدر و مادر‌ها تمایل دارن با نکات کلیدی اون آشنا بشن؛ تصمیم‌گیری برای شرکت توی کلاس‌های خصوصی یا کلاس‌های عمومی برای بسیاری از دانش‌آموزان کار سختیه.

از طرفی توی سال‌های اخیر، به خاطر استقبال خیلی از دانش‌آموزان برای شرکت توی کلاس‌های آنلاین، مفهومی به اسم مقایسه کلاس آنلاین و کلاس حضوری شکل گرفت. همین موضوع هم باعث شد که خیلی از دانش‌آموزان تمایل داشته باشن اطلاعات کاملی درباره کلیات این موضوع داشته باشن.

اگه شما هم توی دو راهی تصمیم‌گیری برای شرکت توی کلاس خصوصی یا کلاس گروهی هستین، بهتره که خوندن این مطلب رو تا ادامه از دست ندین.

بدون شک، مسائل مختلفی دانش‌آموزان و والدین رو در تصمیم‌گیری برای انتخاب این دو سیستم آموزشی ترغیب می‌کنن. ما اینجا هستیم تا شما رو با ویژگی‌های این دو روش آموزشی آشنا کنیم؛ برای آشنایی بیشتر تا ادامه همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کلاس خصوصی بهتره یا کلاس عمومی؟

مقایسه کلاس‌ خصوصی با کلاس‌ گروهی از موضوعاتیه که ما توی این مقاله بررسی می‌کنیم؛ اکثر دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، برای یادگیری بهتر دروس به تکرار و تدریس مجدد مطالب درسی نیاز دارن.

نداشتن تمرکز کافی سر کلاس درس و سختی مطالب درسی، دانش‌آموزان رو با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کنه. به همین دلیل اکثر دانش‌آموزان به دنبال دوره‌های آموزشی مختلف برای یادگیری بهتر مطالب درسی هستن.

شرکت در کلاس خصوصی یا کلاس گروهی، از جمله کار‌هاییه که دانش‌آموزان برای پیشرفت تحصیلی خود‌شون توی دوران مدرسه انجام میدن. دانش‌آموزان با انتخاب این روش‌های آموزشی، مطالب رو به شکل بهتری یاد می‌گیرن و اشکالات درسی خودشون رو به صورت کامل برطرف می‌کنن.

این دو سیستم آموزشی، مزایا و معایب زیادی داره که بهتر دانش‌آموزان با این دسته از ویژگی‌ها به صورت دقیق آشنا بشن.

ویژگی کلاس‌های خصوصی

اکثر افرادی که تصمیم می‌گیرن اطلاعات کاملی درباره مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی داشته باشن، تمایل دارن در قدم اول، ویژگی کلاس‌های خصوصی رو بدونن.

به طور کلی، اکثر دانش‌آموزان سر کلاس درس، تمرکز کافی برای یادگیری مطالب درسی ندارن؛ نداشن تمرکز کافی موقع تدریس معلم یا عدم پرسش اشکالات درسی در اکثر مواقع باعث میشه که دانش‌آموزان توی یادگیری مطالب درسی چالش‌های زیادی رو تجربه کنن.

این دسته از دانش‌آموزان اعتقاد دارن که شلوغی کلاس درس از جمله دلایلیه که یادگیری مطالب رو براشون سخت‌تر می‌کنه و به همین دلیل هم شرکت توی کلاس‌های خصوصی رو بهترین راهکار برای حل این موضوع می‌دونن. ما توی این قسمت، به صورت دقیق مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی روانجام میدیم تا شما اطلاعات کاملی درباره این شرایط داشته باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

هزینه‌های بالای کلاس‌های حضوری

هزینه‌های بالای کلاس‌های خصوصی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیوه‌ی تدریسه؛ معمولا والدین توی کلاس‌های خصوصی باید هزینه‌های بالاتری رو پرداخت کنن. در این سبک از آموزش، معلم تمام زمان خودش رو تنها به یک دانش‌آموز اختصاص میده و این موضوع باعث بالا رفتن هزینه‌های آموزش میشه.

صرف هزینه‌های بالای کلاس‌های خصوصی، در اکثر مواقع باعث میشه که دانش‌آموزان نتونن جلسات بیشتری رو برای یادگیری کامل‌تر مطالب درسی تجربه کنن و این موضوع در اکثر مواقع، تکمیل یادگیری دانش‌آموزان رو با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کنه.

خیلی از والدین به دلیل هزینه‌های بالای کلاس‌های خصوصی، صرفا برگزاری این کلاس‌های آموزشی رو به شب‌های امتحان موکول می‌کنن و معمولا با برگزاری جلسات محدود صرفا به دنبال رفع اشکال و کسب نمره قبولی دانش‌آموز خودشون هستن.

کلاس خصوصی و کلاس عمومی

امکان پرسیدن اشکالات درسی؛ مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی

اکثر دانش‌آموزان سر کلاس درس، نمی‌تونن اشکالات خودشون رو به درستی از معلم بپرسن؛ نداشتن اعتماد به نفس کافی و عدم زمان کافی برای رسیدگی به تمام پرسش‌های دانش‌آموزان از جمله دلایلیه که امکان پرسش و پاسخ رو در کلاس‌های عمومی برای دانش‌آموزان سخت‌تر می‌کنه.

با توجه به تمام این موضوعات، اکثر دانش‌آموزان اعتقاد دارن که در کلاس‌های خصوصی محور، به راحتی می‌تونن اشکالات خودشون رو مطرح کنن و با معلم خودشون تعامل برقرار کنن؛ اما، این موضوع، همیشه درست نیست!

گاهی دانش‌آموزان به دلیل شرایط سنی و حالت‌های روحی که دارن از سوال پرسیدن و برقراری تعامل با کادر آموزشی دوری می‌کنن و این موضوع باعث میشه که با وجود حضور توی کلاس‌های خصوصی، باز هم در مطرح کردن اشکلات خودشون چالش‌های زیادی رو تجربه کنن.

اطلاع از تفاوت کلاس خصوصی با کلاس گروهی به دانش‌آموزان این مکان رو میده که بتونن تصمیم‌گیری بهتری برای انتخاب بهترین روش درس خوندن خودشون داشته باشن.

انعطاف‌پذیری زمان برگزاری کلاس

در کلاس‌هاس عمومی، زمان برگزاری کلاس‌ها تابع تصمیمات جمع است؛ دانش‌آموزان نمی‌تونن زمان برگزاری کلاس رو به صورت شخصی تنظیم کنن؛ اما، در کلاس‌های خصوصی دانش‌آموزان این امکان رو دارن که زمان برگزاری و حضور در کلاس درس رو متناسب با شرایط خودشون مشخص کنن.

این موضوع باعث میشه که دانش‌آموزان در زمان دلخواه خودشون سر کلاس درس حاضر بشن و با تمرکز بیشتری به صحبت‌های معلم‌ خودشون گوش بدن.

سطح یادگیری افراد در کلاس‌های خصوصی

دانش‌آموزان توی کلاس‌های حضوری خیلی راحت‌تر می‌تونن با معلم خودشون تعامل برقرار کنن و به صحبت‌ها و تدریس معلم خودشون توجه کنن.

برخلاف کلاس‌های عمومی که دانش‌آموزان مشکلات زیادی رو برای یادگیری مطالب درسی دارن، کلاس‌های خصوصی فرصتی بهتر برای یادگیری مطالب درسیه.

توی این کلاس‌ها، دانش‌آموزان می‌تونن از معلم خودشون درخواست کنن که مطالب رو به شکل بهتری تکرار کنن و یادگیری بهتری رو تجربه کنن. دانش‌آموزان با شناخت و مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی می‌تونن دیدگاه بهتری درباره این روش‌های آموزشی داشته باشن.

معایب کلاس‌های خصوصی

معایب کلاس‌های خصوصی

کلاس‌ خصوصی در کنار ویژگی‌های مثبتی که داره معایب زیادی هم به همراه داره که بهتره دانش‌آموزان و والدین از این معایب اطلاع داشته باشن؛ ما در این قسمت این معایب رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. دانش‌آموزان با اطلاع از نکات کلیدی مقایسه کلاس‌ خصوصی با کلاس‌ گروهی می‌تونن تصمیم‌گیری بهتری برای انتخاب بهترین روش آموزشی داشته باشن. در ادامه معایب کلاس‌های خصوصی رو بررسی می‌کنیم.

  • هزینه‌های بالای کلاس‌های خصوصی؛
  • عدم قابلیت تکرار مطالب در زمان‌های مختلف؛
  • فراموشی مجدد مطالب تدریس شده؛
  • برگزاری کلاس در زمان‌های محدود.

بهترین جایگزین کلاس‌های خصوصی

اینکه دانش‌آموزان بتونن مطالب درسی‌شون رو در محیط آروم‌تری یاد بگیرن و دروس‌شون رو به راحتی تکرار کنن یکی از ویژگی‌های مثبت کلاس‌ خصوصیه. در کنار این ویژگی‌های مثبت، کلاس خصوصی معایب زیادی هم داره که والدین و دانش‌آموزان رو در انتخاب این روش آموزشی با تردید‌های زیادی روبه‌رو می‌کنه.

ما در این قسمت به مقایسه کلاس‌ خصوصی با کلاس‌ گروهی می‌پردازیم.

با توجه به این موضوعات، اکثر دانش‌آموزان به دنبال بهترین روش‌های آموزشی هستن؛ یکی از روش‌های کاملا اصولی که می‌تونه جایگزین مناسبی برای دانش‌آموزان باشه، بسته‌های معلم خصوصی پرش هستن.

دانش‌آموزان با داشتن بسته‌های معلم خصوصی می‌تونن از تدریس بهترین اساتید سطح کشور بدون محدودیت زمان و مکان استفاده کنن. بسته‌های معلم خصوصی پرش، با قابلیت تکرار و مرور مطالب درسی یکی از بهترین روش‌های یادگیریه.

دانش‌آموزان با داشتن بسته‌های معلم خصوصی پرش می‌تونن در زمان‌های دلخواه خودشون مطالب آموزشی رو مشاهده کنن و در صورت عدم یادگیری مطالب درسی، تکرار و تمرین درستی رو انجام بدن.

هزینه‌های پایین بسته‌های معلم خصوصی نسبت به کلاس‌های خصوصی، باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف بسته‌های معلم خصوصی پرش رو برای پیشرفت تحصیلی خود انتخاب کنن.

بسته‌های معلم خصوصی پرش

بسته‌های معلم خصوصی پرش برای چه اشخاصی مناسبه؟

تا اینجای مطلب با مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی آشنا شدین، به طور کلی اکثر والدین و دانش‌آموزان تمایل دارن که تفاوت کلاس خصوصی با کلاس گروهی رو به صورت دقیق بشناسن و با آگاهی بهتری تصیم‌گیری کنن.

با توجه به چالش‌های که دانش‌آموزان برای شرکت توی کلاس‌های خصوصی دارن؛ اکثر والدین به دنبال یک روش اصولی‌تری هستن. بسته‌های معلم خصوصی یکی از بهترین انتخاب‌های دانش‌آموزانه. این بسته آموزشی مناسب اشخاصیه که ویژگی‌های زیر رو داشته باشن:

  • دانش‌آموزانی که برای یادگیری مطالب درسی به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارن؛
  • دانش‌آموزانی که به دنبال برطرف کردن اشکالات درسی خود هستن؛
  • دانش‌‌آموزانی که تمایل دارن در آزمون‌های ورودی مدارس برتر و کنکور آمادگی بهتری داشته باشن؛
  • اشخاصی که به دلایل مختلف امکان شرکت در کلاس‌های حضوری رو ندارن.

دانش‌آموزان با اطلاع از این ویژگی‌ها، می‌تونن مقایسه کلاس خصوصی با کلاس‌ گروهی رو به صورت دقیق انجام بدن.

جمع‌بندی مقایسه کلاس‌ خصوصی با کلاس‌ گروهی

مقایسه کلاس‌‌‌های خصوصی با کلاس‌‌های گروهی یکی از موضوعات مورد توجه والدینه؛ به طور کلی، اکثر والدین به دنبال بهترین روش‌های آموزشی برای تحصیل فرزند‌شون هستن. دانش‌آموزان در کلاس‌های خصوصی می‌تونن با ساعت‌های منعطف‌تری درس بخونن و برنامه‌ریزی بهتری برای یادگیری مطالب درسی داشته باشن.

اکثر دانش‌آموزان برای یادگیری بهتر مطالب درسی به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارن؛ محدود بودن ساعت برگزاری کلاس‌های خصوصی و هزینه‌های بالای این دسته از کلاس‌ها باعث میشه که والدین به دنبال یک راهکار اصولی‌تری باشن.

بسته‌های معلم خصوصی پرش با قابلیت تکرار مباحث آموزشی یکی از بهترین جایگزین‌های تدریس خصوصیه. برای تهیه بسته‌های معلم خصوصی پرش، کافیه همین حالا شماره خودتون رو در کادر زیر وارد کنین.

انتخاب این دو روش آموزشی، موضوعیه که کاملا به شرایط دانش‌آموزان ارتباط داره.

هزینه‌های بالای کلاس‌های خصوصی و عدم قابلیت تکرار مطالب درسی از جمله معایب کلاس‌های خصوصی هستن.

بسته‌های معلم خصوصی پرش با قابلیت تدریس کامل مطالب درسی بهترین جایگزین کلاس‌های خصوصیه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد