مهم‌ترین نکات جلسه آزمون کنکور

مهم‌ترین نکات جلسه آزمون کنکور

کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آزمون‌هاییه که یک فرد توی مسیر زندگیش در پیش داره. اما یک سری نکات هستن که با رعایت اون‌ها هم می‌تونین با آرامش بیشتری در جلسه‌ آزمون حاضر بشین و هم می‌تونین عملکرد خودتون رو برای این آزمون بالا ببرین. پس در ادامه‌ این مقاله از پرش با ما همراه باشین تا شما رو برای این روز سرنوشت‌ساز آماده کنیم.

یکی از راه‌های موفقیت در کنکور سراسری یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های آزمون دادنه. از اونجایی که خیلی از داوطلبان کنکور برای اولین باره که توی این آزمون سرنوشت ساز و مهم شرکت می‌کنن، لازمه که این تکنیک‌ها و نکات رو بدونن تا بتونن توی این آزمون مهم عملکرد موفقی داشته باشن و شرایط رو به بهترین شکل مدیریت کنن.

چرا که توی آزمون سراسری فقط مطالعه و تست‌زنی و برنامه‌ریزی درسی کافی نیست؛ داوطلبان باید بتونن هم زمانشون رو به درستی مدیریت کنن، هم استرس و هم شرایط کلی جلسه آزمون. به همین دلیل در ادامه مقاله ما همه نکات مهم رو در این باره توضیح دادیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

در جلسه آزمون چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

جلسه آزمون کنکور یک سری نکته داره که شما باید به عنوان داوطلب، اون‌ها رو حتماً رعایت کنین. رعایت این نکته‌ها و دونستنشون به شما کمک می‌کنه که بتونین آرامشتون رو حفظ کنین. اما بعضی از این نکات انقدر مهم هستن که اگه ندونین ممکنه به اخراج شدن شما از جلسه کنکور منجر بشه.

به همین دلیل ما توی این مقاله در مورد مهم‌ترین نکات جلسه آزمون کنکور اطلاعاتی آوردیم که دونستنش برای شما واجبه. پس تا انتهای این مقاله از پرش با ما همراه باشین.

قبل از جلسه کنکور

روز قبل از آزمون شما باید کارهایی انجام بدین که به آرامش شما کمک کنه. سعی کنید که روز قبل از آزمون به مرور خلاصه‌ها و جمع‌بندی‌هاتون بپردازین. البته توی این کار نباید زیاده‌روی کنین و نباید شب رو خیلی بیدار بمونین.

قبل از جلسه کنکور

نکته دوم زمان مناسب برای خواب شماست. اینکه شما نتونین بخوابین یا اینکه فقط چند ساعت بخوابین خیلی طبیعیه؛ اما سعی کنین که شب آزمون زودتر از همیشه به تخت خواب برین تا ذهنتون آروم بشه و استراحت کنه. نتیجه این کار اینه که روز آزمون با تمرکز بالایی سر جلسه حاضر بشین.

موضوع مهم بعدی صبحانه شماست. روز آزمون سعی کنین که یک صبحانه کامل و مفید میل کنین. خوردن صبحانه مفصل باعث میشه که سوخت و ساز مورد نیاز ذهنتون تامین بشه و بتونین بهتر تست بزنین. حتی اگه میل نداشتین سعی کنین که چند تا لقمه مقوی برای خودتون بگیرین. همچنین می‌تونین از مواد غذایی مقوی مثل موز و مغزها استفاده کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

جلسه آزمون

بخش بزرگی از موفقیت داوطلبان کنکور سراسری به خود جلسه کنکور و چند روز قبل از اون برمیگرده. علتش هم اینه که خیلی از داوطلبان به خاطر مشکلات ساده ممکنه زمانشون رو از دست بدن و نتیجه خوبی از آزمونشون دریافت نکنن.

جلسه آزمون

یکی از نکات خیلی مهم برای آزمون سراسری مدیریت زمانه؛ این که شما بتونین با استفاده از تکنیک‌های تست‌زنی و آماده کردن وسایل مورد نیاز، زمانتون رو به بهترین شکل مدیریت کنین، موضوع مهمیه که باید حتما رعایت کنین.

اما باید بگم که رعایت نکردن همین نکات کوچیک ممکنه نتیجه شما رو دچار چالش بکنه و برای شما مشکلاتی مثل استرس بالا، ناتوانی در مدیریت زمان، نداشتن استراتژی و از بین بردن اعتماد به نفس رو در بر داشته باشه.

برای شرکت در جلسه آزمون سراسری چه وسایلی مورد نیازه؟

موضوع مهمی که می‌خوایم توی این قسمت بهش بپردازیم وسایل مورد نیازی هست که باید سر جلسه آزمون همراه شما باشه و داوطلبان باید دقت کنن که این وسایل رو حتما از شب قبل تهیه و آماده کنن که همراهشون سر جلسه آزمون ببرن:

برای شرکت در جلسه آزمون سراسری چه وسایلی مورد نیازه؟

  • کارت ورود به جلسه
  • کارت شناسایی
  • سنجاق‌قفلی یا سوزن ته‌گرد برای اتصال کارت
  • مداد نرم
  • پاک‌کن و مدادتراش
  • تغذیه مناسب برای جلسه
  • دستمال‌کاغذی
  • در دوره کرونا: ضدعفونی‌کننده و ماسک سه‌لایه

نکات مهم حضور در جلسه آزمون سراسری

داوطلبان کنکور باید دقت کنن که بعد از حضور در جلسه آزمون این نکات رو حتما رعایت کنن تا بتونن نتیجه خوبی از آزمونشون دریافت کنن:

نکات مهم حضور در جلسه آزمون سراسری

  • بعد از این که در حوزه امتحانی حاضر شدین به تابلوهای نصب شده دقت کنین تا بتونین خیلی راحت صندلیتون رو پیدا کنین.
  • سپس کارت ورود به جلسه خودتون رو روی لباستون با سنجاق وصل کنین و اسم و مشخصات نوشته شده روی پاسخنامه و کارت چسبیده به صندلیتون رو با کارت ورود به جلسه تطبیق بدین تا با مشخصات شما یکی باشه.
  • صندلیتون رو چک کنین و اگه چپ دست هستین حتما باید صندلی مخصوص به شما براتون آماده شده باشه. اگه در این باره مشکلی بود حتما با مراقبان حوزه در میون بذارین.
  • یادتون باشه که حتماً یک پاک کن و یک تراش روی میزتون داشته باشین و بقیه وسایلتون رو زیر صندلی یا کنار صندلیتون بذارین تا جلوی دست و پاتون رو نگیره و هر موقع که بهشون نیاز داشتین می‌تونین برشون دارین.
  • لازمه بدونین که قبل از آزمون آیاتی از قرآن کریم تلاوت میشه و بعد از اون سوالات رو داخل پاکت پلاستیکی مخصوصی کنار صندلی شما قرار میدن و به محض اینکه زمان شروع آزمون اعلام شد شما می‌تونین پاکت رو باز کنین و پاسخنامه و دفترچه سوالاتتون رو بردارین. ضمناً توجه داشته باشین موقع باز کردن پاکت عجله به خرج ندین؛ چرا که ممکنه پاسخ‌نامه و دفترچه‌تون رو با این کار پاره کنین.
  • بعد از اینکه دفترچه و پاسخنامه رو از پاکت خارج کردین حتما روی پاسخنامه رو چک کنین و اگه مغایرتی دیدین حتما به مراقب‌های سر جلسه اطلاع بدین.
  • باید توجه داشته باشین که سوالات کنکور سراسری نمره دارن. به همین دلیل باید از شانسی جواب دادن سوالات اجتناب کنین.
  • قبل از اینکه تست زدن رو شروع کنین برای هر درس هدف‌گذاری کنین و سوالات زمان‌بر رو با توجه به تکنیک ضربدر منها علامت‌دار کنین و طبق این تکنیک سوالات رو جواب بدین.
  • کنار سوالاتی که شک دارین علامت بزنین و بعد از حل کردن تمامی سوالات با مدیریت زمان درست به سراغ سوالات شک‌دار برین و اون‌ها رو هم حل کنین.
  • زمان لازم برای هر درس رو در نظر بگیرین و زمان هیچ درسی رو به درس دیگه‌ای اختصاص ندین. همچنین هیچ درسی رو نباید با درصد صفر رها کنین.
  • موقع پاسخ دادن به سوالات سر جلسه آزمون سراسری اگه احساس تشنگی و ضعف کردین حتما چیزی میل کنین تا از تمرکز شما و سرعت عملتون کم نشه.
  • همونطور که قبل‌تر هم گفتیم زمان در نظر گرفته شده برای هر درس رو جدی بگیرین و حتما از تکنیک زمان‌های نقصانی استفاده کنین.
  • تحت هیچ شرایطی ترتیب و صفحات دفترچه رو به هم نزنین و جابجا نکنین. بهتره که برای حل سوالات با همون ترتیب دفترچه پیش برین. چون که با به هم زدن ترتیب دفترچه هم سطح تمرکز خودتون رو کاهش میدین و هم ممکنه که در وارد کردن گزینه‌های درست در پاسخنامه اشتباه کنین.
  • با آرامش و به ترتیب طبق زمان‌بندی هر درس سوالات رو بخونین و مدام دفترچه رو ورق نزنین. چون این کار هم باعث از دست رفتن زمانتون میشه و هم به شما استرس وارد می‌کنه.
  • موضوع مهم بعدی اینه که گزینه‌ مربوط به هر سوال رو همون موقع توی پاسخنامه علامت بزنین. خیلی از دانش‌آموزان پاسخ درست رو در دفترچه می‌نویسن و در آخر همه پاسخ‌ها رو وارد پاسخ‌نامه می‌کنن. ممکنه با این کار دچار اشتباه بشین و پاسخ‌ها رو جابجا وارد کنین. پس اکیدا توصیه می‌کنیم که از این کار خطرناک اجتناب کنین.
  • محل گزینه‌های درست رو توی پاسخنامه با دقت و به درستی پر کنین.
  • سوالات و گزینه‌ها رو با دقت و وسواس بخونین و سعی نکنین که با عجله به همه سوالات پاسخ بدین.
  • سعی کنین زمانی که دارین سوالی رو حل می‌کنین، فقط به اون سوال فکر کنین و نه چیز دیگه‌ای.
  • بعد از پاسخ به هر پنج سوال یک بار جواب سوالاتتون رو مرور کنین تا اگه اشتباهی توی سوال‌ها و یا پاسخ‌ها دیدین اون رو اصلاح کنین.
  • سر جلسه‌ کنکور اصلا به نتیجه‌ آزمون فکر نکنین و فقط حواستون به سوالات و پاسخ دادن به اون‌ها باشه.
  • به خاطر طولانی بودن زمان آزمون و همینطور فعالیت فکری زیاد به خاطر موقعیتی که در اون قرار دارین بهتره حتما مواد خوراکی قندی مثل: شکلات، آبمیوه، آب و خرما همراهتون باشه که اگه ضعف کردین و یا احساس تشنگی داشتین میل کنین.
  • شاید گفتن این موضوع درست نباشه، اما شما باید بدونین که سازمان سنجش 4 نوع دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور قرار میده. یعنی سوالات آزمون سراسری در 4 نسخه‌ متفاوت ارائه میشه و قطعا سوالاتی که توی دفترچه‌ شماست با سوالات نفر جلویی یا کناریتون متفاوته. بنابراین خودتون رو با دانش‌آموزان دیگه مقایسه نکنین و فکر تقلب رو هم از سرتون دور کنین.
  • مراقب باشین که انرژیتون تا آخر آزمون حفظ بشه. نه اینکه اول آزمون رو خیلی پر انرژی شروع کنین و آخرای آزمون خسته باشین و نتونین روی سوالات تمرکز کنین.
  • همونطور که گفتیم اصلا سوالات رو شانسی جواب ندین و حتی اگه کوچکترین شکی بین دو گزینه داشتین و اطمینان قوی به پاسخ سوالی نداشتین، اون سوال رو بدون پاسخ رها کنین در اکثر موارد ثابت شده که داوطلبان هنگام پاسخ به سوالی که بهش شک دارن گزینه‌ غلط رو انتخاب می‌کنن. پس شانسی جواب دادن رو فراموش کنین.
  • اگه دیدین که سوالات یک درس خیلی سخته اصلا نگران نباشین چون این موضوع فقط شامل حال شما نمیشه. اگه سوالات درسی برای شما سخته مطمئن باشین که برای دانش‌آموزان دیگه هم همینطوره.
  • اگه مبحثی رو از درسی نخوندین و دیدین ازش توی آزمون سراسری سوالی طرح شده، اصلا سراغ سوالات اون مبحث نرین. مگر اینکه سوالات ساده‌ای باشن که به راحتی از پس پاسخ دادن به اون‌ها بربیاین.
  • حتما حتما یکی از تکنیک‌های مدیریت زمان رو توی آزمون سراسری اجرا کنین؛ مثل استفاده از تکنیک زمان‌های نقصانی؛ با این کار می‌تونین یک زمانی رو برای خودتون ذخیره داشته باشین که در آخر آزمون از اون استفاده کنین؛ مثلا برای مرور تست‌ها یا سوالاتی که بهشون جواب ندادین و یا سوالات وقت‌گیر که راه حل طولانی دارن. توی این موقعیت تکنیکی مثل تکنیک زمان‌های نقصانی یا تکنیک ضربدر منها می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه. در کل مدیریت زمان موضوع مهمیه که هم توی جلسه‌ آزمون سراسری باید اون رو خوب اجرا کنین و هم توی برنامه‌ریزی درسی‌تون قبل از آزمون انجام داده باشین.
  • و در آخر باید بگیم که کنکور یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آزمون‌هاییه که در دوران تحصیل یک فرد برگزار میشه و به همین دلیل رفتار والدین دانش‌آموزان کنکوری خیلی مهمه و تاثیر مستقیم روی عملکرد و نتیجه‌ فرزند شما داره.

ممنوعیات جلسه‌ آزمون سراسری شامل چه چیزهایی میشه؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مورد نکات جلسه‌ کنکور وجود داره بحث ممنوعیات جلسه‌ آزمونه. همراه داشتن بعضی وسایل توی جلسه کنکور ممنوعه و می‌تونه برای شما مشکل ایجاد کنه. به همین دلیل شما باید از بردن وسایل شخصی در روز آزمون خودداری کنین.

ممنوعیات جلسه‌ آزمون سراسری شامل چه چیزهایی میشه؟

وسایلی مثل کیف‌دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی مثل: ماشین‌حساب و هر گونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، جزه، کتاب، یادداشت و یا خلاصه‌نویسی از این جمله هستن.

سخن پایانی در مورد مهم‌ترین نکات جلسه آزمون کنکور

در آخر بهتره دوباره تاکید کنیم که همراه داشتن هر نوع وسیله‌ ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار مثل: پیجر، تلفن همراه، قلم نوری، تبلت، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و یا ساعت هوشمند در جلسه‌ آزمون حتی اگه خاموش باشن علاوه بر اینکه باعث میشن شما از آزمون محروم بشین، به عنوان تقلب و تخلف برای شما تلقی میشه و با داوطلبانی که مرتکب این تخلف بشن بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم برخورد میشه.

کارت شناسایی، مداد سیاه نرم، کارت ورود به جلسه و یک سری وسایل دیگه که توی این مقاله در موردش صحبت کردیم.

حفظ آرامش، عدم داشتن استرس، عدم فکر کردن به نتیجه‌ کنکور، استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان، عجله نکردن در پاسخ دادن به سوالات و خیلی نکات دیگه که توی این مقاله راجع بهش صحبت کردیم از ضروریات جلسه‌ کنکور سراسریه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد