پول‌سازترین رشته‌های هنر

پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان

رشته‌های هنری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی به حساب میان. حالا اگه بخوایم بدونیم پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان کدوم رشته‌ها هستن، می‌تونه توی انتخابمون کمکمون کنه. رشته‌های هنری نیاز به عشق و علاقه دارن؛ اما بعضی آدم‌ها به بخش مالی اون هم فکر می‌کنن که اصلا هم بد نیست.

بالاخره زندگی بدون پول سخت میشه و برای انتخاب رشته تحصیلی باید به میزان درآمد و آینده کاری اون هم آشنا شد.

پادکست پول‌سازترین رشته‌های هنر

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

حالا قراره که توی این مقاله شما رو با دوازده تا از پول‌سازترین و البته جذاب‌ترین رشته‌های هنری آشنا کنیم. افرادی که تمایل دارن توی رشته هنر تحصیل کنن باید قبل از هر چیزی منابع کنکور هنر رو بشناسن. ما در ادامه، شما رو با پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان آشنا می‌کنیم. اگه علاقه‌مند اطلاع از این موضوع هستین، تا ادامه همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بررسی پول‌سازترین رشته‌های هنر

بعضی از آدم‌ها فکر می‌کنن که توی رشته‌های هنری پول نیست؛ اما این باور کاملا درست نیست چون به دست آوردن پول از طریق رشته‌های هنری کاملا به خودتون بستگی داره و رشته‌هایی در هنر وجود داره که با ورود به اون‌ها و تلاش و تمرکز می‌تونین به موفقیت و پول برسین. در ادامه این رشته‌های پول‌ساز هنری رو بهتون معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین رشته‌های هنر

رشته سینما

یکی از جذاب‌ترین رشته‌های هنری پول‌ساز، رشته سینماست. رشته سینما چهار تا گرایش داره:

  • تدوین
  • فیلمنامه‌نویسی
  • کارگردانی
  • فیلمبرداری

هر کدوم از این گرایش‌ها توضیحاتی دارن که با توجه به اسمشون مشخصه و درآمد هر چهار گرایش هم بالاست.

رشته بازیگری

یکی از پرطرفدارترین و پول‌سازترین رشته‌های هنری، بازیگریه که خیلی‌ها بهش علاقه دارن مگه نه؟ قطعا بازیگری سینما درآمد بیشتری به نسبت بازیگری در تئاتر داره اما شما می‌تونین هر دوی اون‌ها رو تجربه کنین. بازیگری تئاتر خیلی لذت‌ بخشه.

فکر کن یک عالمه تماشاگر نشستن و تو داری جلوی اون‌ها بازی می‌کنی. اتمسفرش کاملا با بازیگری جلوی دوربین متفاوته. حالا اگه پول برات مهمه که قطعا به بازیگری سینما و کلا بازیگری تصویر فکر کن. این رشته گرایشی نداره.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

رشته نقاشی

رشته نقاشی یکی از زیباترین رشته‌های هنری به حساب میاد. وقتی صحبت از رنگ و بوم و قلم و کاغذ باشه، چیزی جز زیبایی وجو نداره. حالا سوال اینجاست که آیا واقعا رشته نقاشی هم یکی از رشته‌های پول‌ساز هنری محسوب میشه؟ باید بگیم که بله. در تمامی کارهای هنری وقتی خلاقیت داشته باشی و با تلاش و تمرین به مسیرت ادامه بدی حتما موفق میشی.

نقاشی هم یکی از همین رشته‌هاست که نیاز به تلاش، تمرین و خلاقیت و ذوق و علاقه داره. باید براش وقت بذاری تا نتیجه بده. درست مثل تمامی کارهای هنری.

رشته گرافیک

رشته گرافیک

رشته گرافیک این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده. میشه گفت یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان به حساب میاد. تمامی پوسترها، طرح روی بسته‌بندی‌ها تیشرت‌ها و انواع و اقسام طرح‌ها کار گرافیست‌هاست. گرافیست‌ها می‌تونن پروژه‌های مختلفی از سراسر دنیا بگیرن و به صورت دورکار کار کنن و درآمد خوبی هم داشته باشن.

رشته انیمیشن

تمامی این انیمیشن‌های خارجی که می‌بینین کار بهترین انیماتورهای دنیاست. همین کافیه که بگیم یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان رشته ایمیشنه. ولی شما به عنوان کسی که قراره انیمیشن بخونه باید اونقدر خلاقیت داشته باشین و تلاش کنین تا توی بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشین.

رشته عکاسی

حالا می‌رسیم به رشته عکاسی که این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و موقعیت‌های شغلی‌ خوبی هم براش وجود داره در حال حاضر. این چند سال اخیر که کسب و کارها مجازی شدن و تولید محتوای بصری اهمیت پیدا کرده، عکاس‌ها هم تونستن پروژه‌های پر درآمدی بگیرن.

پس می‌تونیم رشته عکاسی رو جزو پول‌سازترین رشته‌های هنری در نظر بگیریم. عکاسی هم گرایشی توی دانشگاه داره اما شما می‌تونین از هر چیزی عکس بگیرین. مثلا عکاسی مدلینگ، عکاسی طبیعت، عکاسی صنعتی و انواع دیگه که می‌تونین انتخاب کنین و توی اون حوزه عکاسی کنین. حتی عکاسی سینما.

رشته طراحی مد و لباس

لباس همیشه مهم بوده و هست. طراحی لباس می‌تونه یکی از پول‌سازترین رشته‌های هنری باشه. از طراحی لباس میشه برای مد و فشن استفاده کرد و همینطور در فضای سینما هم قطعا طراحی لباس اهمیت زیادی داره. طراح لباس به صورت شخصی و یا پروژه‌ای مثل طراحی لباس سینما می‌تونه کار کنه و درآمد زیادی داشته باشه.

رشته طراحی گریم

طراحی گریم بخصوص در سینما و تئاتر می‌تونه رشته پول‌ساز هنری باشه. طراحی گریم برای عکاسی‌های مدلینگ هم کاربرد داره که قطعا درآمدش هم خوبه. پس این رشته رو هم می‌تونین به عنوان یکی از رشته‌های هنری در نظر بگیرین و اگر بهش علاقه دارین انتخابش کنین.

فقط حواستون باشه گریم آرایش کردن نیست و خیلی گسترده‌تره. تمامی زخم‌ها، کبودی‌ها و انواع طراحی‌های چهره‌پردازی که در سینما و تئاتر می‌بینین کار گریمورهای حرفه‌ایه. پس بدونین که این رشته جذاب‌تر و گسترده‌تر از آرایشگریه و با اون فرق داره.

دکوراسیون یک رشته پولساز

طراحی دکوراسیون داخلی از پول‌سازترین رشته‌های هنر

یکی دیگه از پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان، رشته طراحی دکوراسیون داخلیه. کسی که توی این رشته تحصیل می‌کنه به راحتی می‌تونه با گرفتن پروژه از کشورهای مختلف، درامد عالی داشته باشه. اما موضوع مهم حرفه‌ای بودنه. هر وقت بتونی توی کار خودت حرفه‌ای باشی می‌تونی به راحتی ازش پول دربیاری و موفق بشی.

رشته طراحی صنعتی

طراحی صنعتی رشته‌ایه بین هنر، صنعت و تجارت که هر سه تای این موارد رو داخل خودش داره. این رشته هم از پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان به حساب میاد. توی این رشته، شما نحوه طراحی با نرم‌افزار‌های تخصصی طراحی رو یاد می‌گیرین. طراحی محصول، طراحی محیطی، طراحی خودرو، طراحی دکوراسیون و طراحی بسته‌بندی از کاراییه که توی رشته طراحی صنعتی انجام میشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

رشته رقص

رقص یک هنره عزیزان من. اصلا اون رو دست کم نگیرین و ارزش این هنر رو بدونین. رقص انواع مختلفی داره و از قدیمی‌ترین هنرهای جهان محسوب میشه و رقصنده‌های معروفی وجود دارن که توی ایران و جهان معروفن. به این رشته هنری هم به عنوان یکی از رشته‌های پول‌ساز هنری فکر کنین.

رقص معاصر، رقص باله و انواع رقص‌های کلاسیک هندی‌، کره‌ای و ژاپنی از رقص‌هایی هستن که می‌تونین یاد بگیرین. طراحی رقص یا حرکت هم یکی از شاخه‌های رقصه که کاری که انجام میده مثل کارگردانه و به رقصنده کمک می‌کنه تا به حرکات درستی برسه و بهش پیشنهاداتی در راستای کار میده که بهش کوریوگرافی هم میگن و به اون شخص که این کا ر رو انجام میده کروگرافر میگن.

رتبه آخر پولسازی موسیقی

رشته موسیقی

موسیقی یکی از رشته‌های پول‌ساز هنری ایران و جهانه. این رشته رو توی دانشگاه‌های هنر می‌تونین بخونین و جای پیشرفت زیادی هم توی ایران و جهان دارین. با تلاش و تمرین و خلاقیت باید جایگاهی برای خودتون توی این فضا پیدا کنین و پیشرفت کنین. شما می‌تونین نوازنده بشین، تدریس موسیقی کنین، آهنگ ساز بشین و در این حرفه رشد کنین و پول خوبی هم دربیارین.

جمع‌بندی پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان

خب ما سعی کردیم در مورد پول‌سازترین رشته‌های هنری ایران و جهان صحبت کنیم تا بیشتر با این رشته‌ها و کار کردن توی هنر آشنا بشین. برای موفقیت توی رشته‌های هنری باید خوب به اطرافتون و آدم‌ها نگاه کنین و ایده بگیرین.

کپی کردن از دیگران هم که ممنوعه. شما با توجه به خلاقیتی که خودت داری و قوه تخیلت می‌تونی توی رشته‌های هنری که درس می‌خونی بهترین باشی. نکته اینجاست که درس خوندن توی دانشگاه به تنهایی کافی نیست و در کنارش باید خیلی تمرین کنی و مهارتت رو بالا ببری تا حرفی برای گفتن داشته باشی.

توی هر رشته و همینطور رشته‌های هنری مهم اینه که به اندازه کافی تخصص و مهارت داشته بااشی و از خلاقیتت استفاده کنی. اینطوری می‌تونی به راحتی کار پیدا کنی و مهم نیست که کدوم دانشگاه درس خوندی.

با کمک خلاقیت، تخصص و مهارتتون. باید حسابی وقت بذارید و با تمرکز کافی روی تخصص و رشتتون کار کنید تا حرفه‌ای بشید. اونوقته که به راحتی از هنرتون پول درمیارید. تمرین و تمرین و تمرین و ادامه دادن مهمترین عامل موفقیته.

قطعا رشته‌های هنر زیادی وجود داره که توی لیست ما نبوده و این به معنای کم اهمیت بودن یا پولساز نبودن این رشته‌ها نیست. ما فقط 12 تا از پول‌سازترین‌ها رو انتخاب کردیم. شما با تقویت مهارتتون می‌تونید پول دربیارید و موفق بشید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

4 دیدگاه دربارهٔ «پول‌سازترین رشته‌های هنر در ایران و جهان»

    1. آواتار رضا احمدی راد
      رضا احمدی راد

      سلام و درود خدمت شما دوست عزیز. لیست پولسازترین رشته‌های هنری در ایران و جهان به ترتیب درآمد نوشته نشده است. همانطور که در مقاله نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید با تلاش و پشت کار و کسب موفقیت در این رشته تحصیلی به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید.
      با آروزی موفقیت برای شما.🌹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد