روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

موفقیت در آزمون تیزهوشان، برگ برنده‌ایه که برای رسیدن به آینده تحصیلی مطلوب، به شما کمک می‌کنه. خیلی از دانش آموزانی که رویای قبولی در مدارس تیزهوشان رو دارن، از تعطیلات تابستان هم برای خوندن درس‌های آزمون تیزهوشان استفاده می‌کنن.

در واقع، تابستان بهترین زمان برای درس خوندن است؛ دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به قبولی توی تیزهوشان هستن، در روز‌های تابستان زمان بیشتری برای درس خوندن دارن.

اگه شما هم جزو افرادی هستین که به تحصیل در این مدارس علاقه دارین، لازمه از فرصت‌هایی که در اختیارتونه، به بهترین شکل استفاده کنین و حواس‌تون به قدم‌های رقیبا باشه.

در این مقاله درباره روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان صحبت می‌کنیم و جزئیاتی که اطلاع از اون‌ها بهتون کمک می‌کنه رو بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشین.

آزمون تیزهوشان در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و افرادی که آن را با موفقیت پشت سر بگذارند، به مدارس تیزهوشان وارد می‌شوند. می‌توان گفت که چنین دانش آموزانی در واقع آینده تحصیلی خود را تضمین کرده‌اند، چرا که این مدارس از جمله مدارس برتر کشور به حساب می‌آیند. رقابت برای تحصیل در این مدارس تنگاتنگ بوده و افراد برای قبولی باید شیوه مطالعاتی و زمان‌بندی خوبی داشته باشند. برای اطلاع از نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در فرصت تابستان می‌توانید مقاله حاضر را مطالعه نمایید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

روش مطالعه آزمون تیزهوشان در تابستان

برای این‌که از تلاش خودتون نتیجه بگیرین، لازمه با روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان به خوبی آشنا باشین. با توجه به تستی بودن سوالات این آزمون، صرف مطالعه کردن به شما کمکی نمی‌کنه و لازمه داوطلبان با مدیریت زمان موقع پاسخگویی، تکنیک‌های تست‌زنی و غیره هم آشنا بشن.

همچنین داشتن آگاهی از روش خوندن دروس مختلف، تاثیر زیادی روی نتیجه شما داره. همچنین استفاده از تجربه کسانی که تو تیزهوشان قبول شدن به دانش‌‌آموزان کمک می‌کنه که چالش‌های پیش‌روی خودشون رو به درستی بشناسن و به بهترین شکل تصمیم بگیرن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

داشتن برنامه‌ریزی تیزهوشان؛ روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان

قبل از اینکه بخواین با روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان آشنا بشین، بهتره به این نکته توجه داشته باشین که در صورت دارا بودن یک برنامه‌ریزی مناسب، بسیار بهتر قدم برمی‌دارین.

با برنامه‌ریزی می‌تونین هم از تعطیلات تابستان برای تفریح و استراحت بهره ببرین و هم خودتون رو برای آزمون تیزهوشان آماده کنین. برای اینکه بتونین با روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان آشنا بشین، بهتره که به این نکات مهم توجه کنین:

  • برنامه دیگران به کارتون نمیاد؛ با توجه به شرایط خودتون برنامه‌ریزی کنین.
  • برنامه شما باید دارای انعطاف کافی باشه تا در صورت بروز مشکل یا تغییر، بشه کاستی‌ها رو جبران کرد.
  • پارت‌هایی از برنامه شما باید به تفریح، استراحت، ورزش و غیره اختصاص داده بشه.
  • اولویت‌بندی رو جدی بگیرین.
  • روش مطالعه دروس تحلیلی و ساعات مطالعه اون‌ها رو به صورت دقیق، مشخص کنین.
  • پتانسیل خودتون رو در نظر بگیرین و برنامه‌ای واقع‌بینانه داشته باشین.
  • هدف رو دائما یادآوری کنین.
  • ترجیحاً از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کنین.
  • رعایت تنوع و تعادل مطالعاتی در برنامه بسیار حائز اهمیه.

برنامه ریزی برای تیزهوشان

آشنایی با روش مطالعه دروس مختلف

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان لازمه با روش مطالعه دروس مختلف آشنا باشین تا به سرعت یادگیری شما افزوده بشه و مطالب رو عمیقا یاد بگیرین. برای اطلاع از روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان، همراه ما باشین.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

بهتره قبل از اینکه با روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان آشنا بشین، به ویژگی‌های آزمون تیزهوشان پایه تحصیلی خودتون توجه کنین.

در آزمون تیزهوشانی که برای ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم برگزار میشه، داوطلبان با تعداد زیادی از سوالات استعداد تحلیلی رو‌به‌رو میشن. این به این معنیه که در آزمون مورد نظر، بیشتر از این که میزان تسلط دانش‌آموز روی دروس مختلف سنجیده بشه، هوش اون ارزیابی میشه!

به این ترتیب، شیوه مطالعاتی این داوطلبان باید مبتنی بر حل نمونه سوال، رفع اشکال و غیره باشه. دانش‌آموزان برای این منظور می‌تونن از نمونه سوالات امتحانی (استعداد تحلیلی) آزمون‌های دوره‌های گذشته استفاده کنن.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، در کلاس‌های آنلاین استعداد تحلیلی پرش لایو شرکت کنین تا دیگه نگرانی‌ای از بابت آزمون مورد بحث نداشته باشین.

همچنین تکنیک فاینمن بهترین و سریع‌ترین راه برای تقویت یادگیری شما است. می‌تونین با مجله آموزشی پرش به خوبی با این تکنیک کاربردی آشنا بشین.

تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

یکی دیگه از نکاتی که بهتره قبل از آشنایی با روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان، ازش باخبر بشین؛ سبک طرح سوالات این آزمون متناسب با پایه تحصیلی مورد نظرتونه.

سوالات آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم، فقط مربوط به استعداد تحلیلی نیست و دانش‌آموزان، باید به سوالات استعداد تحصیلی هم پاسخ بدن. پرش لایو برای این دسته از داوطلبان هم آموزش‌هایی کامل و مفید در نظر گرفته. با توجه به اهمیت مطالعه دروس مختلف پایه نهم برای قبولی در آزمون مورد نظر، نکات زیر رو در نظر بگیرین.

  • با خوندن نمی‌تونین روی ریاضی مسلط بشین؛ برای یادگیری این درس (که در آزمون تیزهوشان بسیار مهمه) تمارین تستی و تشریحی حل کنین. (حل سوالات تشریحی به شما کمک می‌کنه که تمامی مراحل رو برای رسیدن به پاسخ، به صورت دقیق بررسی کنین).
  • علوم رو باید هم حفظ و هم درک کنین. این درس هم اهمیت ویژه‌ای در آزمون تیزهوشان داره. برای آزمون خودتون، حتما بعد از مطالعه دقیق مباحث، تست بزنین.
  • بقیه دروس این پایه (فارسی، جغرافیا و…)، تقریبا حفظی هستن و یادگیری اون‌ها ساده‌ته. توجه داشته باشین که شیوه مطالعه این دروس برای پاسخ به سوالات تستی و تشریحی متفاوته.
  • برای تستی خوندن، به قیدها توجه داشته باشین؛ زیر کلماتی مثل همه، هیچ‌یک، هرگز و غیر خط بکشین.
  • نکات کلیدی و مهم رو در دفتر جداگانه‌ای یادداشت کنین.
  • تست‌های دوره‌های گذشته رو بررسی کنین.
  • خودتون رو تست کنین و به صورت زماندار تست بزنین.
  • می‌تونین برای تکمیل یادگیری، علاوه بر مرور، تست آموزشی بزنین.

تیزهوشان نهم به دهم

مطالعه دروس آزمون تیزهوشان و مرور

بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده و طبق نظر افرادی که در زمینه تحصیلی بسیار موفق عمل کردن، مطالعه بدون مرور، یادگیری کامل رو برای شما نداره. برای این‌که مطالب رو توی ذهن خودتون ثبت کنین و خیالتون از بابت عدم فراموشی اون‌ها راحت باشه، حتما بعد از خوندن دقیق، مرور داشته باشین.

مرور کرن مطالب یکی از روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان است که اگه به اون توجه کنین میتونین عملکرد خوبی توی آزمون داشته باشین.

بد نیست توی زمینه مرور هم نکاتی رو یادآور بشیم:

  • از مطالب درسی خلاصه داشته باشین تا مرور براتون ساده‌تر بشه.
  • بعد از یادگیری مطالب، سعی کنین در هر هفته، حداقل یک‌ساعت درس‌های آموخته شده رو مرور کنین.
  • بازخوانی یا دوباره‌خوانی رو امتحان کنین.
  • قبل از خواب، مطالب جدید رو کنار بذارین و مطالب خونده شده رو مرور کنین.
  • از فلش کارت‌ها استفاده کنین.

مطالعه دروس تیزهوشان

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین روی لینک زیر کلیک کنین.

جمع‌بندی نحوه مطالعه دروس تیزهوشان در تابستان

در این مقاله، درباره روش خوندن دروس آزمون تیزهوشان در تابستان صحبت کردیم و نکاتی را درباره آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم یادآور شدیم.

توجه داشته باشین که لزومی بر مطالعه زیاد در تابستان نیست اما قطعا اگه در تعطیلات تابستان خود، علاوه بر تفریح، استراحت و غیره، به مطالعه و تست‌زنی برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون تیزهوشان بپردازین، موقع دیدن نتایج خوشحال میشین.

یادتون باشه که رقیبان تحصیلی شما از هر فرصتی برای یادگیری بیشتر و بهتر استفاده می‌کنن.

برای مشاهده پاسخ این سوال به مقاله حاضر مراجعه کنین؛ در این مقاله به صورت کامل، درباره روش خوندن دروس تیزهوشان در تابستان صحبت کردیم.

برنامه‌ریزی شما باید شخصی‌سازی شده، دارای انعطاف لازم، قابل اصلاح و واقع‌بینانه باشه.

بله، آزمون تیزهوشان پایه تحصیلی ششم به هفتم شامل سوالات استعداد تحلیلی (هوش) میشه اما آزمون پایه نهم به دهم، هم شامل سوالات استعداد تحلیلی (هوش) و هم سوالات استعداد تحصیلی (دروس خوانده شده) است.

ریاضی درسیه که باید اون رو بفهمید و با تکرار و تمرین اون رو یاد بگیرین. برای تسلط بر این درس، بعد از یادگیری مباحث، سوالات تستی و تشریحی زیادی حل کنین و مطالب رو مرور کنین.

برای مرور دروس آزمون تیزهوشان بهتره از قبل خلاصه‌نویسی کرده باشین؛ همچنین برای داشتن یک مرور خوب می‌تونین از فلش کارت‌ها و روش‌هایی مثل بازخوانی هم کمک بگیرین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد