مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

زندگی در عصر مدرن، امکاناتی رو برای ما فراهم کرده که بتونیم کارها رو به ساده‌ترین روش ممکن انجام بدیم. بین این امکانات می‌تونیم به کلاس‌های آنلاین اشاره کنیم. شاید برای برخی از دانش‌آموزان، کنار اومدن با کلاس‌های آنلاین چندان ساده نباشه و هنوز بخوان سر کلاس درس مطالب رو یاد بگیرن.

اما دانش‌آموزان دیگه‌ای هم هستن که مزایای کلاس‌های آنلاین رو بیشتر از کلاس‌های حضوری می‌دونن. در این مقاله به مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری می‌پردازیم.

مزایای کلاس آنلاین نسبت به کلاس حضوری، باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان این روش آموزش رو ترجیح بدن. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هر دو روش یادگیری می‌پردازیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کلاس آنلاین بهتره یا کلاس حضوری؟

کلاس‌های درس امروزی به دو روش آنلاین و حضوری برگزار میشن. بسیاری از مدرسین و دانش‌آموزان، کلاس‌های آنلاین رو به حضوری ترجیح میدن. با این وجود برخی از افراد، هنوز نمی‌تونن با کلاس آنلاین کنار بیان و ترجیح میدن سر کلاس درس بشینن. برای مقایسه کلاس آنلاین با حضوری، باید مزایا و معایب این سبک آموزش رو با سبک آموزش سنتی مقایسه کنیم.

مزایای کلاس آنلاین نسبت به حضوری

مزایای کلاس آنلاین نسبت به حضوری

کلاس آنلاین مزایای بسیاری نسبت به کلاس حضوری داره. در واقع این تکنولوژی به وجود اومده که با صرف زمان و هزینه‌ کمتر، آموزشی با‌کیفیت و استاندارد رو تجربه کنیم. هنگام مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری، باید به سبک درس خوندن و برنامه‌ریزی درسی خودتون توجه داشته باشین.

باید ببینین که شرایطتون برای شرکت در کلاس آنلاین چطوره؟ به اینترنت پرسرعت دسترسی دارین؟ محیط به قدر کافی برای یادگیری آروم هست؟ در ادامه به مزایای کلاس آنلاین در مقایسه با کلاس حضوری می‌پردازیم.

انعطاف بیشتری رو تجربه می‌کنین؛ مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

داشتن انعطاف، یکی از مهم‌ترین مزایای کلاس آنلاین نسبت به کلاس حضوریه. دانش‌آموزان می‌تونن با خیال راحت به انجام تکالیف و برنامه‌هاشون بپردازن و هم‌زمان در کلاس آنلاین شرکت کنن. همچنین در خیلی از موارد می‌تونن ساعت کلاس رو خودشون تعیین کنن و به راحتی به باقی کارهاشون برسن.

در کلاس حضوری این انعطاف دیده نمی‌شه. چرا که دانش‌آموزان باید شخصاً در کلاس درس حضور داشته باشن و برنامه‌های درسی از طرف موسسه یا مدرسه براشون تعیین میشه. مگه این که موسسه‌ای پیدا کنین که بر اساس برنامه‌های شخصی شما، کلاس‌ها رو براتون زمان‌بندی کنه.

آزادی و استقلال بیشتری داری

در کلاس‌های حضوری مجبورین به قوانین موسسه یا آموزشگاه پایبند باشین. همچنین اساتید محدودی برای تدریس دروس به خصوص وجود دارن. اما از طریق آموزش آنلاین، می‌تونین خودتون مدرس رو انتخاب کنین. همچنین می‌تونین ساعت مد نظر خودتون رو با مدرس در میون بذارین و به این ترتیب کلاس در زمان دلخواه شما تشکیل بشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

در هزینه‌ها صرفه‌جویی میشه؛ مقایسه کلاس آنلاین با کلاس حضوری

هزینه‌ کم‌تر، یکی دیگر از مزایای کلاس آنلاین در مقایسه با کلاس حضوریه. لازم نیست مسافت طولانی رو برای شرکت در کلاس شرکت کنین و این خودش باعث کاهش هزینه‌های شما میشه. هزینه فراهم کردن امکانات آموزشی در کلاس‌های حضوری، باعث میشه که گرون‌تر از کلاس آنلاین باشن.

با این حال این هزینه به دوره‌ آموزشی هم بستگی داره. ممکنه برخی از دوره‌های آموزشی آنلاین از دوره‌های حضوری پرهزینه‌تر باشن. اما به طور کلی آموزش آنلاین ارزون‌تر از حضوریه.

می‌تونی حین تحصیل کار کنی

کلاس‌های آنلاین برنامه‌ خشک و از پیش تعیین شده‌ای ندارن و راحت‌تر با نیازهای شما هماهنگ میشن. آموزش آنلاین به شما این امکان رو می‌ده که به شیوه‌ خودتون درس بخونین. اگه شاغل هستین و وقت کافی برای شرکت در کلاس حضوری ندارین، می‌تونین با سرعت دلخواه خودتون به یادگیری ادامه بدین.

کلاس درست هر جایی می‌تونه باشه

با شرکت در کلاس‌های آنلاین، می‌تونین کلاس درس رو به خونه، محل کار، کافه، ایستگاه مترو یا هر جایی که بخواین همراه خودتون ببرین. به این شکل دیگه محدودیت زمانی ندارین و هر جا باشین از طریق اینترنت برقراری ارتباط با مدرس امکان‌پذیره و دیگه لازم نیست مسیرهای طولانی رو برای شرکت در کلاس مد نظر طی کنین.

معایب آموزش آنلاین نسبت به حضوری

معایب کلاس آنلاین نسبت به حضوری

اگه تا الان در کلاس‌های آنلاین شرکت نکردین، وقتشه که خودتون رو با این شیوه‌ آموزش تطبیق بدین. اما اگه مایلین این سبک آموزش رو امتحان کنین، باید با چالش‌ها آشنا باشین. هر چند که به مرور براتون جذاب میشه و دیگه با کلاس آنلاین احساس غریبگی نمی‌کنین. در ادامه برای مقایسه کلاس آنلاین با حضوری، به برخی از معایب کلاس آنلاین می‌پردازیم.

فرصت برقراری تعامل کمتره

در کلاس‌های آنلاین، فرصت داشتن تعامل انسانی کمتره. افراد کنار همدیگه نیستن و حضور هم رو احساس نمی‌کنن. شرکت در بحث‌ها همیشه ممکن نیست و این می‌تونه برای بعضی از دانش‌آموزان ناراحت‌کننده باشه. اما به این معنی نیست که تعامل در این روش آموزش صفره.

بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین، برای تدریس از تماس ویدئویی استفاده می‌کنن یا کلاس‌ها به صورت زنده از طریق پلتفرم‌های استاندارد ارائه میشن. در این موارد امکان برقراری تعامل و شرکت در بحث برای همه امکان‌پذیره.

اختلال اینترنت می‌تونه دردسرساز بشه

گاهی اوقات دسترسی به اینترنت پرسرعت برای ما امکان‌پذیر نیست. برای مثال وقتی در حاشیه‌ شهر هستیم یا با قطعی اینترنت مواجهیم، نمی‌تونیم از مزایای کلاس‌ آنلاین استفاده کنیم. با این حال بیشتر دوره‌ها به خصوص دوره‌هایی که به صورت لایو و زنده برگزار میشن، امکان مراجعه‌ مجدد دارن. برای همین می‌تونین در زمان و فرصت مناسب به مطالب درسی دسترسی داشته باشین.

همه از امکانات برابر برخوردار نیستن

متاسفانه در برخی از مناطق محروم، دسترسی به ابزار آموزشی سخته. خیلی از بچه‌ها نمی‌تونن برای خودشون لپتاپ، تبلت یا گوشی هوشمند داشته باشن. برای همین هم نمی‌تونن از مزایای آموزش آنلاین بهره‌مند بشن. با این حال در حال حاضر در بیشتر روستاها هم امکان دسترسی به اینترنت وجود داره. نهادهای خیریه هم برای کمک به مناطق محروم و تهیه‌ ابزار کمک آموزشی فعال هستن.

عامل حواس پرتی بیشتره

اگه از خونه تو کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنین، ممکنه با چالش‌های مختلفی مواجه بشین. یکی از این چالش‌ها هم کاهش تمرکزه. چرا که ما عادت کردیم تو محیط آموزشی به معلم گوش بدیم. کوچکترین صدای مزاحم یا در دسترس بودن تلفن همراه و شبکه‌های مجازی، از عوامل پرت شدن حواس هستن. با این حال امکان عدم تمرکز در کلاس‌های حضوری هم وجود داره. به خصوص که گاهی کلاس‌ها شلوغه و پر از همهمه.

عامل حواس‌پرتی بیشتر در کلاس آنلاین

خانواده‌ها با مشکل مواجه میشن

شرکت در کلاس‌های حضوری باعث میشه که دانش‌آموز بیشتر وقتش رو در محیط آموزشی بگذرونه و مشکلات درسی رو با معلم مطرح کنه. در صورتی که با آموزش آنلاین، بار روی دوش والدین دانش‌آموزان سنگین‌تر میشه.

رسیدگی به وضع تکالیف و تشویق به شرکت منظم در کلاس‌ها از جمله وظایف والدینه که در این فضا خیلی دشوارتر میشه. خانواده‌ها می‌تونن با ایجاد محیطی آروم و مناسب برای یادگیری، به فرزندان کمک کنن که با این روش یادگیری خودشون رو تطبیق بدن.

سخن پایانی

در این مقاله به مقایسه کلاس آنلاین با کلاس خصوصی پرداختیم. برای انتخاب بین کلاس آنلاین و حضوری، تصمیم‌گیرنده‌ اصلی شما هستین. لازمه که سبک مطالعه و یادگیری خودتون رو بشناسین و ببینین آیا واقعا به حضور سر کلاس درس نیاز دارین یا نه.

با این حال با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش ، می‌تونین آموزش آنلاین رو در سطح بالا و حرفه‌ای تجربه کنین. پیشنهاد ما اینه که این سبک یادگیری رو حتماً امتحان کنین و بعد تصمیم بگیرین.

کلاس آنلاین پرش به شما کمک می‌کنه که روی دروس خودتون رو به خوب یاد گرفته و اگه سوال یا مشکلی داشتین به راحتی توی همون کلاس آنلاین پرش از استاد مربوطه بپرسین تا براتون رفع اشکال انجام بشه. برای دریافت بسته‌های معلم خصوصی پرش و استفاده از کلاس آنلاین پرش، شماره تماس خودتون رو در باکس ارتباط با ما وارد کنین تا مشاورین پرش با شما تماس گرفته و راهنمایی‌تون کنن.

بله، با برقراری ارتباط ویدئویی، امکان شرکت در بحث و مکالمه وجود داره. از این جهت یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان محسوب می‌شه.

این موضوع به نوع درس بستگی داره. آموزش‌های مهارتی که نیاز به تمرین دارن، بهتره که به صورت آفلاین اجرا بشن تا امکان مراجعه‌ی مجدد وجود داشته باشه.

باید به سرفصل‌های آموزشی دقت کنین و با پشتیبانی مدرس یا موسسه مشورت داشته باشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد