منابع کنکور هنر

معرفی بهترین منابع کنکور هنر

در سال‌های قبل برای کنکور هنر باید درس‌های مختلفی رو می‌خوندیم. ولی خوشبختانه در سال‌های جدید دروس عمومی از تمامی کنکورها حذف شدن. به همین دلیل فقط دروس تخصصی رو شما می‌تونین برای کنکور هنر بخونین.

شما برای درس‌های عمومی نیاز ندارین که تست‌های آموزشی بزنین. ولی یادتون باشه توی مدرسه و امتحانات نهایی باید نمره خوبی بگیرین. برای معرفی بهترین منابع کنکور هنر تا انتهای این متن با ما همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

حذف دروس عمومی از منابع کنکور هنر

خب حالا که نیازی نیست برای کنکور دروس عمومی رو بخونین، پس برای دروس تخصصی می‌تونین بیشتر وقت بذارین. بهترین کتاب تستی که می‌تونین برای کنکور هنر کار کنین دفترچه‌ آزمون‌های سال قبلِ. چون کنکور هر سال، سوالات مشترک زیادی با سال‌های قبل داره. در سال‌های گذشته از تمامی رشته‌ها می‌تونستن توی این کنکور شرکت کنن. داوطلبان برای اطلاع کامل از نکات برنامه‌ریزی کنکور، بهتره که به صورت دقیق از منابع و تغییرات کنکور هر سال باخبر باشن.

داوطلبین از رشته‌های نظری به دلیل قوی‌تر بودن در دروس عمومی نسبت به بچه‌های هنر رتبه‌های خوبی می‌گرفتن. ولی امسال به دلیل حذف این دروس، بچه‌های رشته هنر هم می‌تونن رتبه‌های خوبی در این کنکور داشته باشن. با معرفی بهترین منابع کنکور هنر و خوندن اون‌ها و حذف دروس عمومی می‌تونین به بهترین نتیجه برسین.

معرفی بهترین منابع کنکور هنر و قسمت‌های مهم

بهترین منابع برای کنکور هنر همون کتاب‌هایی که شما وقتی دفترچه‌های کنکور سال قبل و می‌گیری توی پاسخ نامه نوشته. به طور مثال برای قسمت‌های درک عمومی هنر کتاب‌های هنر در گذر زمان هلن گاردنر و دایرة المعارف هنر رویین پاکباز و… هستن که اگه شما بخواین کل این کتاب‌ها رو بخونین زمان زیادی باید برای اون‌ها بذارین.

اگه زمان زیادی دارین و می‌تونین از پس همه این کتاب‌ها بر بیاین که خیلی عالیه چون این کتاب‌ها علاوه بر این که منابع کنکور هستن بار علمی خیلی خوبی برای همه دارن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برای کنکور هنر باید همه کتاب‌های منبع رو بخونیم؟

اگه می‌خواین این کتاب‌های سنگین رو شروع کنین باید از دو سه سال قبل شروع کنین و واقعا اون‌ها رو با عشق بخونین. اما هرکی این کتاب‌ها رو بخونه دلیل بر ۱۰۰ زدن اون قسمت از کنکور نیست. بهتره که داوطلبان قبل از انجام هر کاری، از تغییرات کنکور باخبر بشن و طبق این تغییرات منابع مطالعاتی خود‌شون رو انتخاب کنن.

به طور کلی، بهتره که داوطلبان کنکوری به این نکته مهم توجه کنن که بهترین روش برای مطالعه منابع کنکوری، یادگیری مفهومی این مطالبه. چون اگه هم ما بتونیم همه این کتاب‌ها رو بخونیم نمی‌تونیم به طور کامل حفظ کنیم چون از بخش‌های مختلفی از این کتاب مثل عکس‌ها پاورقی‌ها و… سوال میاد و ما قطعا نمی‌تونیم کل اون رو از حفظ باشیم. ولی اگه برای این کتاب‌ها وقت بذاریم قطعا درصد خوبی از این بخش می‌گیریم.

درک عمومی هنر بهترین منابع کنکور هنر

منابع درک عمومی هنر در کنکور

می‌دونین طنز کنکور هنر چیه؟😅

خبر دارین یک سری از منابع کنکور هنر دیگه چاپ نمیشن! ولی هنوز طراحان سوالات کنکور هنر، از این منابع استفاده می‌کنن

یکی از مهم‌ترین منابع کنکور هنر، کتاب‌های درسی هستن، که برای بخش درک عمومی هنر، می‌تونین از اون‌ها استفاده کنین. این کتاب‌ها و منابع شامل موارد زیر میشن:

  • کتاب تاریخ هنر جهان؛
  • تاریخ هنر ایران؛
  • آشنایی با مکاتب نقاشی؛
  • سِیر هنر در تاریخ ۱ و ۲،؛
  • آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران؛
  • آشنایی با صنایع دستی ایران؛
  • آشنایی با بناهای تاریخی ایران.

کتاب عکاسی یک و دو هم پیشنهاد می‌کنیم که یک نگاهی بهش بندازین. چون خودتون می‌دونین دیگه هر چی علم هنری شما بیشتر باشه درک شما از هنر هم بیشتر میشه. برای سوال‌های چاپ دستی هم بهتره هر کدوم رو توی یوتیوب سرچ کنین و مراحلش رو ببینین چون اینطوری درک شما از این موضوع بالاتر میره.

البته کتاب چاپ دستی هم می‌تونین بخونین ولی دیدن ویدئو برای این درس تاثیر خیلی بیشتری داره.

یادگیری درک عمومی هنرروش خوندن درک عمومی هنر برای کنکور

یکی از روش‌هایی که می‌تونین عکس‌های کتاب‌ها رو بخونین اینه که اون عکس رو با کیفیت خوب پرینت بگیر و سعی کنین اون رو تجزیه و تحلیل کنین. مثلا با خودکار یا مداد قسمت‌های اون رو خط بکشین و توضیحی کوچیک روی اون بنویسین. بعدش بر اساس همون توضیحاتی که نوشتین توی گوگل سرچ کنید.

مثلا شما اومدین تابلوی مونالیزای داوینچی رو پرینت گرفتین. روی قسمتی از اون می‌نویسین تکنیکش رنگ روغنه و توسط داوینچی کشیده شده. اگه بلد بودین سبکش هم بنویسین و همینطوری توی اون ریز بشین. بعدش بیایین تک تک اون جزئیات و سرچ کنین و راجبش بخونین. این تحقیق و کنکاش کردن راجب یک چیز باعث بیشتر توی ذهن شما بمونه و درک بهتری از اون داشته باشین.

می‌تونیم بگیم این درس یکم برای دانش‌آموزها سخته ولی اگه به این درس به شکل یک علم کاربردی نگاه کنین که کلی چیز یادتون میده و دید هنری شما رو خیلی گسترش میده و خیلی بیشتر از اون لذت میبرین.

ترسیم فنی در کنکور هنر

برای قسمت ترسیم فنی شما می‌تونین از کتاب مناظر و مزایا که کتاب هنرستانه استفاده کنین. این کتاب یکی از بهترین منابع برای این قسمته و محتوای اون درباره رسم اجسام در سه نماست. یعنی شما بتونین توی پرسپکتیو‌های مختلف یک جسم رو ترسیم کنین. همچنین سایه‌ای که روی این اجسام میفته چجوریه. سعی کنین متن کتاب رو به طور کامل بخونین چون خط به خط کتاب خیلی مهمه.

خلاقیت نمایشی در کنکور هنر

خلاقیت تصویری در کنکور هنر

به طور کلی این درس منابع مشترکی با درک عمومی هنر داره. خب این موضوع خیلی به نفع شماست چون با خوندن اون‌ها می‌تونین بخش زیادی از تست‌های این بخش هم بزنین. کتاب مبانی هنرهای تجسمی یک کتاب خیلی مهم توی کنکوره و عکس‌ها و متن اون رو باید کامل بلد باشین.

کتاب تصویرسازی محتوای کمی داره ولی سعی کنین عکس‌های کتاب برای خودتون تجزیه و تحلیل کنین؛ چون عکس‌هاش خیلی مهم هستن. کتاب خط در گرافیک و صفحه آرایی هم پر اصطلاحات کاربردی برای طراحی سواله که بهتره این اصطلاحات رو بلد باشین.

خوندن خلاقیت تصویری برای کنکور

برای خوندن خلاقیت تصویری یک سری کیفیت بصری داریم (ریتم، وحدت، کنتراست و…) شما بر اساس این کیفیت بصری می‌تونین تصاویر و نقد و تجزیه تحلیل کنین. برای انجام این کار باید به اصول رنگ‌شناسی و کیفیت بصری آگاهی کامل داشته باشین.

خب خود طراح سوال از شما انتظار نداره کل عکس‌های کتاب یا کل کارهای یک هنرمند رو بشناسین. ولی شما می‌تونین با شناختن خصوصیات کار هر یک از هنرمندان آشنا بشین و از همین طریق متوجه بشین که این اثر، کار کدوم هنرمنده.

بهترین منابع کنکور هنر برای قسمت خلاقیت نمایشی

یکی دیگه از مباحث کنکور هنر خلاقیت نمایشیه که می‌تونه یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کنکور هنر باشه. این قسمت از کنکور هنر منابع زیادی داره که توصیه ما اینه سعی کنین بیشترش رو بخونین. برای این کار از پاسخ نامه کنکور سال‌های گذشته استفاده کنین. شما می‌تونین توی پاسخنامه منبع اون سوال ببینین و اون کتاب رو به طور کامل بخونین.

برای خوندن این درس اگه واقعا به این قسمت علاقه نداشته باشین براتون خیلی کسل کننده باشه. ولی اگه عشق فیلم کلاسیک باشین توی یوتیوب از بهترین آثار شروع کنین و با سبک هرکدوم آشنا بشین. اگه بخوایم توی سوال‌ها دقیق‌تر بشیم هیچ وقت سوالی مثل این که این فیلم نویسنده و کارگردانش کی بوده توی کنکور نمیاد.

اگه هم همچین سوال‌هایی باشه فوقش دو سه تا اون هم فیلم‌های خیلی معروف. پس سعی کنین وقت‌تون رو سر این موضوع‌ها از دست ندین. بیشتر سوال‌ها درباره سبک‌های فیلم سازیه. شما برای تمرین می‌تونین رو به روی آینه یک سبک رو برای خودتون توضیح بدین و برای اون سبک یک مثال بزنین.

خلاقیت موسیقی در کنکور هنر

منابع خلاقیت موسیقی در کنکور هنر

اگه بخوایم درباره این بخش از کنکور هنر صحبت کنیم یکی از بخش‌هاییه که برای کسایی که نمی‌خوان این رشته رو انتخاب کنن و تخصصی توی موسیقی ندارن سخته. ولی اگه برای انتخاب رشته موسیقی می‌خواین این کنکور و بدین و توی این قسمت یک اطلاعات کوچیکی هم دارین این بخش براتون خیلی آسونه چون سوال‌های این بخش خیلی ساده است.

همونطور که قبل‌تر هم گفتیم از کتابایی که توی پاسخنامه به شما میگه استفاده کنین. چون این طوری خیلی دقیق‌تره. اول که می‌خوای این درس رو شروع کنی شاید برات یکمی سخت باشه ولی شروعش که کنی، کم کم باهاش مهربون میشی و راحت‌تر مباحث رو متوجه میشی.

خواص مواد و کنکور هنر

از همون درساییه که خیلی‌ها به خاطر ضریب پایینی که داره، از کنارش راحت رد میشن. ولی شمایی که دارین این مقاله رو می‌خونین از این مبحث به راحتی رد نشین. این قسمت از کنکور شاید به نظر یکم غیر هنری بیاد ولی این درس خیلی کاربردیه.

یک موضوع دیگه که درباره این بخش هست اینه که شما هر کدوم از کتاب‌هایی که برای قسمت‌های قبل خوندین از بخش‌های مختلفش می‌تونه سوال بیاد. ولی اگه بخواین تخصصی درس بخونین کتاب‌های منبع رو باید توی اولویت خودتون قرار بدین.

جمع‌بندی درباره معرفی منابع کنکور هنر

شما برای این که همه‌ این درس‌ها رو بخونین نیاز به یک برنامه‌ریزی قوی دارین. پس بهتره از همون سال‌های اول شروع به خوندن کتاب‌های منبع کنین و برای تست از کنکور و پاسخنامه سال بعد استفاده کنین. چون معمولا سوالات کنکور هرسال ترکیبی از سوالات ده سال اخیره.

برای برنامه‌ریزی بهتره از یک متخصص توی این زمینه کمک بگیرین تا بتونین بهترین نتیجه‌ها رو بگیرین. تیم مشاورین پرش می‌تونن به عنوان همراه، همیشه کنار شما باشن و شما رو به نتیجه دلخواه‌تون برسونن.

بله دروس عمومی از کنکور تمامی رشته‌ها حذف شدن.

دروس عمومی درسته از کنکور حذف شدن ولی شما برای امتحانات نهایی به اون‌ها نیاز دارین.

بله اگه رشته شما هنر باشه تا 50 درصد تاثیر مثبت روی معدل شما میذاره.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد