هر فرد چند بار می تونه کنکور شرکت کنه

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

در دفترچه کنکور سراسری، شرایطی برای تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور تعیین شده. در سال‌های پیش، داوطلب در صورت قبولی در کنکور، تا یک سال نمی‌تونست به قصد انتخاب رشته در کنکور سراسری شرکت کنه.

ولی مطابق قوانین جدید، داوطلبان خانم می‌تونن هر چند سالی که بخوان در کنکور سراسری شرکت کنن. اما داوطلبین آقا محدودیت خدمت سربازی دارن. در ادامه‌ این مقاله به طور مفصل در مورد این که چند بار میشه کنکور داد، توضیحاتی رو ارائه دادیم.

در سال‌های پیش، دانشجویان دانشگاه‌های روزانه نمی‌تونستن تا دو سال مجدداً در کنکور شرکت کنن. اما از سال پیش، قوانین تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور تغییر کرده. برای اطلاع بیشتر، تا پایان این مقاله همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

هر فرد چند بار می‌تونه کنکور بده؟

دفعات مجاز شرکت در کنکور بسته به شرایط داوطلب تعیین میشه. به طور کلی، داوطلبین شرکت در کنکور، شرایط زیر رو دارن:

  • افرادی که دانشجو هستن و هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه، در کنکور سراسری شرکت می‌کنن.
  • افرادی پشت کنکوری هستن و بیشتر از یک ساله که در کنکور شرکت می‌کنن تا در رشته‌ مورد علاقه‌شون قبول بشن.
  • دانش‌آموزان دوازدهمی که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت می‌کنن.

طبق اطلاعیه‌ای که از سمت سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شده، محدودیتی برای شرکت مجدد در کنکور وجود نداره. بر این اساس، داوطلبان خانم می‌تونن هر چند بار که بخوان در کنکور شرکت کنن.

اما داوطلبان آقا که مشکل نظام وظیفه دارن، محدودیت‌هایی دارن که میشه با راهکارهایی برطرفشون کرد. حتی محدودیت‌هایی که در گذشته برای دانشجویان دانشگاه‌های روزانه وجود داشت، در سال گذشته کامل برداشته شده. در ادامه بیشتر با قوانین شرکت مجدد در کنکور آشنا میشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

محدودیت انتخاب رشته اصلی و رشته شناور

برای انتخاب رشته شناور هیچ محدودیتی وجود نداره. به این معنی که داوطلبان شرکت در کنکور مجدد یا دانش‌آموزان دوازدهمی، می‌تونن در رشته تحصیلی خودشون و هر تعداد رشته‌ شناور مثل زبان و هنر کنکور بدن. اما برای انتخاب رشته اصلی محدودیت وجود داره. داوطلبان نمی‌تونن در دو رشته اصلی کنکور بدن.

برای مثال داوطلب کنکور نمی‌تونه در رشته ریاضی و انسانی به صورت هم‌زمان در کنکور شرکت کنه. تمامی این اطلاعات به صورت دقیق توی دفترچه انتخاب رشته داوطلبان مشخص شده. داوطلبان با مطالعه کامل این شرایط می‌تونن از تمامی شرایط به صورت دقیق اطلاع داشته باشن.

کنکور مجدد برای دانشجویان شبانهتعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای دانشجویان روزانه

طبق قوانین قدیم سازمان سنجش، دانشجویان روزانه برای شرکت مجدد در کنکور باید قبل از ثبت نام در دانشگاه، انصرف می‌دادن. بر اساس قوانین قدیم، حتی اگه داوطلب بعد از چند ترم تحصیل در دانشگاه روزانه انصراف می‌داد، باز هم نمی‌تونست تا دو سال کنکور بده.

این محدودیت‌ها به تازگی از بین رفته. طبق قوانین جدید، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای داوطلبان دانشگاه دولتی روزانه وجود نداره. اما باید به این نکته توجه کنین که نیاز نیست داوطلب برای شرکت مجدد در کنکور، حتماً از دانشگاه انصراف بده. می‌تونه تا زمان اعلام نتایج در همون دانشگاه به تحصیل ادامه بده و بعد از قبولی در دانشگاه مورد نظر، از تحصیل انصراف بده.

قوانین شرکت مجدد در کنکور برای دانشجویان شبانه

محدودیت‌های دفعات مجاز شرکت در کنکور، حتی پیش از وضع قوانین جدید هم وجود نداشت. به این معنی که دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، غیر‌انتفاعی و دانشگاه‌های دارای شهریه، از ابتدا می‌تونستن هر چند بار که بخوان در حین تحصیل کنکور بدن. بسیاری از داوطلبین آقا با این روش، خدمت نظام وظیفه رو به تعویق می‌انداختن.

دفعات مجاز شرکت درکنکور برای داوطلبان آقا

داوطلبان آقا با چالش خدمت نظام وظیفه روبرو هستن. برای همین تمام سعی‌شون اینه که در همون سال اول وارد دانشگاه بشن. قوانینی برای داوطلبان مشمول خدمت که مایل به شرکت مجدد در کنکور هستن، وجود داره. در ادامه به این قوانین می‌پردازیم.

قانون اول: داوطلبانی که بار اول قبول نشدن

وضعیت نظام وظیفه یکی از چالش‌های شرکت مجدد در کنکور برای داوطلبان آقا محسوب میشه. ثبت کد نظام وظیفه برای ثبت نام در کنکور واجبه.

بر اساس قانون، داوطلبان مشمول خدمت در صورتی که معافیت تحصیلی نداشته باشن، نمی‌تونن مجددا در کنکور شرکت کنن. برای همین اکثر داوطلبان در همان سال اول به دانشگاه میرن. بعد از ورود به دانشگاه، در سال‌های اولیه‌ تحصیل می‌تونن مجددا در کنکور شرکت کنن و وارد دانشگاه جدید بشن.

کنکور مجدد دانشجویان انصرافی

قانون دوم: داوطلبانی که از دانشگاه انصراف دادن

برای داوطلبانی که از دانشگاه انصراف دادن و مجددا می‌خوان در کنکور شرکت کنن، قوانین خاصی تعیین شده. به این شکل که دانشجویان انصرافی فقط در صورتی مجاز به شرکت مجدد در کنکور هستن که در سنوات اولیه‌ تحصیلی انصراف داده باشن. در واقع نباید بیشتر از یک سال از زمان پذیرششون در دانشگاه گذشته باشه. به این ترتیب می‌تونن بدون محدودیت مجدداً کنکور بدن.

قانون سوم: داوطلبانی که از دانشگاه اخراج شدن

دانشجویانی که به هر دلیلی از دانشگاه اخراج شدن یا شرایط اخراج از دانشگاه رو دارن، نمی‌تونن بدون ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت، مجددا در کنکور شرکت کنن. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته یا بالاتر که با دریافت مدرک پایین‌تر از دانشگاه اخراج شدن هم نمی‌تونن تا پایان خدمت سربازی یا ارائه کارت معافیت مجددا در کنکور شرکت کنن.

ارائه‌ برگه معافیت موقت دارای هولوگرام بدون غیبت برای داوطلبانی که از خدمت معاف شدن، واجبه. اما داوطلبان آقا چطور می‌تونن مجددا در کنکور شرکت کنن؟ داوطلب آقا می‌تونه در یک دانشگاه بدون کنکور مثل آزاد، علمی کاربردی و … ثبت نام کنه و سال بعد مجدد در کنکور شرکت کنه. به این شکل می‌تونه مجدداً معافیت تحصیلی بگیره.

کنکور مجدد برای داوطلبان دارای سهمیه

قوانین شرکت در کنکور برای داوطلبان دارای سهمیه

هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای داوطلبان دارای سهمیه وجود نداره. به این معنی که داوطلبانی که از سهمیه‌های مختلف مناطق، سهمیه ایثارگری یا خانواده‌ ایثارگران بهره‌مند هستن، می‌تونن هر چند بار که بخوان در کنکور شرکت کنن. مگر اینکه مشکل نظام وظیفه داشته باشن. به طور کلی، داوطلبانی که مشمول قانون سهمیه در دانشگاه هستن، بهتره که از شرایط سهمیه کنکور به صورت دقیق باخبر بشن.

سخن پایانی درباره دفعات مجاز شرکت در کنکور

در این مقاله به تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور پرداختیم. دانش‌آموزان و پشت کنکوری‌ها باید نسبت به این قوانین آگاه باشن تا بتونن مسیر درستی رو برای آینده‌شون تعیین کنن. برای آگاهی از آخرین وضعیت‌های کنکور سراسری، می‌تونین از مشاور کنکور کمک بگیرین.

مشاور کنکور به درس خوندن شما جهت می‌ده و مطابق با نیازهای شما، برنامه‌ریزی درستی رو پیاده‌سازی می‌کنه. اگه به مشاوره تحصیلی و کنکور نیاز دارین، می‌تونین شماره تماس خودتون رو در کادر پایین صفحه وارد کنین. کارشناسان پرش در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرن.

بله مطابق قوانین جدید، هنرستانی‌ها می‌تونن با مدرک دیپلم خودشون و بدون نیاز به گذروندن مقطع پیش‌دانشگاهی، در کنکور زبان شرکت کنن.

  • هزینه جریمه انصراف از دانشگاه شبانه و دانشگاه پیام نور معادل یک و نیم برابر شهریه ثابته.
  • هزینه جریمه از دانشگاه غیر انتفاعی معادل شهریه ثابت یک ترم + ۷ واحد درسیه.
  • هزینه جریمه از دانشگاه آزاد، معادل نصف شهریه ثابته.

این افراد باید قبل از شرکت در کنکور، وضعیت شغلیشون رو تغییر بدن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد